Sivu 1/1

Neckar 770 Jagst

Lähetetty: Su Loka 11, 2015 10:12 pm
Kirjoittaja doni
Näitä pikkufiiatin kopioita näkyi paljon suomenkin teillä -60 luvulla:
https://www.google.fi/search?q=neckar+7 ... ssCh0WTAKT

Lähetetty: Su Loka 11, 2015 10:21 pm
Kirjoittaja rattori
tuossa parin kilsan päässä..entisessä ladossa..

Kuva

Lähetetty: Su Loka 11, 2015 11:12 pm
Kirjoittaja doni
Juuri nuo keskimerkin puuttumisesta huolimatta kuuluvat viiksen muodot, paljastavat olevan kysymyksessä Neckarin.

Lähetetty: Su Loka 11, 2015 11:23 pm
Kirjoittaja Punaparta
Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin. Ja vaikka Fiat tuota kuussatasena myi, niin ihan alkua lukuunottamatta niissä oli tosiaan 770-kuutioinen kone, mikä saksalaisella täsmällisyydellä tulee Neckarin tyypistä ilmi.

Omat ensmäiset autoelämykset ovat juuri tuommosesta Neckarista, ala-asteikäisenä. Oli mallia 62, eli siinä oli vielä kaappariovet. Oisko saranapuoli vaihtunut eteen jo seuraavana vuonna?

Naapurikylän isännältä haettiin toinen kusiainen ja vielä varaosamoottori ja noilla kahdella ajeltiin sitten sen mukaan, missä oli vähemmän ruttuja ja kone mahtui pyörimään. Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:

Lähetetty: Su Loka 11, 2015 11:26 pm
Kirjoittaja ruttu
Punaparta kirjoitti:--missä oli vähemmän ruttuja ja kone mahtui pyörimään.
Kyl kohta mahtuu, kun hoikistun. :roll:

Lähetetty: Su Loka 11, 2015 11:33 pm
Kirjoittaja Punaparta
ruttu kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:--missä oli vähemmän ruttuja ja kone mahtui pyörimään.
Kyl kohta mahtuu, kun hoikistun. :roll:
:lol: :lol: :lol: :oops:

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 7:48 am
Kirjoittaja meizer
Punaparta kirjoitti:Oli mallia 62, eli siinä oli vielä kaappariovet. Oisko saranapuoli vaihtunut eteen jo seuraavana vuonna?
Mulla oli -64 kusiainen. Siinnä oli kaapariovet. Mulle kerrottiin, että olivat vimonen kaapparimalli.
Saatan muistaa väärinkin, aikaa sentään lähes 50 vuotta.

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 7:52 am
Kirjoittaja meizer
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 8:00 am
Kirjoittaja TKH
meizer kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Pyöri väärään suuntaan?

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 8:09 am
Kirjoittaja Eepee
Oisko kellään maskin keskimerkkiä, sitä mikä rattorin viestin Neckarista puuttui? Kaverilla on tämmöttisen entisöinti loppusuoralla, ja juuri tuo osa puuttuu. Vastauksia tähän ketjuun, jos löytyy tai on vinkata? Kiitos! Myös lainaosa saattaa tulla kyseeseen, jos vaikka sitten tulostaa uuden.

Joidenkin osien kanssa ollut tuuriakin. Kuljeskelin kirpparilla syystapahtumassa, kun yhdellä pöydällä oli kippojen ja purnukoiden seassa Neckarin uudenveroiset roiskeläpät. Myyjä oli ostanut talon ja ihmetellyt mitä pannuhuoneen kaapin takaa pilkottaa. Joku oli muinoin työntänyt läpät sinne, ties miksi. Nyt ne ovat jo alkuperäisessä tehtävässään.

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 9:55 am
Kirjoittaja Vm -61
Punaparta kirjoitti:Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin.:
Jugoslaviassa tuota tehtiin Zastava-merkkisenä, tuotiin (?) kai Suomeenkin jonkun aikaa.
Sitten myöhemmin tuli Fiat 128:iin perustuva 5-ovinen malli joka meillä on se "tunnetuin" Zastava. Lopuksi sitä myytiin (tai ainakin mainostettiin) vetävämmällä nimellä: Fiat 128 Z :lol:

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 11:15 am
Kirjoittaja grani
TKH kirjoitti:
meizer kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Pyöri väärään suuntaan?
Sen saa muutettua laittamalla kusiaisen nokka siihen, tosin joutuu sorvaamaan uuden keskilaakerin.

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 11:22 am
Kirjoittaja ultimate welder
Vm -61 kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin.:
Jugoslaviassa tuota tehtiin Zastava-merkkisenä, tuotiin (?) kai Suomeenkin jonkun aikaa.
Sitten myöhemmin tuli Fiat 128:iin perustuva 5-ovinen malli joka meillä on se "tunnetuin" Zastava. Lopuksi sitä myytiin (tai ainakin mainostettiin) vetävämmällä nimellä: Fiat 128 Z :lol:
Nuorimmalla velimiehellä oli joskus tollanen"600" Zastava, oranssi väriltään, taitaa nykyisin liikkua Vaasan kulmilla 903cc persiissä. Eli on niitä tuotu Suomeenkin...

Re: Jeesus mä tarviin noi listat onko myytävänä?

Lähetetty: Su Loka 07, 2018 11:54 pm
Kirjoittaja MacGyver
doni kirjoitti:Juuri nuo keskimerkin puuttumisesta huolimatta kuuluvat viiksen muodot, paljastavat olevan kysymyksessä Neckarin.

Re: Neckar 770 Jagst

Lähetetty: Su Loka 07, 2018 11:57 pm
Kirjoittaja MacGyver
Itsellä on kaappari Neckar Jagst 770 kunnostettavana , etu listat puuttuu
Miten tähän saa kuvan ladattua

Re: Neckar 770 Jagst

Lähetetty: Su Loka 07, 2018 11:59 pm
Kirjoittaja MacGyver
Etumerkin listat ja a pilarin peili olisi tärkeä jos voi ostaa ja hinta olisi järkevä!

Re:

Lähetetty: Ma Loka 08, 2018 12:21 am
Kirjoittaja Ajomies
TKH kirjoitti:
meizer kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Pyöri väärään suuntaan?
Pyörikö Spesiali 850 kone eri päin kun tavallisen 850 :sen?

Re: Neckar 770 Jagst

Lähetetty: Ma Loka 08, 2018 3:35 am
Kirjoittaja MacGyver
Mulla just on monitoimi tunkilla työntämässä moottori sisään otin perälaudan pois noin 7 min meni mut on hiton vaikea yksin saada vaihdelaatikon pultit pohjaan ,,, Vantaalla toki joku konkari saa tulla vielä muistelemaan miten se kiinnittyi kanssani ihan livenä samaa paska hommaa kun nuorena 60-70-80 luvulla ,pääsylippuja ei tarvitse

Re: Neckar 770 Jagst

Lähetetty: Ma Loka 08, 2018 8:25 am
Kirjoittaja rajalle katsoja
Itäblokissa oli vastaava Zastava 125. Muistot jäi siitäkin,kun -84 sellasella Balaton kierrettiin. Mitat oli kohdillaan katon päällä.Matkalaukun kun heitti telineille,oli just linjoissa kyljen kanssa.Myötäisessä meni kahdeksaakymppiä.

Re: Re:

Lähetetty: Ma Loka 08, 2018 9:36 am
Kirjoittaja pajs
Ajomies kirjoitti:
TKH kirjoitti:
meizer kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Pyöri väärään suuntaan?
Pyörikö Spesiali 850 kone eri päin kun tavallisen 850 :sen?
Ei.