mf 3060 sähköt
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Syys 12, 2010 8:39 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
mf 3060 sähköt
Moro,
Onko kellää tietoa / kaaviota 3060 massikan sähköistä. Vaihdoin akut traktoriin ja sitten johdot oli niin hapettunu / kengät, että vaihdoin ne uusiin... nyt sitten kävi vanhanaikaiset ja en tiedä mikä oli + ja mikä miinus.. nostolaite ei toimi.... osaisko joku neuvoa?
Onko kellää tietoa / kaaviota 3060 massikan sähköistä. Vaihdoin akut traktoriin ja sitten johdot oli niin hapettunu / kengät, että vaihdoin ne uusiin... nyt sitten kävi vanhanaikaiset ja en tiedä mikä oli + ja mikä miinus.. nostolaite ei toimi.... osaisko joku neuvoa?
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Syys 12, 2010 8:39 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
Onko 3060 yksi vai kasi akkua? Akkumäärästä riippumatta Mf 3060 on 12 voltin sähköt.
2 akkua on kytketty rinnan, eli molempien akkujen + navat on kytketty samaan kaapeliin joka menee startille.
Ja suuri osa traktorin sähköitä saa virran starttimoottoriin tulevasta kaapelista.
Nostolaite ottaa virran akun + navasta, ja keulalla on piuhat ja sulakkeet.
Ja akun - navoista kaapeli menee runkoon akun lähellä olevan pultin alle.
2 akkua on kytketty rinnan, eli molempien akkujen + navat on kytketty samaan kaapeliin joka menee startille.
Ja suuri osa traktorin sähköitä saa virran starttimoottoriin tulevasta kaapelista.
Nostolaite ottaa virran akun + navasta, ja keulalla on piuhat ja sulakkeet.
Ja akun - navoista kaapeli menee runkoon akun lähellä olevan pultin alle.
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 8:22 pm
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 68bfe79d16
Suosittelen lämpimästi tsekkaamaan ne nostolaitteen sulakkeet sieltä akun yläpuolelta. On vähän jännästi sellaisten kumi/muovituppien sisällä. Itsellä oli lähempänä konepeltiä kuin akkua.
Suosittelen lämpimästi tsekkaamaan ne nostolaitteen sulakkeet sieltä akun yläpuolelta. On vähän jännästi sellaisten kumi/muovituppien sisällä. Itsellä oli lähempänä konepeltiä kuin akkua.
Mf 65 x 2, 178, 185, 188 turbo 4wd, 3115, 9240.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Syys 12, 2010 8:39 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Joo kaksi akkua on, mutta vaikka uuno olenkin, niin en sentäs niin uuno että niitä sarjaan olisin kytkenyt. Uudet akut on rinnan kytketty kuten edellisetkin, mutta tässä on jotain ihme abico viritelmiä n. 5-6 johtoa, joista osa oli - napaan kytketty ja osa plussaan... Sulakkeet check, yksi oli palanut, mutta ei auta sekään, kun ei käsittääkseni ollut nostolaitteiden sulake. Tässä kun ei sääntö toiminut, että punaiset johdot plussaan ja mustat maahan.... kele... Jos Seinäjoen lähiseudulla on joku tohtori joka ymmärtäis tän päälle, niin maksan kyllä palkankin jos joku tulee katsomaan... sen verta kupoliin ottaa, kun en merkannut johtoja..
Viimeksi muokannut Kris, La Kesä 13, 2015 3:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
Onko se Massikka ollut siulla kauan?
Tiedätkö miksi ne ylimääräiset johdot on vedetty akulle?
Onko traktorissa ollut jotain sähköä tarvivia laitteita, jotka on aikanaan irrotettu.
Nuo kertomasi...
"ihme abico viritelmiä n. 5-6 johtoa, joista osa oli - napaan kytketty ja osa plussaan" ovat hankalia.
jos niistä ja niiden kytkennästä ei oo mitään hajua.
Miusta ne nostolaiteelle menevät johdot ovat ainoat akunkenkään kiinnitettävät johdot.
Muu traktorin alkuperäiset sähköt saavat virran akulta starttiin tulevan kaapelin startin puoleisesta päästä.
Nuo ihmeviritykset, joiden toiminnasta ei oo mitään hajua, kannattaa jättää kytkemättä akun napoihin.
Ja koittaa yksi kerrallaan mitä tapahtuu, kun johdon kytkee + tai - napaan.
Tiedätkö miksi ne ylimääräiset johdot on vedetty akulle?
Onko traktorissa ollut jotain sähköä tarvivia laitteita, jotka on aikanaan irrotettu.
Nuo kertomasi...
"ihme abico viritelmiä n. 5-6 johtoa, joista osa oli - napaan kytketty ja osa plussaan" ovat hankalia.
jos niistä ja niiden kytkennästä ei oo mitään hajua.
Miusta ne nostolaiteelle menevät johdot ovat ainoat akunkenkään kiinnitettävät johdot.
Muu traktorin alkuperäiset sähköt saavat virran akulta starttiin tulevan kaapelin startin puoleisesta päästä.
Nuo ihmeviritykset, joiden toiminnasta ei oo mitään hajua, kannattaa jättää kytkemättä akun napoihin.
Ja koittaa yksi kerrallaan mitä tapahtuu, kun johdon kytkee + tai - napaan.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Syys 12, 2010 8:39 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Traktori on ollut minulla noin viikon. Otan huomenna kuvan johdoista. Osa on ihan alkuperäisen näköisiä johtoja johtosukassa. Ja menevät akun yläpuolelle sulakepaikkoihin. Kokeilemalla jo kokeilinkin, mutta en saanut toimimaan. Mutta hämää tosiaan noi, kun yhdessä mustassakin johdossa sulakepesä ja sitten on noita punaisia johtoja. Ja eilen tosiaan nostolaitteet toimi moitteetta, mutta akkujen vaihdon jälkeen ei pelitä enää.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Syys 12, 2010 8:39 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Syys 12, 2010 8:39 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Kävin lunttaamassa toisesta traktorista johdotuksia. Oikein ne olin laittanut. Sitten aamulla nyt tutkin kaapeleita, niin oli sukan sisältä hapertunut johto poikki ja kun olin sitä siirtänyt akkuja asentaessa, niin oli lakannut yhdistämästä. Nyt toimii jo nostolaitteet, mutta pitää nyt vielä selvittää mitä juuri nuo ylimääräiset johdot on ja karsia pois jos ei todellista tarvetta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
Hyvä
Oudossa traktorissa on aina alussa hankaluutensa.
Käytetyissä koneissa on usein edellisten omistajien sähkö ym. virityksiä. Ja aikanaan tarvittuja
sähkökytkentöjä. jotka on traktoria vaihtaessa purettu pois.
Ensimmäisenä mieleen tulee niittosilppurintorven sähköinen ohjaus, pumppuhapotin ja puheimet
Näkyykö kopissa tai traktorin kyljillä ylimääräisiä irrallisia johtoja?
Voit joutua irrottamaan konepellin niitä ylimääräisiä johtoja selvitellessä, jos johdot on
vedetty Massikan oman johtosarjan rinnalla moottorin yli koppiin.
Oudossa traktorissa on aina alussa hankaluutensa.
Käytetyissä koneissa on usein edellisten omistajien sähkö ym. virityksiä. Ja aikanaan tarvittuja
sähkökytkentöjä. jotka on traktoria vaihtaessa purettu pois.
Ensimmäisenä mieleen tulee niittosilppurintorven sähköinen ohjaus, pumppuhapotin ja puheimet
Näkyykö kopissa tai traktorin kyljillä ylimääräisiä irrallisia johtoja?
Voit joutua irrottamaan konepellin niitä ylimääräisiä johtoja selvitellessä, jos johdot on
vedetty Massikan oman johtosarjan rinnalla moottorin yli koppiin.
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
http://truck-manuals.jimdo.com/massey-ferguson/
Ja sama ilmatteeksi. Tuolla on myös paljon muun kaluston manuskoja.
Ja sama ilmatteeksi. Tuolla on myös paljon muun kaluston manuskoja.
-
- Viestit: 2706
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Onko Maasikaan laitettu päävirtakytkin ? Se nimittäin selittäisi miinusjohtimen sulakkeen, itse laitan aina päävirtakytkimen miinusjohtoon ja sitten jos tarvii esim radiolle jatkuvan virran täytyy olla sulake radion miinusjohdossa, sen vuoksi että jos unohtuu kytkeä päävirta ja starttaa, niin ei kaikki starttivirta kulje radion kautta ja polta koko johtosarjaa, vaan sulake käryää.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Syys 12, 2010 8:39 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Juu on päävirtakytkin ja kytketty juurikin maajohtimeen. Viikonloppuna (La ja Su ) tein töitä traktorilla ja kaikki toimi moitteetta. Nyt se on seissyt muutaman päivän ja päävirtakytkin unohtui kytkeä päältä ja olihan se akut tyhjännyt. Nooh, kaapeleilla käyntiin ja kas kummaa... kaikki muut toimii, mutta nostolaitteet taas mykkänä... Sulakkeet oli ehjänä. Pitääs vissiin koittaa tutkia koko nostolaitteille menevä kaapeli, ettei siellä ole yhdistyshäiriöitä.
-
- Viestit: 573
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Kannattaa katsella ne mahdolliset johtoviritykset läpitte, ei pitäis akun tyhjentyä tollain jostain hukkaa sähköt. Itellä oli tollanen 3060 niin ei kertaakaan ollu akku tyhjentyny eikä ollu päävirtakatkaisijaa.
Kannattaa käydä kaikki liittimet läpitte ne kun on suojaamattomia niin tulee ajanmittaa kontaktihäiriöö tai jopa syöpyy liitin kokonaan liitinrungosta
Onko toi muuten Autotronic vai datatronic?
Kannattaa käydä kaikki liittimet läpitte ne kun on suojaamattomia niin tulee ajanmittaa kontaktihäiriöö tai jopa syöpyy liitin kokonaan liitinrungosta
Onko toi muuten Autotronic vai datatronic?
-
- Viestit: 9803
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Syys 12, 2010 8:39 am
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: JURO, MasaP, Mika72, Semrush [Bot] ja 55 vierailijaa