Kun Forssasta ajetaan Riihimäelle,niin sen tien varrella,on tienviitta Porras,olenko oikeassa? Kuulosti vaan jotenkin tutulta ja tältä Riihimäelle vievältä tieltä,ajetaan myös Marskin majalle.....Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 4:40 pm Pitipäs sattua. Mahtoiko osua jopa ihan viimeisenä työpäivänä.
"Silta meni käyttökelvottomaksi Tammelassa"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f7e4 ... 4126f7fcad
Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 7810
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Joo sama Porras. Eno oli aikanaan timanttisahuri ja sahasi pois poikkipalkit noiden kaarien väliltä molemmista päistä. saatiin vapaa korkeus hiukan suuremmaksi. näkyykin noissa kuvissa ne palkkien paikat.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 5:12 pmKun Forssasta ajetaan Riihimäelle,niin sen tien varrella,on tienviitta Porras,olenko oikeassa? Kuulosti vaan jotenkin tutulta ja tältä Riihimäelle vievältä tieltä,ajetaan myös Marskin majalle.....Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 4:40 pm Pitipäs sattua. Mahtoiko osua jopa ihan viimeisenä työpäivänä.
"Silta meni käyttökelvottomaksi Tammelassa"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f7e4 ... 4126f7fcad
Tolla sillallahan on etuajo-oikeus noilla ensimmäisen kuvan autoilla. aika inhottava paikka ja maltillisella vauhdilla on parempi tulla.
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Josku -70 luvulla mulla oli jakolenkki kuorma-autolla tuon sillan yli. Siinä oli sellaiset roikkuvat killuttimet varoittamassa matalasta sillasta. Antenni otti aina kiinni niihin kilkuttimiin ja apukuski taisi lirauttaa, kun pelästyi, että nyt ohjaamo lähtee. Piruuttani ajoin huolettoman näköisesti hiljentämättä. Olin jo aikaisemmin testannut korkeuden.jussi77 kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 8:40 pmJoo sama Porras. Eno oli aikanaan timanttisahuri ja sahasi pois poikkipalkit noiden kaarien väliltä molemmista päistä. saatiin vapaa korkeus hiukan suuremmaksi. näkyykin noissa kuvissa ne palkkien paikat.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 5:12 pmKun Forssasta ajetaan Riihimäelle,niin sen tien varrella,on tienviitta Porras,olenko oikeassa? Kuulosti vaan jotenkin tutulta ja tältä Riihimäelle vievältä tieltä,ajetaan myös Marskin majalle.....Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 4:40 pm Pitipäs sattua. Mahtoiko osua jopa ihan viimeisenä työpäivänä.
"Silta meni käyttökelvottomaksi Tammelassa"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f7e4 ... 4126f7fcad
Tolla sillallahan on etuajo-oikeus noilla ensimmäisen kuvan autoilla. aika inhottava paikka ja maltillisella vauhdilla on parempi tulla.
Tuollaiset killuttimet.
https://www.google.com/maps/@60.7831873 ... ?entry=ttu
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 346
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:00 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Muistelisin niitten jussi77 enon poisleikkaamien vaakapalkkien poiston lisänneen Saaren sillan kantavuutta.
Aakun kuvalinkin suunnasta ku päästää nojakilla nopeusrajoituksen mukaista nopeutta sillalle niin automiehet Portaan suunnasta joskus "unohtavat" kumpi ensin menee sillasta yli.
Aakun kuvalinkin suunnasta ku päästää nojakilla nopeusrajoituksen mukaista nopeutta sillalle niin automiehet Portaan suunnasta joskus "unohtavat" kumpi ensin menee sillasta yli.
Masinisti järjestysnumero 194
-
- Viestit: 1867
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Lumiharjaa ei käytetä! Ihme tyyppejä, kun koko talven lumet katolla ajelevat.
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ja mihinkäs tämä nyt sitten liittyi?Aulispoika kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:25 pm Lumiharjaa ei käytetä! Ihme tyyppejä, kun koko talven lumet katolla ajelevat.
Saahan sitä lunta katolla olla koko talven, kunhan se lumikuorma on sidottu asianmukaisesti ja niin, ettei se pölyä. Kantavuuden rajoissa tietty.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1867
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Pahoittelen, että viestini sisältö ylitti käsityskynnyksesi.Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:36 pmJa mihinkäs tämä nyt sitten liittyi?Aulispoika kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:25 pm Lumiharjaa ei käytetä! Ihme tyyppejä, kun koko talven lumet katolla ajelevat.
Saahan sitä lunta katolla olla koko talven, kunhan se lumikuorma on sidottu asianmukaisesti ja niin, ettei se pölyä. Kantavuuden rajoissa tietty.
Kommenttini liittyy ihan vain aiheen otsikkoon: Havaintoja nyky liikenteestä (väärin kirjoitettu tuokin).
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ok. Nyt ymmärrän.Aulispoika kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:41 pmPahoittelen, että viestini sisältö ylitti käsityskynnyksesi.Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:36 pmJa mihinkäs tämä nyt sitten liittyi?Aulispoika kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:25 pm Lumiharjaa ei käytetä! Ihme tyyppejä, kun koko talven lumet katolla ajelevat.
Saahan sitä lunta katolla olla koko talven, kunhan se lumikuorma on sidottu asianmukaisesti ja niin, ettei se pölyä. Kantavuuden rajoissa tietty.
Kommenttini liittyy ihan vain aiheen otsikkoon: Havaintoja nyky liikenteestä (väärin kirjoitettu tuokin).
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 6695
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kuorman sitominen olisi tärkeä tässäkin tapauksessa.Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:36 pmJa mihinkäs tämä nyt sitten liittyi?Aulispoika kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:25 pm Lumiharjaa ei käytetä! Ihme tyyppejä, kun koko talven lumet katolla ajelevat.
Saahan sitä lunta katolla olla koko talven, kunhan se lumikuorma on sidottu asianmukaisesti ja niin, ettei se pölyä. Kantavuuden rajoissa tietty.
Kerran näin kun viereisellä kaistalla ajavassa autossa oli reipas lumikuorma katolla, yöllä oli satanut märkää raskasta lunta runsas kymmenen cm. Ajeltiin Mäkelänkatua reipasta vauhtia kun liikennevalot vaihtui ja piti oikein jarruttamalla pysäyttää ettei mennyt punaisilla läpiajoksi. Naapuriauton lumet valahti tuulilasille ja piti kaverin nousta ulos puhdistamaan, ei sellaista määrää pyyhkimillä saanut poistettua.
-
- Viestit: 7810
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Nuorena miehenä,ajelin 60-luvun toyota coronalla,yhden kerran kävi ajaessa niin että,konepellillä ollut lumi meni raitisilma aukkoon,sillä seurauksella että,lasit huurtuivat sisäpuolelta,sitä en enää muista että,pysähdyinkö sulattelemaan laseja vai,ajelinko korvakuulolla jonkun matkaa.mauri kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 10:07 pmKuorman sitominen olisi tärkeä tässäkin tapauksessa.Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:36 pmJa mihinkäs tämä nyt sitten liittyi?Aulispoika kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:25 pm Lumiharjaa ei käytetä! Ihme tyyppejä, kun koko talven lumet katolla ajelevat.
Saahan sitä lunta katolla olla koko talven, kunhan se lumikuorma on sidottu asianmukaisesti ja niin, ettei se pölyä. Kantavuuden rajoissa tietty.
Kerran näin kun viereisellä kaistalla ajavassa autossa oli reipas lumikuorma katolla, yöllä oli satanut märkää raskasta lunta runsas kymmenen cm. Ajeltiin Mäkelänkatua reipasta vauhtia kun liikennevalot vaihtui ja piti oikein jarruttamalla pysäyttää ettei mennyt punaisilla läpiajoksi. Naapuriauton lumet valahti tuulilasille ja piti kaverin nousta ulos puhdistamaan, ei sellaista määrää pyyhkimillä saanut poistettua.
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kaupungin nelikaistainen sisääntuloväylä ja tässä tapauksessa suunta pois kaupungista. nopeusrajoitus nousee 50->60 km/h ja mun edessä kolme autoa. toinen lähtee ohittamaan ensimmäistä ja kohta mun edessä ajavakin tekee saman. ehtii just ohi ja kääntyy sitten oikealle ja ohitettu joutuu jarruttamaan. olkoonkin autokoulun auto, joka ei aivan tasan tai yli rajoituksen nopeutta ajanut, mutta siltikin aika hölmö teko. eikä kääntynyt sen huoltsikan takia vaan jonnekin muualle se kääntynyt jatkoi. kovin on lyhytnäköistä joidenkin tekeminen kun tuosta ohituspäätöksestä meni ehkä se 10 s siihen kääntymiseen.
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Avainsana on "autokouluauto". Se aiheuttaa huonon itsetunnon omaaville outoja toimintoja. Sama reaktio oli joskus aikoinaan joillakin, kun edessä ajettiin "80" lätkällä.jussi77 kirjoitti: ↑To Helmi 29, 2024 6:57 am Kaupungin nelikaistainen sisääntuloväylä ja tässä tapauksessa suunta pois kaupungista. nopeusrajoitus nousee 50->60 km/h ja mun edessä kolme autoa. toinen lähtee ohittamaan ensimmäistä ja kohta mun edessä ajavakin tekee saman. ehtii just ohi ja kääntyy sitten oikealle ja ohitettu joutuu jarruttamaan. olkoonkin autokoulun auto, joka ei aivan tasan tai yli rajoituksen nopeutta ajanut, mutta siltikin aika hölmö teko. eikä kääntynyt sen huoltsikan takia vaan jonnekin muualle se kääntynyt jatkoi. kovin on lyhytnäköistä joidenkin tekeminen kun tuosta ohituspäätöksestä meni ehkä se 10 s siihen kääntymiseen.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Vilkasta oli etelään menoliikenne 4 -tiellä illansuussa. Tein Jyväskylässä mielenkiintoisen havainnon kun siellä käväisin. Edellä ajoi kolme autoa peräpää pimeänä ja vielä yksi ohitti ja halusi siihen noiden kolmen auton jatkoksi, eikä tälläkään valoja takapäässä. Onko jo edennyt liikenne niin että pimeäperäiset ajavat omaa kaistaansa, eikä sinne saa mennä sekaan hämmentämään, vai mikä ilmiö lienee?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
On melko heikkoa ennakointi jos noin tekee, oli edessä sitten mikä tahansa. Mutta mitä vorssalaisilta voi odottaa?Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 29, 2024 7:59 amAvainsana on "autokouluauto". Se aiheuttaa huonon itsetunnon omaaville outoja toimintoja. Sama reaktio oli joskus aikoinaan joillakin, kun edessä ajettiin "80" lätkällä.jussi77 kirjoitti: ↑To Helmi 29, 2024 6:57 am Kaupungin nelikaistainen sisääntuloväylä ja tässä tapauksessa suunta pois kaupungista. nopeusrajoitus nousee 50->60 km/h ja mun edessä kolme autoa. toinen lähtee ohittamaan ensimmäistä ja kohta mun edessä ajavakin tekee saman. ehtii just ohi ja kääntyy sitten oikealle ja ohitettu joutuu jarruttamaan. olkoonkin autokoulun auto, joka ei aivan tasan tai yli rajoituksen nopeutta ajanut, mutta siltikin aika hölmö teko. eikä kääntynyt sen huoltsikan takia vaan jonnekin muualle se kääntynyt jatkoi. kovin on lyhytnäköistä joidenkin tekeminen kun tuosta ohituspäätöksestä meni ehkä se 10 s siihen kääntymiseen.
Toisaalta mitä taas havainnoin helsingin reissulla, ei se sielläkään ole sen häävimpää. Niin kummallisia liikkeitä tehdään liikenteessä, että ei pysty käsittämään. Monella tuntuu olevan kiire jonnekin, mikä ei välttämättä ole kovin kaukana.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 12:48 pm
- Paikkakunta: etelä-karjala
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Ajoin perjantaina rekan perässä, kun sen katolta tippui jäälautta vastaantulijoiden kaistalle valtateitten eritasoliittymän alaslaskevalta rampilta oikealle käännyttäessä. Jää oli muutaman sentin paksuinen. Onneksi toinen kaista oli tyhjä. Liekö ammattimies rekka-pena edes huomannut, en tiedä...mauri kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 10:07 pmKuorman sitominen olisi tärkeä tässäkin tapauksessa.Aakku kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:36 pmJa mihinkäs tämä nyt sitten liittyi?Aulispoika kirjoitti: ↑To Helmi 22, 2024 9:25 pm Lumiharjaa ei käytetä! Ihme tyyppejä, kun koko talven lumet katolla ajelevat.
Saahan sitä lunta katolla olla koko talven, kunhan se lumikuorma on sidottu asianmukaisesti ja niin, ettei se pölyä. Kantavuuden rajoissa tietty.
Kerran näin kun viereisellä kaistalla ajavassa autossa oli reipas lumikuorma katolla, yöllä oli satanut märkää raskasta lunta runsas kymmenen cm. Ajeltiin Mäkelänkatua reipasta vauhtia kun liikennevalot vaihtui ja piti oikein jarruttamalla pysäyttää ettei mennyt punaisilla läpiajoksi. Naapuriauton lumet valahti tuulilasille ja piti kaverin nousta ulos puhdistamaan, ei sellaista määrää pyyhkimillä saanut poistettua.
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/bus ... #gs.8bfchf
Tässä hyvää opastusta, vaikka usein näissä kyllä kansainvälisillä käsimerkeillä kuljettaja saa palautetta.
Tässä hyvää opastusta, vaikka usein näissä kyllä kansainvälisillä käsimerkeillä kuljettaja saa palautetta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2010
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tapahtuma jonka kirjoitan tulevaan elmänkertaani, tapatui tänä talvena. Kotiseudulleni oli täysi yhdistelmä tavaraa ja purkupaikka tien varrella jossa kohtauspaikat. Tien päässä hotelli. Kun käänsin retelin kapealle tielle huomasi tien olevan todella kapeaksi aurattu. Pari kilometriä ajettuani näin vastaan tulevan henkilöauton ja kohtaamispaikan edessäni. Pysäytin yhdistelmän ennen kohtaamispaikkaa ja kävelin henkilöauton luo. Pyysin kuljettajaa ajamaan minun puolella olevalle kohtaamispaikalle kun sen ajoneuvo on silmin nähden 20 metriä lyhempi. Ukko vastasi että kohtaamispaikka on sun puolella sinun on väistettävä, vai eikö taito riitä? Vastasin että taidot riittää jos sullakin riittää. Ukko hönkäili vahvaa viinan tuoksua. Kiipesin ohjaamoon ja otin puhelimella 112. samalla seurasin haittiksen apparinpuolella olevaa emäntää. Näytti alaleuasta päätellen tulevan 160 sanaa minuutissa. Vartin kuluttua poliisi soitti ja ovat odottamassa ko. Tiellä. Tökkäsin lukot päälle ja ryömin osittain palletta kaataen kohtauspaikalle, kärry jäi vielä tielle ja vinkkasin ukolle että aja rinnalle. Rinnalle päästyään avasi ikkunan ja kysyi miten nyt? Vastasin käännä peili sivuun niin vedän kärryn ohi. Entä jos ei sovi? Tilataan nosturiauto paikalle nostamaan sitikkasi pois. Pääsin ohi, mutta ukkon matka tyssäsi puhallukseeen. Kiitti minua henkilö kohtaisesti textarilla kun ilmoitin. Käyttäen tehosanoja mu***u jne.
-
- Viestit: 2249
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
^Tuosta tulee ihan mieleeni eräs sanonta Juoppohullun päiväkirjoista:" Ja mulle ei v*ttuilla.."
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Tuli näistä kohtaamisista mieleen puukuskin kertomus. Tarkoitus oli ajaa täysi tukkikuorma isolle tielle. Lunta oli paksulti tuiskunut. Puukuski ehdotti, että henkilöautokuski ajaisi jälkiä pitkin perässä ja tarvittaessa saisi jeesiä köydellä. Ei käynyt, kun oli kiire. Lähti sitten survomaan kärkiautona ja jäi kiinni. Tuli sitten kysymään apua ja puukuski lainasi lapion. Siinä sitten mentiin henkilöautokuskin lapion tahtiin pikkuhiljaa. Puukuski odotteli autossaan työn etenemistä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Havaintoja nyky liikenteestä
Kaikista pahimmat tulpan tekijät liikenteessä ovat ne itsekkäät oikeuksistaan kiinnipitävät jukuripäät. Yhtään ei jousteta vaan mennään sillä lain suomalla oikeudella pysäyttämään mäkeä ylös hitaasti ja renkaat sutien etenevä isompi ajoneuvo, ja näin sitten pysähtyy koko liikenne siihen paikkaan. Totta laki on laki, mutta laissa ei ole ihan kaikkia asioita huomioitu, kun on myös mahdollista toimia ns. älykkäästi. Sitten vielä se mielenosoittaminen ja "näyttäminen" sille m#lk#lle kuskille kun noin törkeästi ajelee, niin pitää vähän jarrutella että huomaa kun "minä itse" olen menossa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa