wanha Sisu töihin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

sata10
Viestit: 1543
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Re: wanha Sisu töihin

Viesti Kirjoittaja sata10 »

no kyllä paineilmajarrujen kanssa saattaa töitäkin olla,kun kaikki on jumissa ja lämmität ja hakkaat jokapaikkaa.sitten s-aksilat sököt ja puslan reijät horot.jarrukellot ja räikät sököt yms...töitä on riittävästi.
seppo1
Viestit: 221
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2018 6:29 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: wanha Sisu töihin

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

sata10 kirjoitti:no kyllä paineilmajarrujen kanssa saattaa töitäkin olla,kun kaikki on jumissa ja lämmität ja hakkaat jokapaikkaa.sitten s-aksilat sököt ja puslan reijät horot.jarrukellot ja räikät sököt yms...töitä on riittävästi.
No varmasti näin on, jos hankkii auton, jonka jarrujen huolto laiminlyöty ja vielä jätetty muutamaksi vuodeksi seisomaan johonkin puun alle.
sata10
Viestit: 1543
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Re: wanha Sisu töihin

Viesti Kirjoittaja sata10 »

ei niitä tartte puun alta ettiä,käy kattomas raskaan kaluston korjaamolla mitä ne voi todellisuudes olla :lol:
SamiT
Viestit: 6793
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: wanha Sisu töihin

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Oma kokemus viime kesältä oli aika kallis, ostin vuosi aiemmin juuri ilman yhtäkään huomautusta katsastetun 3-akselisen E12 Sisun vuoden -98 mallia ja ajoin sen vuoden aikana noin 3500km 9tn painavan kaivurin siirtoja. Vein auton katsatettavaksi kun ajattelin että tuo on ihan läpihuutojuttu kun juuri 3500km sitten oli täydellisessä kunnossa. Vaan eipä ollut, kaikki jarruosat ihan loppu, olkatapit loppu ja muutama pusla loppu, yhden pyörän jarrusta puuttui osiakin ja ei ole toiminut siksi oikein lainkaan. Hintaa noille kaikkien laskujen saavuttua näytti olevan karvan vaille 7000 euroa josta valtaosa pelkkiin osiin. Olisi tehnyt mieli kysellä edellisen katsastuksen perään että miten on mahdollista puhtaat paperit, mutta kysele siinä sitten reilun vuoden jälkeen reilun miljoonan ajetun 19 vuotta vanhan auton leimatouhuista. Katsoin parhaaksi myydä koko vehkeen kun kaivurikin tuli myytyä kaivuu-urakoinnin lopettamisen takia. Olisi tuossa vielä kesällä katsastettavaksi tuo vanha Sisu joka on ollut pari vuotta pois ajosta odottamassa 30 vuoden iän täyttymistä, siinä ei ollut koskaan mitään laittoa parille leimalle kun siihen hain, vanha kaupungin auto niin on huollettu tiuhaan ja ajettu alle 500tkm.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
seppo1
Viestit: 221
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2018 6:29 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: wanha Sisu töihin

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

sata10 kirjoitti:ei niitä tartte puun alta ettiä,käy kattomas raskaan kaluston korjaamolla mitä ne voi todellisuudes olla :lol:
Joo, korjaamollahan se epämiellyttävä todellisuus paljastuu. Mutta eiväthän ne autot kovinkaan usein ole siellä korjaamolla myynnissä vaan korjauksessa, jolloin niistä (usein katkeran kovin kustannuksin) tehdään taas ajokelpoisia. Tarkoitinkin näillä puun alla seisoneilla niitä vekottimia, joita sulovileenit käyvät ostamassa, kun halvalla myydään.
rassari
Viestit: 522
Liittynyt: Su Joulu 20, 2015 6:54 pm
Paikkakunta: Turun eteläpuoli
Viesti:

Re: wanha Sisu töihin

Viesti Kirjoittaja rassari »

Katsastus ei ole laadun tae,Ostin jokuvuosi sitten kasettikärryn joka oli juuri leimattu.Runko seitsemästä kohtaa murtunut melkein poikki,Lavassa ei ollut eteenpäin mitään lukkoja,jouset poikki,Ei kahta saman näköstä rengasta silti just leimattu.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: valtsu864 ja 43 vierailijaa