Ei ainakaan michelinitä löydy kitkarengasta joka päihittää Michelin nastan.
Valintani on Kitkarengas
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
- ihmehitsari
- Viestit: 18647
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Tiedä häntä onko 35-40t€ auto premium, vai mikä, mutta sisäpuolisesta ratista kääntyvät etupyörät ja läpinäkyvä tuulilasi tuohon hintahaarukkaan tulee jo vakiona.-SS- kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 12:24 pm
Tuo vaatii voimakasta itsekuria, ettei ulosmittaa säästörahoja kaikenlaisiin lisähienouksiin autonhankinnassa, kuten vaikka sisältä säädettäviin peileihin tai takalasinpyyhkijään tai ihmeelliseen nelinopeuksiseen kajuutan puhaltimeen, mitä niitä näissä premium-autoissa voidaankaan keksiä.
-SS-
säästellen sippiin
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kyllä melkoisen monta merkkiä on tullut istuttua. Ei vielä ole löytynyt. Ehkä joku päivä tärppää.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Niin, ehkä sitten on. Alkaa vaan pännimään, kun tuota samaa asiaa toistetaan ja toistetaan ikään kuin uutena keksintönä, vaikka kukaan tällä palstalla ei ole sitä kyseenalaistanut.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Sanoisin näin että jos lähdetään lumiselle tielle niin nastaton rengas päihittää Michelin nastarenkaan.Nuffield kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 11:18 amTässäkin ketjussa vertaillaan eri hintaisia ja laatuisia keskenään, uusia vanhaan yms. Totta on että kiinalaisista pska renkaista ei saa pitäviä nastoillakaan. Kokemusta on Nankangin nastarenkaista jotka oli todellakin vaaralliset. Mutta ihan varmaa on ettei Michelinin nastarenkaiden veroista kitkarengasta pito ominaisuuksiltaan löydy, onhan se testienkin mukaan "Täyden kympin arvoinen jäisellä tiellä". Ei ole missään kelissä tullut vastaan tilannetta että pito olisi kadonnut. Ja parin vuoden välein vaihdan uusiin jotta pito myös säilyy.ihmehitsari kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 10:21 amNastojen kannan ja kumin välissä?
Mutta joo. Lapsen autossa oli kerrattain jotkut Goodride nastarenkaat. Pintaa ja nastoja vaikka koko kylälle jakaa. Paistoleima taisi olla 3-4 vuotta vanha.
Ei jatkoon. Sen verran kokeili että hylkyyn menivät. Lipsuivat joka suuntaan niin lumella kuin jäällä.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
thames kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 6:37 pmSanoisin näin että jos lähdetään lumiselle tielle niin nastaton rengas päihittää Michelin nastarenkaan. Toki eikös rallipiikkejä saa michelininä.Nuffield kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 11:18 amTässäkin ketjussa vertaillaan eri hintaisia ja laatuisia keskenään, uusia vanhaan yms. Totta on että kiinalaisista pska renkaista ei saa pitäviä nastoillakaan. Kokemusta on Nankangin nastarenkaista jotka oli todellakin vaaralliset. Mutta ihan varmaa on ettei Michelinin nastarenkaiden veroista kitkarengasta pito ominaisuuksiltaan löydy, onhan se testienkin mukaan "Täyden kympin arvoinen jäisellä tiellä". Ei ole missään kelissä tullut vastaan tilannetta että pito olisi kadonnut. Ja parin vuoden välein vaihdan uusiin jotta pito myös säilyy.ihmehitsari kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 10:21 amNastojen kannan ja kumin välissä?
Mutta joo. Lapsen autossa oli kerrattain jotkut Goodride nastarenkaat. Pintaa ja nastoja vaikka koko kylälle jakaa. Paistoleima taisi olla 3-4 vuotta vanha.
Ei jatkoon. Sen verran kokeili että hylkyyn menivät. Lipsuivat joka suuntaan niin lumella kuin jäällä.
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Sehän se kitkarenkaan suurin vaara onkin, että ihan hyvällä ja jopa paremmalla pidolla totutaan ajamaan reilummalla vauhdilla kuin nastarenkailla noilla lumipinnoilla ja sitten tulee se jää ja märkä jään pinta vastaan. Mites sitten kovalla vauhdilla pärjätään tilanteessa, missä hyvällä ja uudellakaan kitkarenkaalla ei olekaan yhtään mitään pitoa vauhdin takia? Pitäisi pysyä tiellä ja saada auto tien näkyvällä osalla pysähtymään tai edes väistettyä muita ja rytisee. Nastarenkailla noissa tilanteissa saa edes jotenkin halintaa harjoitettua.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Valintani on Kitkarengas
Kyllä sellaset hyvät talvirenkaat, kitkat tai nastat, pitäisi kieltää.Superdextaaja kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 6:56 pm Sehän se kitkarenkaan suurin vaara onkin, että ihan hyvällä ja jopa paremmalla pidolla totutaan ajamaan reilummalla vauhdilla kuin nastarenkailla noilla lumipinnoilla ja sitten tulee se jää ja märkä jään pinta vastaan.
Turvallisnta olisi kun talvella saisi käyttää vain vanhoja, yli 6-vuotiaita alle 1,5:een millimetriin kuluneita renkaita.
Juu, kyllä näin on.
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Muuten oikein, mutta asia on juuri päin vastoin.Superdextaaja kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 6:56 pm Sehän se kitkarenkaan suurin vaara onkin, että ihan hyvällä ja jopa paremmalla pidolla totutaan ajamaan reilummalla vauhdilla kuin nastarenkailla noilla lumipinnoilla ja sitten tulee se jää ja märkä jään pinta vastaan. Mites sitten kovalla vauhdilla pärjätään tilanteessa, missä hyvällä ja uudellakaan kitkarenkaalla ei olekaan yhtään mitään pitoa vauhdin takia? Pitäisi pysyä tiellä ja saada auto tien näkyvällä osalla pysähtymään tai edes väistettyä muita ja rytisee. Nastarenkailla noissa tilanteissa saa edes jotenkin halintaa harjoitettua.
Tännekin ketjuun joku linkkasi uutisen, jossa kerrottiin kitkarenkailla ajettavan vähemmän vakavia kolareita kuin nastoilla. Siis renkaiden määrän suhteessa.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Jutussa sanottiin tärkein lause, eli ettei tiedetä mistä tulos johtui. Sama kuin sanoisi, että koska kitkarenkailla ajettiin talvella, ei nastarenkailla tullut kesällä yhtään kuolonkolaria.
En ymmärrä kitkarenkaiden kehumista jopa nastarenkaita paremmiksi. Tämä ei pidä edes rengasvalmistajankaan mielestä paikkaansa. Kitkarenkailla on oltava valmis jättämään auto kotiin, kun nastarenkaita tarvitaan.
En ymmärrä kitkarenkaiden kehumista jopa nastarenkaita paremmiksi. Tämä ei pidä edes rengasvalmistajankaan mielestä paikkaansa. Kitkarenkailla on oltava valmis jättämään auto kotiin, kun nastarenkaita tarvitaan.
Tekemällä virheistä oppii.
- ihmehitsari
- Viestit: 18647
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Joo. Ja jos nastarenkailla sitte lähtee ja joutuu vaikeuksiin, nin täytyy todeta jotta mitäs läksit. Olisit pysyny kotona.Superdextaaja kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 8:14 pm Kitkarenkailla on oltava valmis jättämään auto kotiin, kun nastarenkaita tarvitaan.
Mutta turha luulo että nastarenkailla kurvaillessa moinen käy mielessäkään. Nastat on tae turvallisuudesta, tiellä pysymisestä. Päässä jytisee nastavalssi. Sehän se sitte kyllä myös jännittää. Se, kun pitää keliin kuin keliin lähteä, kun on ne nastarenkaat
säästellen sippiin
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Ajaa niinku ihimiset eikä niinku pullopersesiat sanotahan täälä eteläpohojammaalla. Ootko sä oikeasti sitä stanan porukkaa joka ajaa niinku ravihevonen laput silmillä sama 75kmh kesähelteellä ja jääkaljamalla, vaihdat pitkät lyhyiksi kun varmasti oot sokaissut vastaantulijat ja oot niinku just se pullopersesika jos vaikka on joku tietyö tai vastaava? Taidat olla...Superdextaaja kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 6:56 pm Sehän se kitkarenkaan suurin vaara onkin, että ihan hyvällä ja jopa paremmalla pidolla totutaan ajamaan reilummalla vauhdilla kuin nastarenkailla noilla lumipinnoilla ja sitten tulee se jää ja märkä jään pinta vastaan. Mites sitten kovalla vauhdilla pärjätään tilanteessa, missä hyvällä ja uudellakaan kitkarenkaalla ei olekaan yhtään mitään pitoa vauhdin takia? Pitäisi pysyä tiellä ja saada auto tien näkyvällä osalla pysähtymään tai edes väistettyä muita ja rytisee. Nastarenkailla noissa tilanteissa saa edes jotenkin halintaa harjoitettua.
-
- Viestit: 1200
- Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Pohjanmaasta (Etelä-, Keski-, Pohjois-) juolahti mieleen tien näkyvä osa. Siellä sitä on näkyvää osaa monin paikoin silmänkantamattomiin. Huoletta voi ajaa vaikka vanhoilla kesärenkailla ympäri vuoden ja aina täyttyy se ehto, että auto saatava pysähtymään näkyvissä olevalla tien osalla. Aikaa voi ottaa mutta tietäkin riittää. Satakunta myös hyvää aluetta monin paikoin sekä Kymenlaakso ym. ym.
joskus tekis
ja toisinaan sitten taas ei
ja toisinaan sitten taas ei
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Perin vaatimattomat ovat ylipäätään ajotaidot dextaajalla. Kirjoituksista käy selkeästi ilmi, että hänen lähtiessään matkaan kitkarenkailla vähänkään huonommalla kelillä, alkaa oja pölistä ja auto on syvällä pusikossa. Itse en, eikä varmaan moni muukaan kitkarengaskuski, ole tuollaista koskaan kokenut.8400 kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 9:33 pmAjaa niinku ihimiset eikä niinku pullopersesiat sanotahan täälä eteläpohojammaalla. Ootko sä oikeasti sitä stanan porukkaa joka ajaa niinku ravihevonen laput silmillä sama 75kmh kesähelteellä ja jääkaljamalla, vaihdat pitkät lyhyiksi kun varmasti oot sokaissut vastaantulijat ja oot niinku just se pullopersesika jos vaikka on joku tietyö tai vastaava? Taidat olla...Superdextaaja kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 6:56 pm Sehän se kitkarenkaan suurin vaara onkin, että ihan hyvällä ja jopa paremmalla pidolla totutaan ajamaan reilummalla vauhdilla kuin nastarenkailla noilla lumipinnoilla ja sitten tulee se jää ja märkä jään pinta vastaan. Mites sitten kovalla vauhdilla pärjätään tilanteessa, missä hyvällä ja uudellakaan kitkarenkaalla ei olekaan yhtään mitään pitoa vauhdin takia? Pitäisi pysyä tiellä ja saada auto tien näkyvällä osalla pysähtymään tai edes väistettyä muita ja rytisee. Nastarenkailla noissa tilanteissa saa edes jotenkin halintaa harjoitettua.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 4475
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Aika jännältä kuulostaa, että ajetaan jonkun aiemmin olleen kelin mukaan. Mä olen käsittänyt niin ja toivon, että tää olisi ihan yleistä, että ajetaan sen vallitsevan kelin mukaan. SIis ajaminen on jatkuvaa kelin ja tilanteiden seurantaa. Jos kotipihalla on kuiva sora niin ei kai kukaan oleta, että se koko sitä seuraavan matkan olisi samanlaista.
Alkaa mennä nää tarinat kategoriaan Speden ”naisen logiikka”.
Alkaa mennä nää tarinat kategoriaan Speden ”naisen logiikka”.
-
- Viestit: 800
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Se tien näkyvä osa pimeällä on se mitä valot näyttää...Vm -61 kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 10:15 pm Pohjanmaasta (Etelä-, Keski-, Pohjois-) juolahti mieleen tien näkyvä osa. Siellä sitä on näkyvää osaa monin paikoin silmänkantamattomiin. Huoletta voi ajaa vaikka vanhoilla kesärenkailla ympäri vuoden ja aina täyttyy se ehto, että auto saatava pysähtymään näkyvissä olevalla tien osalla. Aikaa voi ottaa mutta tietäkin riittää. Satakunta myös hyvää aluetta monin paikoin sekä Kymenlaakso ym. ym.
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Vm -61 kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 10:15 pm Pohjanmaasta (Etelä-, Keski-, Pohjois-) juolahti mieleen tien näkyvä osa. Siellä sitä on näkyvää osaa monin paikoin silmänkantamattomiin. Huoletta voi ajaa vaikka vanhoilla kesärenkailla ympäri vuoden ja aina täyttyy se ehto, että auto saatava pysähtymään näkyvissä olevalla tien osalla. Aikaa voi ottaa mutta tietäkin riittää. Satakunta myös hyvää aluetta monin paikoin sekä Kymenlaakso ym. ym.
Piti ihan miettiä omia ojan pölistelyjä niin mehtään on menty niin nastoilla kuin kitkoillakin sekä suvikumeilla että all terraineilla. Ja kaikkia yhdistää ajovirhe tai liika vauhti vallitseviin olosuhteisiin nähden. Ajotyylikin voi joskus olla sellainen "dynaaminen", Vatasen jalat ja omat kädet vai miten se oli. Renkaita en voi syyttää tapahtuneista kohelluksista.EKo kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 10:30 pmPerin vaatimattomat ovat ylipäätään ajotaidot dextaajalla. Kirjoituksista käy selkeästi ilmi, että hänen lähtiessään matkaan kitkarenkailla vähänkään huonommalla kelillä, alkaa oja pölistä ja auto on syvällä pusikossa. Itse en, eikä varmaan moni muukaan kitkarengaskuski, ole tuollaista koskaan kokenut.8400 kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 9:33 pmAjaa niinku ihimiset eikä niinku pullopersesiat sanotahan täälä eteläpohojammaalla. Ootko sä oikeasti sitä stanan porukkaa joka ajaa niinku ravihevonen laput silmillä sama 75kmh kesähelteellä ja jääkaljamalla, vaihdat pitkät lyhyiksi kun varmasti oot sokaissut vastaantulijat ja oot niinku just se pullopersesika jos vaikka on joku tietyö tai vastaava? Taidat olla...Superdextaaja kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 6:56 pm Sehän se kitkarenkaan suurin vaara onkin, että ihan hyvällä ja jopa paremmalla pidolla totutaan ajamaan reilummalla vauhdilla kuin nastarenkailla noilla lumipinnoilla ja sitten tulee se jää ja märkä jään pinta vastaan. Mites sitten kovalla vauhdilla pärjätään tilanteessa, missä hyvällä ja uudellakaan kitkarenkaalla ei olekaan yhtään mitään pitoa vauhdin takia? Pitäisi pysyä tiellä ja saada auto tien näkyvällä osalla pysähtymään tai edes väistettyä muita ja rytisee. Nastarenkailla noissa tilanteissa saa edes jotenkin halintaa harjoitettua.
Siitäpä tulikin mieleeni että pienimmät kohellukset on tulleet kesärenkailla liukkaalla kelillä, joten voisiko siitä vetää sen johtopäätöksen jotta kesäpyörät ovatkin turvallisimmat talvipyörät kun ei kukaan uskalla niillä niin kovaa ajaa kuin oikeilla talvipyörillä?
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Samahan se on kitkarenkailla. Ei kai niillä tule talvella kuolonkolareita, kun oikeasti liukkailla keleillä ei noilla uskalla tielle lähteä ja silloin ajetaan nastarenkailla.voisiko siitä vetää sen johtopäätöksen jotta kesäpyörät ovatkin turvallisimmat talvipyörät kun ei kukaan uskalla niillä niin kovaa ajaa kuin oikeilla talvipyörillä?
Tekemällä virheistä oppii.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jarikos, jkohvakk, jumalvilho, Marcelo, Tessu85 ja 52 vierailijaa