zetorin 7045 vaihelaatikkoon pääsy? (kuvia halkaisusta)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

Vastaa Viestiin
KKA
Viestit: 449
Liittynyt: 13.02.2012, 22:13
Viesti:

zetorin 7045 vaihelaatikkoon pääsy? (kuvia halkaisusta)

Viesti Kirjoittaja KKA » 28.01.2015, 21:56

Elikkäs zetori menee katkaisuhoitoon ja sammalla nyt mietittiin että jos aukaisi vaihelaatikon ja kurkkaisi sisään mutta miten?
Pitääkö hytti nostaa kokonaan pois vai ei?

Entäs halutaan muuttaa zetorin nopeutta? Pitääkö sit nostaa koko vaihelaatikkopöydälle että päästään tekee muutoksia?

Muutos voisi olla sellainen että hidas/nopea alue muuttuu nopeammaksi...
Nopean alueen huippunopeus tällä hetkellä 25km/h ja voisi olla 35-40km/h
Viimeksi muokannut KKA, 08.02.2015, 12:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

popo99
Viestit: 164
Liittynyt: 14.05.2009, 19:17
Viesti:

Re: zetorin 7045 vaihelaatikkoon pääsy?

Viesti Kirjoittaja popo99 » 29.01.2015, 11:49

KKA kirjoitti: Entäs halutaan muuttaa zetorin nopeutta? Pitääkö sit nostaa koko vaihelaatikkopöydälle että päästään tekee muutoksia?

Muutos voisi olla sellainen että hidas/nopea alue muuttuu nopeammaksi...
Nopean alueen huippunopeus tällä hetkellä 25km/h ja voisi olla 35-40km/h
tuon mallinumeroiseen setoriin voi nopeutus käytännössä olla mahdotonta...tai tietty jos kaikki rattaat teetät uutta laatikkoon :roll:

heijo
Viestit: 2155
Liittynyt: 02.10.2006, 12:11
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heijo » 29.01.2015, 12:29

Hytin lattia lähtee irti, ensin matot veks ja sitten taitaakin jo etulattia lähteä, sittenpä se alkaakin tekijälle avautumaan mitä tehdä seuraavaksi.
Nopeammaksi tuskin saat muuten kuin ajamalla kuormurin lavalle, tai ehkä portaalin välityksiä muuttamalla.
Minkä huollamme sen korjaamme.

trahata
Viestit: 434
Liittynyt: 30.12.2012, 11:20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja trahata » 29.01.2015, 16:56

tuon mallin nopeutus tehdään käsittääkseni taka ,akselin porttaaleissa ,ei vaihteistossa.Tehokansi Forssasta sen tietää kun ovat sellaisen muutoksen ainakin noin harrastus pohjalta tehneet.

Avatar
Rokressi
Viestit: 1375
Liittynyt: 05.02.2008, 10:34
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rokressi » 29.01.2015, 17:16

Jos nopeutus tehdään pelkästään taka-akselin portaaleihin, niin ko malli muuttuu nelivedosta takapotkuksi :wink:

HL-Zetor
Viestit: 4711
Liittynyt: 07.11.2010, 19:18
Paikkakunta: VIRRAT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor » 29.01.2015, 17:22

Rokressi kirjoitti:Jos nopeutus tehdään pelkästään taka-akselin portaaleihin, niin ko malli muuttuu nelivedosta takapotkuksi :wink:
Minkähän kokoset etuset se vaatis jotta olis balanssis? :mrgreen:

Avatar
ihmehitsari
Viestit: 15442
Liittynyt: 26.12.2006, 20:56
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari » 29.01.2015, 17:27

Rokressi kirjoitti:Jos nopeutus tehdään pelkästään taka-akselin portaaleihin, niin ko malli muuttuu nelivedosta takapotkuksi :wink:
Jooh, takapotkussa onkin vakiona jousitettu etuakseli huimempiin nopeuksiin siirtymistä ajatellen.
säästellen sippiin

Avatar
Rokressi
Viestit: 1375
Liittynyt: 05.02.2008, 10:34
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rokressi » 29.01.2015, 17:30

HL-Zetor kirjoitti:
Rokressi kirjoitti:Jos nopeutus tehdään pelkästään taka-akselin portaaleihin, niin ko malli muuttuu nelivedosta takapotkuksi :wink:
Minkähän kokoset etuset se vaatis jotta olis balanssis? :mrgreen:
Saattas alkaa Zetkakin muistuttaa erehdyttävästi Countya :shock:

KKA
Viestit: 449
Liittynyt: 13.02.2012, 22:13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA » 30.01.2015, 12:18

Mikäs tässä mallissa on niin erikoista, ettei pysty muuttamaan nopeutta?
:shock:

IH man
Viestit: 439
Liittynyt: 09.07.2014, 20:09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IH man » 30.01.2015, 13:33

Nopeuden muutos pitää toteuttaa vaihteistossa, ennen etupään vedon lähtöä, muuten etupää pyörii liian hitaasti 4 vetopäällä ajettaessa. Taka vetosessa tilanne eri.

Avatar
Rokressi
Viestit: 1375
Liittynyt: 05.02.2008, 10:34
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rokressi » 30.01.2015, 14:05

Lisäksi, jos noin suuren nopeutuksen tekee kaikkiin vaihteisiin vaikuttavana, niin nopean puolen pakkivaihde jää virattomaksi työhommissa. Menee kahden kepin hämmentämiseksi tai kytkimen luistattamiseksi :(

KKA
Viestit: 449
Liittynyt: 13.02.2012, 22:13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA » 30.01.2015, 14:13

Tänään olisi tarkoitus zetorin nilkuttaa siiloon jossa tapahtuu katkaisu...
Kuvia on tarkoitus lisätä ku rojekti etenee....

Avatar
Rokressi
Viestit: 1375
Liittynyt: 05.02.2008, 10:34
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rokressi » 30.01.2015, 14:34

KKA kirjoitti:Tänään olisi tarkoitus zetorin nilkuttaa siiloon jossa tapahtuu katkaisu...
Kuvia on tarkoitus lisätä ku rojekti etenee....
Pistähän juttua ja kuvia tuonne zetormiestenkin puolelle. Varmaan moni zetkanomistaja seuraisi silmä kovana projektin etenemistä.

heijo
Viestit: 2155
Liittynyt: 02.10.2006, 12:11
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heijo » 30.01.2015, 16:48

Sovitat siihen Kylmäkosken kertojan kuten Nuhvissa aikoinaan, saat 10 vaihdetta lisää.
Minkä huollamme sen korjaamme.

KKA
Viestit: 449
Liittynyt: 13.02.2012, 22:13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA » 30.01.2015, 17:39

Kylmäkosken kertoja? Saisikokuvia ja tietoa lisää....

Avatar
ihmehitsari
Viestit: 15442
Liittynyt: 26.12.2006, 20:56
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari » 30.01.2015, 19:02

KKA kirjoitti:Kylmäkosken kertoja? Saisikokuvia ja tietoa lisää....

Jotain...

http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tieto ... en-kertoja
säästellen sippiin

MOP
Viestit: 5624
Liittynyt: 22.03.2006, 13:09
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP » 30.01.2015, 21:06

Kylmäkosken kertojia ei ole valmistettu 50 vuoteen. Ja uskallan eppäillä, ettei sitä saa tuohon setoriin millään konstilla. Ainakaan kohtuu kustannuksin. Lähde aikaisemmin reisuun, niin sillä se nopeuden puute korjaantuu.

Avatar
ihmehitsari
Viestit: 15442
Liittynyt: 26.12.2006, 20:56
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari » 30.01.2015, 22:08

Monipuolisen pto:n omaavan Setuurin saa kyllä kulkemaan maantiellä kohtuullisen kovaa aika helpostikin; vetävä peräkärry tappituntumaan.
Hankaloittaa tietysti jossain määrin elämistä, mutta eihän kaikkea voi aina saada.
On tyydyttävä kompromisseihin , varsinkin jos ei oo rahhoa ostaa semmosta kampetta jolla menohaluja luonnostaan
säästellen sippiin

lukke
Viestit: 1764
Liittynyt: 19.12.2005, 07:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lukke » 30.01.2015, 23:50

Vanhaksi kun tullooen muista kaavioo; jos vaihtaa renkaat esim16.9/ 34 tuumas sarjaan, ja kiekat voe nostaa hyrrässä 2700rpm kulukesko tuo kolomeekymppiä?, pakki olisi vielä kohtuullinen, aikoinaan jaarittelin tuon kaasa homma purkkautu ostin koneen joka kulukee kuutakytä, p pyörän vaihdolla tuli tie ajoon ,keppi hommaa ja muuta räpläämistä tannerr töissä!

KKA
Viestit: 449
Liittynyt: 13.02.2012, 22:13
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKA » 02.02.2015, 06:50

http://aijaa.com/a/pPF0OU

sieltäpä kuvia rojektista... näin alkuun...

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 8400, Google [Bot], hth, jarska, Luxa, Matsikka, MOP, RS, Rustaaja, Sederi, Smirkelimies, tane II ja 50 vierailijaa