Valvontakamera Pihapiiriin?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
anzu63
Viestit: 448
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 12:43 pm
Paikkakunta: Ulvila/Satakunta
Viesti:

Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja anzu63 »

Minkälainen valvontakamera tai kamerat pihapiiriin kannattaa ostaa. Lankalliset vaiko lankaton järjestelmä?
Onko nämä systeemit ukkoselle herkkiä? Jos vaikka kuvat menisi sähköpostiin niin saisi katsella muualta käsin mitä
kotona tapahtuu. Mitäs raati on mieltä.
Kyllä sitä töitä pian tekis, ajatukset ne on kun ajan vie. :o
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Itse ratkaisin tuollaisen lähettävillä riistakameroilla ja aina kun kuva napsahtaa niin tulee puhelimeen heti tieto ja kuva että mikä kuva myös muistikortille tarttui :D Itellä sai kamerat sen verran hyvin piiloon ettei niitä ulkopuolinen edes huomaa mutta kuvaavat juuri tärkeät paikat mitkä saattavat ulkopuolisia kiinnostaa eninten :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
roplaaja
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja roplaaja »

ja minä ratkaisin asian linukalla jolloin voi sitten tehdä mitä tykkää...

ja joskus sitten huomaankin etten nyt sit juurikaan kyseisestä hommasta kovin tykännykkään....
pice
Viestit: 614
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 7:09 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja pice »

Burrelin riistakamera on minulla käytössä. Kuvat tulevat edullisella 2g nettiyhteydellä kamerasta sähköpostiin. Tuo lienee yleisimmin käytetty systeemi, operaattorit markkinoivat noita yhteyksiä juuri tuonkaltaisiin tarkoituksiin.
Lerssinen
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 9:45 am
Paikkakunta: Oulainen E
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Nykyään kiinasta saatavat paketit on niin halpoja että en tuhlais kyllä riistakameraan rahojani, sen ohi kävelee jos haluaa tai nappaa koko vehkeen taskuun.
Asiat sattuu kun ne sattuu.
Talumees
Viestit: 6381
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Lerssinen kirjoitti:Nykyään kiinasta saatavat paketit on niin halpoja että en tuhlais kyllä riistakameraan rahojani, sen ohi kävelee jos haluaa tai nappaa koko vehkeen taskuun.
No laitatko esimerkkejä kiinan paketeista, että me tyhmemmät osaamme tilata... :wink:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
Lerssinen
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 9:45 am
Paikkakunta: Oulainen E
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Ei se kovin viisasta vaadi kirjoittaa vaikka ebayn hakuun että surveillance set

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=su ... eName=GSTL

Sitten kun ostaa niin pitää huolen että kamerat on kiinni johdolla tallentimessa niin ollaan jo hyvällä mallilla.

http://www.ebay.com/itm/Outdoor-IR-Home ... SwOtdYUcWj

vastaavia settejä on het ja paljon eri malleja, noihin yleensä pitää ostaa sitten itse kovalevy kun niitä ei ruukaa tulla mukana. Se nyt ei muutamaa kymppiä enempää extraa tee vaikka ostais uudenkin tai nappaa jostain vanhasta koneesta käyttöön.
Asiat sattuu kun ne sattuu.
-Masa-
Viestit: 1375
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 8:48 pm
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja -Masa- »

ebay laitat haun ip camera, niin alkaa tulemaan tuloksia. Siellä on myös usemamman kameran settejä, joissa on vielä tallennin mukana. Tuollainen olis itellekin kannattanut hommata (pistä hakuun ebayssä security ip camera set). Nyt mulla on 2 kpl ilmeisesti tollaisia kameroita ip kamera jotka lähettävät omalla liiketunnistimellaan kuvat sähköpostiin. Myöhemmin lisäsin tollaisen 40 eken arvoisen tallennin johon noitten kameroitten kuva tallennetaan 24/7 ulkoiselle kovalevylle. Tuossa olisi vaihtoehtona tallennus vain liikkeen havaittuaan, mutta nuo mun kamerat ei suostuneet toimimaan tossa.

Ehdottomasti langalla yhteys, jos vaan järkevästi saa. Nuo langattomat on aina haavoittuvaisempia. Mulla on tällä hetkellä noin 30 metrin wlan yhteys kamerasta tukiasemaan. Toimii, mutta katkoksiakin tulee. Noihin pääsee kameran valmistajan omalla ohjelmalla kiinni etänä, kunhan vaan tuon wlan tukiaseman konffaa oikein, eli avaa oikeat portit.

Mulla ongelmia aiheuttaa lepakot ym. yöllä lentävät elukat. Noissa kameroissa on näkyvä punainen IR, joka tuntuu houkuttavan noita elukoita. Eli noista tulee kesällä kuvia lähes joka yö.

Se etu riistakamerassa olisi, että niissä on black ir, jota ilmeisesti elukat ei näe. Kait noita löytyy myös noihin ip cameroihin. Se kannattaa ehdottomasti ottaa, että ei joka yö tule kuvaa, kun batman tulee siivet levällään päin kameraa.
MF 4245 -98
Juubi
Viestit: 253
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 7:47 pm
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja Juubi »

Ei kannata kuitenkaan toivoa kuuta taivaalta noiden halpiksien kanssa. Tuli se halpa 150euron (Opticam) kamera myös ostettua ensin ja harmittihan se kun keskellä kesää oli muka komean vihreä nurmikko lumessa. Värit aivan metsäkukilla eikä kuvasta voinut kuvitellakkaan tunnistavansa kasvoja.Langaton verkko oli myös ihan vitsi kyseisessä laitteessa. Onneksi lopetti toimintansa parissa vuodessa.

Nyt on sitten 3 kpl laadukkaampia kupukameroita 500e hintaluokassa, joiden IR:llä näkee yölläkin koko pihan. Kerran on tarvinnut rekisterikilpi selvittää tallenteelta ja sekin onneksi onnistui.
Lerssinen
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 9:45 am
Paikkakunta: Oulainen E
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Minä meinasinkin että riistakameran hinta kannattaa kyllä sijoittaa silti ennemmin kiinalaiseen settiin..

Mulla on kans kotosalla muutamaakin pykälää järeämpi järjestelmä + rikkarit jne. Työsuhde-etuja :mrgreen: Esimerkiksi pihan liikennettä mulla mahtuu tallenteille n puolitoistavuotta.
Asiat sattuu kun ne sattuu.
anzu63
Viestit: 448
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 12:43 pm
Paikkakunta: Ulvila/Satakunta
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja anzu63 »

:roll:
Kyllä sitä töitä pian tekis, ajatukset ne on kun ajan vie. :o
janozek
Viestit: 10
Liittynyt: La Tammi 04, 2014 7:20 pm
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja janozek »

Mulla on tuollainen sarja omassa käytössä.Ehkä helppokäyttöisin ja laadukkain mihin oon törmänny tässä hintaluokassa.
https://www.arlo.com/en-us/products/arlo/default.aspx

Löytyy ketterästi werkosta, hakusanalla Arlo
www.multitronic.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja Aakku »

janozek kirjoitti:Mulla on tuollainen sarja omassa käytössä.Ehkä helppokäyttöisin ja laadukkain mihin oon törmänny tässä hintaluokassa.
https://www.arlo.com/en-us/products/arlo/default.aspx

Löytyy ketterästi werkosta, hakusanalla Arlo
http://www.multitronic.fi
Mihin se tallentaa ja miten kauan akku kestää kamerassa?
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
pienitalli
Viestit: 1748
Liittynyt: Su Maalis 20, 2016 9:29 am
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja pienitalli »

Miten kamerat toimivat syksyisessä pimeässä, kun ilmassa on vettä ja koivunlehtiä?
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Laittaisiko joku asiaan perehtynyt jossakin vaiheessa aiheesta yhteenvedon. Eli mitä kannattaa ostaa? Ei jaksa tarpoa ebayalibaba viidakossa vehkeitä joiden käyttöliittymän opettelussa menee kuukausi jolloin vasta huomaa että se oli rikki jo saapuessaan.

Tarvisi saada tonttitielle joku kamera mikä kuvaa tulijat ja tallentaa kuvat johonkin. Toimintavarma, hyvä kuvanlaatu ja käyttöliittymä mallia blondi. Ei sisäverkkoja eikä liittymiä joissa akut tööt ja liittymät umpeenpäivättyjä.
janozek
Viestit: 10
Liittynyt: La Tammi 04, 2014 7:20 pm
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja janozek »

Arlo tallentaa suoraa pilveen, 7 vuorokautta ilmanen, rahalla saa pidempää tallennusaikoo lisää.Akut menee mulla 4-5kk kerralla.Maksaa noin 20 ecua kun hakee uudet (4kpl/kamera)
Yöllä ja vesisateella kuvataan normaalisti, myös talavella.Tukiasema tekee langattoman verkon, jonka alueella nuo langattomat kamerat pitää olla,että toimii.Täysi hallinta koneella/tabletilla/kännykällä.Asennus ei vaadi suurta teknistä osaamista.Heleppo ja vaivatoon satsi,jossa tanakasti ominaisuuksia jokaiseen makuun.
Lerssinen
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 9:45 am
Paikkakunta: Oulainen E
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Langattoman kameran saa mykistettyä n 5 eurolla kun tietää mitä tekee, perusnisti ei osaa mutta vähäkään asiaan perehtynyt voro kävelee blokkari taskussa nurkat läpi :|
Asiat sattuu kun ne sattuu.
anzu63
Viestit: 448
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 12:43 pm
Paikkakunta: Ulvila/Satakunta
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja anzu63 »

jopetin kirjoitti:Laittaisiko joku asiaan perehtynyt jossakin vaiheessa aiheesta yhteenvedon. Eli mitä kannattaa ostaa? Ei jaksa tarpoa ebayalibaba viidakossa vehkeitä joiden käyttöliittymän opettelussa menee kuukausi jolloin vasta huomaa että se oli rikki jo saapuessaan.

Tarvisi saada tonttitielle joku kamera mikä kuvaa tulijat ja tallentaa kuvat johonkin. Toimintavarma, hyvä kuvanlaatu ja käyttöliittymä mallia blondi. Ei sisäverkkoja eikä liittymiä joissa akut tööt ja liittymät umpeenpäivättyjä.
Minä olen samaa mieltä. Selityksiä ja selityksiä kyllä riittää. Haluaisin joltain jolla toimiva systeemi tiedot vehkeestä.
Tarvitsisin 2-3 kamern systeemin.
Kyllä sitä töitä pian tekis, ajatukset ne on kun ajan vie. :o
Lerssinen
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 9:45 am
Paikkakunta: Oulainen E
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Jos ei ole valmis perehtymään alibabaebayviidakkoon tai opettelemaan käyttämään laitteita niin on sama ostaa systeemit vaikka joltakin paikalliselta kauppiaalta, näitä löytyy pian joka nurkalta. Sitten jos pitää päästä halvalla niin vaatii se nyt sen verran vaivannäköä että opettelee laitteen käytön :shock:

Pro tip

- Tallentava järjestelmä (ei mitään väliä mihin muotoon se tallentaa, normaalikäytössä kaikki toimivat)
- Langallinen järjestelmä (langattomuus houkuttaa helppoudellaan, on myös helpoiten sabotoitavissa eivätkä ne tahdo toimia muutenkaan luotettavasti).


Laitteistot koostuu yleensä tallentimesta josta vedetään piuhat kameralle, noissa halvemmissa seteissä on liittimet valmiina joten se ei kovin insinööriä vaadi. Ulkona kannattaa liitos sijoittaa kalvorasian sisälle (se valkoinen mötikkä joita kaikilla on seinillään ja niihin menee piuhoja). Tallennin tarvii myös näytön ja hiiren sekä monesti myös näppäimistön toimiakseen, on siis kuin tietokone tekemässä yhtä tehtävää.

Kun laitteiston saa fyysisesti asennettua niin uskallan väittää että jokaisen lähipiiristä löytyy teknisesti orientoitunut n 12-20-> vuotias poika tahi tyttö joka räplää laitteet kuntoon tunnissa vaikkei olis pätkääkään kokemusta aiemmin, on ne sen verran yksinkertaisia ja noissa kiinantallentimissa on se tallennusohjelmisto valmiina, loppu on vain säätämistä tallentavissa alueissa, laadussa ym.

Voi ne laitteet myös poimia erilliskomponenteista tai rakentaa vaikka IP verkon varaan jos haluaa ja käyttää POE kameroita jolloin virta siirretään myös sisäverkkoa pitkin, vaatii oman POE kytkimen (kallista).

Pakko tässä on selittää selityksiä jotta asia menisi perille.
Asiat sattuu kun ne sattuu.
anzu63
Viestit: 448
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 12:43 pm
Paikkakunta: Ulvila/Satakunta
Viesti:

Re: Valvontakamera Pihapiiriin?

Viesti Kirjoittaja anzu63 »

Lerssinen kirjoitti:Jos ei ole valmis perehtymään alibabaebayviidakkoon tai opettelemaan käyttämään laitteita niin on sama ostaa systeemit vaikka joltakin paikalliselta kauppiaalta, näitä löytyy pian joka nurkalta. Sitten jos pitää päästä halvalla niin vaatii se nyt sen verran vaivannäköä että opettelee laitteen käytön :shock:

Pro tip

- Tallentava järjestelmä (ei mitään väliä mihin muotoon se tallentaa, normaalikäytössä kaikki toimivat)
- Langallinen järjestelmä (langattomuus houkuttaa helppoudellaan, on myös helpoiten sabotoitavissa eivätkä ne tahdo toimia muutenkaan luotettavasti).


Laitteistot koostuu yleensä tallentimesta josta vedetään piuhat kameralle, noissa halvemmissa seteissä on liittimet valmiina joten se ei kovin insinööriä vaadi. Ulkona kannattaa liitos sijoittaa kalvorasian sisälle (se valkoinen mötikkä joita kaikilla on seinillään ja niihin menee piuhoja). Tallennin tarvii myös näytön ja hiiren sekä monesti myös näppäimistön toimiakseen, on siis kuin tietokone tekemässä yhtä tehtävää.

Kun laitteiston saa fyysisesti asennettua niin uskallan väittää että jokaisen lähipiiristä löytyy teknisesti orientoitunut n 12-20-> vuotias poika tahi tyttö joka räplää laitteet kuntoon tunnissa vaikkei olis pätkääkään kokemusta aiemmin, on ne sen verran yksinkertaisia ja noissa kiinantallentimissa on se tallennusohjelmisto valmiina, loppu on vain säätämistä tallentavissa alueissa, laadussa ym.

Voi ne laitteet myös poimia erilliskomponenteista tai rakentaa vaikka IP verkon varaan jos haluaa ja käyttää POE kameroita jolloin virta siirretään myös sisäverkkoa pitkin, vaatii oman POE kytkimen (kallista).

Pakko tässä on selittää selityksiä jotta asia menisi perille.
Ei tässäkään selityksessä tullut ilmi kamera tyyppiä eikä nimeä.
Kyllä sitä töitä pian tekis, ajatukset ne on kun ajan vie. :o
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: adi, Ajomies, Ferkku, ihmehitsari, Juice, Osmo_, retsi, suparta, transit ja 59 vierailijaa