Valmet 361 D Ongelmia
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
Valmet 361 D Ongelmia
Tuli ostettua tuommoinen -64 mallinen lumihommiin. Näyttää aika siistiltä ja vähän ajetulta eikä huohota yhtään. Tuntimittarissa on 5600h, mutta varmaan toisella kierroksella?
http://aijaa.com/iJmRx6
Muutama kysymys:
1. Nostolaitteet toimivat 100kg kuormalla hyvin. Vivusta voi säätää portaattomasti mille korkeudelle kuorman haluaa. Mutta kun laittaa perälevyn perään, siinä on vain kaksi asentoa, ylhäällä tai alhaalla. Tunnustelija on käännetty sivuun. Öljyt juuri vaihdettu. Mikä on vialla?
2. Eikö tässä mallissa ole seisontajarrua? Miten sen saisi rakennettua?
3. Kun kytkimen nostaa ylös, kuuluu rallatusta/vonkunaa vaihdelaatikosta. Vaihteet toimivat hyvin kuitenkin. Vika vai ominaisuus?
4. Taktorin penkille nousu ja poistuminen on vaikeaa kun astinlaudat ovat niin pienet ja kapeat että Kontio-saapas ei mahdu kääntymään. Myös vaihdekepin ja penkin väli on ahdas, jalka on heitettävä penkin yli. Mikä ratkaisuksi?
http://aijaa.com/iJmRx6
Muutama kysymys:
1. Nostolaitteet toimivat 100kg kuormalla hyvin. Vivusta voi säätää portaattomasti mille korkeudelle kuorman haluaa. Mutta kun laittaa perälevyn perään, siinä on vain kaksi asentoa, ylhäällä tai alhaalla. Tunnustelija on käännetty sivuun. Öljyt juuri vaihdettu. Mikä on vialla?
2. Eikö tässä mallissa ole seisontajarrua? Miten sen saisi rakennettua?
3. Kun kytkimen nostaa ylös, kuuluu rallatusta/vonkunaa vaihdelaatikosta. Vaihteet toimivat hyvin kuitenkin. Vika vai ominaisuus?
4. Taktorin penkille nousu ja poistuminen on vaikeaa kun astinlaudat ovat niin pienet ja kapeat että Kontio-saapas ei mahdu kääntymään. Myös vaihdekepin ja penkin väli on ahdas, jalka on heitettävä penkin yli. Mikä ratkaisuksi?
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Siisti peli, voi pitää tunnit paikkaakin. Älä mene räpeltämään kovin pahoin ulkonäköä. Ääntääkö samalla lailla kytkin pohjassa? Tuo jalka tilan ahtaus tahtoo vaivata itelläkin dextassa, ratkaisuksi penkkiä vähän taaemmaksi ja voimistelua enämpi kun kipuaa kyytiin. Toki voi jättää raktorin korkeitten portaitten viereen jolloen piäsee hyppeemällä pukille.
-
- Viestit: 375
- Liittynyt: La Tammi 19, 2013 9:39 am
- Viesti:
-
- Viestit: 7660
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
1. kaskun toimii kevyelläkään taakalla,kyllä tunnustelijan nipukan pitäis nojata
työntövarren kiinnityspalan ja kotelon välissä olevaan jouseen.
2. Seisontajarru on pönkä oikean jarrun tankoa vasten. Roikkuuko astinlaudan alapuolelle karanneena?
3. Vaihteistomelua tässä on, hitaalla puolella vähemmän.
4. pysäköi ykkösellä, muuta en keksi
työntövarren kiinnityspalan ja kotelon välissä olevaan jouseen.
2. Seisontajarru on pönkä oikean jarrun tankoa vasten. Roikkuuko astinlaudan alapuolelle karanneena?
3. Vaihteistomelua tässä on, hitaalla puolella vähemmän.
4. pysäköi ykkösellä, muuta en keksi
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
- Viesti:
Onko joku tietty malli erityisen hyvä?TurboMatik kirjoitti:Huti ostos ,Massikka ois parempi piha hommiin .
Aiemmin jo tuo "käsijarru" mainittiin...
Jarrupolkimet kytkettynä yhteen ja oikeanpuolen vivustossa on se sahalaita, johon pitäisi olla toppari nivelöitynä jarrupolkimien kanssa samassa akselissa...
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
Tunnustelijaa on kokeiltu eri asennoissakin, mutta ei sillä tunnustelijalla ole merkitystä jos perälevy on ilmassa. Ongelma on siis että perälevy on joko ylhäällä tai maassa, väliasentoja ei ole.ylioyja kirjoitti:1. kaskun toimii kevyelläkään taakalla,kyllä tunnustelijan nipukan pitäis nojata
työntövarren kiinnityspalan ja kotelon välissä olevaan jouseen.
2. Seisontajarru on pönkä oikean jarrun tankoa vasten. Roikkuuko astinlaudan alapuolelle karanneena?
Ei roiku mitään astinlaudan alla. Onko kellään kuvaa millainen se pysäköintijarru olisi? Sille olisi käyttöä esimerkiksi työkonetta perään laittaessa kun on hypättävä pukilta pois.
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
Se painetaankin kantapäällä? Täytyy tutkia tarkemmin, luulin että siellä oli vain tasauspyörästön lukko.Alfons kirjoitti:Aiemmin jo tuo "käsijarru" mainittiin...
Jarrupolkimet kytkettynä yhteen ja oikeanpuolen vivustossa on se sahalaita, johon pitäisi olla toppari nivelöitynä jarrupolkimien kanssa samassa akselissa...
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
- Viesti:
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 375
- Liittynyt: La Tammi 19, 2013 9:39 am
- Viesti:
Massikka 135 multi-pover tällä hetkellä pihakoneen paikkaa pitää.Ainakin on matala helppo kulkea,kevyt keula käännellä,hyvät monipuoliset vaihteet,vaihteisto aivan äänetön,moottori hyvin käynnistyvä,pieni ääninen,pieni polttoaineen kulutus,joutusa maantiellä,hyvä varaosien saatavuus,saapi lähes samaan hintaan kuin kömpelöitä 361 siä ,eikä saappaanvarret mene kiharalle .Mf 35 kultavatsa on varakoneena pannuhuoneessa
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
No tuolla olikin kuva parkkijarrusta. Täytyy tehdä moinen.
http://smg.photobucket.com/user/011275/ ... 1.jpg.html
http://smg.photobucket.com/user/011275/ ... 1.jpg.html
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 8:21 pm
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Siisti räpeltämätön kone, tuosta sietää pitää huolta ja säilyttää katon alla, sadevesi menee helposti pakoputkesta moottoriin (hattu!) ja vaihteistoon vaihdekepin juuresta.
Omassa 361:ssä on myös sitä vikaa, että jos nostolaitteessa on kiinni painavampi työkone, nostolaite nostaa ensin melkein kokonaan ylös ja laskee sitten sille korkeudelle joka vivusta on säädetty. Joskus oli juttua joko täällä tai Valmet-tallissa, että tuo johtuu nostolaitteen venttiilikoneiston jousista, joiden kireyttä pitäisi säätää. Joku paremmin asiaa tunteva valaiskoon tarkemmin.
Omassa 361:ssä on myös sitä vikaa, että jos nostolaitteessa on kiinni painavampi työkone, nostolaite nostaa ensin melkein kokonaan ylös ja laskee sitten sille korkeudelle joka vivusta on säädetty. Joskus oli juttua joko täällä tai Valmet-tallissa, että tuo johtuu nostolaitteen venttiilikoneiston jousista, joiden kireyttä pitäisi säätää. Joku paremmin asiaa tunteva valaiskoon tarkemmin.
ARA AK 131C -80 :: Valmet 361D -63 :: Valmet 1102-4 -77 :: Fordson Major Diesel -55 :: Bedford EPR1C1T -71 :: Volvo F12 -82
Kuvia
Kuvia
-
- Viestit: 4475
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Se rallatus kytkin ylhäällä voi johtua siitä kytkiakselin holkin väljyydestä. On siis siinä jalkatilan pellin alla. Kuuluu vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä.
"Käsijarru" on noissa rumpujarrullisissa eli 565 asti jonkinlainen stoppari. Jarrupolkimen varressa on hammastus ja jarru lukitaan pohjaan tuohon hammastukseen nojaavalla vivulla. Seuraavassa mallissa ali V500 on levyjarrut ja käsijarruvipu.
Nostolaittekotelon kannen ainakin joutuu avaamaan. Voipi olla tarvetta nostaa se koko nostolaite ylös ja asetella vipuset oikeille paikoille. Omassa V500 on tuossa jonkun muun kuvaama nosto-nopea lasku ongelma. Raskaalla kuormalla myös voi jäädä nosto päälle eli ei ikäänkuin saavuta pyydettyä korkeutta.
Astilautoja varmaan voi laajentaa levys- ja pituussuunnassa. Sama juttu on huomattu mökkivalmetissa v565.
Papparainen on myös katkaissut kaasuvivun muutaman kerran. Jää takin helman alle kun hyppää kyydistä. Tuossa käsikaasuvipu on eri asennossa kuin V33 ja on tyhmäkäynnillä taaksepäin, jolloin on tyrkyllä takin helmalle.
Jostain syystä V500 hyttiin kipuaminen on helpompaa vaikka siinä on ihan samat astinlaudat. No on siinä se hytin runkoputki levikkeenä. Kepin ja ratin välistä kyllä sopii isompikin huopikas.
Mökkivalmetissa haittaa menoa jakkaran keikkuminen. Siinä ei ole sitä uudempien korkeussäätöä, vaan se lepää kumityynyn varassa nostolaitekotelon kannen päällä.
"Käsijarru" on noissa rumpujarrullisissa eli 565 asti jonkinlainen stoppari. Jarrupolkimen varressa on hammastus ja jarru lukitaan pohjaan tuohon hammastukseen nojaavalla vivulla. Seuraavassa mallissa ali V500 on levyjarrut ja käsijarruvipu.
Nostolaittekotelon kannen ainakin joutuu avaamaan. Voipi olla tarvetta nostaa se koko nostolaite ylös ja asetella vipuset oikeille paikoille. Omassa V500 on tuossa jonkun muun kuvaama nosto-nopea lasku ongelma. Raskaalla kuormalla myös voi jäädä nosto päälle eli ei ikäänkuin saavuta pyydettyä korkeutta.
Astilautoja varmaan voi laajentaa levys- ja pituussuunnassa. Sama juttu on huomattu mökkivalmetissa v565.
Papparainen on myös katkaissut kaasuvivun muutaman kerran. Jää takin helman alle kun hyppää kyydistä. Tuossa käsikaasuvipu on eri asennossa kuin V33 ja on tyhmäkäynnillä taaksepäin, jolloin on tyrkyllä takin helmalle.
Jostain syystä V500 hyttiin kipuaminen on helpompaa vaikka siinä on ihan samat astinlaudat. No on siinä se hytin runkoputki levikkeenä. Kepin ja ratin välistä kyllä sopii isompikin huopikas.
Mökkivalmetissa haittaa menoa jakkaran keikkuminen. Siinä ei ole sitä uudempien korkeussäätöä, vaan se lepää kumityynyn varassa nostolaitekotelon kannen päällä.
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 9:06 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Onnittelut hyvännäköisen Vallun ostosta. Aikoinani isäni osti uutena (-62) samanlaisen ja me pojat sillä jokainen (viisi veljestä) harjoiteltiin ja opeteltiin traktorilla ajoa.
Kivat muistot vieläkin, itse olin toisella luokalla kansakoulussa kun tämä upea uusi traktori tuotiin kotiimme.
Traktori on vieläkin veljelläni täysin työkunnossa ja alkuperäisvärissä.
Monta kertaa olen sitä "pemistänyt" moottorista perään saakka.
Aina sen vaihteisto on "rallattanut" kertojan nopealla asennolla uudesta saakka.
Heikkoja kohtia siinä on vaihteiston kertojan tapit ja vähennyspyörästön hammaspyörät.
Kivat muistot vieläkin, itse olin toisella luokalla kansakoulussa kun tämä upea uusi traktori tuotiin kotiimme.
Traktori on vieläkin veljelläni täysin työkunnossa ja alkuperäisvärissä.
Monta kertaa olen sitä "pemistänyt" moottorista perään saakka.
Aina sen vaihteisto on "rallattanut" kertojan nopealla asennolla uudesta saakka.
Heikkoja kohtia siinä on vaihteiston kertojan tapit ja vähennyspyörästön hammaspyörät.
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 838
- Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 1:43 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 1:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 749
- Liittynyt: La Joulu 31, 2005 6:20 pm
- Viesti:
Itse ajelen samanlaisella pihatraktorilla, perintökalulla.
Ergonomiaa paransin vaihtamalla isot 32 tuuman takapyörät takaisin alkuperäisiin 28 tuumaisiin. On ketterämpää yrittää istuimelle.
Turvallisuutta paransin poraamalla vasemman astinlaudan kulmaan kolme reikää ja laittamalla niihin ruuvit ja mutterit niin, että ylöspäin törröttävät ruuvien päät parantavat jalkineiden pitoa kiivetessä. Luin jostakin että paljon työtapaturmia sattuu traktoreihin kiivetessä.
Ergonomiaa paransin vaihtamalla isot 32 tuuman takapyörät takaisin alkuperäisiin 28 tuumaisiin. On ketterämpää yrittää istuimelle.
Turvallisuutta paransin poraamalla vasemman astinlaudan kulmaan kolme reikää ja laittamalla niihin ruuvit ja mutterit niin, että ylöspäin törröttävät ruuvien päät parantavat jalkineiden pitoa kiivetessä. Luin jostakin että paljon työtapaturmia sattuu traktoreihin kiivetessä.
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
Avasin nostolaitteiden ylimmäisin pienen kannen ja sieltä löytyi katkennut píeni jousi. Jousi oli tuon neliskanttisen lohkon oikean reunan kuvassa alimman tapin päällä. Lähtisiköhän se sillä toimimaan että laittaa uuden jousen?
Laitoin työvaloiksi kuvassa näkyvät led-valot. Vaikuttivat aika päteviltä pihahommiin. Myös johdotus tuli uusiksi ja hitsailin "käsijarrun" parista pyörötangon pätkästä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa