Neckar 770 Jagst

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
doni
Viestit: 1173
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:24 pm
Viesti:

Neckar 770 Jagst

Viesti Kirjoittaja doni »

Näitä pikkufiiatin kopioita näkyi paljon suomenkin teillä -60 luvulla:
https://www.google.fi/search?q=neckar+7 ... ssCh0WTAKT
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattori »

tuossa parin kilsan päässä..entisessä ladossa..

Kuva
------------
tractors
doni
Viestit: 1173
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:24 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doni »

Juuri nuo keskimerkin puuttumisesta huolimatta kuuluvat viiksen muodot, paljastavat olevan kysymyksessä Neckarin.
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin. Ja vaikka Fiat tuota kuussatasena myi, niin ihan alkua lukuunottamatta niissä oli tosiaan 770-kuutioinen kone, mikä saksalaisella täsmällisyydellä tulee Neckarin tyypistä ilmi.

Omat ensmäiset autoelämykset ovat juuri tuommosesta Neckarista, ala-asteikäisenä. Oli mallia 62, eli siinä oli vielä kaappariovet. Oisko saranapuoli vaihtunut eteen jo seuraavana vuonna?

Naapurikylän isännältä haettiin toinen kusiainen ja vielä varaosamoottori ja noilla kahdella ajeltiin sitten sen mukaan, missä oli vähemmän ruttuja ja kone mahtui pyörimään. Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
ruttu
Viestit: 1557
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 11:08 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ruttu »

Punaparta kirjoitti:--missä oli vähemmän ruttuja ja kone mahtui pyörimään.
Kyl kohta mahtuu, kun hoikistun. :roll:
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

ruttu kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:--missä oli vähemmän ruttuja ja kone mahtui pyörimään.
Kyl kohta mahtuu, kun hoikistun. :roll:
:lol: :lol: :lol: :oops:
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

Punaparta kirjoitti:Oli mallia 62, eli siinä oli vielä kaappariovet. Oisko saranapuoli vaihtunut eteen jo seuraavana vuonna?
Mulla oli -64 kusiainen. Siinnä oli kaapariovet. Mulle kerrottiin, että olivat vimonen kaapparimalli.
Saatan muistaa väärinkin, aikaa sentään lähes 50 vuotta.
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

meizer kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Pyöri väärään suuntaan?
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Eepee
Viestit: 6351
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Oisko kellään maskin keskimerkkiä, sitä mikä rattorin viestin Neckarista puuttui? Kaverilla on tämmöttisen entisöinti loppusuoralla, ja juuri tuo osa puuttuu. Vastauksia tähän ketjuun, jos löytyy tai on vinkata? Kiitos! Myös lainaosa saattaa tulla kyseeseen, jos vaikka sitten tulostaa uuden.

Joidenkin osien kanssa ollut tuuriakin. Kuljeskelin kirpparilla syystapahtumassa, kun yhdellä pöydällä oli kippojen ja purnukoiden seassa Neckarin uudenveroiset roiskeläpät. Myyjä oli ostanut talon ja ihmetellyt mitä pannuhuoneen kaapin takaa pilkottaa. Joku oli muinoin työntänyt läpät sinne, ties miksi. Nyt ne ovat jo alkuperäisessä tehtävässään.
The idea is to die young as late as possible
Vm -61
Viestit: 1191
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vm -61 »

Punaparta kirjoitti:Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin.:
Jugoslaviassa tuota tehtiin Zastava-merkkisenä, tuotiin (?) kai Suomeenkin jonkun aikaa.
Sitten myöhemmin tuli Fiat 128:iin perustuva 5-ovinen malli joka meillä on se "tunnetuin" Zastava. Lopuksi sitä myytiin (tai ainakin mainostettiin) vetävämmällä nimellä: Fiat 128 Z :lol:
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

TKH kirjoitti:
meizer kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Pyöri väärään suuntaan?
Sen saa muutettua laittamalla kusiaisen nokka siihen, tosin joutuu sorvaamaan uuden keskilaakerin.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Vm -61 kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin.:
Jugoslaviassa tuota tehtiin Zastava-merkkisenä, tuotiin (?) kai Suomeenkin jonkun aikaa.
Sitten myöhemmin tuli Fiat 128:iin perustuva 5-ovinen malli joka meillä on se "tunnetuin" Zastava. Lopuksi sitä myytiin (tai ainakin mainostettiin) vetävämmällä nimellä: Fiat 128 Z :lol:
Nuorimmalla velimiehellä oli joskus tollanen"600" Zastava, oranssi väriltään, taitaa nykyisin liikkua Vaasan kulmilla 903cc persiissä. Eli on niitä tuotu Suomeenkin...
MacGyver
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 06, 2018 1:07 am
Viesti:

Re: Jeesus mä tarviin noi listat onko myytävänä?

Viesti Kirjoittaja MacGyver »

doni kirjoitti:Juuri nuo keskimerkin puuttumisesta huolimatta kuuluvat viiksen muodot, paljastavat olevan kysymyksessä Neckarin.
MacGyver
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 06, 2018 1:07 am
Viesti:

Re: Neckar 770 Jagst

Viesti Kirjoittaja MacGyver »

Itsellä on kaappari Neckar Jagst 770 kunnostettavana , etu listat puuttuu
Miten tähän saa kuvan ladattua
MacGyver
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 06, 2018 1:07 am
Viesti:

Re: Neckar 770 Jagst

Viesti Kirjoittaja MacGyver »

Etumerkin listat ja a pilarin peili olisi tärkeä jos voi ostaa ja hinta olisi järkevä!
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

TKH kirjoitti:
meizer kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Pyöri väärään suuntaan?
Pyörikö Spesiali 850 kone eri päin kun tavallisen 850 :sen?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
MacGyver
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 06, 2018 1:07 am
Viesti:

Re: Neckar 770 Jagst

Viesti Kirjoittaja MacGyver »

Mulla just on monitoimi tunkilla työntämässä moottori sisään otin perälaudan pois noin 7 min meni mut on hiton vaikea yksin saada vaihdelaatikon pultit pohjaan ,,, Vantaalla toki joku konkari saa tulla vielä muistelemaan miten se kiinnittyi kanssani ihan livenä samaa paska hommaa kun nuorena 60-70-80 luvulla ,pääsylippuja ei tarvitse
rajalle katsoja
Viestit: 236
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 1:13 pm
Viesti:

Re: Neckar 770 Jagst

Viesti Kirjoittaja rajalle katsoja »

Itäblokissa oli vastaava Zastava 125. Muistot jäi siitäkin,kun -84 sellasella Balaton kierrettiin. Mitat oli kohdillaan katon päällä.Matkalaukun kun heitti telineille,oli just linjoissa kyljen kanssa.Myötäisessä meni kahdeksaakymppiä.
pajs
Viestit: 680
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 6:01 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja pajs »

Ajomies kirjoitti:
TKH kirjoitti:
meizer kirjoitti:
Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen :lol:
Tunnin verran siinnä meni.

Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Pyöri väärään suuntaan?
Pyörikö Spesiali 850 kone eri päin kun tavallisen 850 :sen?
Ei.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: sköne ja 32 vierailijaa