Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
henr1 kirjoitti:Niinkuin tuossa ylempänä nähdään niin kyllä renkaat tekevät traktorin, monesti nuo vanhat traktorit näyttää rumilta kun on onnettomat kuluneet pikkurenkaat alla, koko ilme muuttuu kun vaihetaan muhkea rengastus alle.
Lisksi 595:ssä on 40 cm pidempi akseliväli ja konepelti kuin 575:ssä.
imppu kirjoitti:tynnyrikoppijontikka vissiin tehty hevosmiehille. Nekun tottuneet istumaan hevosenperseen takana.
Onhan se leuhkaa lasketella menemään kun on pari metriä pitkä konepelti näkökentässä.
Komea tynnyri-Jontikka on tietenkin myös vähän pitänyt pilata Suomeen tuontia varten. Sivuikkuna on 10 cm matalampi kuin muualla maailmassa ja lokasuoja nostettu saman verran ylemmäs sekä katkaistu takapäästään. Ilmeisesti lumiketjuja varten haluttu lisätilaa, joskaan ei muutoksesta siihen ole apua, kun hytin runkopalkki ja lämmitys-sekä ilmastointilaitteiden letkut suojuksineen olisivat kuitenkin olleet ensimmäisenä vaaravyöhykkessä. Tosin raideväliä leventämällä niistä pääse kauemmas.
Perkura...kun avasin linkin nii pääs hörönauru... ...noo...onhan se...
Käsittääkseni ei edes mikään omatekoinen versio, vaan ihan myyntimalli ollut jossain päin. Etuikkuna avautuu ylöspäin ja vasemman puolen alaosa avautuu. siitä kulku kabiiniin
Kuljettaja ryömii sivuikkunan reijästä sisään? Tuulilasi ei paljoa alareunastaan eteenpäin liiku kun pakoputki on edessä.
Tuohon malliin. Ei ehkä kaikkein kätevin koppiratkaisu
imppu kirjoitti:tynnyrikoppijontikka vissiin tehty hevosmiehille. Nekun tottuneet istumaan hevosenperseen takana.
Onhan se leuhkaa lasketella menemään kun on pari metriä pitkä konepelti näkökentässä.
Komea tynnyri-Jontikka on tietenkin myös vähän pitänyt pilata Suomeen tuontia varten. Sivuikkuna on 10 cm matalampi kuin muualla maailmassa ja lokasuoja nostettu saman verran ylemmäs sekä katkaistu takapäästään. Ilmeisesti lumiketjuja varten haluttu lisätilaa, joskaan ei muutoksesta siihen ole apua, kun hytin runkopalkki ja lämmitys-sekä ilmastointilaitteiden letkut suojuksineen olisivat kuitenkin olleet ensimmäisenä vaaravyöhykkessä. Tosin raideväliä leventämällä niistä pääse kauemmas.
selittää, miksei näje niittokonetta sitten yhtään. Kuormaaja jos on kutvoskoneellisessa, ni kauha on jossain postilaatikon kohdilla, kun persaus pirtin ovella.
Oikea ovikin tais tulla soomimääräys mukana.
Keveä muuten ajella , KAIKKI paitsi ratti oikealla kädellä hallintavivuista.
tommi kirjoitti:Zetorit ja Belarukset on rumia. Mutta Leyland, Nuffield, David Brown, MF sekä tosiaan uudet Valtrat ovat hirveän näköisiä. Äänestin kuitenkin Belarusta. Niissä on mittasuhteet oudot, nokka pystössä, valuosat sen oloisia että eivät voi kestää, aivan kuin suunnittelijoilla ei olisi ollut yhtään silmää millekään. Noissa MF-rumiluksissa on sentään valuosat jämerän näköisiä, koppi ja satasarjassa konepelti ovat muotoilultaan tökeröitä. Yritystä on ollut, mutta ei vaan ole onnistunut.
Jos Nuhvit on rumia niin sitte on majoritkin rumia, nehän on ihan samannäkösiä, erivärisiä vain
Kai puhe oli patanokasta. Mutta realiteetti on että se on ruma
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
imppu kirjoitti:tynnyrikoppijontikka vissiin tehty hevosmiehille. Nekun tottuneet istumaan hevosenperseen takana.
Onhan se leuhkaa lasketella menemään kun on pari metriä pitkä konepelti näkökentässä.
Komea tynnyri-Jontikka on tietenkin myös vähän pitänyt pilata Suomeen tuontia varten. Sivuikkuna on 10 cm matalampi kuin muualla maailmassa ja lokasuoja nostettu saman verran ylemmäs sekä katkaistu takapäästään. Ilmeisesti lumiketjuja varten haluttu lisätilaa, joskaan ei muutoksesta siihen ole apua, kun hytin runkopalkki ja lämmitys-sekä ilmastointilaitteiden letkut suojuksineen olisivat kuitenkin olleet ensimmäisenä vaaravyöhykkessä. Tosin raideväliä leventämällä niistä pääse kauemmas.
selittää, miksei näje niittokonetta sitten yhtään. Kuormaaja jos on kutvoskoneellisessa, ni kauha on jossain postilaatikon kohdilla, kun persaus pirtin ovella.
Oikea ovikin tais tulla soomimääräys mukana.
Keveä muuten ajella , KAIKKI paitsi ratti oikealla kädellä hallintavivuista.
Omastani pulttasin oikean puolen oven kiinni, kun muuten se lepattaa ja raoista tuulee. Ulosoton kytkentä on vasemmalla kädellä, joutaisi sillä jotain muutankin hämmentämään.
Mutteriuuno kirjoitti:
Omastani pulttasin oikean puolen oven kiinni, kun muuten se lepattaa ja raoista tuulee. Ulosoton kytkentä on vasemmalla kädellä, joutaisi sillä jotain muutankin hämmentämään.
No ainakin aluevaihteet sais olla vasemmalla kädellä hoidettavana ursuksen tyylisesti. Ittellä tahtoo jontikan pukilla loppua kädet kesken kun ensin valitaan alueesta pakki/eteenpäin hidas/nopea, sitten pykäläkepillä pienempää liikkeellelähtövaihdetta, ulkopuolisen hydrauliikan vivusta kantohaarukan sylkkyä pienemmälle ja vielä nostolaitetta ylös. Tätä siis satoja kertoja päivässä rehupaaleja pellolta kelkkoessa ...
Mutteriuuno kirjoitti:
Omastani pulttasin oikean puolen oven kiinni, kun muuten se lepattaa ja raoista tuulee. Ulosoton kytkentä on vasemmalla kädellä, joutaisi sillä jotain muutankin hämmentämään.
No ainakin aluevaihteet sais olla vasemmalla kädellä hoidettavana ursuksen tyylisesti. Ittellä tahtoo jontikan pukilla loppua kädet kesken kun ensin valitaan alueesta pakki/eteenpäin hidas/nopea, sitten pykäläkepillä pienempää liikkeellelähtövaihdetta, ulkopuolisen hydrauliikan vivusta kantohaarukan sylkkyä pienemmälle ja vielä nostolaitetta ylös. Tätä siis satoja kertoja päivässä rehupaaleja pellolta kelkkoessa ...
Ei mitään Ursusmallia, vaan tietysti suunnanvaihtajaloota ja sen vipu ratin alla vasemmalla.
Ainoa oikea systeemi.
Matsikka kirjoitti:
Ei mitään Ursusmallia, vaan tietysti suunnanvaihtajaloota ja sen vipu ratin alla vasemmalla.
Ainoa oikea systeemi.
Tokihan suunnanvaihtaja ilman kytkimen polkemista on se paras vaihtoehto, mutta kun puhutaan vanhempien vehkeiden mekaanisista vaihteistoista joissa tuota luksusta ei vaan ole mahdollista toteuttaa niin on tuo vasemman käden aluevaihtovipu vaan yllättävän kätevä käytännössä! Pesee länsimaiset rinnakkaiset keppitoteutukset 100-0, merkistä riippumatta Varsinkin jos ei tartte perusvaihdetta muutella niin oikealla kädellä voi säädellä nostolaitetta ja samalla vaihtaa suuntaa vasemmalla
Matsikka kirjoitti:
Ei mitään Ursusmallia, vaan tietysti suunnanvaihtajaloota ja sen vipu ratin alla vasemmalla.
Ainoa oikea systeemi.
Tokihan suunnanvaihtaja ilman kytkimen polkemista on se paras vaihtoehto, mutta kun puhutaan vanhempien vehkeiden mekaanisista vaihteistoista joissa tuota luksusta ei vaan ole mahdollista toteuttaa niin on tuo vasemman käden aluevaihtovipu vaan yllättävän kätevä käytännössä! Pesee länsimaiset rinnakkaiset keppitoteutukset 100-0, merkistä riippumatta Varsinkin jos ei tartte perusvaihdetta muutella niin oikealla kädellä voi säädellä nostolaitetta ja samalla vaihtaa suuntaa vasemmalla
399ssä on mekaaninen suunnanvaihto, vivun käyttö menee vasemmalla kädellä ihan ratinkäännön ohessa...toki on ysärivehje.
Vanha kunnon keskikeppikone on 2. paras ja sitten vasta muut.
Onpa tuo oma Jontikka sikäli hyvä, että on aivan viimeisiä keskikeppisiä. Itse tykkäsin jo koeajolla kun vaihdekepit tulevat korkealle, ei tarvitse kumarrella, vasemmalla kepillä suunnanvaihdot: ylös/alas = pakki/hidas alue (ratin alla viiksimallinen pikavaihde myös vasemmalla), toisella kädellä voi perälevytöissä ja takakuormaajan kanssa hämmentää nostolaitetta ja ulkopuolista hydrauliikkaa, jahka nyt kone saadaan ensin kuntoon
Perkura...kun avasin linkin nii pääs hörönauru... ...noo...onhan se...
Käsittääkseni ei edes mikään omatekoinen versio, vaan ihan myyntimalli ollut jossain päin. Etuikkuna avautuu ylöspäin ja vasemman puolen alaosa avautuu. siitä kulku kabiiniin
Kuljettaja ryömii sivuikkunan reijästä sisään? Tuulilasi ei paljoa alareunastaan eteenpäin liiku kun pakoputki on edessä.
Tuohon malliin. Ei ehkä kaikkein kätevin koppiratkaisu
On nätti ja toimiva peli, ilmanvaihtokin on huomioitu, hyvä tuuletella tekohampaita kolmenkympin vauhdissa. on tämä kyllä hauska ketju.
Asiasta viistoon. Mikä on tuo kalu kuormaajan vakaintangon päällä siipimutterilla kiinni? Miula on ja, enkä jummarra mitä sillä? Aisojen ylhäälläpitotukiko? Eikai?