Hyvä neliveto auto !

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
avensi
Viestit: 2525
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 7:21 pm
Viesti:

Hyvä neliveto auto !

Viesti Kirjoittaja avensi »

Etsinnässä hyvä neliveto auto ! KÄYTETTY
Kertokaas autojen ominaisuudesta !
Nykyään on montaa versiota nelivedosta myynnissä ?
Kertokaas ,missä on mitäkin lukkoja ?
Viimeksi muokannut avensi, Ke Tammi 20, 2016 12:43 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Hummer. Jos rahasta ei ole puutetta.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Herra Eversti! Voiko Hummer olla hyvä, kun sitä ei valmistettu kuin muutaman vuoden ajan? AITO Hummer (H1) on kuorma-auto. Suomalaisessa maastossa turhan iso, sopii paremmin aavikolle ja aroille. (mutta ei heikko hermoisille :D)
Tuossa pikakurssi nelivetoon
http://www.nelivetoa.fi/mika-neliveto/
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Pitäisi ensin ratkaista onko maasto vai tieajo-ominaisuuksista kyse.

BMW on eniten Suomessa myyty neliveto. BMW'n X-drive jakaa momenttia etu ja taka-akselin välillä, samoin takapyörien kesken. Vanhemmissa oli elektroninen lukko. DPC (Dynamic performance control) on myös integroitu ajonhallintaan. Kohtuullinen tarjoushinta 480 vaikuttanut myös myyntiin. Kun tytär vaihtoii 320d automaatinsa nelivetoon nousi keskikulutus 4,5 litrasta 5 litraan. (Kesäkulutus) Ehkä siinä on vähiten eroa ajossa verrattuna takavetoiseen.

Mercedeksen 4-matic antaa myös hyvän pidon.

Maastossa ei tarvita jatkuvaa nelivetoa Jos on välitasaus on sen oltava lukittava. mutta mekaaniset akselilukot. Pitkäjoustoinen kierrejousitus. ja lyhyehkö akseliväli sekä maavaraa., ei pitkiä ylityksiä. eikä suuria ulkomittoja. Mekaaniset lukot tärkein ominaisuus maastossa.

Tien päällä syytä olla lukittava välitasaus ja jotkut muut akselilukot kuin elektroninen. Se on lähes kelvoton vaikka halpa toteuttaa. BMW'n X-drive ei tarvitse lukittavaa välitasausta tai lukkoa taakse. DPC hoitaa momentinjaon automaattisesti.
Viimeksi muokannut Manuel, Ke Tammi 20, 2016 2:29 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tessulandia

Viesti Kirjoittaja tessulandia »

Vanha kunnon -60 luvun Land Rover, onko niitä muitakin??
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Hummer saattaa olla monelle rahasta kiinni. Päästöt yli 500 g. Kaverilla oli sellainen eikä laatu oikein vakuuttanut mutta sotakäytössä voi laitteen ikä olla aika lyhyt. Lähinnä sähköviat kiusasi ja vesi meni sinne mihin ei olisi saanut. Kulutus oli aika mahtava.

Lantikassa ei ole mitään lukkoja ja lehtijouset. Maasturille aika paha vika. Avuton Mersun G-malliin verrattuna ja siitä seuraava askel ovat portaaliakseliset, kuten Unimog ja Pinzgauer. Sisun proto pärjää lehtijousillaan koska runko kiertyy ajossa niin että yhden pyörän voi tunkata metrin korkeuteen niin että kaikki muut ovat maassa. Samoin suuri rengaskoko auttaa lisäämään maavaraa vaikka ei ole portaaliakseleita.
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Jos on kyse jostakin reaali eikä haavemaailman laitteesta eikä toisaalta puhtaasti maasturista, tutkisin Subarua yhtenä vaihtoehtona. Henkilöbiileissähän on heikosti sellaisia jotka oikeasti antaa merkittävän määrän voimaa joka nurkalle. Toki setien värittyneitä kertomuksia tähän tulee sivutolkulla. Tämän talven aikan itsella 2 kertaa tullut mieleen, että olisi hauska olla neliveto, keskimäärin vuoden sisään tilanteita tulee neljä. Ei välttämättä riittävä peruste ostaa.
Suomi kuuluu länsimaihin
sportswgn

Viesti Kirjoittaja sportswgn »

Korjataan Manuelin lausuntoa Lantikasta (eli Land Roverista) sen verran, että niissä on kierrejouset ja menevät maastossa yhtä hyvin kuin g meset. Lantaruiskuissa (tojota land cruiser hj60/61) on taas kolinakärryn jouset, uudemmassa hdj:ssä kierrevieterit, samoin lj/rj:ssä. Lukkoja tavallinen tallaaja ei tarvitse, suurimmassa osassa g mesejäkin ne on käyttämättömyyttään jumissa ja ei saa pelaamaan ilman remonttia, mutta samalla ne korjaa kun hitsaa uutta peltiä, geet kun ovat kovia happanemaan.

Lukot eivät ole etenemisen edelletys, ryssien vehkeissä (VAZ, UAZ, GAZ jne) ei ole lukkoja, mutta silti ajavat niillä uskomattomista paikoista.

Volkkarin T3 eli se takamoottorinen paku synkrona on voimiinsa nähden uskomaton etenemään, varsinkin 16" renkailla. Molemmilta akseleilta löytyy kytkettävät lukot ja keskellä visko (joissakin keskelläkin kytkettävä lukko, ovat harvinaisia).


Mutta aloittajan olisi vähän syytä tarkentaa kysymystään. Onko etsinnässä uusi vai käytetty auto, käyttötarkoitus jne. Tosin hyvää autoa ei ole vielä tehtykään, kaikissa niissä on jotakin vikaa :wink:
rekola
Viestit: 1490
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekola »

Kiva ylläri kyllä olis vaimolle kauppakassiksi tuollainen Protosisu.Isi vähän otti selvää millä pääsee liikenteeseen lumipöpperössäkin.Portaaliakselit ja kaikki.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Kyllä manuel on oikeessa! Defender aika surkee kulkija, ei selviä edes testiradasta ilman ulkopuolista apua, vaikka on liaävarusteltu lukoilla! :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=LBL9hm0fYlo
Ei tartte olla ku kahella renkaalla vähä huonompi pito, niin siinä istuu!!!
susiluoto
Viestit: 913
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 3:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja susiluoto »

Toyotan neliveto Hiluxilla näyttää pääsevän mukavasti työ ja kauppamatkat näin suomen teillä. :wink:
Rustaaja
Viestit: 195
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 8:52 pm
Paikkakunta: Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rustaaja »

t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

sportswgn kirjoitti:Korjataan Manuelin lausuntoa Lantikasta (eli Land Roverista) sen verran, että niissä on kierrejouset ja menevät maastossa yhtä hyvin kuin g meset.
ja korjataan taasen että oikeassa land roverissa on kyllä lehdet edessä ja takana.. 74 vuotinen pitkä ollut hetken.. sitten vasta kun tumppasivat rangen alustan tuli kierre vieterit.

mutta on kyllä oikea neliveto, vaatii vain ilmawebaston tahi kamiinan talvikeleile.

mutta juu vähän tarttee alottajan kyl jatkaa et mihin käyttöön...
kun on nelivetoja ja sitten "nelivetoja"
jos tarttis joku vielä hankkia niin chevyn suburban olis kyllä mieleen, tai menis vanhempikin blazer.. nivakin oli varsin lysti

a6 quatro aiudin näennäinen neliveto oli yhtä tyhjän kanssa, vaimo pääsi yhtälailla ladalla tai 240 volvolla pihaan (paremmin kuin monet miehet)
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
McCormic B-250-57
Viestit: 3621
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 10:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McCormic B-250-57 »

Toyotaavensis
MF165Multi
Viestit: 1729
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:21 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF165Multi »

PuuhaPate kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=LBL9hm0fYlo
Ei tartte olla ku kahella renkaalla vähä huonompi pito, niin siinä istuu!!!
Olihan siinä vielä yksi pyörä maassa ja peräti syvällä. :D

Ostin yhden Land Roverin sähkölaitokselta, kun väsyivät sen korjaamiseen. Siitä kun oli mennyt monesti vetoakseli poikki takaa aivan ihan itsestään hallissa. :? Sitten selvisi jälkeenpäin, että siivooja oli iltasin peruuttanut neliveto ja varustekuorma päällä hallissa pois edestä rattaat linkussa. Nelivetovivusta vedettynä on pienempi puoli päällä ja on silloin tarkempi ajaa. :)
sata10
Viestit: 1539
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sata10 »

Subaru on mulla käytössä,oon kyllä tykänny kaikinpuolin,niin nelivedosta kun muutenkin autosta.on lämmin ja varmatoiminen,en osaa moittia mutta eikö sen asian pian joku tietävämpi korjaa...
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Mitä se t40 höpisee? Land Rover Series 1, 2 ja 3 olivat lehtijousilla. Vuonna -83(?) tuli uusi malli (perustuu paljolti Range Roveriin, lienee sekin oikea maastoauto?) Land Rover 110 ja myöhemmin 90:nen. Ja -90 ne nimettiin Defendereiksi. Ja valmistus loppuu tässä kuussa, vpi ehkä jatkua jossain Eu:n ulkopuolella saman alueen myyntiin. Päästöt, kolari yms. ajaneet vuodesta -48 asti valmistetun kaunottaren ohi. :cry:
oho, eihän se mitään höpissytkään kun tarkemmin luki :D
OIKEA MAASTURI :lol: S1 tai S2 itsellä hakusessa!?
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

PuuhaPate kirjoitti:Mitä se t40 höpisee? Land Rover Series 1, 2 ja 3 olivat lehtijousilla. Vuonna -83(?) tuli uusi malli (perustuu paljolti Range Roveriin, lienee sekin oikea maastoauto?) Land Rover 110 ja myöhemmin 90:nen. Ja -90 ne nimettiin Defendereiksi. Ja valmistus loppuu tässä kuussa, vpi ehkä jatkua jossain Eu:n ulkopuolella saman alueen myyntiin. Päästöt, kolari yms. ajaneet vuodesta -48 asti valmistetun kaunottaren ohi. :cry:
kuin niin höpisee.. taisin mainita jotta lehtijouset oli ennen kuin piti tunkea rangen alusta. no juu, sen verta uudesta ei mahottomasti hajua jotta onko puhtaasti rangen alustalla vai sukulais sielunen....

pointti oli oli tuossa kun ensin kommentointiin että on lehti jousilla ja sitten että kun eikä kun kierrei.. no kumpaakin on ollu.
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
karitsa
Viestit: 2022
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2012 9:41 am
Paikkakunta: Aitoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karitsa »

McCormic B-250-57 kirjoitti:Toyotaavensis

Olen samaa mieltä, hyvä neliveto,hiljainen voimansiirto ja menee pehmeästi.
Jos ei tarvitse mennä metsään tai on lunta tiellä alle 30 cm,auto paikallaan.
Ei oikea maasturi,cittymaasturi lähinnä mutta hieno ajella liukkailla teillä.
Liikennevaloista on rivakkaa lähteä kuin hauki makuulta,vaikka on aivan peiliksi kiillotettu pinta.
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-40 »

ja mitä tulee lantikan lämpeemiseen, niin tuossa mainitsemassani yksilössä joka myös mobilis lehdestä tuttu ei kyllä tarennu, lisä lämmitin siinä on joskus ollut...
eikä se tarkeenemis asia ole parantunut edes vaihtamalla ladan hieman isompi lämityslaiteen kenno ja uusi termari
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa