Neckar 770 Jagst
-
- Viestit: 1173
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:24 pm
- Viesti:
Neckar 770 Jagst
Näitä pikkufiiatin kopioita näkyi paljon suomenkin teillä -60 luvulla:
https://www.google.fi/search?q=neckar+7 ... ssCh0WTAKT
https://www.google.fi/search?q=neckar+7 ... ssCh0WTAKT
- rattori
- Viestit: 11066
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 1173
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:24 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3674
- Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
- Paikkakunta: Nousiainen
- Viesti:
Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin. Ja vaikka Fiat tuota kuussatasena myi, niin ihan alkua lukuunottamatta niissä oli tosiaan 770-kuutioinen kone, mikä saksalaisella täsmällisyydellä tulee Neckarin tyypistä ilmi.
Omat ensmäiset autoelämykset ovat juuri tuommosesta Neckarista, ala-asteikäisenä. Oli mallia 62, eli siinä oli vielä kaappariovet. Oisko saranapuoli vaihtunut eteen jo seuraavana vuonna?
Naapurikylän isännältä haettiin toinen kusiainen ja vielä varaosamoottori ja noilla kahdella ajeltiin sitten sen mukaan, missä oli vähemmän ruttuja ja kone mahtui pyörimään. Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen
Omat ensmäiset autoelämykset ovat juuri tuommosesta Neckarista, ala-asteikäisenä. Oli mallia 62, eli siinä oli vielä kaappariovet. Oisko saranapuoli vaihtunut eteen jo seuraavana vuonna?
Naapurikylän isännältä haettiin toinen kusiainen ja vielä varaosamoottori ja noilla kahdella ajeltiin sitten sen mukaan, missä oli vähemmän ruttuja ja kone mahtui pyörimään. Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
-
- Viestit: 1557
- Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 11:08 am
- Viesti:
-
- Viestit: 3674
- Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
- Paikkakunta: Nousiainen
- Viesti:
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2286
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Pyöri väärään suuntaan?meizer kirjoitti:Tunnin verran siinnä meni.Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen
Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 6351
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Oisko kellään maskin keskimerkkiä, sitä mikä rattorin viestin Neckarista puuttui? Kaverilla on tämmöttisen entisöinti loppusuoralla, ja juuri tuo osa puuttuu. Vastauksia tähän ketjuun, jos löytyy tai on vinkata? Kiitos! Myös lainaosa saattaa tulla kyseeseen, jos vaikka sitten tulostaa uuden.
Joidenkin osien kanssa ollut tuuriakin. Kuljeskelin kirpparilla syystapahtumassa, kun yhdellä pöydällä oli kippojen ja purnukoiden seassa Neckarin uudenveroiset roiskeläpät. Myyjä oli ostanut talon ja ihmetellyt mitä pannuhuoneen kaapin takaa pilkottaa. Joku oli muinoin työntänyt läpät sinne, ties miksi. Nyt ne ovat jo alkuperäisessä tehtävässään.
Joidenkin osien kanssa ollut tuuriakin. Kuljeskelin kirpparilla syystapahtumassa, kun yhdellä pöydällä oli kippojen ja purnukoiden seassa Neckarin uudenveroiset roiskeläpät. Myyjä oli ostanut talon ja ihmetellyt mitä pannuhuoneen kaapin takaa pilkottaa. Joku oli muinoin työntänyt läpät sinne, ties miksi. Nyt ne ovat jo alkuperäisessä tehtävässään.
The idea is to die young as late as possible
-
- Viestit: 1191
- Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Jugoslaviassa tuota tehtiin Zastava-merkkisenä, tuotiin (?) kai Suomeenkin jonkun aikaa.Punaparta kirjoitti:Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin.:
Sitten myöhemmin tuli Fiat 128:iin perustuva 5-ovinen malli joka meillä on se "tunnetuin" Zastava. Lopuksi sitä myytiin (tai ainakin mainostettiin) vetävämmällä nimellä: Fiat 128 Z
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Sen saa muutettua laittamalla kusiaisen nokka siihen, tosin joutuu sorvaamaan uuden keskilaakerin.TKH kirjoitti:Pyöri väärään suuntaan?meizer kirjoitti:Tunnin verran siinnä meni.Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen
Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
Nuorimmalla velimiehellä oli joskus tollanen"600" Zastava, oranssi väriltään, taitaa nykyisin liikkua Vaasan kulmilla 903cc persiissä. Eli on niitä tuotu Suomeenkin...Vm -61 kirjoitti:Jugoslaviassa tuota tehtiin Zastava-merkkisenä, tuotiin (?) kai Suomeenkin jonkun aikaa.Punaparta kirjoitti:Neckar oli sakasalainen lisenssikusiainen, Seat taas espanjalainen. Ainakin näissä maissa noita saapasmaan lisäksi tehtiin.:
Sitten myöhemmin tuli Fiat 128:iin perustuva 5-ovinen malli joka meillä on se "tunnetuin" Zastava. Lopuksi sitä myytiin (tai ainakin mainostettiin) vetävämmällä nimellä: Fiat 128 Z
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Loka 06, 2018 1:07 am
- Viesti:
Re: Jeesus mä tarviin noi listat onko myytävänä?
doni kirjoitti:Juuri nuo keskimerkin puuttumisesta huolimatta kuuluvat viiksen muodot, paljastavat olevan kysymyksessä Neckarin.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Loka 06, 2018 1:07 am
- Viesti:
Re: Neckar 770 Jagst
Itsellä on kaappari Neckar Jagst 770 kunnostettavana , etu listat puuttuu
Miten tähän saa kuvan ladattua
Miten tähän saa kuvan ladattua
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Loka 06, 2018 1:07 am
- Viesti:
Re: Neckar 770 Jagst
Etumerkin listat ja a pilarin peili olisi tärkeä jos voi ostaa ja hinta olisi järkevä!
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re:
Pyörikö Spesiali 850 kone eri päin kun tavallisen 850 :sen?TKH kirjoitti:Pyöri väärään suuntaan?meizer kirjoitti:Tunnin verran siinnä meni.Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen
Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: La Loka 06, 2018 1:07 am
- Viesti:
Re: Neckar 770 Jagst
Mulla just on monitoimi tunkilla työntämässä moottori sisään otin perälaudan pois noin 7 min meni mut on hiton vaikea yksin saada vaihdelaatikon pultit pohjaan ,,, Vantaalla toki joku konkari saa tulla vielä muistelemaan miten se kiinnittyi kanssani ihan livenä samaa paska hommaa kun nuorena 60-70-80 luvulla ,pääsylippuja ei tarvitse
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 1:13 pm
- Viesti:
Re: Neckar 770 Jagst
Itäblokissa oli vastaava Zastava 125. Muistot jäi siitäkin,kun -84 sellasella Balaton kierrettiin. Mitat oli kohdillaan katon päällä.Matkalaukun kun heitti telineille,oli just linjoissa kyljen kanssa.Myötäisessä meni kahdeksaakymppiä.
-
- Viestit: 680
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 6:01 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
Re: Re:
Ei.Ajomies kirjoitti:Pyörikö Spesiali 850 kone eri päin kun tavallisen 850 :sen?TKH kirjoitti:Pyöri väärään suuntaan?meizer kirjoitti:Tunnin verran siinnä meni.Punaparta kirjoitti:Oli muuten koneenvaihto lopulta aika rutiinia autosta toiseen
Tietääkö, miksei 850:n kone käynyt kuussataseen, vaikka ulkoisesti ihan samanlainen?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: sköne ja 32 vierailijaa