MF 690 huoltoa ja fiksailua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ajomies
Viestit: 28160
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Machist kirjoitti:Sitten punaista päälle..

Kuva

Kuva

Alkuperäinen käsijarrun suojakumi maksoi jotain päälle 60e.
Löysin motonetistä melkein vastaavan 6€. Jonkun Opelin vaihdekepin kumi.

Kuva

Ostin myös kumimattoa, josta meinasin tuon penkin alle tulevan osan tehdä.

Kuva

Kuva

Kaasupolkimeen tilasin uuden haitarikumin + palautusjousen.

Kuismalta on tulossa uudet sisustusmateriaalit.
Pitäisi olla alkuperäistä vastaavaa, mutta harmaata väriltään.
http://www.muovikuisma.fi/teollisuus/in ... enu-item-9
Eihän noin siistillä koneella voi mitään hommia tehdä. ;) No ei vaan, kyllä varmasti mukavampi tehdä kun on siistit työkalut. Mistähän meikäläinen saisi sellaisen rokotuksen että innostuisi edes pikkusen noihin fiksaus puuhiin?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Machist kirjoitti:Tällaista puuhastelua.. Jokohan ensi viikolla saisi uuden sisustan?

Kuva

Kuva

Mallikappaleet:

Kuva

Pikkuhiljaa alkaa puhdistua:

Kuva

Kuva

Hiomisen jälkeen muuntoaineet niskaan:

Kuva

Kuva

Pohjamaalaus:

Kuva
:D komea tulee ohjaamosta.
MFV8
Viestit: 938
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja MFV8 »

Lemmy kirjoitti:Äkkiseltään näyttäisi tulevan vaihdettavan akselin ja putkiakselin välistä eli siellä pitäisi olla se O-rengas?
Samalta näyttää omaankin silmään kun on tuolta akselin juuresta asti märkä.
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Kyllä sinne tuli uusi o-rengas, mutta näköjään jotain meni pieleen.
Täytyy ajaa traktori nokka-alaspäin ja toivoa että öljyt pysyisi sisällä kun nykäsen akselin pois.

Tänään kerkesin hieman askarrella sisustusta.
Käsijarrun suojakumi ja kaasupolkimen kilkkeet.

Kuva

Kuva

Muutin myös penkin kiinnitystä niin, että se tulee noin 5cm taemmas, niin olisi parempi.

Kuva
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Piti ihan käydä ne ulosoton tiivisteet läpi uudelleen ja katos pirua..
Eihän noita O-renkaita pitänyt olla ylimääräisiä? Nyt on kuitenkin alkuperäinen ja yksi uusi hyllyssä??
Jäiköhän se o-rengas kokonaan pois niin se voi selittää vuotamisen :mrgreen:

Pitikö taas olla kiire...

Kuva

Nyt on tuokin rauta väännetty ja puuttuu vain maali + tarrat

Kuva

Sisusta saapui tänään, ja leikkelin sopivat palaset.
Jos joku tarttee niin olisi ylimääräinen levy tuota, kun vahingossa tilasin kaksi.. Meni mitat sekaisin :shock:
1000x1500 on palan koko.

Kuva

Kuva

Kuivasovitus:
Kuva
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Kyllä se tästä valmistuu..

- Ensimmäisen sisustan liimaus onnistui loistavasti, mutta toinen liimautui hieman liian aikaisin ja jäi noin 2cm väärään kohti.
Siihen tuli rumat rutut.. että ruttuun vinksahti!
Ei enää olisi saanut irti ehjänä, joten täytyy tyytyä tuohon.

- sitten unohtui tinnerirätti, millä pyyhin pinnat ennen liimausta lattialle.. no maalit suli ja piti uudelleen maalata 25X25cm läntti.

- Penkkiä piti vielä säätää ja muutin kiinnikettä hieman. En vielä kerennyt testata onko se nyt tarpeeksi takana vai jääkö penkki liian eteen vieläkin?

Kuva

Kuva


Opelin vaihdekepin kumi istui ihan hyvin käsijarruun.. säästö oli huomattava alkuperäiseen :mrgreen:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt on kasassa, mutta sähköt katosi (puhallin, pyyhkijä, radio, sisävalo)?? Olisikko joku liitos löystynyt, kun irroitin ne sivupellit jonka alla johtosarja kulkee??

Niin ja öljyvuoto korjattu, tai ainakin sen pitäisi vähentyä... lahopää asentaja oli unohtanut sen o-renkaan :roll:

Jos ei hirveästi huomenna sataisi, niin täytyy tutkia noita sähköjä.. on se kumma että aina vastustaa..
2xford4000
Viestit: 6519
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

joku maadotus irronnut jostain..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

2xford4000 kirjoitti:joku maadotus irronnut jostain..
Se on tietty mahdollista.. Yhtään johtoa en irroittanut koko aikana ja ainoat johdot mitä jouduin hieman koskettamaan oli tuo katolle menevä johtosarja. Piti ne sivupellit irroittaa jonka alla ne kulkee koska nuo kahvojen pultit oli siellä piilossa.

Ei vaan enää pimeässä huvittanut enempää selvittää.. sulakkeet näytti olevan ok.
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Vika löytyi nopeasti, eli veikkasin oikein.. Johto oli hieman liikahtanut kun irroitin kahvojen pultteja ja kontakti katkesi.

Pelti irti ja pieni hipaisu johtoon, niin sehän oli irti :roll:
Oli liitin niin haperoa että mureni jauhoksi. Muut liittimet oli ok, kun puhdistin ne ja laitoin suoja-aineen.

Nyt toimii taas :wink:

Kuva

Kuva

Kuva

Ulosotto vuotaa edelleenkin.. prkl, vielä joutu uudet tiivisteet kokeilemaan?
Katotaan nyt hetki sijautuuko se o-rengas vai ei..
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Kesän toimi ongelmitta ja vielä toissapäivänä starttasi normaalisti.
Eilen oli -5 pakkasta ja 40min traktori piuhassa -> käänsin avaimesta ja ei tapahdu mitään?? ei edes naksahda!!

kääntelin hetken avainta ja koputtelin starttia kumivasaralla, kohta alkoi naksahdella. Hetken päästä jo melkein pyörähti ja vielä pari yritystä niin kun vain jaksoi starttia pyöräyttää, niin heti tulille.

Solenoidi oli siis uusi, mutta startti vaikuttaa alkuperäiseltä ja tuskin on avattu edes?

Taitaa joutua IKH:lle lähtemään nyt lopulta, johan tätä on tullut siirettyä.. :roll:


Umpiot oli halki ja heijastinpinnat irti, nyt on päivitetty uuteen nekin.
H4 käy suoraan.

Kuva

Kuva
Rokressi
Viestit: 1503
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Nuo ylävalot näytti aika kirkkailta sieltä L-tieltä päin katsottuna, kun ohite pyyhkäisin :D
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Rokressi kirjoitti:Nuo ylävalot näytti aika kirkkailta sieltä L-tieltä päin katsottuna, kun ohite pyyhkäisin :D
Kyllä ne ihan mukavasti valoa antavat :mrgreen:
Puunajossakin on ihan hyvin pärjännyt.

Onko muuten vika vai ominaisuus?
Laitoin juontokouran letkut kiinni ja kun otin kuorman puita, niin koura avautuu hiljalleen?
Sitten älysin että viikonloppuna toimi normaalisti, mutta vipu toimi päinvastoin eli letkut oli eri paikoissa.
Sitten se taas toimikin normaalisti kun vaihdoin letkujen paikkaa.

Eilen taas tarvitsi kumivasaraa, että startti heräsi.
Tilasin äsken uuden startin. Tarvitsiko siihen takimmaisen kiinnityspultin avaamiseen jonkun erikoistyökalun?
8400
Viestit: 9813
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Hyvän näköiset noi verhoilut. Onko noi mistä ja minkälaista materiaalia?
MOP
Viestit: 7534
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja MOP »

Periaatteessa kyllä. Tein sen verkun mukana tulleesta alkuperäisestä kiintoavaimesta smirklaamalla avaimen posket ohuemmiksi. Ohut poskisella kiinto avaimella myös onnistuu. Ja niitä pultteja eri voi ottaa kerralla pois, vaan vettä starttimoottoria poispäin ja löysyttää lisää ruuveja. Ne on sellaisissa koloissa, näet ne kyllä, kun katsot. Ja sitten vaan kiroilet reippaasti.
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

8400 kirjoitti:Hyvän näköiset noi verhoilut. Onko noi mistä ja minkälaista materiaalia?
http://www.muovikuisma.fi/teollisuus/in ... enu-item-9

Tuolta tilasin ja materiaali on alkuperäistä vastaavaa "keinonahkaa" tms..
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

MOP kirjoitti:Periaatteessa kyllä. Tein sen verkun mukana tulleesta alkuperäisestä kiintoavaimesta smirklaamalla avaimen posket ohuemmiksi. Ohut poskisella kiinto avaimella myös onnistuu. Ja niitä pultteja eri voi ottaa kerralla pois, vaan vettä starttimoottoria poispäin ja löysyttää lisää ruuveja. Ne on sellaisissa koloissa, näet ne kyllä, kun katsot. Ja sitten vaan kiroilet reippaasti.
Eli täytynee ottaa sellanen ohkanen avain samalla kun käyn startin :mrgreen:
JackOAT
Viestit: 1408
Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja JackOAT »

Minkälainen on nyt hytin äänen taso käytettäessä traktoria?
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja stls »

Olikos nämä 600-sarjan hytit italialaista valmistetta? Kovin näyttäs olevan komponenteissa ja rakenteessa sukulaisuutta siihen suuntaan.
Kyllä vaan kannattaa laittaa verhoilut kuntoon niin tyylikäs työympäristö. Raskasmattoa verhoilun alle niin alenee melutaso.
Tuota vinyylipintaista verhoilumateriaalia olis mullakin vielä varastossa. Tosin mustana, vaalea on hiukan arka väri.
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

JackOAT kirjoitti:Minkälainen on nyt hytin äänen taso käytettäessä traktoria?

Kyllä se hieman hiljeni. Jos olis laittanut bitumit yms, niin olisi varmaan paljonkin hiljaisempi.
Kyllä tuo mulle kelpaa ja kuulosuojaimet kuitenkin päässä :wink:
Avatar
Machist
Viestit: 673
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

stls kirjoitti:Olikos nämä 600-sarjan hytit italialaista valmistetta? Kovin näyttäs olevan komponenteissa ja rakenteessa sukulaisuutta siihen suuntaan.
Kyllä vaan kannattaa laittaa verhoilut kuntoon niin tyylikäs työympäristö. Raskasmattoa verhoilun alle niin alenee melutaso.
Tuota vinyylipintaista verhoilumateriaalia olis mullakin vielä varastossa. Tosin mustana, vaalea on hiukan arka väri.
Pöly ja hajuhaitat katoaa samalla, kun on uusittu kaikki.
Se entinen sisusta pölisi todella paljon, joten ei ihme että oli nokka tukossa.

Ei ole tuosta hytin valmistajasta hajua eikä pikaisella googletuksellakaan löydy??
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: toyotacorolla ja 21 vierailijaa