Havaintoja nyky liikenteestä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
EKo
Viestit: 4542
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

korsteeni kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 1:50 am Per*le....jos on 100km/h tie, niin miksi siellä joku ajaa 70km/h nopeutta? :twisted: ...seli-seli kaikenmaailman "muullon sellainen auto että ei pysty" tai "mulla ei oo mihinkään kiire"-tuubaa... ajaa sitten niitä vaihtoehtoisia seututeitä ja katselee maisemia kaikessa rauhassa, piruako kuluttamaan joutoaikaa pääteille muiden vitutukseksi :twisted:
No mikä on mielestäsi alin sallimasi nopeus vaikkapa satasen alueella? Saako ajaa alle satasen?
Itselläni tulee ensimmäisenä mieleen, että mikset ohita hitaammin ajavia?
Vai pitäisikö juuri kortin saaneen kokemattoman kuskin ajaa 100 km/h, vaikka hän tuntee oikean vauhdin olevan 80 km/h?
Jotkut tulkitsevat korkeimman sallitun ajonopeuden alimmaksi sallituksi ajonopeudeksi, mitä se ei ole.
Ohittamisen rinnalla toinen hyvä konsti on se, että lähtee kotoa 2 tai vaikkapa 5 minuuttia aikaisemmin. Tuon aikaeron kurominen ajamalla ei onnistu kovin lyhyellä matkalla - eikä vähän pidemmälläkään.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
lyytinen
Viestit: 207
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 8:43 pm
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lyytinen »

Mitenkä älytön sattuma onkaan, että juuri minun käyttämälle reitille sattuu niin tärkeitä ihmisiä kotteroineen, että juuri heidän pitää päästä ensiksi! Ja vieläpä niin monta!
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

PuuhaPate kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 11:08 am
korsteeni kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 1:50 am Per*le....jos on 100km/h tie, niin miksi siellä joku ajaa 70km/h nopeutta? :twisted: ...seli-seli kaikenmaailman "muullon sellainen auto että ei pysty" tai "mulla ei oo mihinkään kiire"-tuubaa... ajaa sitten niitä vaihtoehtoisia seututeitä ja katselee maisemia kaikessa rauhassa, piruako kuluttamaan joutoaikaa pääteille muiden vitutukseksi :twisted:
No esimerkiksi raskaasti kuormattu hyötyajoneuvo voi olla vaikeuksissa yrittäessään pitää nopeutensa sallittujen rajojen, 70-80,
välissä.
Myöskin joillakin jäähallin kokoisten asuntovaunujen vetäjillä voi ilmetä samanlaisiavaikeuksia.
Eikä kummallakaan ole tuhlata aikaa seututeiden koluamiseen.
Toisella tiukka aikataulu.
Ja toisella myös, johtuen turhan lyhyestä lomasta.
Tuossa omalla työmatkalla on ainakin suurin osa tapauksista uudehkoilla henkilöautoilla ajavia. Pahimmillaan kilometrien jonot perässä.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
jussi77
Viestit: 4475
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Missä tuota miniminopeutta aiotaan soveltaa? Tuskin se ihan jokaiselle tielle tulee.
Eepee
Viestit: 6382
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Aamuvarhaisella kun huitasin reilun satakilomeetriä, niin jopa huomasi kesän kuumentuneen ja nuorisoautoilun kans. Viikonloppuna kiertoliittymä oli näemmä singonnut mersun aikamoiseen tuhoon ja ylisuora tie oli laittanut bemarin pyörimään katon kautta jonkun kerran. Näin autonraadot tarinoivat.

Kyl se toi nuorisoauton käsitekin elää. Mun nuaruudessa kukaan ei olis halunnut ajaa pappamaisella mersun lotiskolla ja bemarikin olisi ollut eksentrikon touhuja. Tavanuoriso ajeli joillain kotteroilla escorteista corolloihin, varakkaammat rasvalettiharrastajat jenkeillä. Nojoo, kamalia ne autot oli kyllä.
The idea is to die young as late as possible
korsteeni
Viestit: 3591
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Eepee kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 12:35 pm Kyl se toi nuorisoauton käsitekin elää. Mun nuaruudessa kukaan ei olis halunnut ajaa pappamaisella mersun lotiskolla ja bemarikin olisi ollut eksentrikon touhuja. Tavanuoriso ajeli joillain kotteroilla escorteista corolloihin, varakkaammat rasvalettiharrastajat jenkeillä. Nojoo, kamalia ne autot oli kyllä.
Niin ne vaan asiat muuttuu...nykyään monikin mersu ja bemari on huomattavan urheilullinen ja nyky corollasta, saatika "escortista" ei saa urheilullista tekemälläkään (jos ei siis huomioida niitä 60-80lukujen malleja :wink: ) ja oisko kuitenkin enempi ollut se, että tuohon aikaan mihin eepee viittaa olisi nuo saksalaiset maksaneet satoja tuhansia, tai sitten olis pitänyt valitta joku pystylyhty- tai ponttoonimersu riisselikoneella, niin ei siinä kyllä innostu kuin pussihousut :lol:

Niillä escorteilla ja corollilla sitä kurvailtiin täälläkin, mutta kyllä olisi parempikin kelvannut...mutta rahaa ei ollut lähellekkään siinämäärin mitä nykynuorilla on, vanhemmista puhumattakaan, ja taas toisaalta tuollaisia corollamiehen karehtimia ja nuorison suosimia mersuja / bemareita saa 1000€ ihan valittavaksi asti, niin mikäs siinä... :wink:

Ja väitän kyllä omasta nuoruudesta, että paljonkin enemmän oli puskaan ajoja ym. onnettomuuksia nuorison toimesta, mutta niitä ei paikallislehtien uutisia kummemmissa paikoissa tuotu esiin....kun taas nykyään yksin keskellä korpea puuhun peruuttaminenkin on jossain seiskassa jo vartin päästä :lol:
Eepee
Viestit: 6382
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Eepee »

korsteeni kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 1:49 pm Ja väitän kyllä omasta nuoruudesta, että paljonkin enemmän oli puskaan ajoja ym. onnettomuuksia nuorison toimesta, mutta niitä ei paikallislehtien uutisia kummemmissa paikoissa tuotu esiin....kun taas nykyään yksin keskellä korpea puuhun peruuttaminenkin on jossain seiskassa jo vartin päästä :lol:
Juu, kyllä. Ainakin maaseudulla ajolinjan ja nopeuden erisuhta realisoitui yhtenään, mutta asiasta ei saanut tietää kuin lähitalon rattorimies, joka kävi vetämässä ooppelin ojasta tai korollan kinoksesta. Sekä mahdollisesti kyläseppä, jos lokasuoja ei omalla lekalla oiennut. Some ei laulanut, poikasten ajoharjoittelu ei ollut edes myymälänautoa oottelevien mammojen ykkösaihe, kirkonkylällä nähty neekeri oli sentään toista :| .
The idea is to die young as late as possible
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

On varmasti muutoksia tapahtunut näissä asioissa, mutta on ne ajoneuvojen ja liikenteen määräkin lisääntynyt. Ja varmasti autoissakin on muutoksia mm. turvallisuuteen tapahtunut. Mutta kyllä vaan asenteet kuitenkin on aika lailla samanlaiset. Kun ne muut tiellä liikkujat joiden ajonopeus tai muu toiminta poikkeaa omasta "mallista" niin ne on sitten niitä tunaroijia tai kaahareita. Suomalainen autoilija ei ole oppinut suvaitsemaan poikkeavuuksia. :(
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
korjailija
Viestit: 5526
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Suomen tieverkosto on niin onneton että se ei salli oikein noita poikkeavuuksi, jos joku ajaa hitaammin tai nopeammin kuin muut niin kaikki kärsii. Tuolla isossa maailmassa jossa suuremmat tiet ja enemmän kaistoja niin niitä poikkeavuuksiakin saa olla vähän enemmän liikeenteen seassa, varsinkin Ruotsissa tuntuu olevan liikennemääriin nähden todella hyvä tieverkosto.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

korjailija kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 7:25 pm Suomen tieverkosto on niin onneton että se ei salli oikein noita poikkeavuuksi, jos joku ajaa hitaammin tai nopeammin kuin muut niin kaikki kärsii. Tuolla isossa maailmassa jossa suuremmat tiet ja enemmän kaistoja niin niitä poikkeavuuksiakin saa olla vähän enemmän liikeenteen seassa, varsinkin Ruotsissa tuntuu olevan liikennemääriin nähden todella hyvä tieverkosto.
Kumma kun Ruotsissa taas aivan päinvastaisia mielipiteitä? :roll:
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
toyopet
Viestit: 3258
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Joitain vuosia sitten tultiin Lapista kotiin päin ja ajeltiin Ruotsin puolella. Oli semmoista röykytystä, että oli ihan pakko vaihtaa Suomen puolelle, kyllä tasottui. Tosin Suomessakin riippuu, että missäpäin. TUolla Ruotsin lapissa on kyllä sen jälkeen kuuleman mukaan tehty paljonkin tietöitä, tilanne on varmaan parempi.

Tätä Keski-Suomen ELYn hallinnoimaa aluetta olen ihmetellyt, että mikä siinä on mennyt pieleen, täällä on tiet aika huonossa kunnossa. Kun lähtee mitä vaan kantatietä muihin maakuntiin, niin maakunnan rajalla on aika selkeä ero tienpinnan laadussa sekä talvisin aurauksessa. Ylivieskasta tässä kerran tultiin Sievin ja Reisjärven kautta Pihtiputaalle ja aika luminen keli oli. Reisjärven ja Pitspurkin rajalle oli hienosti aurattu ja sitten se loppupätkä siitä oli ihan siinä ja siinä, että henkilöautolla pääsi läpi.
It has three speed: here, there and gone...
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

toyopet kirjoitti: Ti Kesä 18, 2019 2:21 pm Joitain vuosia sitten tultiin Lapista kotiin päin ja ajeltiin Ruotsin puolella. Oli semmoista röykytystä, että oli ihan pakko vaihtaa Suomen puolelle, kyllä tasottui. Tosin Suomessakin riippuu, että missäpäin. TUolla Ruotsin lapissa on kyllä sen jälkeen kuuleman mukaan tehty paljonkin tietöitä, tilanne on varmaan parempi.

Tätä Keski-Suomen ELYn hallinnoimaa aluetta olen ihmetellyt, että mikä siinä on mennyt pieleen, täällä on tiet aika huonossa kunnossa. Kun lähtee mitä vaan kantatietä muihin maakuntiin, niin maakunnan rajalla on aika selkeä ero tienpinnan laadussa sekä talvisin aurauksessa. Ylivieskasta tässä kerran tultiin Sievin ja Reisjärven kautta Pihtiputaalle ja aika luminen keli oli. Reisjärven ja Pitspurkin rajalle oli hienosti aurattu ja sitten se loppupätkä siitä oli ihan siinä ja siinä, että henkilöautolla pääsi läpi.
Tuo teiden surkeus tuntuu olevan Keski-Suomessa yleisempää kuin monissa "syrjemmässä" olevilla kyläpahasissa. Yrityksestä tai oikeastaan sen puutteesta ei voi tuota soratien voi moittia, nyt kevään ja alkukesän aikana on pari kolme kertaa viikossa käynyt sitä alaterien kanssa hieromassa, mutta yksi sadekuuro ja taas on kuopilla, varsinkin tämä asumuksen kohdalta. Muutama muukin ongelma kohta on joita ei saa pysymään kuopattomana. Savikko vaan on sen verran eläväistä että pullistelee jatkuvasti. Mutta ei taida näihin teihin niistä vähistä rahoista yhtään herua, kun ei ole Kekkostakaan täällä näkynyt. Pitäisi jokin huvitusmesta keksiä että saisi ministerit täällä pyörähtämään jos vaikka sitten edes jotain tapahtuisi. Nyt kun ei tahdo kartastakaan näitä "polkuja" näkyä. Osoitteenkin mulkkasivat jo 3½ vuotta sitten mutta missään navigaattoripäivityksessä ei näytä muuttuneen?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Pinohiiri
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2009 11:39 pm

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

.
Viimeksi muokannut Pinohiiri, To Helmi 06, 2020 11:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Ajomies kirjoitti: Ti Kesä 18, 2019 2:06 pm
korjailija kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 7:25 pm Suomen tieverkosto on niin onneton että se ei salli oikein noita poikkeavuuksi, jos joku ajaa hitaammin tai nopeammin kuin muut niin kaikki kärsii. Tuolla isossa maailmassa jossa suuremmat tiet ja enemmän kaistoja niin niitä poikkeavuuksiakin saa olla vähän enemmän liikeenteen seassa, varsinkin Ruotsissa tuntuu olevan liikennemääriin nähden todella hyvä tieverkosto.
Kumma kun Ruotsissa taas aivan päinvastaisia mielipiteitä? :roll:
Kaikkihan tietävät, että ruoho on vihreämpää aidan takana, oli kummalla puolella aitaa tahansa.
Kyllä se siitä.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Ja ahvenanmaalla on huussipolutkin asfaltoitu, ja me syydetään sinne lisää rahaa ja pidetään verovapaudet :mrgreen:
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -SS- »

PuuhaPate kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 11:08 am No esimerkiksi raskaasti kuormattu hyötyajoneuvo voi olla vaikeuksissa yrittäessään pitää nopeutensa sallittujen rajojen, 70-80,
välissä.
Miniminopeuden alittaminen rikoksena lienee verrattavissa kielletyn ajosuunnan merkin rikkomiseen tai painorajoitus tai korkeus - merkin laiminlyöntiin.

Alitehoisella kuorma-autolla lähtiessä pitää etukäteen ennustaa reitin mäet ja miniminopeusalueet. Rikoksena alinopeus on melkoisesti erilainen kuin ylinopeus, jonka välttäminen onnistuu jokaiselta liikenteeseen hyväksytyltä ajoneuvolta. Tuottamuksellisuus alkaa jo reitinvalinnasta ja ajoneuvon kuormauksesta. Siksi miniminopeuksien tuomisen liikennesääntöihin ja merkintöihin tulisi johtaa myös autojen kokonaispainojen ja riittävien tehojen katsastusvalvontaan. Ajokorttikokeessa tarvitaan rata-ajokoulutus, jotta kokelas uskaltaa käyttää autojen ajo-ominaisuuksia hyväksi. Pelkkä liukkaan kelin testirata ei riitä, vaan jokin kellotus katuradalla olisi tultava pakolliseksi kuljettajatutkinnon suorittamisen ehtona.

Suuria ongelmia tulee raskaille tavara-autoille, tehorajoitetuille kevytmoottoripyörille vastatuulessa, pienitehoisille iäkkäämmille, kuitenkin autoiksi hyväksytyille ( Citroen 2CV, kuplavolkkari, veteraaniautot, vanhat alitehoiset MB dieselit, ym) Näitä ei saisi hyväksyä liikenteeseen, vaan ne olisi luokiteltava mopoiksi, mopoautoiksi tai traktoreiksi. Tehojen lisääminen ei olisi ongelma, mutta ajo-ominaisuuksien ja autoilijan taitojen puutteet tekevät miniminopeuden noudattamisen liian vaatimattomalla kalustolla jopa vaaralliseksi.

Myös kantateiden ja alemman luokan teiden osalta mahdolliset alinopeussäännökset merkitsevät työkoneiden, traktorien ja mopoautojen täyskieltoa. Tällöin vaihtoehtoisia reittejä olisi järjestettävä hitaampien kulkea, samoin esimerkiksi maataloudelle olisi korvattava pakolliseksi muuttuva lavettikuljetus työmaalta toiselle.

Miniminopeuden mittaus voidaan tehdä mahdollisesti vain yhdessä mittauspisteessä, tällöin on teille järjestettävä kunnolliset hidastuskaistat liittymiin ja esimerkiksi bussipysäkeille. Kääntymiset liittymiin tulevat merkittävästi jännittävämmiksi, jos päätien liikennettä ei saisi hidastaa, tai on uhka mittauksesta juuri liittymän lähellä.

Järkevimmät miniminopeusrajoitukset olisivat kellonajan mukaan vaihtuvia, silloin voisi esimerkiksi matkailuvaunua vetävä tehdä siirtoajonsa esimerkiksi yöllä.

-SS-
korsteeni
Viestit: 3591
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Niin minä en vain vieläkään, puolusteluista huolimatta älyä miksi joku ajokuntoinen ajaa täydellisessä kesäpäivässä, uudenkarhealla autolla täällä pohojammaan aukeilla lakeuksilla kymmenien kilometrien näkyvyydellä 100km/h alueella 70km/h useita kymmeniä kilometrejä takanaan 30 auton jonot (kun hänen takana täysperä joka ei todellakaan pääse kuormapäällä tuollaisen auton ohi) muuta kuin vittuilumielessä, tai sitten hänellä on kuitenkin joku ongelma eikä osaa ajatella kuin itsensä ja oman tekemisensä tälle maapallolle :evil: Tällaisen vetämässä jonossa ajoin eilen 40km matkan ja loppupäässä kaupunkiin saavuttaessa ja jonon hajautuessa tosiaan pääsin näkemään tämän "vetomiehen" ja ihan uusi auto ja ah, niin seesteinen ilme kasvoillaan ajoi auringon laskuun....tuskin edes näki yhdestäkään peilistä taakseen.

Sehän on siis täydellistä piittaamattomuutta muita tienkäyttäjiä kohtaan ja eikös se ole rangaistavaa?


Kaikki muut erityistilanteet, ajoneuvot, olosuhteet on asia erikseen, ja kyllä jopa minäkin sen tajuan ettei niissä tilanteissa pysty....mutta tuo yllä kuvaamani tilanne saa :evil:
Talumees
Viestit: 6378
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Talumees »

korsteeni kirjoitti: Ke Kesä 19, 2019 10:40 am Niin minä en vain vieläkään, puolusteluista huolimatta älyä miksi joku ajokuntoinen ajaa täydellisessä kesäpäivässä, uudenkarhealla autolla täällä pohojammaan aukeilla lakeuksilla kymmenien kilometrien näkyvyydellä 100km/h alueella 70km/h useita kymmeniä kilometrejä takanaan 30 auton jonot (kun hänen takana täysperä joka ei todellakaan pääse kuormapäällä tuollaisen auton ohi)
Vaihda ammattia jos et kilometrien näkyvyydellä ohi pääse! :shock:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
korsteeni
Viestit: 3591
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Talumees kirjoitti: Ke Kesä 19, 2019 11:16 am
korsteeni kirjoitti: Ke Kesä 19, 2019 10:40 am Niin minä en vain vieläkään, puolusteluista huolimatta älyä miksi joku ajokuntoinen ajaa täydellisessä kesäpäivässä, uudenkarhealla autolla täällä pohojammaan aukeilla lakeuksilla kymmenien kilometrien näkyvyydellä 100km/h alueella 70km/h useita kymmeniä kilometrejä takanaan 30 auton jonot (kun hänen takana täysperä joka ei todellakaan pääse kuormapäällä tuollaisen auton ohi)
Vaihda ammattia jos et kilometrien näkyvyydellä ohi pääse! :shock:
Öööö...mikäs kommentti tämä nyt oli? En ole ammattiautoilija ja jos meinasit että olisin tuon letkan ohi heilauttanut, niin voin kertoa että olin jonon hännillä henkilöautolla ja vastaan tuli taukoamatta autoja niin missä kohtaa tuossa oltaisiin ohitettu tuon kertomani täysperän kanssa, saatika ettei siinä päässyt ohi muukaan letkasta. :shock:

Eikä tuo ohittaminen ole nyt muutenkaan se pointti johon vastausta kaipaan, vaan siihen, että mikä piru se saa muita tielläliikkujia jonoa raahaamalla kiusaamaan?



Ja vielä tuohon kommenttiisi. Et ilmeisesti tiedä hölkäsen pöläystäkään miten pitkän suoran vaatii täydessä lastissa olevan rekan kiihdyttäminen ohitukseen, jos ohitettava menee 60-70km/h ...siinä ei ihan kilometri eikä kaksi riitä
Viimeksi muokannut korsteeni, Ke Kesä 19, 2019 11:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EKo
Viestit: 4542
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Havaintoja nyky liikenteestä

Viesti Kirjoittaja EKo »

korsteeni kirjoitti: Ke Kesä 19, 2019 10:40 am Niin minä en vain vieläkään, puolusteluista huolimatta älyä miksi joku ajokuntoinen ajaa täydellisessä kesäpäivässä, uudenkarhealla autolla täällä pohojammaan aukeilla lakeuksilla kymmenien kilometrien näkyvyydellä 100km/h alueella 70km/h useita kymmeniä kilometrejä takanaan 30 auton jonot
Ajat ilmeisesti eri teitä kuin minä. En muista koskaan törmänneeni tuollaiseen esimerkkiin.
80-90 km/h ajajia silloin tällöin tietysti löytyy.
Kuinka paljon alle nopeusrajoituksen mielestäsi saa ajaa? Eläkeläisten ja juuri kortin saaneiden ajamiseen totuttelevien pitäisi paahtaa sitä reilua satasta? Niinkö?
Vanha viisaus pätee tähänkin asiaan. Jonon tekee se toinen auto - ei ensimmäinen.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ch, ihmehitsari, Jumunen ja 43 vierailijaa