Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
-
- Viestit: 9814
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Se termarihan ohjaa kiinni ollessaan nesteen kiertoa ympäri moottoria
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Noniin, tein ohitusleikkauksen ja tälläsin termarin kiinni. Lämmöt ovat syylärin yläpäässä infrapunalla mitaten 92c°, termarikotelossa 84c° ja ylävesiletkussa 76c°. Eli ihan normi käyntilämpötila. Ja kansinahka on oikeinpäin, jokainen vesireikä on oikeassa lävessä, kyllä nyt sen verran osaan katsoa että mitenkäpäin nahka tulee. Taidan melkeist tällätä orkkis lämpöanturin kylkeen T-haaran ja laittaa tarvikemittarin jemmaan jonnekkin kuskin jalkatilaan. Ei tohon orkkis hehtaariasteikkomittariin oo luottoa.
Pitää vielä laittaa pariin kohtaan alustamassaa, kumisuikale pakoputken ja korin väliin, kidukset kiinni, teipata pakoputki ja ajaa jarrut kuntoon. Sitten alkaisi olemaan leimakunnossa.
Mitäs kaikkea pitää varrota rekisteröintikatsastuksessa? Iskari ja jarrutesti, hallintalaitteiden toiminta ja alustan tutkiminen?
Pitää vielä laittaa pariin kohtaan alustamassaa, kumisuikale pakoputken ja korin väliin, kidukset kiinni, teipata pakoputki ja ajaa jarrut kuntoon. Sitten alkaisi olemaan leimakunnossa.
Mitäs kaikkea pitää varrota rekisteröintikatsastuksessa? Iskari ja jarrutesti, hallintalaitteiden toiminta ja alustan tutkiminen?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Niin se kehui "entinenkin asentaja" ja käänsi tiivisteen. Hyvä että vika kuitenkin löytyi.Osmo_ kirjoitti: ↑Ti Kesä 04, 2019 8:47 pm Noniin, tein ohitusleikkauksen ja tälläsin termarin kiinni. Lämmöt ovat syylärin yläpäässä infrapunalla mitaten 92c°, termarikotelossa 84c° ja ylävesiletkussa 76c°. Eli ihan normi käyntilämpötila. Ja kansinahka on oikeinpäin, jokainen vesireikä on oikeassa lävessä, kyllä nyt sen verran osaan katsoa että mitenkäpäin nahka tulee. Taidan melkeist tällätä orkkis lämpöanturin kylkeen T-haaran ja laittaa tarvikemittarin jemmaan jonnekkin kuskin jalkatilaan. Ei tohon orkkis hehtaariasteikkomittariin oo luottoa.
Mitäs kaikkea pitää varrota rekisteröintikatsastuksessa? Iskari ja jarrutesti, hallintalaitteiden toiminta ja alustan tutkiminen?
Alkuperäinen mittari on tarpeeksi tarkka oikein toimiessaan.
Rekisteröintikatsastuksessa katsotaan samat asiat kuin tavallisessakin.
-
- Viestit: 5528
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Paperit ja valmistenumerot syynätään rekisteröintikatsastuksessa yleensä vähän tarkemmin, muuten ei eroa tavallisesta katsastuksesta.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Mitäs, jos tulee hylky esmes iskaritestistä tai jarruvoimista niin saako rekisteröintileimasta ajaa silloin kotiin? Jos siis menee hylsyllä eikä ajokiellolla.
Mitä kaikkia dokumentteja pitää varata mukaan? Mulla on kauppakirja/luovari, jäljennös viimeisimmästä rekisteriotteesta ja vakuutus auton 10v omistajahistoriasta. Omat tiketit tarvitaan tietysti kun haluan lyhkäsen kilven alkuperäsellä numerolla
Mitä kaikkia dokumentteja pitää varata mukaan? Mulla on kauppakirja/luovari, jäljennös viimeisimmästä rekisteriotteesta ja vakuutus auton 10v omistajahistoriasta. Omat tiketit tarvitaan tietysti kun haluan lyhkäsen kilven alkuperäsellä numerolla
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5528
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Iskareista tuskin tulee hylkyä.
Aivan kaikki mahdolliset paperit kannattaa ottaa mukaan, mutta kannattaa varautua henkisesti myös siihen että nekään ei riitä vaan vaativat vielä jotain muita papereita, on ihan konttorista ja katsastajasta kiinni.
Aivan kaikki mahdolliset paperit kannattaa ottaa mukaan, mutta kannattaa varautua henkisesti myös siihen että nekään ei riitä vaan vaativat vielä jotain muita papereita, on ihan konttorista ja katsastajasta kiinni.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Suzukin, motskari, kävin rekisteröintikatsastamassa aikoinaan, noin 25 vuoden "seisonnan" jälkeen. Jarrupoljin puuttui, moottori ei käynnistynyt ja runkonumero ei täsmännyt viimeisen numeron osalta!
Rekisteröinti onnistui toteamuksella: " Varmaan sää tuon takajarrun hoidat?"
Ja nummero korjattiin tiedostoihin.
Rekisteröinti onnistui toteamuksella: " Varmaan sää tuon takajarrun hoidat?"
Ja nummero korjattiin tiedostoihin.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Sitä alkuperäistä kilpeä varten ei tarvita mitään tikettejä. Kilpitilaus tehdään konttorilla, maksetaan ja jäädään odottamaan kilpien valmistumista. (Noin 2vko) Jos et ole niitä etukäteen tilannut et niitä myöskään rekisteröintikatsastuksen yhteydessä saa.
Tosin voit käydä sen katsastuksen tekemässä etukäteen
Ja rekisteröinnin (paperihommat) samalla kun haet kilvet silloin ei autoa enää tarvita konttorilla. Kilvet kotona kiinni ja radalle....
Tosin voit käydä sen katsastuksen tekemässä etukäteen
Ja rekisteröinnin (paperihommat) samalla kun haet kilvet silloin ei autoa enää tarvita konttorilla. Kilvet kotona kiinni ja radalle....
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Eikös paperien kanssa olu niin että jos on rekisteriote niin siitä tarvii olla katkeamaton omistushistoria
luovareineen rekisteröintihetkeen asti, Muutoin tökkää.
Nykyään on varmasti helpompaa mutta joskus olen taistellu ja etsiny puuttuvia dokumentteja vuosien varrelta kun ei muuten kelpaa.'
Nykyään tarkastutan peperit etukäteen ettei tule yllätyksiä.
Mahdetaankohan rekisterikatsastuksessa antaa korjauskehotuksia vaan hylsy automaattisesti?
luovareineen rekisteröintihetkeen asti, Muutoin tökkää.
Nykyään on varmasti helpompaa mutta joskus olen taistellu ja etsiny puuttuvia dokumentteja vuosien varrelta kun ei muuten kelpaa.'
Nykyään tarkastutan peperit etukäteen ettei tule yllätyksiä.
Mahdetaankohan rekisterikatsastuksessa antaa korjauskehotuksia vaan hylsy automaattisesti?
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Vararengas, tunkki ja varoituskolmio pitää olla rek.katsastuksessa nimim.kokemusta on
No toikin saattaa riippua katsurista, mutta itsellä ainakin pompautti hyvinkin asiallinen vanha tuttu katsuri.
Viiksetti vaan kun akun laittoa varten perkasin ne pois kusiaisen tavaratilasta ja jätin verstaan lattialle katsastuksen ajaksi
No toikin saattaa riippua katsurista, mutta itsellä ainakin pompautti hyvinkin asiallinen vanha tuttu katsuri.
Viiksetti vaan kun akun laittoa varten perkasin ne pois kusiaisen tavaratilasta ja jätin verstaan lattialle katsastuksen ajaksi
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
No ei kyllä tarvi olla. Vain joskus kaukaisessa menneisyydessä, viime vuosituhannelle, tuollaisia on saatettu vaatia.
Nykyautoissa kun ei välttämättä moisia ole edes uutena.
Ja muinaisten autojen muinais-tunkit pitäisi lailla kieltää vaarallisuutensa vuoksi.
Ainakin niihin pitäisi laittaa teksti:
VAIN KORISTE KÄYTTÖÖN!
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Ota ne koekilvet katsastusta varten pariksi päiväksi. Ensimmäisenä päivänä "autoa pitää käyttää 10km päössä korjaamolla" niin päöset kokeilemään jarrut ym jsa toisen päivän käytät katsastusreisuun. Takaisin saa ko kilvillä ajaa vaikka tulis hylky. Kielto eri asia. Mutta nyt heti niitä kilpiä tilaamaan ni saat ne siinä konttorin pihalla panna kiinni...
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
2010 suoritettu tämä rekisteröintikatsastus. Auton vuosimalli 1972.PuuhaPate kirjoitti: ↑Ke Kesä 05, 2019 10:04 amNo ei kyllä tarvi olla. Vain joskus kaukaisessa menneisyydessä, viime vuosituhannelle, tuollaisia on saatettu vaatia.
Nykyautoissa kun ei välttämättä moisia ole edes uutena.
Ja muinaisten autojen muinais-tunkit pitäisi lailla kieltää vaarallisuutensa vuoksi.
Ainakin niihin pitäisi laittaa teksti:
VAIN KORISTE KÄYTTÖÖN!
Eiköhän nykyautoistakin löydy nykypäivän säännösten mukaiset vastaavat tarvikkeet.
Ja mainitsi että vain ja ainoastaan rek.katsastuksessa vaaditaan eli aivan sama onko kyydissä enää seuraavassa vuosikatsastuksessa.
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Tunkkia ja vararengasta eivät ole ikinä katsoneet, mutta puuttuvasta varoituskolmiosta on tullut huomautus vuosikatsastuksessa.
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Katsoin kalenteria ja nousi karvat pystyyn. Deadlineen 2,5vk.
Vaihtelin tänään lämpömittarin anturin. Mittarilukema laski hieman. Samaten ajelin kylän pienellä moottoriradalla ja kelasin enämpi vauhtia. Ajonopeudessa pitää lämmöt mittarin mukaan 3/4 kohdassa ja infrapunalla mitaten käyntilpt normaali. Tovin aikaa kun ajeli niin hävitti joutokäynnin. Kaippa seosruuvia saisi aukaista hieman.
Mutta nyt alkoi oikeasti stressata leimalle meno. Lähinnä nimenomaan vauhdin surmaajien osalta. Nimittäin etulevyissä oli jonkinverran pistesyöpymää. Millälailla näitä tulkitaan katsastuksessa? Sillä uusia levyjä ei saa enää ja ne mitä löytää käytettynä, eivät kestä enää sorvausta. Takajarrut pitää säätää vielä kerran ja satulat pitää rasvata. Sen paremmaksi noita ei enää saa. Tänään kumminkin hioin osia toisiinsa niin, että jarrut alkoivat jo haisemaan.
Mutta, näkemyksiä. Mitkä kohdat syynätä vielä?
Vaihtelin tänään lämpömittarin anturin. Mittarilukema laski hieman. Samaten ajelin kylän pienellä moottoriradalla ja kelasin enämpi vauhtia. Ajonopeudessa pitää lämmöt mittarin mukaan 3/4 kohdassa ja infrapunalla mitaten käyntilpt normaali. Tovin aikaa kun ajeli niin hävitti joutokäynnin. Kaippa seosruuvia saisi aukaista hieman.
Mutta nyt alkoi oikeasti stressata leimalle meno. Lähinnä nimenomaan vauhdin surmaajien osalta. Nimittäin etulevyissä oli jonkinverran pistesyöpymää. Millälailla näitä tulkitaan katsastuksessa? Sillä uusia levyjä ei saa enää ja ne mitä löytää käytettynä, eivät kestä enää sorvausta. Takajarrut pitää säätää vielä kerran ja satulat pitää rasvata. Sen paremmaksi noita ei enää saa. Tänään kumminkin hioin osia toisiinsa niin, että jarrut alkoivat jo haisemaan.
Mutta, näkemyksiä. Mitkä kohdat syynätä vielä?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Jos ne jarrut pitää niin kolmio konttiin ja konttorille
Ei siellä ketään ammuta
Ei siellä ketään ammuta
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 7905
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Juu, turha sitä on enempää stressata. Ja vaikka jostain sanomista tulisikin, pistää ne kuntoon ja maksaa sen kympin uusintakatsastuksesta.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
- toyopet
- Viestit: 3258
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Oletko Turun jarruosasta kysynyt levyjä?
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 12989
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Kyllä tuo polkimen syvään painuminen ja pehmeyden tuntu ja heikko jarrutusteho kuulostaa pääsylinteriongelmalta, että tulihan sekin kunnolla ilmailtua ja kuplat kopisteltua pois täytettäessä. Alipaineen tekemiseksi jarrutehostimessa pitää olla tarkoitukseen sopiva ehjä letku sen kyljestä kaasariin/imusarjaan ja liitokset ehjät sekä kalvo siellä tehostajan sisällä saisi myös olla ehjä. Joku takaiskuventtiili on yleensä letkun sisäänviennin jälkeen tehostajan kupolissa eli on siellä paljon vielä potentiaalisia hajalla olopaikkoja ja siksipä nuo koko elementit korvataan yleensä vikahommissa kaikki uusilla.Mutta, näkemyksiä. Mitkä kohdat syynätä vielä?
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
100A:ssa ei ole jarrutehostinta alkujaan....Superdextaaja kirjoitti: ↑To Kesä 06, 2019 9:05 amKyllä tuo polkimen syvään painuminen ja pehmeyden tuntu ja heikko jarrutusteho kuulostaa pääsylinteriongelmalta, että tulihan sekin kunnolla ilmailtua ja kuplat kopisteltua pois täytettäessä. Alipaineen tekemiseksi jarrutehostimessa pitää olla tarkoitukseen sopiva ehjä letku sen kyljestä kaasariin/imusarjaan ja liitokset ehjät sekä kalvo siellä tehostajan sisällä saisi myös olla ehjä. Joku takaiskuventtiili on yleensä letkun sisäänviennin jälkeen tehostajan kupolissa eli on siellä paljon vielä potentiaalisia hajalla olopaikkoja ja siksipä nuo koko elementit korvataan yleensä vikahommissa kaikki uusilla.Mutta, näkemyksiä. Mitkä kohdat syynätä vielä?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: mh jkl, sja ja 50 vierailijaa