Potkurin lavan hitsaus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Eversti

Potkurin lavan hitsaus

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Mustaa ja rosteria on tullut hitsattua, mutta perämoottorin lapaa ei vielä koskaan. Tietääkö kukaan, millä puikolla ja miten? On meinaan vain neliösentistä kysymys, mutta tasapainon vuoksi korjaisin.
Ransun
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2006 9:55 pm
Paikkakunta: EP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ransun »

Ite oon potkureita korjaus hitsaillu lähinnä tigillä ja jonkun verran myös lankakoneella..

Eipä ollu suora vastaus kysymykseen,
Mutta ac/dc TIG on helpoin vaihtoehto jos suinkin saatavilla käyttöön :roll:
Nii ja jos kyseinen poppuri on alumiinia..?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Melko pehmeäksi jää
supru
Viestit: 212
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 8:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja supru »

kyllä se tigillä pitää tinata, ei puikon kanssa tuu mitää muutaku tuhoa. itse hitsailen aika paljonkin potkureita ja tig on ainut oikea vaihtoehto, lankakoneella menee hätätilassa. jos kysymyksessä on TOSI vanha perätuuppari nii saattaa se potkuri olla jopa pronssia joita olen myös tigillä korjaillu. helpoimmalla pääset ku viet jollekkin kellä on alutiggi 5min homma eikä varmaan maksa ku kahvirahan verran :wink:
Fordson super major, major???, dexta, harmaa fergu
topik
Viestit: 2369
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja topik »

Jos ja kun haluat itse tehä.

Puikosta en sano mitään, joku aluseokselle se tarvii olla.
Mutta hitsaus onnistuu siten, että otat paksua kuparia tai messinkiä ja puristimella potkurin lapa kiinni siihen ja sitten kasvatat sen kolon täyteen siihen esim. kuparin päälle. Hitsi ei tartu kupariin mutta potkuriin kyllä, sen jälkeen on helpo sapluuna lapun avulla hioja lapa ennalleen.
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Kiitos hyvistä neuvoista.
Jannel
Viestit: 167
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 3:28 pm
Paikkakunta: P-Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jannel »

topik kirjoitti:Jos ja kun haluat itse tehä.

Puikosta en sano mitään, joku aluseokselle se tarvii olla.
Mutta hitsaus onnistuu siten, että otat paksua kuparia tai messinkiä ja puristimella potkurin lapa kiinni siihen ja sitten kasvatat sen kolon täyteen siihen esim. kuparin päälle. Hitsi ei tartu kupariin mutta potkuriin kyllä, sen jälkeen on helpo sapluuna lapun avulla hioja lapa ennalleen.
Yks tuttu korjas oman potkurinsa monesti tuolla tyylillä pelkkää ruuvipenkkiä vasten! Korjaus kesti kaiken muun paitti kiveen ajon!
piipptu1
Viestit: 33
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 4:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja piipptu1 »

potkuria jos hitsaa niin se olis hyvä saada tasapainotettua ettei ala kuluttamaan potkuri akselin laakeria
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anttip, Google [Bot], Joppehoo ja 35 vierailijaa