Historiaa: Lokomon kynsi

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

trattori
Viestit: 544
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
Paikkakunta: E-P
Viesti:

Historiaa: Lokomon kynsi

Viesti Kirjoittaja trattori »

Kaivaako kukaan muu enää kauhalla, jossa on Lokomon kynnet ? Niitä ei alan nuoret myyjät enää tunne.
Kuva
Korjauskärjetkin on historiaa. Netistä löytää niistä maininnan vain hitsifirmojen oppaissa. Häggblom myi eioota.
Kuva
Kuvissa lähimmät ovat korjauskärjellisiä, toiset kaksi on jatkettu romukauhasta leikatuilla palasilla.
Kuva

Onko palstalaisilla tiedossa sopivia korvaavia kynsiä ? Itsellä on kaksi tylppää varakynttä putoamisen varalle. Lukituskiilat eivät ole varmoja varsinkaan kuluneessa kauhassa. Pudonneet olen toistaiseksi löytänyt.
Avatar
mike
Viestit: 5326
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Historiaa: Lokomon kynsi

Viesti Kirjoittaja mike »

Onko nuo kyntöauran hitsattavat korvauskärjet, tosiaan jo sukupuuttoon kuollut laji ? :shock:
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
trattori
Viestit: 544
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 5:05 pm
Paikkakunta: E-P
Viesti:

Re: Historiaa: Lokomon kynsi

Viesti Kirjoittaja trattori »

mike kirjoitti:Onko nuo kyntöauran hitsattavat korvauskärjet, tosiaan jo sukupuuttoon kuollut laji ? :shock:
Nämä on nimenomaan kaivurin kauhan kynsiin tarkoitettuja korjauskärkiä. Ajattelin, että nuolekärkimallisesta huulilevystä voisi saada uudet kärjet. En tiedä kuinka sellainen kestäisi.
Avatar
mike
Viestit: 5326
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Historiaa: Lokomon kynsi

Viesti Kirjoittaja mike »

Joo. Samanlaisia auran kärkiä hitsattiin maatilakaivurin kynsiin ja pitkään on kestäneet.
Kyllä huulilevyn palasten pitäisi kestää, jos ovat kunnon kulutusterästä.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Arpe
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Historiaa: Lokomon kynsi

Viesti Kirjoittaja Arpe »

trattori kirjoitti:Nämä on nimenomaan kaivurin kauhan kynsiin tarkoitettuja korjauskärkiä.
Koneosapalvelusta oon ostanu noita korjauskärkiä kauhan kynsiin. Oli ainakin joku vuos sitten useampia eri kokoja.
Ihan tän päivän tilanteesta en uskalla sanoa, mut selviää varsin soittamalla..
pikikoura
Viestit: 295
Liittynyt: Ma Syys 07, 2009 10:59 pm
Viesti:

Re: Historiaa: Lokomon kynsi

Viesti Kirjoittaja pikikoura »

Pitäisihän nuota hitsattavia korjaus kärkiä löytyä ,samat kärjet kynsiin sopinee mitä muihinkin kynsiin -malleihin ,
Ehkä Lassaksella Närpiössä olisi Lokomon kynsiä kannattaisi varmaan kysyä ,ehkä muillakin maansirto koneiren varaosia myivillä liikkeillä jäänyt varstoon ,ja hajottamot -purkaamot
Nuota kiiloja jo aikanaan tehtiin itse kaasulla leikkamalla levystä ,
S Kankkunen
Viestit: 1
Liittynyt: To Kesä 02, 2011 7:16 pm
Viesti:

Re: Historiaa: Lokomon kynsi

Viesti Kirjoittaja S Kankkunen »

Siilinjärveltä löytyisi sarja uusia pitkälti samannäköisiä. Kynsien kyljessä numerot 8428 2261 12.
Viimeksi muokannut S Kankkunen, To Touko 17, 2018 6:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vanha
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Historiaa: Lokomon kynsi

Viesti Kirjoittaja vanha »

-viikoloppuna kaivaessani kaapeliojaa omalla tontilla, löyty maasta tuonnäkönen kynsi, tutkin sen tarkemmin huomenis. jos joku tarvii nin ilman saa hakea.
hauska tapaus sinänsä kun lähes seuraavalla kauhanpistolla nousi maasta wanha leveelapanen lapio.siinoli konevoiman ja käsipelin jäänteet liki vierekkäin.
-Tämmöstä se on meitin tavallisten ihmisten...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Hsippe, juntunen, Semrush [Bot] ja 40 vierailijaa