MF 690 huoltoa ja fiksailua
-
- Viestit: 417
- Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Hytti on Landinin tekemä, monessa mallissa käytetty vielä pitkään 1990-luvullakin.
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
-
- Viestit: 417
- Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Mulla kans aina kuulosuojaimet. Mieluummin olisin ilman. Jospa kokeilis keväällä tuota äänieristemattoa tms.Machist kirjoitti:JackOAT kirjoitti:Minkälainen on nyt hytin äänen taso käytettäessä traktoria?
Kyllä se hieman hiljeni. Jos olis laittanut bitumit yms, niin olisi varmaan paljonkin hiljaisempi.
Kyllä tuo mulle kelpaa ja kuulosuojaimet kuitenkin päässä
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Nätti peli kyllä pitäisi joskus omalle 575 kopille tehä samantyylistä kunnostusta tahtoo olla tuota käyttöä vaan 150h vuodessa hajanaisesti.
Tuon oman yksilön koppi on melusampi kun tuossa 70-90 jossa voi surutta olla ilman suojaimia toki eikös fiiatin koppi ollut aikansa hiljasin
Tuon oman yksilön koppi on melusampi kun tuossa 70-90 jossa voi surutta olla ilman suojaimia toki eikös fiiatin koppi ollut aikansa hiljasin
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1078
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Sinänsä hauska että hyttiosaaminen on haettu italiasta, jossa on perinteisesti ajettu avotraktoreilla. Ei vaan, kyllä niitä hyttejäkin on osattu tehdä.verkumies kirjoitti:Hytti on Landinin tekemä, monessa mallissa käytetty vielä pitkään 1990-luvullakin.
Rakenneratkaisut ja komponentit viittaa siihen että tuon Landinin ohjaamon on valmistanut italialainen SIAC. Vähintäänkin suunnitellut. Kokoonpano on toki voinut tapahtua Landinillakin. Valmistaja on tuttu myös muutamasta Fiatista ja Samesta erityisesti. SIAC:n ohjaamotehtaan ja Samen traktoritehtaan etäisyys on n. 5km
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ilmeisesti on vielä tuumakoko kun 14mm oli pieni ja 15mm iso.MOP kirjoitti:Periaatteessa kyllä. Tein sen verkun mukana tulleesta alkuperäisestä kiintoavaimesta smirklaamalla avaimen posket ohuemmiksi. Ohut poskisella kiinto avaimella myös onnistuu. Ja niitä pultteja eri voi ottaa kerralla pois, vaan vettä starttimoottoria poispäin ja löysyttää lisää ruuveja. Ne on sellaisissa koloissa, näet ne kyllä, kun katsot. Ja sitten vaan kiroilet reippaasti.
Ei kyllä mikään minun tuumakoon avaimista ollut sopiva.
-
- Viestit: 7536
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tuumakoko se on. Mutta en muista mikä. Olen sen tänne johonkin verkun korjausketjuun kirjoittanut, mutta en muista minne. Enkä löytänyt haulla. Ja se avain ei ole nyt täällä.
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Varmaankin 9/16" = N 14,28 mm
Vähän enemmän käytetty kuluneempi 14mm yleensä pienellä suostuttelulla sopii.
Vähän enemmän käytetty kuluneempi 14mm yleensä pienellä suostuttelulla sopii.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
9/16 se on.
Mulla oli yksi 9/16” motonetistä ostettu, eipä sovi? Se onkin tasan 14mm.
Ostin IKH:n avaimen 9/16” se on minun tönärillä mitattuna melkein 14,5mm.
Ilmankos se motonetin avain ei käyny.
Mulla oli yksi 9/16” motonetistä ostettu, eipä sovi? Se onkin tasan 14mm.
Ostin IKH:n avaimen 9/16” se on minun tönärillä mitattuna melkein 14,5mm.
Ilmankos se motonetin avain ei käyny.
- Matsikka
- Viestit: 16237
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
14 millisillä oon pärjännyt, yhden halvan lenkkiavaimen tuunasin startin irroitukseen, katkaisin sen pätkäksi niin kaikki startin ruuvit saa auki.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Eihän tämä kallis ollut ja tuskin on kestävimmästä päästä, mutta jospa se jonkun vuoden starttaisi.
Alkuperäisen kestoa en uskalla odottaa
Oli se ahtaassa paikassa, mutta puolimilliä kerrallaan nitkuttelemalla läks.
Tässä sopi sentäs kerralla mutterin pyörittämään irti, eli ei tarvinnu vuoronperään löysätä.
Ohensin hieman tuota avainta, niin mahtui paikalleen:
Sieltäpä se vanha lähti ja likainen se ainakin on.. täytyy tutkia tarkemmin kunhan kerkee, jos vaikka elvyttää tuon vielä.
Se uudessa startissa oli ainakin hyvää että se oli hoikempi, sopi vääntämään sen taemman mutterin hylsyllä kiinni, kun oli nivel ja pitkä jatkovarsi:
Ja nythän se starttasi ihan eritavalla, äänikin oli paljon mukavampi. Seurataan tilannetta.
Alkuperäisen kestoa en uskalla odottaa
Oli se ahtaassa paikassa, mutta puolimilliä kerrallaan nitkuttelemalla läks.
Tässä sopi sentäs kerralla mutterin pyörittämään irti, eli ei tarvinnu vuoronperään löysätä.
Ohensin hieman tuota avainta, niin mahtui paikalleen:
Sieltäpä se vanha lähti ja likainen se ainakin on.. täytyy tutkia tarkemmin kunhan kerkee, jos vaikka elvyttää tuon vielä.
Se uudessa startissa oli ainakin hyvää että se oli hoikempi, sopi vääntämään sen taemman mutterin hylsyllä kiinni, kun oli nivel ja pitkä jatkovarsi:
Ja nythän se starttasi ihan eritavalla, äänikin oli paljon mukavampi. Seurataan tilannetta.
- Matsikka
- Viestit: 16237
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Mulla on ollut tuommonen ohkainen pötkylä 399ssä useamman vuoden ja 4255ssa yhden. Hyvin ovat toimineet, 399n "alkuperäinen" varaosa pelitti vain hetken.....syykin on kyllä tiedossa miksi toimi vain hetken.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 7536
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Älä heitä sitä vanhaa roskiin. Korjaa/korjauta se. Sulla on sitten starttimoottoreita loppuiäksesi. Jos se uusi on joku Intian startti, voi olla lyhyt ikäinen. Jos taas vaikka Slovenian Iskra, voi olla ihan jees-peli.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Jep, näin minulla oli aikomus.MOP kirjoitti:Älä heitä sitä vanhaa roskiin. Korjaa/korjauta se. Sulla on sitten starttimoottoreita loppuiäksesi. Jos se uusi on joku Intian startti, voi olla lyhyt ikäinen. Jos taas vaikka Slovenian Iskra, voi olla ihan jees-peli.
Jätän sen hyllyyn ja puran/puhdistan. Toimiihan se, mutta joku kontaktihäiriö on selvästi joten voi tulla kuntoon "kulutusosat" vaihtamalla.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Hyvin on startannut.. eli onnistunut korjaus.
Tuossa on muuten koko ajan ollut ongelmana, että nostolaite nypyttää etenkin jos on jotain painavempaa perässä.
Nopeuden säädöllä (kääntää hitaimmalle) saa tuon melkein loppumaan, mutta etenkin tänään nytkytti melko rajusti kun nostin takalevyn ylös ja piti sitä hetken paikoillaan.
reilu 3h meni lumitöissä ja kun oli oikeasti lämmin kone, niin rytkytys paheni.
Mistä tuo voisi johtua
Tuossa on muuten koko ajan ollut ongelmana, että nostolaite nypyttää etenkin jos on jotain painavempaa perässä.
Nopeuden säädöllä (kääntää hitaimmalle) saa tuon melkein loppumaan, mutta etenkin tänään nytkytti melko rajusti kun nostin takalevyn ylös ja piti sitä hetken paikoillaan.
reilu 3h meni lumitöissä ja kun oli oikeasti lämmin kone, niin rytkytys paheni.
Mistä tuo voisi johtua
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Se voisi olla ihan säätöjuttukin. Saattaa päteä samat säätöohjeet kuin viissatasiin, jos siinä on se paineensäätökaari vielä olemassa nostolaitevivustossa. Tarvitsisi olla huoltomanuaali tai viissatamanuaali mulla on.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tai sitten siellä on joku vuoto? No täytyy seurata tilannetta paheneeko.Lemmy kirjoitti:Se voisi olla ihan säätöjuttukin. Saattaa päteä samat säätöohjeet kuin viissatasiin, jos siinä on se paineensäätökaari vielä olemassa nostolaitevivustossa. Tarvitsisi olla huoltomanuaali tai viissatamanuaali mulla on.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Ajelin puita viikonloppuja ja välillä kävin polttoainetta kanisterilla ja tankkasin.
Tankkauksen jälkeen avaimesta kun käänsin, niin ei sano yhtään mitään
Tutkin kaikki liitokset yms.. ei vieläkään mitään.
Virta näyttää kulkevan, kun mittarilla katsoin. Herätevirrassa on kuitenkin jotain pientä vikaa kun antoi vain 0.63??
Tekasin sitten solenoidi <-> virtalukko välille uuden johdon ja heti tärähti tulille
Näyttää nuo johdot olevan melko haperoita.
Tankkauksen jälkeen avaimesta kun käänsin, niin ei sano yhtään mitään
Tutkin kaikki liitokset yms.. ei vieläkään mitään.
Virta näyttää kulkevan, kun mittarilla katsoin. Herätevirrassa on kuitenkin jotain pientä vikaa kun antoi vain 0.63??
Tekasin sitten solenoidi <-> virtalukko välille uuden johdon ja heti tärähti tulille
Näyttää nuo johdot olevan melko haperoita.
-
- Viestit: 7536
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Onkos sillä sun traktorilla palovakuutus? Vois olla tarpeen, jos sattuu.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Älähän nyt manaileMOP kirjoitti:Onkos sillä sun traktorilla palovakuutus? Vois olla tarpeen, jos sattuu.
Kyllä se taitaa siinä osakaskossa myös palovakuutus olla? Olenki just uusimassa vakuutuksia niin täytyy olla tarkkana.
Täytyisi ehkä akun maanapaan tehdä pikakytkettävä akunkenkä. Se olis 100% varma, kun ei noista päävirtakytkimistäkään aina tiedä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Garymies, Joope, RS ja 36 vierailijaa