110-90 Fiatin laatikko
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
110-90 Fiatin laatikko
Mikäs vikana kun vaikea saada pykälää päälle, joutuu ''hetkuttamaan'' keppiä että menee ja kun menee niin yleensä rusahduksen saattelemana. Sitten kun saa jonkun pykälän päälle niin vaihto toiselle yleensä sujuu ongelmitta.
Voisko vika olla kytkimessä, jos se ei irroita kunnolla?
Voisko vika olla kytkimessä, jos se ei irroita kunnolla?
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2011 8:29 pm
- Paikkakunta: Jalasjärvi
- Viesti:
Vastaavaa vikaa nevahommissa ihmetellyt. Sekä omistaja että myös samaa konetta ajellut veli ovat asiasta tiedusteltuani todenneet, ettei siellä mitään vikaa ole vaan kyseessä on taitolaji - samoin kuin kepillisissä Valtroissa ryöminnän päällelaitto. Näin siis nimenomaan aluevaihteiden kanssa, vaihteet itsessään hyppivät sekä paikallaan että liikkeessä silmään kuin autolla olisi ajellut. Se tyrmää ainakin mainitsemassani tapauksessa kytkyttimen kantamisen.
- Matsikka
- Viestit: 16225
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Kun tasaisella laittaa vaihdetta päälle, liikkuuko traktori hieman?
Jos niin tekee, niin kytkin ei irroita kunnolla tai sitten joku silmälaakeri tihkaisee.
Jos niin tekee, niin kytkin ei irroita kunnolla tai sitten joku silmälaakeri tihkaisee.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
Jäipäs mainitsematta että kyse siis ei ole aluevaihtestosta vaan päävaihteistosta(vasemmanpuoleinen keppi). Aluevaihteisto on käsittääksen synkronoimaton joten sen käyttö tosiaan onkin taitolaji, ainakin jos liikkeessä haluaa alueen vaihtaa.
Jeps, taisi epäilykset vahvistua, kytkin kun on vähän muutenkin oireillut, on vähän sellainen on/off mallinen.Matsikka kirjoitti:Kun tasaisella laittaa vaihdetta päälle, liikkuuko traktori hieman?
Jos niin tekee, niin kytkin ei irroita kunnolla tai sitten joku silmälaakeri tihkaisee.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 8:17 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Vaihtohäiriöitä aiheuttaa myös lattian alla olevaan vaihdekeppien poikittaiskoteloon mahdollisesti kertyvä pöly, kura ja sonta.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Onko kytkin raskas käyttää? Jos on niin vaijeri ensitöiksi vaihtoon. Vanha voi olla rispautunut ja venyy poljinta painettaessa.
Paras konsti taitaa kytkimen irroituksen testaukseen olla että otat kertojan vapaalle ja laitat pääkepistä jonkun pykälän päälle. Sitten kytkin pohjaan ja koitat laittaa kertojasta vaikka nelosen. Jos keppi nytkyttää vastaan niin laatikko on vielä liikkeessä eikä kytkin ole irroittanut.
Paras konsti taitaa kytkimen irroituksen testaukseen olla että otat kertojan vapaalle ja laitat pääkepistä jonkun pykälän päälle. Sitten kytkin pohjaan ja koitat laittaa kertojasta vaikka nelosen. Jos keppi nytkyttää vastaan niin laatikko on vielä liikkeessä eikä kytkin ole irroittanut.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
Ei ole raskas käyttöinen.
Huomasin että 1 ja 2 alueen vaihteilla kone jatkaa kulkuaan vaikka kytkimen painaa pohjaan, eli irroitusongelma tosiaan on kyseessä.
Hieman outoa on se että välillä vaihteisto pelaa kuin mitään ei olisi, mutta suurimman osan ajasta ei. Tuo ehkä voisikin viitata vaijeri vikaan, joskus venyisi enemmän, joskus vähemmän?
Huomasin että 1 ja 2 alueen vaihteilla kone jatkaa kulkuaan vaikka kytkimen painaa pohjaan, eli irroitusongelma tosiaan on kyseessä.
Hieman outoa on se että välillä vaihteisto pelaa kuin mitään ei olisi, mutta suurimman osan ajasta ei. Tuo ehkä voisikin viitata vaijeri vikaan, joskus venyisi enemmän, joskus vähemmän?
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
kytkimessä/vaijerissa sielä nyt vikaa on mutta kannattaa katsoa muuten tuo jusapen mainitsema kotelo ja kaataa sinne puolilleen öljyä,liikkuu hienosti vaihdekepit sitten sen puolesta.siinä kotelossa on oikeassa reunassa öljyn tarkastus silmäkin mutta huonossa kohtaa,kun hytin pellit menee sen eteen.jusape kirjoitti:Vaihtohäiriöitä aiheuttaa myös lattian alla olevaan vaihdekeppien poikittaiskoteloon mahdollisesti kertyvä pöly, kura ja sonta.....
-
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 9811
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 9:41 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
Mistä sinne saa kaadettua öljyä?sata10 kirjoitti:kytkimessä/vaijerissa sielä nyt vikaa on mutta kannattaa katsoa muuten tuo jusapen mainitsema kotelo ja kaataa sinne puolilleen öljyä,liikkuu hienosti vaihdekepit sitten sen puolesta.siinä kotelossa on oikeassa reunassa öljyn tarkastus silmäkin mutta huonossa kohtaa,kun hytin pellit menee sen eteen.jusape kirjoitti:Vaihtohäiriöitä aiheuttaa myös lattian alla olevaan vaihdekeppien poikittaiskoteloon mahdollisesti kertyvä pöly, kura ja sonta.....
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 9:53 am
- Viesti:
Oletteko kuulleet kytkinakselin öljyämisestä, eräs useita Fiatteja omistanut kaveri neuvoi öljyämään kytkimen booriakselin silloin tällöin. Joku kytkinkopan kohdalla oleva pultinreikä osuu kuulema kohdalle niin, että siitä pystyy pitkällä tippakannun letkulla öljyämään akselia. Tuo yhdistelmä öljy ja kuiva kytkin tuntuu vain epäilyttävältä?!
-
- Viestit: 9811
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
- Paikkakunta: Länsisuomi
- Viesti:
Tuosta vaihdekeppien juuren lodjun öljystä ei taida olla ohjekirjassa? En muista sellaista huolto-ohjeessa nähneeni. Pitääkin katsoa. Huolto ohje on muutenkin päin hittoja (se koneen mukana tullut lakana). Siinä on mennyt tuntimäärät osin vääriin luukkuihin. Silti paikallinen jälleenmyyjän huolto noudattaa sitä ja sillä mennään XD
Onko muuten selvinnyt mikä viimeisistä suomeen myydyistä satakympeistä rikkoi vaihteistot? Paikallinen jälleenmyyjä ei lähtenyt käräjöimään vaan sopi hyshys-sopimuksella ja korjasi vaihteistot omaan piikkiin.
Onko muuten selvinnyt mikä viimeisistä suomeen myydyistä satakympeistä rikkoi vaihteistot? Paikallinen jälleenmyyjä ei lähtenyt käräjöimään vaan sopi hyshys-sopimuksella ja korjasi vaihteistot omaan piikkiin.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 8:17 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] ja 36 vierailijaa