Husse 254:n säätö?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
tippa77
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 6:02 pm
Paikkakunta: paimela
Viesti:

Husse 254:n säätö?

Viesti Kirjoittaja tippa77 »

Mikäs on kun hussea on niin vaikea saada tulille? Kaasutin on putsattu ultraäänipesurissa,suodatin tankista on putsattu ym,"helpot viat"käyty läpi.
Oireena on että kun vihdoin lähtee käymään, niin sammuu ilman mitään oireita tukehtumisesta, ihan kuin hukkaisi kipinän jonnekkin ja sen jälkeen ei millään käyntiin.
Ehdotuksia otetaan vastaan,alkaa äijä hyytyä :evil:
niko5
Viestit: 5
Liittynyt: La Touko 19, 2007 5:15 pm
Paikkakunta: Puumala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niko5 »

onko kuin vanha saha=? jos alkaa olemaan paljon sahattu niin voi olla että on mennyt kampiakselin peti laakerit väljäks... tai sitten vetää jostain ilmaa...
verku
Viestit: 530
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verku »

Mulla on samoja oireita kyseissä sahassa. Joskus sitä ei saa lämpimänä kirveelläkään tulille. Joku epäili sammunkatkaisijan läpilyöntiä. Ryypyn kanssa nykiessä saha ei aina anna mitään merkkiä käyntiinlähdöstä kun saa jo liikaa. Ryypyn kanssa ei kovin monta repäisyä kun kannattaa kokeilla lähteekö jo.
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Olisikohan vain niin väljä, ettei kylmänäkään syty helposti ja kuumana ei senkään vertaa?
ozman
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2006 10:29 pm
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ozman »

Huskuissa oli tuota tyristori vikaa, eli ajoit koneen lämpimäksi niin tosiaan kipinä hävisi. Itelläkin oli 1 samanlainen tapaus. Kylmänä pelas hyvin.
Minun vehkeissä ei oo remonttien välillä mittää vikkaa.
aniemi
Viestit: 3442
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aniemi »

Jep, se SEMmin tekemä sininen tyristoripaketti on juuri 254:ssa ongelmallinen.
Kylmänä vaikka testataan oikeen testerillä niin näyttää olevan ok, mutta kuumana ja jäähtyvässä lämpötilassa ongelmia on juuri kuvatun kaltaisesti.

Niissä on jopa ollut valmistevikoja, jotta liipasu on tapahtunu väärällä kohtaa, ja konetta ei ole saatu kunnolla käymään ennenkuin koko mötikkä on vaihdettu.

Ja on muistaakseni kallis niinkuin kaikki osat...
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Mulla on tommonen 254:nen romukopassa, tyristori ehjä, mäntä särki.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

Yleensä husofarnassa imua pidetään liian kauan ja saa jo liikaakin ainetta. Hyvä konsti on ollut kaasu pohjaan ja tulinen vetäisy useita kertoja. Lähtee kovan savun kanssa käyntiin. Tietenkin nuo ilmavaivat laakerin stefoissa. on hankalia tapauksia. Yhteen aikaan mm. Raket 60 yksinomainen vika uudet laakerit ja stefat auttoi ,kaikki oireet hävisi.
tippa77
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 6:02 pm
Paikkakunta: paimela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tippa77 »

No nii nysse läks,tulille nimittäin.Husse kärsi hengenahdistuksesta, eli tankin korvausilmaputki oli tukossa,nappasin vielä sen massaköntin siitä veks,kun aattelin että parempi se että vähän vuotaa, kun se ettei käy ollenkaan.Nyt starttaa tosi nöyrästi ja tuntuu voimaa piisaavan, sekä käy tyhjäkäyntiä nätisti.
naffield
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Loka 28, 2011 6:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja naffield »

Missä on tuo tankin korvausilma putki? Äkkiseltään en sitä löytänyt.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 856XL, Bing [Bot], Google [Bot] ja 31 vierailijaa