Kampiakselin päähän boorit
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Joulu 18, 2008 9:15 am
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Kampiakselin päähän boorit
Oisko arvon raadilla ideaa kuka ja missä saisi tehtyä boorit voa lle kampiakselin päähän ?
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: To Elo 16, 2012 5:58 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Riippuu mitä pyöritetään. Saa sen tehtyä aika helposti itsekkin ostaa tumpin pätkän ja pari laakeriyksikköä. Niveleksi käy auton kardaanin ristikko laipat valmiina. Tumppiin laippa ja toinen laippa hihnapyörään ja siihen väliin ristikko. Laipat sen takia jotta saa sopivan kiinnityksen ristikon laipalle
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:21 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: Ti Elo 19, 2014 11:20 am
- Paikkakunta: tenhola
- Viesti:
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Joulu 18, 2008 9:15 am
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
joo siis, kyseessä rellu 4 sen moottori, kampura 1 sessä 1 kiertokangenlaakerikaula loppu, kyseistä kampiakselia ei ole olemassa ilmeisesti missään koska kyseisessä kampiakselissa on voiman ulosotto jakopään läpi, tästä otetaan latiri,vesipumppu mekaaninen ulosotto sekä hydraulipumppu, kaikki hihnoilla, kampura 2 sessa kaikki muuten kunnossa mutta jakopäässä ei ole booreja, sileetä pintaa vain, paksuus oikea jne jne, pitäis saada siis hiottua siihen mallin mukaan boorit johon tulee sitten siivapyörälimppu
kyseinen ihmekone menee Gutbrot 3100 allradiin, tunnetaan myös nimellä K34
kyseinen ihmekone menee Gutbrot 3100 allradiin, tunnetaan myös nimellä K34
-
- Viestit: 4723
- Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
- Paikkakunta: VIRRAT
- Viesti:
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Joulu 18, 2008 9:15 am
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2011 8:29 pm
- Paikkakunta: Jalasjärvi
- Viesti:
Erääseen kuivana käytettyyn kapineeseen olisi talossa tarvetta saada kaulaan kolmatta milliä lisää vahvuutta. Tammer Dieselistä vastasivat, etteivät enää ruiskuta, koska akselit lähes poikkeuksetta paukahtavat karkaistumisen vuoksi poikki jo melko lyhyen käytön jälkeen. Kuten omassa tapauksessa jouduttaneen jossain vaiheessa tekemään, mittatilauksena vahvemmat laakerit? Millään lailla toki kokemuspohjalta ruiskutustakaan väheksymättä.ojaniitty kirjoitti:Olisiko metalliruiskutus ja koneistus uudelleen vaihtoehto,esim. Virtasen moottori tekee niitä.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:21 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Joulu 18, 2008 9:15 am
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: To Loka 29, 2009 11:06 am
- Viesti:
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Joulu 18, 2008 9:15 am
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Joulu 18, 2008 9:15 am
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 4348
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: To Loka 29, 2009 11:06 am
- Viesti:
Mikä sen ulostulevan pään halkaisija on ja kuinka pitkästi sitä käytetään?
Vois vähän arvioida on kutistusliitokseen mahdollisuuksia.
Jos asentaessa on tilaa ja muuta ei tule kuin hihnapyöriä, niin kutistamalla holkki suoraan akselin päähän - hihnojen linjaus pitää sitten onnistua kerralla. Öljyirrotusurat siihen holkkiin.
Jos halkaisija on riittävän suuri, niin akseli sorviin ja tila holkille, johon ne poorit on tehty ja se holkki kutistamalla paikalleen. Silloin linjaus ei ole ongelma.
Ja sielläkö on jossain kiilaura? Tarvittaessa siihen kutistettavaan holkkiin voi sijoittaa sen olemasssa olevan kiilankin.
Taikki sen holkinkin voi kiinnittää kiilalla. Kumminkin akselin joutuu koneelle viemään.
Mutta kaikki on kiinni sen pään halkaisijasta.
MaUu
Vois vähän arvioida on kutistusliitokseen mahdollisuuksia.
Jos asentaessa on tilaa ja muuta ei tule kuin hihnapyöriä, niin kutistamalla holkki suoraan akselin päähän - hihnojen linjaus pitää sitten onnistua kerralla. Öljyirrotusurat siihen holkkiin.
Jos halkaisija on riittävän suuri, niin akseli sorviin ja tila holkille, johon ne poorit on tehty ja se holkki kutistamalla paikalleen. Silloin linjaus ei ole ongelma.
Ja sielläkö on jossain kiilaura? Tarvittaessa siihen kutistettavaan holkkiin voi sijoittaa sen olemasssa olevan kiilankin.
Taikki sen holkinkin voi kiinnittää kiilalla. Kumminkin akselin joutuu koneelle viemään.
Mutta kaikki on kiinni sen pään halkaisijasta.
MaUu
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: boxer2000, Google [Bot], htc_81, Massikkamiess ja 59 vierailijaa