Kuinkas nuo Destian(?) suolausautot - ajavatko nastarenkailla...? tuskin kuitenkaan ketjut alla...Ajomies kirjoitti:https://www.facebook.com/viralhog/video ... EyNzc3MzA/
Olisiko tuossa nastoista ollut apua?
Valintani on Kitkarengas
-
- Viestit: 1513
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
- Paikkakunta: Mustasaari
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
-
- Viestit: 813
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Juu tänään iltapäivällä oli oulussa sellainen keli, että kitkoilla oli melko hurjaa hommaa ajeleminen. Onneksi tiet on niin huonosti aurattuja, että lumelta sai edes vähän pitoa.
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:25 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Reilut kaksikymmentä vuotta olen kitkarenkailla ajanut, välillä yksi setti nastoja kokeilin. Palasin takaisin nastattomiin. Auto tosin nelivetoinen ja se ei nastoja kaipaa.
majori+pikkujussi
-
- Viestit: 6382
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Ei, ketjut olisi vaatinut.Ajomies kirjoitti:https://www.facebook.com/viralhog/video ... EyNzc3MzA/
Olisiko tuossa nastoista ollut apua?
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 28157
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Uusimmassa Tuulilasi lehdessä Larmela kertoo oikeasta rengasvalinnasta. Kannattaa lukea!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kylläpä oli kunnon nastarengas kelit täällä, hyvin pureutuu michelinit jäähän 250 nastan voimin. Enempi on näköjään parempi kuin vähempi, saati jos ei ois ollenkaan
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1114
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:42 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kitkoilla ajettavassa pitää olla painoa.............eli isompi rekka olisi ollut turvallisempi.Ajomies kirjoitti:https://www.facebook.com/viralhog/video ... EyNzc3MzA/
Olisiko tuossa nastoista ollut apua?
Mystiikka on tiedon rajallisuutta.
-
- Viestit: 28157
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Sähkömasinisti kirjoitti:Kitkoilla ajettavassa pitää olla painoa.............eli isompi rekka olisi ollut turvallisempi.Ajomies kirjoitti:https://www.facebook.com/viralhog/video ... EyNzc3MzA/
Olisiko tuossa nastoista ollut apua?
Mutta sellainenkin vaan joskus päättää lähteä omille teilleen. Samoin nuo linja-autot. "Kitkoilla" ne usein vaan menee, tosin on joskus sellaiset muovirattaat ettei ne pidä missään.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Valintani on Kitkarengas
Mitä hyötyä nelivedosta on, kun auto pitää pysäyttää liukkaalla?lokomo929 kirjoitti:Reilut kaksikymmentä vuotta olen kitkarenkailla ajanut, välillä yksi setti nastoja kokeilin. Palasin takaisin nastattomiin. Auto tosin nelivetoinen ja se ei nastoja kaipaa.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Tätä samaa asiaa monet sanoo et nelivedolla riittää kitkat, en ymmärrä ajatuksenjuoksua
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 28157
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Ne jarruttaa neljällä pyörällä.Nuffield kirjoitti:Tätä samaa asiaa monet sanoo et nelivedolla riittää kitkat, en ymmärrä ajatuksenjuoksua
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kumirunkoinen nasta: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kumi ... Q2Njk3OTc0
Noiden avullahan päästään yhdistämään kitkarenkaan ja nastojen paremmat pito-ominaisuudet.
Noiden avullahan päästään yhdistämään kitkarenkaan ja nastojen paremmat pito-ominaisuudet.
Tekemällä virheistä oppii.
- Aakku
- Viestit: 8296
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Näitähän on ollut kaikenlaisia.Superdextaaja kirjoitti:Kumirunkoinen nasta: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kumi ... Q2Njk3OTc0
Noiden avullahan päästään yhdistämään kitkarenkaan ja nastojen paremmat pito-ominaisuudet.
Muistuttaa holkkinastoja.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/05/0 ... arenkailla
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Miltä se tuntuu ajella nyt niillä "kesärenkailla"?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006011613.html
Vain nastalliset on Suomen sääoloissa oikeita talvirenkaita.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006011613.html
Vain nastalliset on Suomen sääoloissa oikeita talvirenkaita.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Tässä rannalla on vähän väliä semmonen keli, että kitkoilla ei tee mitään. Päätiellä ei ongelmaa, mutta sivutiet nytteki ihan peilinä ja yöllä satanu vettä siihen päälle. Jalan ei pysy pystyssä ilman nastakenkiä ollenkaan.
MOnella taksimiehellä on täällä kolmet renkaat. Nastoilla ajetana syksyllä, kun on mustaa jäättä - kitkoilla keskitalvi - nastat taas alle, kun sivutiet muuttuu peiliksi.
MOnella taksimiehellä on täällä kolmet renkaat. Nastoilla ajetana syksyllä, kun on mustaa jäättä - kitkoilla keskitalvi - nastat taas alle, kun sivutiet muuttuu peiliksi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kesärengas voi olla liukas, suosittelen talvirenkaita liukkaalla.Superdextaaja kirjoitti:Miltä se tuntuu ajella nyt niillä "kesärenkailla"?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006011613.html
Vain nastalliset on Suomen sääoloissa oikeita talvirenkaita.
-
- Viestit: 4543
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Minä en ole keaärenkailla koskaan ajanut talvella. Kitkoilla kylläkin, jotka eivät sovellu kesärenkaiksi.Superdextaaja kirjoitti:Miltä se tuntuu ajella nyt niillä "kesärenkailla"?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006011613.html
Vain nastalliset on Suomen sääoloissa oikeita talvirenkaita.
Jos yhtenä päivänä vuodessa on nastakeli, niin ajelen sen päivän vaikka taksilla (jossa on todennäköisesti kitkat alla).
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Jäätikkö on kitkarenkaalla, ja sillä "oikealla" talvirenkaalla ihan helppoa ajaa, kun tietää että se on suunillee tassasesti liukasta.
Jos jään päällä on muutama sentti lunta, joka ei ole joka paikasta tarttunu jäähän kiinni, niin siinä tulee erot etenkin kuskien välille, kuka selviää siitä ajosta moitteitta.
Ei ne kaikki selviä sileällä märällä peilijäälläkää niillä "oikeilla" renkaillakaa, kun välillä pitäny käydä avustamassa autoilijoita, että selviävät kylätien haasteista.
Pari talvee sitten ajoin yhen mikran mäenpälle, kun ei kuulema liukkauden takia päässy mäkeä ylös, vaan jäi parikyt metriä vaille, ja jäi parkkiin lumipenkkaan nojaamaa.
Täysin tuntemattomalla tiellä liukkaalla ajo on hankalinta, kun ei ain pysty tietämää millasia mutkia ja mäkiä on edessä, ja sillon pitäs olla jo ennustajan taitoja, kun muutoin riittä tavallinen tien lukeminen ja ennakointi.
Joskus syksyllä, ja keväällä on tullu ajettua kesärenkailla lumikelissä, ja siinä sen kitka ja kesärenkaan eron huomaa melko varmasti. Kesärenkaalla pidon menetys tapahtuu melko veitsellä leikaten, ja sitten mennää kun pukan kyydissä, kun kitkarenkaalla pito menetetää kuminauhamaisesti, eikä täyttä pulkkamaisutta tule kun ääri olosuhteissa.
Jos jään päällä on muutama sentti lunta, joka ei ole joka paikasta tarttunu jäähän kiinni, niin siinä tulee erot etenkin kuskien välille, kuka selviää siitä ajosta moitteitta.
Ei ne kaikki selviä sileällä märällä peilijäälläkää niillä "oikeilla" renkaillakaa, kun välillä pitäny käydä avustamassa autoilijoita, että selviävät kylätien haasteista.
Pari talvee sitten ajoin yhen mikran mäenpälle, kun ei kuulema liukkauden takia päässy mäkeä ylös, vaan jäi parikyt metriä vaille, ja jäi parkkiin lumipenkkaan nojaamaa.
Täysin tuntemattomalla tiellä liukkaalla ajo on hankalinta, kun ei ain pysty tietämää millasia mutkia ja mäkiä on edessä, ja sillon pitäs olla jo ennustajan taitoja, kun muutoin riittä tavallinen tien lukeminen ja ennakointi.
Joskus syksyllä, ja keväällä on tullu ajettua kesärenkailla lumikelissä, ja siinä sen kitka ja kesärenkaan eron huomaa melko varmasti. Kesärenkaalla pidon menetys tapahtuu melko veitsellä leikaten, ja sitten mennää kun pukan kyydissä, kun kitkarenkaalla pito menetetää kuminauhamaisesti, eikä täyttä pulkkamaisutta tule kun ääri olosuhteissa.
Viimeksi muokannut Tumppi 865, La Helmi 23, 2019 11:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1114
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:42 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Ihmisellä kun on vaan yksi henki uhrattavana niin riittää jos sen tuhoaa kirtkarenkailla kerran elämässään.
Ei riitä, että jättää auton talliin päiväksi se kohtalokas liukas saattaa yllättää myös niinä päivinä kun piti olla turvallista.
Ei riitä, että jättää auton talliin päiväksi se kohtalokas liukas saattaa yllättää myös niinä päivinä kun piti olla turvallista.
Mystiikka on tiedon rajallisuutta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anzu63, Google [Bot], Lurkus, Mpaseppä, toyotacorolla ja 69 vierailijaa