Elikkäs miun 344 Leylandiin (vm70) on vaihdettu edellisen (tai sitäedellisen) isännän toimesta vaihtovirtalaturi. Samalla koneen sähköjärjestelmä on muuttunut miinismaadoitteiseksi.
Mitäköhän muutoksia mahtollisesti tuollaisen vaihdoksen yhteydessä on ollut tarpeen tehdä? Liekkö niitä kaikkia tehty, sillä mittarit ei ainakaan laitteessa toimi. Toimimattomuus tosin voi johtua myös ihan täysin muista arvattavista syistä
Lähinnä ajattelin ihan ajatuksen tasolla kysellä, mitä kaikkia muutoksia on tarvis tehdä, jos DC-laturin vaihtaa AC-malliseen?
DC-laturista AC:hen
-
- Viestit: 678
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 8:11 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
DC-laturista AC:hen
- Skraba
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
ei suuriakaan, itse laturi tarvii vaihtaa ja sitte pitää olla rele joka käy kaveriksi laturille tai useissa nykylatureissa ja vanhoissa luukaksissa oli säädin integroitu, tarvitaan virtalukolta + joka viedään sopivan vastuksen esim 2-4w latauksen merkkivalolampun läpi laturille tai säätimelle ja sitte laturilta johto vaikka siihen tartille joka tulee akusta, siinä kaikki
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:07 am
- Paikkakunta: Lieto
- Viesti:
http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... 35kytk.htm
Tuossa osoitteessa on aika hyviä ohjeita. Malliksi mf35, mutta kun kelaat sivuja siellä on muutenkin aika paljon asiaa merkinnöistä, jne.
Tuossa osoitteessa on aika hyviä ohjeita. Malliksi mf35, mutta kun kelaat sivuja siellä on muutenkin aika paljon asiaa merkinnöistä, jne.
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 5:42 pm
- Paikkakunta: Paltamo
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Heikki75, TepaR, Viil@ri, Vinguttaja ja 67 vierailijaa