Rumin traktori?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin

Mikä traktorimerkki on yltänyt rumimpaan muotoiluun (suluissa vinkkejä)?

Belarus ("keulapystyt" mallit 70-80-luku)
13
15%
John Deere (tynnyriohjaamo)
6
7%
MF (500-sarja: kaappariovet, yksi sivuakkuna)
20
23%
Fiat (Pininfarina: eteenpäin sojottava pakoputki yms)
0
Ei ääniä
Ford (4110 ja suhteeton jättivalkokattoinen suomihytti)
4
5%
Zetor (70-80-luvun pikkumallit suhteettoman isolla hytillä)
9
10%
Leyland-Nuffield (Nuhvin umpikeula)
10
11%
Valmet-Valtra (1502 "lennonjohtotorni", 2110)
5
6%
Case-David Brown (en keksi kamalaa esimerkkiä?)
2
2%
New Holland (?)
1
1%
International (?)
0
Ei ääniä
Fendt (?)
1
1%
Deutz (?)
1
1%
Volvo(?)
1
1%
Yleisön toivomuksesta: Kaikki, joissa kantikas Sekuran hytti
8
9%
Joku muu
6
7%
 
Ääniä yhteensä: 87

Mutteriuuno
Viestit: 2778
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

henr1 kirjoitti:Niinkuin tuossa ylempänä nähdään niin kyllä renkaat tekevät traktorin, monesti nuo vanhat traktorit näyttää rumilta kun on onnettomat kuluneet pikkurenkaat alla, koko ilme muuttuu kun vaihetaan muhkea rengastus alle.

Lisksi 595:ssä on 40 cm pidempi akseliväli ja konepelti kuin 575:ssä.
Mutteriuuno
Viestit: 2778
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

imppu kirjoitti:tynnyrikoppijontikka vissiin tehty hevosmiehille. Nekun tottuneet istumaan hevosenperseen takana. :mrgreen:
Onhan se leuhkaa lasketella menemään kun on pari metriä pitkä konepelti näkökentässä.

Komea tynnyri-Jontikka on tietenkin myös vähän pitänyt pilata Suomeen tuontia varten. Sivuikkuna on 10 cm matalampi kuin muualla maailmassa ja lokasuoja nostettu saman verran ylemmäs sekä katkaistu takapäästään. Ilmeisesti lumiketjuja varten haluttu lisätilaa, joskaan ei muutoksesta siihen ole apua, kun hytin runkopalkki ja lämmitys-sekä ilmastointilaitteiden letkut suojuksineen olisivat kuitenkin olleet ensimmäisenä vaaravyöhykkessä. Tosin raideväliä leventämällä niistä pääse kauemmas.
Rokressi
Viestit: 1503
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

-VJ- kirjoitti:
Rokressi kirjoitti:
Eepee kirjoitti:
Perkura...kun avasin linkin nii pääs hörönauru... :lol:...noo...onhan se...
Käsittääkseni ei edes mikään omatekoinen versio, vaan ihan myyntimalli ollut jossain päin. Etuikkuna avautuu ylöspäin ja vasemman puolen alaosa avautuu. siitä kulku kabiiniin :mrgreen:
Kuljettaja ryömii sivuikkunan reijästä sisään? Tuulilasi ei paljoa alareunastaan eteenpäin liiku kun pakoputki on edessä.
Tuohon malliin. Ei ehkä kaikkein kätevin koppiratkaisu :mrgreen:

Kuva
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja imppu »

Mutteriuuno kirjoitti:
imppu kirjoitti:tynnyrikoppijontikka vissiin tehty hevosmiehille. Nekun tottuneet istumaan hevosenperseen takana. :mrgreen:
Onhan se leuhkaa lasketella menemään kun on pari metriä pitkä konepelti näkökentässä.

Komea tynnyri-Jontikka on tietenkin myös vähän pitänyt pilata Suomeen tuontia varten. Sivuikkuna on 10 cm matalampi kuin muualla maailmassa ja lokasuoja nostettu saman verran ylemmäs sekä katkaistu takapäästään. Ilmeisesti lumiketjuja varten haluttu lisätilaa, joskaan ei muutoksesta siihen ole apua, kun hytin runkopalkki ja lämmitys-sekä ilmastointilaitteiden letkut suojuksineen olisivat kuitenkin olleet ensimmäisenä vaaravyöhykkessä. Tosin raideväliä leventämällä niistä pääse kauemmas.
selittää, miksei näje niittokonetta sitten yhtään. Kuormaaja jos on kutvoskoneellisessa, ni kauha on jossain postilaatikon kohdilla, kun persaus pirtin ovella.
Oikea ovikin tais tulla soomimääräys mukana.
Keveä muuten ajella , KAIKKI paitsi ratti oikealla kädellä hallintavivuista.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

imppu kirjoitti:....... KAIKKI paitsi ratti oikealla kädellä hallintavivuista.
Tuo onkin huono juttu....kun vielä ei osattu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

nuhvi46063 kirjoitti:
tommi kirjoitti:Zetorit ja Belarukset on rumia. Mutta Leyland, Nuffield, David Brown, MF sekä tosiaan uudet Valtrat ovat hirveän näköisiä. Äänestin kuitenkin Belarusta. Niissä on mittasuhteet oudot, nokka pystössä, valuosat sen oloisia että eivät voi kestää, aivan kuin suunnittelijoilla ei olisi ollut yhtään silmää millekään. Noissa MF-rumiluksissa on sentään valuosat jämerän näköisiä, koppi ja satasarjassa konepelti ovat muotoilultaan tökeröitä. Yritystä on ollut, mutta ei vaan ole onnistunut.
Jos Nuhvit on rumia niin sitte on majoritkin rumia, nehän on ihan samannäkösiä, erivärisiä vain :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kai puhe oli patanokasta. Mutta realiteetti on että se on ruma :mrgreen:
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Mutteriuuno
Viestit: 2778
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

imppu kirjoitti:
Mutteriuuno kirjoitti:
imppu kirjoitti:tynnyrikoppijontikka vissiin tehty hevosmiehille. Nekun tottuneet istumaan hevosenperseen takana. :mrgreen:
Onhan se leuhkaa lasketella menemään kun on pari metriä pitkä konepelti näkökentässä.

Komea tynnyri-Jontikka on tietenkin myös vähän pitänyt pilata Suomeen tuontia varten. Sivuikkuna on 10 cm matalampi kuin muualla maailmassa ja lokasuoja nostettu saman verran ylemmäs sekä katkaistu takapäästään. Ilmeisesti lumiketjuja varten haluttu lisätilaa, joskaan ei muutoksesta siihen ole apua, kun hytin runkopalkki ja lämmitys-sekä ilmastointilaitteiden letkut suojuksineen olisivat kuitenkin olleet ensimmäisenä vaaravyöhykkessä. Tosin raideväliä leventämällä niistä pääse kauemmas.
selittää, miksei näje niittokonetta sitten yhtään. Kuormaaja jos on kutvoskoneellisessa, ni kauha on jossain postilaatikon kohdilla, kun persaus pirtin ovella.
Oikea ovikin tais tulla soomimääräys mukana.
Keveä muuten ajella , KAIKKI paitsi ratti oikealla kädellä hallintavivuista.
Omastani pulttasin oikean puolen oven kiinni, kun muuten se lepattaa ja raoista tuulee. Ulosoton kytkentä on vasemmalla kädellä, joutaisi sillä jotain muutankin hämmentämään.
sja
Viestit: 1702
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja sja »

Mutteriuuno kirjoitti: Omastani pulttasin oikean puolen oven kiinni, kun muuten se lepattaa ja raoista tuulee. Ulosoton kytkentä on vasemmalla kädellä, joutaisi sillä jotain muutankin hämmentämään.
No ainakin aluevaihteet sais olla vasemmalla kädellä hoidettavana ursuksen tyylisesti. Ittellä tahtoo jontikan pukilla loppua kädet kesken kun ensin valitaan alueesta pakki/eteenpäin hidas/nopea, sitten pykäläkepillä pienempää liikkeellelähtövaihdetta, ulkopuolisen hydrauliikan vivusta kantohaarukan sylkkyä pienemmälle ja vielä nostolaitetta ylös. Tätä siis satoja kertoja päivässä rehupaaleja pellolta kelkkoessa ...
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

sja kirjoitti:
Mutteriuuno kirjoitti: Omastani pulttasin oikean puolen oven kiinni, kun muuten se lepattaa ja raoista tuulee. Ulosoton kytkentä on vasemmalla kädellä, joutaisi sillä jotain muutankin hämmentämään.
No ainakin aluevaihteet sais olla vasemmalla kädellä hoidettavana ursuksen tyylisesti. Ittellä tahtoo jontikan pukilla loppua kädet kesken kun ensin valitaan alueesta pakki/eteenpäin hidas/nopea, sitten pykäläkepillä pienempää liikkeellelähtövaihdetta, ulkopuolisen hydrauliikan vivusta kantohaarukan sylkkyä pienemmälle ja vielä nostolaitetta ylös. Tätä siis satoja kertoja päivässä rehupaaleja pellolta kelkkoessa ...
Ei mitään Ursusmallia, vaan tietysti suunnanvaihtajaloota ja sen vipu ratin alla vasemmalla.
Ainoa oikea systeemi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
sja
Viestit: 1702
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 9:09 am
Paikkakunta: KVS
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja sja »

Matsikka kirjoitti: Ei mitään Ursusmallia, vaan tietysti suunnanvaihtajaloota ja sen vipu ratin alla vasemmalla.
Ainoa oikea systeemi.
Tokihan suunnanvaihtaja ilman kytkimen polkemista on se paras vaihtoehto, mutta kun puhutaan vanhempien vehkeiden mekaanisista vaihteistoista joissa tuota luksusta ei vaan ole mahdollista toteuttaa niin on tuo vasemman käden aluevaihtovipu vaan yllättävän kätevä käytännössä! Pesee länsimaiset rinnakkaiset keppitoteutukset 100-0, merkistä riippumatta :D Varsinkin jos ei tartte perusvaihdetta muutella niin oikealla kädellä voi säädellä nostolaitetta ja samalla vaihtaa suuntaa vasemmalla :D
Valtra N141A-07
Valtra 6300 -02
Ursus 385-4 -80
Leyland 270 -75
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

sja kirjoitti:
Matsikka kirjoitti: Ei mitään Ursusmallia, vaan tietysti suunnanvaihtajaloota ja sen vipu ratin alla vasemmalla.
Ainoa oikea systeemi.
Tokihan suunnanvaihtaja ilman kytkimen polkemista on se paras vaihtoehto, mutta kun puhutaan vanhempien vehkeiden mekaanisista vaihteistoista joissa tuota luksusta ei vaan ole mahdollista toteuttaa niin on tuo vasemman käden aluevaihtovipu vaan yllättävän kätevä käytännössä! Pesee länsimaiset rinnakkaiset keppitoteutukset 100-0, merkistä riippumatta :D Varsinkin jos ei tartte perusvaihdetta muutella niin oikealla kädellä voi säädellä nostolaitetta ja samalla vaihtaa suuntaa vasemmalla :D
399ssä on mekaaninen suunnanvaihto, vivun käyttö menee vasemmalla kädellä ihan ratinkäännön ohessa...toki on ysärivehje.
Vanha kunnon keskikeppikone on 2. paras ja sitten vasta muut.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
nuc-64
Viestit: 2973
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Onpa tuo oma Jontikka sikäli hyvä, että on aivan viimeisiä keskikeppisiä. Itse tykkäsin jo koeajolla kun vaihdekepit tulevat korkealle, ei tarvitse kumarrella, vasemmalla kepillä suunnanvaihdot: ylös/alas = pakki/hidas alue (ratin alla viiksimallinen pikavaihde myös vasemmalla), toisella kädellä voi perälevytöissä ja takakuormaajan kanssa hämmentää nostolaitetta ja ulkopuolista hydrauliikkaa, jahka nyt kone saadaan ensin kuntoon :mrgreen:
korjailija
Viestit: 5526
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Mielestäni kaikki uudet traktorit on rumia kun ovat melkein kuin yhdestä muotista tehtyjä kuten autotkin.
Vanhoissa traktoreissa on luonnetta ja m*n** :lol:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
fiat-agri
Viestit: 597
Liittynyt: La Helmi 25, 2017 5:33 pm
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja fiat-agri »

Rokressi kirjoitti:
-VJ- kirjoitti:
Rokressi kirjoitti:
Eepee kirjoitti:
Perkura...kun avasin linkin nii pääs hörönauru... :lol:...noo...onhan se...
Käsittääkseni ei edes mikään omatekoinen versio, vaan ihan myyntimalli ollut jossain päin. Etuikkuna avautuu ylöspäin ja vasemman puolen alaosa avautuu. siitä kulku kabiiniin :mrgreen:
Kuljettaja ryömii sivuikkunan reijästä sisään? Tuulilasi ei paljoa alareunastaan eteenpäin liiku kun pakoputki on edessä.
Tuohon malliin. Ei ehkä kaikkein kätevin koppiratkaisu :mrgreen:

Kuva
On nätti ja toimiva peli, ilmanvaihtokin on huomioitu, hyvä tuuletella tekohampaita kolmenkympin vauhdissa. :D on tämä kyllä hauska ketju.
Rokressi
Viestit: 1503
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

On se kätevä tuo avattava etuikkuna. Kuvassa meikäisen Deutzi kuljettamassa rumpuputkea pelto-ojaan :mrgreen:

Kuva
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja imppu »

Asiasta viistoon. Mikä on tuo kalu kuormaajan vakaintangon päällä siipimutterilla kiinni? Miula on ja, enkä jummarra mitä sillä? Aisojen ylhäälläpitotukiko? Eikai?
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Porscheen ei silmä totu.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Fred Scuttle kirjoitti:Porscheen ei silmä totu.
Sehän on 3-pyttyisistä hienoin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Matsikka kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:Porscheen ei silmä totu.
Sehän on 3-pyttyisistä hienoin.
Maku sormessa, ja sormi perseessä. ;)
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Rumin traktori?

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Fred Scuttle kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:
Fred Scuttle kirjoitti:Porscheen ei silmä totu.
Sehän on 3-pyttyisistä hienoin.
Maku sormessa, ja sormi perseessä. ;)
Porsse on niin leppoinen ajeltavakin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jassukata ja 41 vierailijaa