Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
jussi77 kirjoitti: ↑To Kesä 13, 2019 10:09 am
Olisi muuten kätevää, että ennen kameraa olisi nopeusrajoitusmerkki niin ei tarttis arvailla. Tutulla tiellä ei tartte, mut joskus ei oo varma.
Aamulla, namibiasta pääkaupunkiin päin, edellä ajava ajoi 90 sadan alueella. Kameran kohdalla käytiin alle 75. Epäilen tätä kulkijaa työmatkalaiseksi ja luulisi olevan tuttu tie. VArma on varmaa.
Eikä olisi epäselvää:
Merkki maksaisi autoilijoille itsensä takaisin parissa päivässä.
Valtiolle taas tulisi tulojen menetystä nykyisistä vahinkovälähdyksistä arvioltani 35 miljoonaa.
Voisihan ne vaikka maalata/teipata eri värisiksi eri rajoituksien osalta, mutta nuo uudemmathan mittaa sen vauhdin jo sen verran kaukaa ettei koko tolppaa tällainen puolisokea edes näe.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Jahka diktaattoriksi etenemiseni lähtee vauhtiin, pyrin ensin eduskuntaan. Vaalimainokseni ripustan kameratolppiin: Komia kuva, nimi ja nummero sekä teksti "minulla välähtää". Siitä se ura sitten...
Uusia liikennemerkkejä tulossa, mm. vähimmäisnopeuden kyltti ja vetoketjuperiaatteen merkki kaistojen yhdistyessä. Ehkä vetskarin kuva olisi ollut parempi muistuttaja.
Eepee kirjoitti: ↑Pe Kesä 14, 2019 10:18 am
Uusia liikennemerkkejä tulossa, mm. vähimmäisnopeuden kyltti ja vetoketjuperiaatteen merkki kaistojen yhdistyessä. Ehkä vetskarin kuva olisi ollut parempi muistuttaja.
Tuo vähimmäisnopeus onkin mielenkiintoinen juttu, minkälainen sakotuskaavio otetaan käyttöön ja mitenkä sitten se nopeusmittarin virhe noteerataan? Kuitenkin jonkin tulkinnan mukaan tarkoituksena on vaan rajoittaa hitaammin kulkevia ajoneuvoja pois, eli mopo-autot ja traktorit. Tuskin kuitenkaan kovin yleisesti tulee käyttöön?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ajomies kirjoitti: ↑Pe Kesä 14, 2019 10:16 pm
ja mitenkä sitten se nopeusmittarin virhe noteerataan?
Ihan samalla tavalla kuin ylinopeustapauksissakin. Jokaisen autoilijan on tiedettävä oman koslansa todellinen nopeus
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Se, joka tietää "koslansa" todellisen nopeuden, ja ajaa sen mukaisesti joko kyltin osoittamaa maksimi- tai miniminopeutta, on tulevaisuudessa teiden vihatuin kuljettaja. Pitäisi siltikin ajaa 15 - 60 km/h yli sen kyltin osoittaman nopeuden, jotta RS tehoilla varustettu kuli-insinööri pääsisi käyttämään täysiä ahtopaineitansa.
Miniminopeusrajoitusmerkkejä ei kovin helposti tavallisille maanteille tule, koska silloin pitäisi tehdä esimerkiksi maatalousliikenteelle kokonaan uudet väylät. Jopa jotkut kuorma-autoyhdistelmätkään eivät pysty saavuttamaan 100 km/h nopeutta pitkissä ylämäissä, jos kyydissä on muutakin kuin terveisiä. Lähempänä 50 km/h näkyy olevan.
Että joka vaaran laella olisi alinopeussakkorysä odottamassa ? Näkisipä vaan senkin.
Ajomies kirjoitti: ↑Pe Kesä 14, 2019 10:16 pm
Tuo vähimmäisnopeus onkin mielenkiintoinen juttu, minkälainen sakotuskaavio otetaan käyttöön ja mitenkä sitten se nopeusmittarin virhe noteerataan? Kuitenkin jonkin tulkinnan mukaan tarkoituksena on vaan rajoittaa hitaammin kulkevia ajoneuvoja pois, eli mopo-autot ja traktorit. Tuskin kuitenkaan kovin yleisesti tulee käyttöön?
Velvoittaako tuo merkki käyttämään tuota nopeutta myös nollanäkyvyydessä tai vetäisemään laillista miniminopeutta pysähtyneen jonon perään?
Olen muutenkin ihmetellyt tätä liikennevalvonnan takertumista sellaiten asioiden seurantaan, joissa kiistaton tulos saadaan mittalaitteesta kuten tutka tai alkometri. Muista liikenteen törkeyksistä poliisi vähät välittää.
Vaikka ymmärränhän minä tilanteen: poliisikin tekee mieluiten työnsä pienimmän vaivan periaatteella. Ei heitä kiinnosta lähteä oikeuteen todistamaan sitä, oliko jokin ohitus vaarallinen vai ei. Varsinkaan, kun haastettu ei ilmaannu kolmeen ensimmäiseen oikeudenistuntoon, joissa asiaa olisi käsitelty.
Jäärä kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 10:10 pm
Velvoittaako tuo merkki käyttämään tuota nopeutta myös nollanäkyvyydessä tai vetäisemään laillista miniminopeutta pysähtyneen jonon perään?
Voi olla, mutta se merkintä helpottaa näitä 40 auton ruuhkakolarirytöjä, joista vaivalloisesti etsitään syyllistä. Nyt on selvä syyllinen mahdollista löytää, ja se on kasan ensimmäinen auto.
Jäärä kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 10:10 pm
Velvoittaako tuo merkki käyttämään tuota nopeutta myös nollanäkyvyydessä tai vetäisemään laillista miniminopeutta pysähtyneen jonon perään?
Voi olla, mutta se merkintä helpottaa näitä 40 auton ruuhkakolarirytöjä, joista vaivalloisesti etsitään syyllistä. Nyt on selvä syyllinen mahdollista löytää, ja se on kasan ensimmäinen auto.
-SS-
Tuo on totta, sillä havaintojeni mukaan liikennepalstat ovat täynnä kirjoituksia, joiden mukaan alinopeus on suurin syy onnettomuuksiin ja vaaratilanteisiin. Jonon vetäjä on aivan selvästi ajanut alinopeutta.
Ymmärtääkseni näitä vähimmäisnopeusmerkkejä sijoitetaan sellaisille tieosuuksille, joissa on vähintään kaksi kaistaa samaan suuntaan.
Mottoritien vähimmäisnopeus nostetaan ilmeisesti 70km/h, jotta nopeakulkuiset traktorit eivät alkaisi siellä liikkua.
Mitä tulee huonoon näkyvyyteen, tai vaikkapa keliin, niin lain mukaan oikea tilannenopeus on määäävämpi.
Jäärä kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 10:10 pm
Velvoittaako tuo merkki käyttämään tuota nopeutta myös nollanäkyvyydessä tai vetäisemään laillista miniminopeutta pysähtyneen jonon perään?
Voi olla, mutta se merkintä helpottaa näitä 40 auton ruuhkakolarirytöjä, joista vaivalloisesti etsitään syyllistä. Nyt on selvä syyllinen mahdollista löytää, ja se on kasan ensimmäinen auto.
-SS-
Tuo on totta, sillä havaintojeni mukaan liikennepalstat ovat täynnä kirjoituksia, joiden mukaan alinopeus on suurin syy onnettomuuksiin ja vaaratilanteisiin. Jonon vetäjä on aivan selvästi ajanut alinopeutta.
Peräänajajan mielestä se on juuri näin.
Tosiasia lienee, että peräänajo johtuu liian pienestä turvavälistä ja puusilmäisestä kuskista.
Aakku kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 10:41 pm
Mottoritien vähimmäisnopeus nostetaan ilmeisesti 70km/h, jotta nopeakulkuiset traktorit eivät alkaisi siellä liikkua.
Mitä tulee huonoon näkyvyyteen, tai vaikkapa keliin, niin lain mukaan oikea tilannenopeus on määäävämpi.
Aika hurjalta kuullostaa tuo 70-vähimmäisnopeus, kun on paljon ajoneuvoja joilla EI SAA ajaa yli 80:tä.
Aika pieneksi käy marginaali?
Aakku kirjoitti: ↑Su Kesä 16, 2019 10:41 pm
Mottoritien vähimmäisnopeus nostetaan ilmeisesti 70km/h, jotta nopeakulkuiset traktorit eivät alkaisi siellä liikkua.
Mitä tulee huonoon näkyvyyteen, tai vaikkapa keliin, niin lain mukaan oikea tilannenopeus on määäävämpi.
Aika hurjalta kuullostaa tuo 70-vähimmäisnopeus, kun on paljon ajoneuvoja joilla EI SAA ajaa yli 80:tä.
Aika pieneksi käy marginaali?
Joo, ei se ihan noin mene, kuin kerroin.
Homma menee niin, että motarille ei saa ajaa ajonevolla, jonka rakenteellinen nopeus on alle 70. Motarilla ei siis ole nyt, eikä tulevaisuudessakaan miniminopeutta.
Tällä blokataan sieltä pois ensisijaisesti traktorimönkijät.
Per*le....jos on 100km/h tie, niin miksi siellä joku ajaa 70km/h nopeutta? ...seli-seli kaikenmaailman "muullon sellainen auto että ei pysty" tai "mulla ei oo mihinkään kiire"-tuubaa... ajaa sitten niitä vaihtoehtoisia seututeitä ja katselee maisemia kaikessa rauhassa, piruako kuluttamaan joutoaikaa pääteille muiden vitutukseksi
Ajomies kirjoitti: ↑Pe Kesä 14, 2019 10:16 pm
ja mitenkä sitten se nopeusmittarin virhe noteerataan?
Ihan samalla tavalla kuin ylinopeustapauksissakin. Jokaisen autoilijan on tiedettävä oman koslansa todellinen nopeus
Mittarivirhe kun vaan usein on liian vähän näyttävä, eikä silloin ole mittarin mukaan rajoitusten mukaan ajamisesta sakon uhkaa, mutta toisinpäin sitten onkin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
korsteeni kirjoitti: ↑Ma Kesä 17, 2019 1:50 am
Per*le....jos on 100km/h tie, niin miksi siellä joku ajaa 70km/h nopeutta? ...seli-seli kaikenmaailman "muullon sellainen auto että ei pysty" tai "mulla ei oo mihinkään kiire"-tuubaa... ajaa sitten niitä vaihtoehtoisia seututeitä ja katselee maisemia kaikessa rauhassa, piruako kuluttamaan joutoaikaa pääteille muiden vitutukseksi
Kiireisemmät voisi ihan hyvin mennä niille vähemmän liikennöidyille teille, saisi paahtaa kovempaa, kun ei olisi köröttelijöitä jaloissa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
korsteeni kirjoitti: ↑Ma Kesä 17, 2019 1:50 am
Per*le....jos on 100km/h tie, niin miksi siellä joku ajaa 70km/h nopeutta? ...seli-seli kaikenmaailman "muullon sellainen auto että ei pysty" tai "mulla ei oo mihinkään kiire"-tuubaa... ajaa sitten niitä vaihtoehtoisia seututeitä ja katselee maisemia kaikessa rauhassa, piruako kuluttamaan joutoaikaa pääteille muiden vitutukseksi
Kiireisemmät voisi ihan hyvin mennä niille vähemmän liikennöidyille teille, saisi paahtaa kovempaa, kun ei olisi köröttelijöitä jaloissa!
No se! Eikös ne puuhaa helsinkiin jotain useampikaistaisia kehäteitä fillarikäyttöön....saa autoMIEHET kaahata sitten niitä sivuteitä ilman keskarin näyttelijöitä ...ja maaliman pelastuu? Noinkohan ottaa kaistat täyteen hyötyliikkujia? Epäilen että asiasta tulee tynkä....
korsteeni kirjoitti: ↑Ma Kesä 17, 2019 1:50 am
Per*le....jos on 100km/h tie, niin miksi siellä joku ajaa 70km/h nopeutta? ...seli-seli kaikenmaailman "muullon sellainen auto että ei pysty" tai "mulla ei oo mihinkään kiire"-tuubaa... ajaa sitten niitä vaihtoehtoisia seututeitä ja katselee maisemia kaikessa rauhassa, piruako kuluttamaan joutoaikaa pääteille muiden vitutukseksi
No esimerkiksi raskaasti kuormattu hyötyajoneuvo voi olla vaikeuksissa yrittäessään pitää nopeutensa sallittujen rajojen, 70-80,
välissä.
Myöskin joillakin jäähallin kokoisten asuntovaunujen vetäjillä voi ilmetä samanlaisiavaikeuksia.
Eikä kummallakaan ole tuhlata aikaa seututeiden koluamiseen.
Toisella tiukka aikataulu.
Ja toisella myös, johtuen turhan lyhyestä lomasta.