Mf 135 multipower

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

Päivää kaikille! Multi on ollut "laiska" jo pitkän aikaa. Nyt aloin öljynvaihto hommiin ja olen tutkiskellu räjäytyskuvia ja etsinyt netistäkin. Haluaisin päästä käsiksi öljypumppujen imusiivilään, joka kuvissa kyllä näkyy pumpun yhteydessä, mutta tarkempi sijainti on hakusessa. Kyseessä on malli, jossa ei ole peräkotelon alla "kolmioluukkua" ja vasemman puoleisesta pyöreästä (ulosoton vivun) luukusta ei näy sellaista!? Eli pääseekö näkemään nostolaitekannen alta, vaiko katkaisemalla koneen paremmin tuon sihdin? Ja multipowerin pumpulle on kai oma, kantikas siivilänsä? Ja täsä koneessa on myös "suurtehopumppu".
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

MF 265 MP hytraliikan pumpun paikka on peräkotelon alla lähees pyöristetyn kolmion näköinen luukku. Kiinni 3 ruuvilla. 265 :n lisätty ns.suurtehopumppu perän kansi vaihdettu joko 500 tai 600 sata sarjan kansi.
Vaati peräöljyjen poiston.
MOP
Viestit: 7536
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja MOP »

Mulla on koneella verkun hydrauliikan ohjekirja. Laita jollain kyydillä sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sen sinulle. En tiedä, saanko nyt YVtä auki. Joku lähetti ja katosi koko YV. Se suodatin on verkkosuodatin siinä pumpun takaosan päällä. Ja M-P pumpun suodatin voi olla
siellä traktorin moottorin luona jakopään seudulla vasemmalla. Näin isommissa. En ole 44 vuoteen ajanut satakolomeviitosella.
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

MOP kirjoitti:Mulla on koneella verkun hydrauliikan ohjekirja. Laita jollain kyydillä sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sen sinulle. En tiedä, saanko nyt YVtä auki. Joku lähetti ja katosi koko YV. Se suodatin on verkkosuodatin siinä pumpun takaosan päällä. Ja M-P pumpun suodatin voi olla
siellä traktorin moottorin luona jakopään seudulla vasemmalla. Näin isommissa. En ole 44 vuoteen ajanut satakolomeviitosella.
Multin suodatin on siinä moottorin kylessä, mö-suotimen rinnalla. Räjäytyskuvissa ja jossakin palstalla on mainittu myös kantikas imusihti, pelkän m-p pumpun imulle.
MTZ
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Maa-Anssi kirjoitti: Räjäytyskuvissa ja jossakin palstalla on mainittu myös kantikas imusihti, pelkän m-p pumpun imulle.
Juuri näin on -66 mallissa ainakin.
Lemmy
Viestit: 2082
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Jos hytitön niin melko helppo ottaa nostolaitekansi auki. Kannen päältä kolmitieventtiili tai sen paikalla oleva kansi pois ensin ja pyöreä mittatikun sivuluukku oikealla auki. Sieltä oikealta otettava ensin pois rulla, joka yhdistää vivuston pumppuun.
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

Lemmy kirjoitti:Jos hytitön niin melko helppo ottaa nostolaitekansi auki. Kannen päältä kolmitieventtiili tai sen paikalla oleva kansi pois ensin ja pyöreä mittatikun sivuluukku oikealla auki. Sieltä oikealta otettava ensin pois rulla, joka yhdistää vivuston pumppuun.
Kiitos tiedosta. Seuraavaksi olisin kysynytkin että mitä otan huomioon jos kun nostolaitekantta availen!
MOP
Viestit: 7536
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja MOP »

Mää en saa tulemaan sulle sähköpostia. Aina tulee bumerangina takaisin. Onkohan sun postilaatikko täynnä. Mulla on valokuvia tuosta nostolaitteen kansihommasta.
Avatar
Kontio
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Tässä kuvassa näkyy se suorakaiteen muotoinen MP-imusihti tuolta keltapassivoidun nostolaitepumpun imusihdin takaa.

Täältä lisää kuvia:
http://www2.masinistit.com/keskustelupa ... =4&t=76215

Kuva
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

Noniin pääsin purkamaan ferkua ja olihan siellä tosiaankin "jotain pientä" suotimissa niinku arvelinkin :evil:
Jaa empäs osaakaan pistää kuvia tähän.
No, tarvii seuraavaksi katkaista vaihteiston edestä jotta näkee siellä menevän hydrauli LETKUN pätkän kunnon. Eikä taida nostolaitepumppukaan ilman katkaisua sieltä käteen tulla? On akseleiden välissä..
Lemmy
Viestit: 2082
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Nostolaitepumpun pitäisi 135 tulla pois ilman katkaisua. Päällimmäinen akseli lähtee pois, kun pooriholkin vetää ensin sivuun. Pumpun kanssa jotenkin samoin.

Jos joudut multipoweriremppaan ja muutenkin noista shyden jutuista on varmaan hyötyä:
https://picasaweb.google.com/shydenMF16 ... delaatikko
http://shydensivut.net/fergu_vm65.htm
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

[quote="Lemmy"]Nostolaitepumpun pitäisi 135 tulla pois ilman katkaisua. Päällimmäinen akseli lähtee pois, kun pooriholkin vetää ensin sivuun. Pumpun kanssa jotenkin samoin.

Toivottavasti en multin pakkoihin joudu koskemaan. Mahtaakohan ne nähdä katkaisun jälkeen vai ovatko jonkun "kupin" sisällä niinku tunturi tigerissä :lol: :lol:
Nostolaitepumppu on niinku akseleiden välissä jumissa. Yläakseli lähti haarasoka irrotuksen jälkeen paljain käsin. Auttaiskohan nostol pumppuun jos vetäis ulosottoakselia vähän taakse, jos sit pumppu noususis?
kalvaana
Viestit: 7344
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Ulodottoakselia pitää vetää taakse, koska sen aksrlin pää on laakeroitu åumpun präpään akseliin
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

kalvaana kirjoitti:Ulodottoakselia pitää vetää taakse, koska sen aksrlin pää on laakeroitu åumpun präpään akseliin
Juuri noinhan se lähti. kun pumppu oli poissa niin pääsi putsaamaan kotelon pohjalta paskat pois. Huuhtelin löpöllä mitä nyt lähti.
Joskus tota konetta on kopeloitu ennenkin, on oranssia tiivistemassaa saumoissa ja suurtehopumpun muttereissa "avaamisen" jälkiä.
Suurtehopumpulta lähtee multin pakalle letku, sen kunto kiinnostaa vaikka paine onkin tosi pieni. Jos vaikka on alkuperäinen...
Met puramma siis lisää :)
Noniin, suurtehopumpun reikiä auoin ja alkoihan jotain löytyä! "Ensiövaroventtiilin" reiässä oli sakan lisäksi palanen "rättiä" tms ja jonkin metallirenkaan pätkä. Ja tankkasin opuksesta että juuri tuo pitää multin puolen painetta! Kiitos vaan opuksesta, MOP :D
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

Mites onnistuis tuon imusuodattimen verkon korjaus, tarkemmin juottaminen kun repsottaa reunasta?
Näyttäisi olevan teräsverkkoa ja runko myös terästä? Pillillä ja langalla?
MOP
Viestit: 7536
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja MOP »

Elä joutavoi. Uusikaan ei paljon maksa. Palkoille et pääse. Ostin syksyllä uuden 165 verkkuun ja ei ollut kallis. Sulla lähes varmasti samanlainen. En muista, mitä se maksoi, mutta ei ainakaan enään silmiä kirvele.
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

MOP kirjoitti:Elä joutavoi. Uusikaan ei paljon maksa. Palkoille et pääse. Ostin syksyllä uuden 165 verkkuun ja ei ollut kallis. Sulla lähes varmasti samanlainen. En muista, mitä se maksoi, mutta ei ainakaan enään silmiä kirvele.
Niin siis tarkotan tuota neliskanttista suurtehopumpun imusuodinta, ei kuulemma saa agcoltakaan enää.
Maa-Anssi
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2016 12:58 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mf 135 multipower

Viesti Kirjoittaja Maa-Anssi »

Jaahas päivitellään tännekin tuloksia. Koeajon pääsin tekemään verkulla tänään. Multipower ottaa "tömäkästi" kiinni (lakki pysyy päässä)
ja paineet on annetuissa arvoissa! Pakkoihin en vielä vilkaissut kun en katkaissut kuitenkaan vielä konetta siltä kohdin, pakka pitää nyt onneksi hyvin, mutta aiemmin näemmä luisti isolla vaihteella myös moottorijarrutuksessa. Sillä nyt eroa on kun esim isolla kakkosella ajossa höllää kaasun niin on terävä m-jarrutus niinku pitääkin.
Ohjeen mukaan mittasin multin piirin paineen sekä jonkin "ohivirtausventtiilin" paineen, molemmat ok. Syy oli siis ylimääräiset asiat varoventtilin välissä ja varmasti täysin umpeen paskaantunut suurtehopumpun imusiivilä :evil: Jännitystä remppaan toi tuon varoventtiilin jousi joka katkesi käteen otettaessa. Onneksi netistä löytyi (tosin tanskasta) jousikauppa josta löytyi tosi lähelle oikeanlainen jousi! Siis siksikin että paineet pysyy toleranssin sisällä. Tohon cessna-pumppuun kun ei saa tiiviste/korjaussarjaa.
Vielä tarttee nostolaitteen paine säätää, jos kerran nokkansa kuuluisi nostaa ilmaan. Ei varmaan ole paine riittänytkään kun antaa nyt 120-130bar......
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 30 vierailijaa