Eihän noin siistillä koneella voi mitään hommia tehdä. No ei vaan, kyllä varmasti mukavampi tehdä kun on siistit työkalut. Mistähän meikäläinen saisi sellaisen rokotuksen että innostuisi edes pikkusen noihin fiksaus puuhiin?Machist kirjoitti:Sitten punaista päälle..
Alkuperäinen käsijarrun suojakumi maksoi jotain päälle 60e.
Löysin motonetistä melkein vastaavan 6€. Jonkun Opelin vaihdekepin kumi.
Ostin myös kumimattoa, josta meinasin tuon penkin alle tulevan osan tehdä.
Kaasupolkimeen tilasin uuden haitarikumin + palautusjousen.
Kuismalta on tulossa uudet sisustusmateriaalit.
Pitäisi olla alkuperäistä vastaavaa, mutta harmaata väriltään.
http://www.muovikuisma.fi/teollisuus/in ... enu-item-9
MF 690 huoltoa ja fiksailua
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
komea tulee ohjaamosta.Machist kirjoitti:Tällaista puuhastelua.. Jokohan ensi viikolla saisi uuden sisustan?
Mallikappaleet:
Pikkuhiljaa alkaa puhdistua:
Hiomisen jälkeen muuntoaineet niskaan:
Pohjamaalaus:
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Samalta näyttää omaankin silmään kun on tuolta akselin juuresta asti märkä.Lemmy kirjoitti:Äkkiseltään näyttäisi tulevan vaihdettavan akselin ja putkiakselin välistä eli siellä pitäisi olla se O-rengas?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kyllä sinne tuli uusi o-rengas, mutta näköjään jotain meni pieleen.
Täytyy ajaa traktori nokka-alaspäin ja toivoa että öljyt pysyisi sisällä kun nykäsen akselin pois.
Tänään kerkesin hieman askarrella sisustusta.
Käsijarrun suojakumi ja kaasupolkimen kilkkeet.
Muutin myös penkin kiinnitystä niin, että se tulee noin 5cm taemmas, niin olisi parempi.
Täytyy ajaa traktori nokka-alaspäin ja toivoa että öljyt pysyisi sisällä kun nykäsen akselin pois.
Tänään kerkesin hieman askarrella sisustusta.
Käsijarrun suojakumi ja kaasupolkimen kilkkeet.
Muutin myös penkin kiinnitystä niin, että se tulee noin 5cm taemmas, niin olisi parempi.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Piti ihan käydä ne ulosoton tiivisteet läpi uudelleen ja katos pirua..
Eihän noita O-renkaita pitänyt olla ylimääräisiä? Nyt on kuitenkin alkuperäinen ja yksi uusi hyllyssä??
Jäiköhän se o-rengas kokonaan pois niin se voi selittää vuotamisen
Pitikö taas olla kiire...
Nyt on tuokin rauta väännetty ja puuttuu vain maali + tarrat
Sisusta saapui tänään, ja leikkelin sopivat palaset.
Jos joku tarttee niin olisi ylimääräinen levy tuota, kun vahingossa tilasin kaksi.. Meni mitat sekaisin
1000x1500 on palan koko.
Kuivasovitus:
Eihän noita O-renkaita pitänyt olla ylimääräisiä? Nyt on kuitenkin alkuperäinen ja yksi uusi hyllyssä??
Jäiköhän se o-rengas kokonaan pois niin se voi selittää vuotamisen
Pitikö taas olla kiire...
Nyt on tuokin rauta väännetty ja puuttuu vain maali + tarrat
Sisusta saapui tänään, ja leikkelin sopivat palaset.
Jos joku tarttee niin olisi ylimääräinen levy tuota, kun vahingossa tilasin kaksi.. Meni mitat sekaisin
1000x1500 on palan koko.
Kuivasovitus:
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kyllä se tästä valmistuu..
- Ensimmäisen sisustan liimaus onnistui loistavasti, mutta toinen liimautui hieman liian aikaisin ja jäi noin 2cm väärään kohti.
Siihen tuli rumat rutut.. että ruttuun vinksahti!
Ei enää olisi saanut irti ehjänä, joten täytyy tyytyä tuohon.
- sitten unohtui tinnerirätti, millä pyyhin pinnat ennen liimausta lattialle.. no maalit suli ja piti uudelleen maalata 25X25cm läntti.
- Penkkiä piti vielä säätää ja muutin kiinnikettä hieman. En vielä kerennyt testata onko se nyt tarpeeksi takana vai jääkö penkki liian eteen vieläkin?
Opelin vaihdekepin kumi istui ihan hyvin käsijarruun.. säästö oli huomattava alkuperäiseen
Nyt on kasassa, mutta sähköt katosi (puhallin, pyyhkijä, radio, sisävalo)?? Olisikko joku liitos löystynyt, kun irroitin ne sivupellit jonka alla johtosarja kulkee??
Niin ja öljyvuoto korjattu, tai ainakin sen pitäisi vähentyä... lahopää asentaja oli unohtanut sen o-renkaan
Jos ei hirveästi huomenna sataisi, niin täytyy tutkia noita sähköjä.. on se kumma että aina vastustaa..
- Ensimmäisen sisustan liimaus onnistui loistavasti, mutta toinen liimautui hieman liian aikaisin ja jäi noin 2cm väärään kohti.
Siihen tuli rumat rutut.. että ruttuun vinksahti!
Ei enää olisi saanut irti ehjänä, joten täytyy tyytyä tuohon.
- sitten unohtui tinnerirätti, millä pyyhin pinnat ennen liimausta lattialle.. no maalit suli ja piti uudelleen maalata 25X25cm läntti.
- Penkkiä piti vielä säätää ja muutin kiinnikettä hieman. En vielä kerennyt testata onko se nyt tarpeeksi takana vai jääkö penkki liian eteen vieläkin?
Opelin vaihdekepin kumi istui ihan hyvin käsijarruun.. säästö oli huomattava alkuperäiseen
Nyt on kasassa, mutta sähköt katosi (puhallin, pyyhkijä, radio, sisävalo)?? Olisikko joku liitos löystynyt, kun irroitin ne sivupellit jonka alla johtosarja kulkee??
Niin ja öljyvuoto korjattu, tai ainakin sen pitäisi vähentyä... lahopää asentaja oli unohtanut sen o-renkaan
Jos ei hirveästi huomenna sataisi, niin täytyy tutkia noita sähköjä.. on se kumma että aina vastustaa..
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
joku maadotus irronnut jostain..
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Se on tietty mahdollista.. Yhtään johtoa en irroittanut koko aikana ja ainoat johdot mitä jouduin hieman koskettamaan oli tuo katolle menevä johtosarja. Piti ne sivupellit irroittaa jonka alla ne kulkee koska nuo kahvojen pultit oli siellä piilossa.2xford4000 kirjoitti:joku maadotus irronnut jostain..
Ei vaan enää pimeässä huvittanut enempää selvittää.. sulakkeet näytti olevan ok.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Vika löytyi nopeasti, eli veikkasin oikein.. Johto oli hieman liikahtanut kun irroitin kahvojen pultteja ja kontakti katkesi.
Pelti irti ja pieni hipaisu johtoon, niin sehän oli irti
Oli liitin niin haperoa että mureni jauhoksi. Muut liittimet oli ok, kun puhdistin ne ja laitoin suoja-aineen.
Nyt toimii taas
Ulosotto vuotaa edelleenkin.. prkl, vielä joutu uudet tiivisteet kokeilemaan?
Katotaan nyt hetki sijautuuko se o-rengas vai ei..
Pelti irti ja pieni hipaisu johtoon, niin sehän oli irti
Oli liitin niin haperoa että mureni jauhoksi. Muut liittimet oli ok, kun puhdistin ne ja laitoin suoja-aineen.
Nyt toimii taas
Ulosotto vuotaa edelleenkin.. prkl, vielä joutu uudet tiivisteet kokeilemaan?
Katotaan nyt hetki sijautuuko se o-rengas vai ei..
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kesän toimi ongelmitta ja vielä toissapäivänä starttasi normaalisti.
Eilen oli -5 pakkasta ja 40min traktori piuhassa -> käänsin avaimesta ja ei tapahdu mitään?? ei edes naksahda!!
kääntelin hetken avainta ja koputtelin starttia kumivasaralla, kohta alkoi naksahdella. Hetken päästä jo melkein pyörähti ja vielä pari yritystä niin kun vain jaksoi starttia pyöräyttää, niin heti tulille.
Solenoidi oli siis uusi, mutta startti vaikuttaa alkuperäiseltä ja tuskin on avattu edes?
Taitaa joutua IKH:lle lähtemään nyt lopulta, johan tätä on tullut siirettyä..
Umpiot oli halki ja heijastinpinnat irti, nyt on päivitetty uuteen nekin.
H4 käy suoraan.
Eilen oli -5 pakkasta ja 40min traktori piuhassa -> käänsin avaimesta ja ei tapahdu mitään?? ei edes naksahda!!
kääntelin hetken avainta ja koputtelin starttia kumivasaralla, kohta alkoi naksahdella. Hetken päästä jo melkein pyörähti ja vielä pari yritystä niin kun vain jaksoi starttia pyöräyttää, niin heti tulille.
Solenoidi oli siis uusi, mutta startti vaikuttaa alkuperäiseltä ja tuskin on avattu edes?
Taitaa joutua IKH:lle lähtemään nyt lopulta, johan tätä on tullut siirettyä..
Umpiot oli halki ja heijastinpinnat irti, nyt on päivitetty uuteen nekin.
H4 käy suoraan.
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
- Paikkakunta: Juuka
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Nuo ylävalot näytti aika kirkkailta sieltä L-tieltä päin katsottuna, kun ohite pyyhkäisin
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kyllä ne ihan mukavasti valoa antavatRokressi kirjoitti:Nuo ylävalot näytti aika kirkkailta sieltä L-tieltä päin katsottuna, kun ohite pyyhkäisin
Puunajossakin on ihan hyvin pärjännyt.
Onko muuten vika vai ominaisuus?
Laitoin juontokouran letkut kiinni ja kun otin kuorman puita, niin koura avautuu hiljalleen?
Sitten älysin että viikonloppuna toimi normaalisti, mutta vipu toimi päinvastoin eli letkut oli eri paikoissa.
Sitten se taas toimikin normaalisti kun vaihdoin letkujen paikkaa.
Eilen taas tarvitsi kumivasaraa, että startti heräsi.
Tilasin äsken uuden startin. Tarvitsiko siihen takimmaisen kiinnityspultin avaamiseen jonkun erikoistyökalun?
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Hyvän näköiset noi verhoilut. Onko noi mistä ja minkälaista materiaalia?
-
- Viestit: 7534
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Periaatteessa kyllä. Tein sen verkun mukana tulleesta alkuperäisestä kiintoavaimesta smirklaamalla avaimen posket ohuemmiksi. Ohut poskisella kiinto avaimella myös onnistuu. Ja niitä pultteja eri voi ottaa kerralla pois, vaan vettä starttimoottoria poispäin ja löysyttää lisää ruuveja. Ne on sellaisissa koloissa, näet ne kyllä, kun katsot. Ja sitten vaan kiroilet reippaasti.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
http://www.muovikuisma.fi/teollisuus/in ... enu-item-98400 kirjoitti:Hyvän näköiset noi verhoilut. Onko noi mistä ja minkälaista materiaalia?
Tuolta tilasin ja materiaali on alkuperäistä vastaavaa "keinonahkaa" tms..
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Eli täytynee ottaa sellanen ohkanen avain samalla kun käyn startinMOP kirjoitti:Periaatteessa kyllä. Tein sen verkun mukana tulleesta alkuperäisestä kiintoavaimesta smirklaamalla avaimen posket ohuemmiksi. Ohut poskisella kiinto avaimella myös onnistuu. Ja niitä pultteja eri voi ottaa kerralla pois, vaan vettä starttimoottoria poispäin ja löysyttää lisää ruuveja. Ne on sellaisissa koloissa, näet ne kyllä, kun katsot. Ja sitten vaan kiroilet reippaasti.
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Minkälainen on nyt hytin äänen taso käytettäessä traktoria?
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Olikos nämä 600-sarjan hytit italialaista valmistetta? Kovin näyttäs olevan komponenteissa ja rakenteessa sukulaisuutta siihen suuntaan.
Kyllä vaan kannattaa laittaa verhoilut kuntoon niin tyylikäs työympäristö. Raskasmattoa verhoilun alle niin alenee melutaso.
Tuota vinyylipintaista verhoilumateriaalia olis mullakin vielä varastossa. Tosin mustana, vaalea on hiukan arka väri.
Kyllä vaan kannattaa laittaa verhoilut kuntoon niin tyylikäs työympäristö. Raskasmattoa verhoilun alle niin alenee melutaso.
Tuota vinyylipintaista verhoilumateriaalia olis mullakin vielä varastossa. Tosin mustana, vaalea on hiukan arka väri.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
JackOAT kirjoitti:Minkälainen on nyt hytin äänen taso käytettäessä traktoria?
Kyllä se hieman hiljeni. Jos olis laittanut bitumit yms, niin olisi varmaan paljonkin hiljaisempi.
Kyllä tuo mulle kelpaa ja kuulosuojaimet kuitenkin päässä
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Pöly ja hajuhaitat katoaa samalla, kun on uusittu kaikki.stls kirjoitti:Olikos nämä 600-sarjan hytit italialaista valmistetta? Kovin näyttäs olevan komponenteissa ja rakenteessa sukulaisuutta siihen suuntaan.
Kyllä vaan kannattaa laittaa verhoilut kuntoon niin tyylikäs työympäristö. Raskasmattoa verhoilun alle niin alenee melutaso.
Tuota vinyylipintaista verhoilumateriaalia olis mullakin vielä varastossa. Tosin mustana, vaalea on hiukan arka väri.
Se entinen sisusta pölisi todella paljon, joten ei ihme että oli nokka tukossa.
Ei ole tuosta hytin valmistajasta hajua eikä pikaisella googletuksellakaan löydy??
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: toyotacorolla ja 21 vierailijaa