Case IH 845 (international)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

jouto kirjoitti:
KKA kirjoitti:Edelleen mietityttää miksi vetovarret ei nouse enää yhtä nopeasti kuin ennen eikä ole vaikutusta kun hitusen kun koneelle antaa kierrosta...?
Vauhtia on tippunut noin puolet entisestään... kuristaako siellä nyt joku?
Siellä menee nyt osa virtauksesta eli litroista kuormaajan lohkon läpi kaiken aikaa. Lääkettä en tiiä kun en tunne laitetta lähemmin. Oisko se prioriteettiventtiiliä vailla se systeemi?

T. Kauko Ollila
Koko virtaus menee venttiilin läpi kun on sarjaan kytkentä.
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Kohdassa 4 lukee sisältää suodattimen, jos se on täynnä putkista tullutta rojua.
Millane suodatin lienee, pystyykö ahistamaa paineista öljyn virtausta?
Siellä menee nyt osa virtauksesta eli litroista kuormaajan lohkon läpi kaiken aikaa.
Kaikki pumpun tuottama öljy menee tuon lohkon läpi, ja jos kuorminta ei käytetä ja lohko/kytkentä on ok, niin kaikki öljy palaa täysimääräsenä nostolaitteen käyttöön.

Voisko kokeilla vielä irrottaa kuormaajan kytkentä ja kokeilla miten nostolaite toimii, ja kuulostella käykö kone kevyemmin ilman lohkokiertoa?
v602
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Marras 18, 2009 2:53 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja v602 »

Kuvassa näyttää, että kuormaajan venttiilissä kaikki letkut samaa kokoa. 1/2"? Pumpun koko tuotto menee nyt venttiilin läpi, voi adistaa jo tämäkin. Jos voimankin puutetta edelleen, kytkennässä lienee vielä tarkasteltavaa.
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Alle sadan litran tuotolla ei pitäs olla mitää suurempia kuristamis ongelmia vakio kuormaajan venttiilillä ja 1/2" letkuilla.
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

Voimaa ei puutu vetovarsista... takakauha kyllä nousee vaikka on täynnä isoja kiviä.
Mutta hitaus nyt mietityttää. Vasemmalla vivulla nousunopeus näyttää nyt parantuneen. Eli siitä liikkuu nopeammin
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

http://aijaa.com/YpNqEA
Kuvassa näkyvä osa putsattu (liekkö edes suodatin?)
Mitään roskaa ei kyllä näkynyt.
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

Eipä auttanut yhtään... :?
Vasemmalla vivulla moottori kyllä kuormittuu nyt kun vetovarret nostaa....
Mikä hiton ihme vika ongelma. Väännän kohta rautanaulan hevon kuusen pärsiään tän kans.....
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Joku jo aikaisemmin ehdotti; alkuperäisten asetusten palautusta auttaako ne.
Virtausmittarilla pitäisi mitata onko virtausta tarpeeksi paineella.
Onko siinä plus toiminto, joka yhdistää osaksi molempien pumppujen virtaukset.
Kuva pumpun jälkeisestä osasta (suodattimista)
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

Mitä tarkoitat plus toiminnolla?
Penkin vieressä on kaksi toimintaa.
Vasen vipu jossa on kolme eri asentoa.
Alhaalla (vetovarret menee alas)
Keskellä (vetovarsia voidaan nyt säätää oikealla vivulla haluttuun korkeuteen)
Ylhäällä (vetovarret menee ylös ja pysyy siellä)

Oikealla vivulla voidaan vaan säätää sopiva korkeus...
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Saksalaisten hydrauliikka on hidas nostamaan johtuen pienituottoisesta pumpusta niin sitä on
nopeutettu lisäämällä tuo plus toimito, joka yhdistää ojaus ja pääpumpun tuotot nosto hetkellä.
Plus toiminto on sähköinen eikä siinä ole erillistä vipua, sen tunnistaa kaksoispumpun jälkeen
olevasta venttiiliyksiköstä jossa on suodattimet ja solenoidiventtiili joka yhdistää nosto hetkellä
pumpujen tuotot
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

Missähän kohtaa tämmöiset sijaitsee?
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Moottorin oikealla kyljellä.
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

KKA kirjoitti:http://aijaa.com/YpNqEA
Kuvassa näkyvä osa putsattu (liekkö edes suodatin?)
Mitään roskaa ei kyllä näkynyt.
Kun katselin tuota kuvaa niin tulee mieleen erään hyd.kurssin vetäjän ensimmäist sanat;
"hydrauliikassa on kolme tärkeätä asiaa PUHTAUS, PUHTAUS JA PUHTAUS"
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

Mikäs määrä menee hydraulipuolelle nestettä ja mitä merkkiä sen piti olla?
Vaihdelaatikkon neste määrä kiinnostaisi..

Näyttää siltä että enää ei mittatikku yllä nesteeseen, eli onko neste kadonnut etukuormain järjestelmään? Siinäkö syy miksi ei nosta nopeasti?
Vai alkaako se vähäinen nesteen määrä pitämään ääntä nosto vaiheessa?
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja tommi »

Yleensä jotakin ylimääräistä ääntä kuuluu kun pumppu horii ilmaa ja kavitoi, eikä silloin liikkeetkään kovin nopeita ole. Äkkiä sitä muutama litra remontissa öljyä katoaa, menee uusiin reikiin. Ei kai noissa niin nuukaa merkille ole, kunhan on muuten oikeaa öljyä.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

Voiko vika sit olla siellä suodattimissa jotka ovat koneen oikealla kyljellä....
Ei edelleenkään ole löytynyt syytä sille miksi vetovarret ovat hitaita...
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Ensimmäiseksi kun lähdetään hyd,vikaa etsimään aloitetaan suodattimita.
Onko ne suodattimet vierekkäin vai erillisiä.
Jos pumput saa ilmaa niin se tuntuu ohjauksen pätkimisenä tai äänenä.
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

Ohjaus on ruvennut tekemään käännettäessä hyvin pientä nykimistä(takoo takaisin päin)... hieman auttaa korkeat kierrokset..
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

Mites toi vaihteistoöljy
Sinne suositellaan AKCELA hy-tran öljyä...
Teboil ilmoittaa et sinne käy EP 75W-90
EP 80W-90

Sitten hydraulijärjestelmä
Sinne varmaankin käy teboilin wetol w
Sinnekin varmaanbekana suositellaan AKCELAa??

Hinta varmaan ratkaisee tämänkin asian.
KKA
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 10:13 pm
Viesti:

Re: Case IH 845 (international)

Viesti Kirjoittaja KKA »

http://aijaa.com/oohQxw

Siinä on suodattimet. Sekä se plussa toiminto

http://aijaa.com/GLhUnM
Eikä näköjään aukee 24 hylsyllä ja pitkällä varrella....mitähän sit kokeilis?
Kuusiokolo aukes hyvin.
NO AUKES!

http://aijaa.com/cFdH48
Meneekö hyde neste ajan myötä näin mustaksi?
Viimeksi muokannut KKA, Pe Marras 18, 2016 1:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 450DT, anttip, Google [Bot], jkohvakk, jumalvilho ja 72 vierailijaa