Mf 135 multipower
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Mf 135 multipower
Päivää kaikille! Multi on ollut "laiska" jo pitkän aikaa. Nyt aloin öljynvaihto hommiin ja olen tutkiskellu räjäytyskuvia ja etsinyt netistäkin. Haluaisin päästä käsiksi öljypumppujen imusiivilään, joka kuvissa kyllä näkyy pumpun yhteydessä, mutta tarkempi sijainti on hakusessa. Kyseessä on malli, jossa ei ole peräkotelon alla "kolmioluukkua" ja vasemman puoleisesta pyöreästä (ulosoton vivun) luukusta ei näy sellaista!? Eli pääseekö näkemään nostolaitekannen alta, vaiko katkaisemalla koneen paremmin tuon sihdin? Ja multipowerin pumpulle on kai oma, kantikas siivilänsä? Ja täsä koneessa on myös "suurtehopumppu".
-
- Viestit: 3691
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
- Paikkakunta: pohjois-suomi
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
MF 265 MP hytraliikan pumpun paikka on peräkotelon alla lähees pyöristetyn kolmion näköinen luukku. Kiinni 3 ruuvilla. 265 :n lisätty ns.suurtehopumppu perän kansi vaihdettu joko 500 tai 600 sata sarjan kansi.
Vaati peräöljyjen poiston.
Vaati peräöljyjen poiston.
-
- Viestit: 7536
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Mulla on koneella verkun hydrauliikan ohjekirja. Laita jollain kyydillä sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sen sinulle. En tiedä, saanko nyt YVtä auki. Joku lähetti ja katosi koko YV. Se suodatin on verkkosuodatin siinä pumpun takaosan päällä. Ja M-P pumpun suodatin voi olla
siellä traktorin moottorin luona jakopään seudulla vasemmalla. Näin isommissa. En ole 44 vuoteen ajanut satakolomeviitosella.
siellä traktorin moottorin luona jakopään seudulla vasemmalla. Näin isommissa. En ole 44 vuoteen ajanut satakolomeviitosella.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Multin suodatin on siinä moottorin kylessä, mö-suotimen rinnalla. Räjäytyskuvissa ja jossakin palstalla on mainittu myös kantikas imusihti, pelkän m-p pumpun imulle.MOP kirjoitti:Mulla on koneella verkun hydrauliikan ohjekirja. Laita jollain kyydillä sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sen sinulle. En tiedä, saanko nyt YVtä auki. Joku lähetti ja katosi koko YV. Se suodatin on verkkosuodatin siinä pumpun takaosan päällä. Ja M-P pumpun suodatin voi olla
siellä traktorin moottorin luona jakopään seudulla vasemmalla. Näin isommissa. En ole 44 vuoteen ajanut satakolomeviitosella.
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Juuri näin on -66 mallissa ainakin.Maa-Anssi kirjoitti: Räjäytyskuvissa ja jossakin palstalla on mainittu myös kantikas imusihti, pelkän m-p pumpun imulle.
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Jos hytitön niin melko helppo ottaa nostolaitekansi auki. Kannen päältä kolmitieventtiili tai sen paikalla oleva kansi pois ensin ja pyöreä mittatikun sivuluukku oikealla auki. Sieltä oikealta otettava ensin pois rulla, joka yhdistää vivuston pumppuun.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Kiitos tiedosta. Seuraavaksi olisin kysynytkin että mitä otan huomioon jos kun nostolaitekantta availen!Lemmy kirjoitti:Jos hytitön niin melko helppo ottaa nostolaitekansi auki. Kannen päältä kolmitieventtiili tai sen paikalla oleva kansi pois ensin ja pyöreä mittatikun sivuluukku oikealla auki. Sieltä oikealta otettava ensin pois rulla, joka yhdistää vivuston pumppuun.
-
- Viestit: 7536
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Mää en saa tulemaan sulle sähköpostia. Aina tulee bumerangina takaisin. Onkohan sun postilaatikko täynnä. Mulla on valokuvia tuosta nostolaitteen kansihommasta.
- Kontio
- Viestit: 1663
- Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Tässä kuvassa näkyy se suorakaiteen muotoinen MP-imusihti tuolta keltapassivoidun nostolaitepumpun imusihdin takaa.
Täältä lisää kuvia:
http://www2.masinistit.com/keskustelupa ... =4&t=76215
Täältä lisää kuvia:
http://www2.masinistit.com/keskustelupa ... =4&t=76215
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Noniin pääsin purkamaan ferkua ja olihan siellä tosiaankin "jotain pientä" suotimissa niinku arvelinkin
Jaa empäs osaakaan pistää kuvia tähän.
No, tarvii seuraavaksi katkaista vaihteiston edestä jotta näkee siellä menevän hydrauli LETKUN pätkän kunnon. Eikä taida nostolaitepumppukaan ilman katkaisua sieltä käteen tulla? On akseleiden välissä..
Jaa empäs osaakaan pistää kuvia tähän.
No, tarvii seuraavaksi katkaista vaihteiston edestä jotta näkee siellä menevän hydrauli LETKUN pätkän kunnon. Eikä taida nostolaitepumppukaan ilman katkaisua sieltä käteen tulla? On akseleiden välissä..
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Nostolaitepumpun pitäisi 135 tulla pois ilman katkaisua. Päällimmäinen akseli lähtee pois, kun pooriholkin vetää ensin sivuun. Pumpun kanssa jotenkin samoin.
Jos joudut multipoweriremppaan ja muutenkin noista shyden jutuista on varmaan hyötyä:
https://picasaweb.google.com/shydenMF16 ... delaatikko
http://shydensivut.net/fergu_vm65.htm
Jos joudut multipoweriremppaan ja muutenkin noista shyden jutuista on varmaan hyötyä:
https://picasaweb.google.com/shydenMF16 ... delaatikko
http://shydensivut.net/fergu_vm65.htm
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
[quote="Lemmy"]Nostolaitepumpun pitäisi 135 tulla pois ilman katkaisua. Päällimmäinen akseli lähtee pois, kun pooriholkin vetää ensin sivuun. Pumpun kanssa jotenkin samoin.
Toivottavasti en multin pakkoihin joudu koskemaan. Mahtaakohan ne nähdä katkaisun jälkeen vai ovatko jonkun "kupin" sisällä niinku tunturi tigerissä
Nostolaitepumppu on niinku akseleiden välissä jumissa. Yläakseli lähti haarasoka irrotuksen jälkeen paljain käsin. Auttaiskohan nostol pumppuun jos vetäis ulosottoakselia vähän taakse, jos sit pumppu noususis?
Toivottavasti en multin pakkoihin joudu koskemaan. Mahtaakohan ne nähdä katkaisun jälkeen vai ovatko jonkun "kupin" sisällä niinku tunturi tigerissä
Nostolaitepumppu on niinku akseleiden välissä jumissa. Yläakseli lähti haarasoka irrotuksen jälkeen paljain käsin. Auttaiskohan nostol pumppuun jos vetäis ulosottoakselia vähän taakse, jos sit pumppu noususis?
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Ulodottoakselia pitää vetää taakse, koska sen aksrlin pää on laakeroitu åumpun präpään akseliin
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Juuri noinhan se lähti. kun pumppu oli poissa niin pääsi putsaamaan kotelon pohjalta paskat pois. Huuhtelin löpöllä mitä nyt lähti.kalvaana kirjoitti:Ulodottoakselia pitää vetää taakse, koska sen aksrlin pää on laakeroitu åumpun präpään akseliin
Joskus tota konetta on kopeloitu ennenkin, on oranssia tiivistemassaa saumoissa ja suurtehopumpun muttereissa "avaamisen" jälkiä.
Suurtehopumpulta lähtee multin pakalle letku, sen kunto kiinnostaa vaikka paine onkin tosi pieni. Jos vaikka on alkuperäinen...
Met puramma siis lisää
Noniin, suurtehopumpun reikiä auoin ja alkoihan jotain löytyä! "Ensiövaroventtiilin" reiässä oli sakan lisäksi palanen "rättiä" tms ja jonkin metallirenkaan pätkä. Ja tankkasin opuksesta että juuri tuo pitää multin puolen painetta! Kiitos vaan opuksesta, MOP
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Mites onnistuis tuon imusuodattimen verkon korjaus, tarkemmin juottaminen kun repsottaa reunasta?
Näyttäisi olevan teräsverkkoa ja runko myös terästä? Pillillä ja langalla?
Näyttäisi olevan teräsverkkoa ja runko myös terästä? Pillillä ja langalla?
-
- Viestit: 7536
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Elä joutavoi. Uusikaan ei paljon maksa. Palkoille et pääse. Ostin syksyllä uuden 165 verkkuun ja ei ollut kallis. Sulla lähes varmasti samanlainen. En muista, mitä se maksoi, mutta ei ainakaan enään silmiä kirvele.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Niin siis tarkotan tuota neliskanttista suurtehopumpun imusuodinta, ei kuulemma saa agcoltakaan enää.MOP kirjoitti:Elä joutavoi. Uusikaan ei paljon maksa. Palkoille et pääse. Ostin syksyllä uuden 165 verkkuun ja ei ollut kallis. Sulla lähes varmasti samanlainen. En muista, mitä se maksoi, mutta ei ainakaan enään silmiä kirvele.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Mf 135 multipower
Jaahas päivitellään tännekin tuloksia. Koeajon pääsin tekemään verkulla tänään. Multipower ottaa "tömäkästi" kiinni (lakki pysyy päässä)
ja paineet on annetuissa arvoissa! Pakkoihin en vielä vilkaissut kun en katkaissut kuitenkaan vielä konetta siltä kohdin, pakka pitää nyt onneksi hyvin, mutta aiemmin näemmä luisti isolla vaihteella myös moottorijarrutuksessa. Sillä nyt eroa on kun esim isolla kakkosella ajossa höllää kaasun niin on terävä m-jarrutus niinku pitääkin.
Ohjeen mukaan mittasin multin piirin paineen sekä jonkin "ohivirtausventtiilin" paineen, molemmat ok. Syy oli siis ylimääräiset asiat varoventtilin välissä ja varmasti täysin umpeen paskaantunut suurtehopumpun imusiivilä Jännitystä remppaan toi tuon varoventtiilin jousi joka katkesi käteen otettaessa. Onneksi netistä löytyi (tosin tanskasta) jousikauppa josta löytyi tosi lähelle oikeanlainen jousi! Siis siksikin että paineet pysyy toleranssin sisällä. Tohon cessna-pumppuun kun ei saa tiiviste/korjaussarjaa.
Vielä tarttee nostolaitteen paine säätää, jos kerran nokkansa kuuluisi nostaa ilmaan. Ei varmaan ole paine riittänytkään kun antaa nyt 120-130bar......
ja paineet on annetuissa arvoissa! Pakkoihin en vielä vilkaissut kun en katkaissut kuitenkaan vielä konetta siltä kohdin, pakka pitää nyt onneksi hyvin, mutta aiemmin näemmä luisti isolla vaihteella myös moottorijarrutuksessa. Sillä nyt eroa on kun esim isolla kakkosella ajossa höllää kaasun niin on terävä m-jarrutus niinku pitääkin.
Ohjeen mukaan mittasin multin piirin paineen sekä jonkin "ohivirtausventtiilin" paineen, molemmat ok. Syy oli siis ylimääräiset asiat varoventtilin välissä ja varmasti täysin umpeen paskaantunut suurtehopumpun imusiivilä Jännitystä remppaan toi tuon varoventtiilin jousi joka katkesi käteen otettaessa. Onneksi netistä löytyi (tosin tanskasta) jousikauppa josta löytyi tosi lähelle oikeanlainen jousi! Siis siksikin että paineet pysyy toleranssin sisällä. Tohon cessna-pumppuun kun ei saa tiiviste/korjaussarjaa.
Vielä tarttee nostolaitteen paine säätää, jos kerran nokkansa kuuluisi nostaa ilmaan. Ei varmaan ole paine riittänytkään kun antaa nyt 120-130bar......
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 30 vierailijaa