Askelrele,flip flop,vaihtorele,mikä lie?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Tapsa612
Viestit: 22
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 8:27 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Askelrele,flip flop,vaihtorele,mikä lie?

Viesti Kirjoittaja Tapsa612 »

Tarve seuraavanlaiselle releelle.Kontaktit perus 85,86,30 ja 87.Kerran kun tyrkkää inputia 86 nastaan,niin silloin 30 ja 87 on kytkeytyneenä.Toisen kerran kun 86 nastaan tulee jännite,niin silloin rele vapauttaa.Luksusta olisi vielä selllainen,että kun 30 nastasta katoaa jännite niin rele palautuu "lepotilaan" ja 86 nastalla olisi taas aloitettava alusta.Kukahan tällaista voisi myydä/toimittaa?Toimisiko jonkun auton valonvaihtorele sellaisenaan?
ropaaja
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 10:12 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ropaaja »

Tuo palstalla mainittu saabin valonvaihtorele saattaisi olla pätevä.
Tutkimme CAT:iin asennetun Indexatorin sähköongelmaa. Asennettu Wihurilla. Sieltäpä löytyi tuo mainittu peltikuorinen rele. Virrankestoja täytyy hieman tarkastella. Tässä tapauksessa vaihto kallistukselta kouran avaus/sulku liikkeille.
puuhastelija
Viestit: 808
Liittynyt: La Heinä 12, 2008 8:21 pm
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhastelija »

jos meinaa rakentaa masinistihenkisen atomisodan kestävän relehässäkän, niin siihen tarvitsi muistaakseni 6 relettä vaihtokoskettimin.

ohjaus siis yhdellä palautuvalla on/off painonapilla. ja varmaan siinä oli myös tuo mainitsemasi luksus-feature.



toinen vaihtoehto on elektroninen ohjauslaite ennen relettä.


onko se painonappi, mikä ohjaa koko systeemiä, vai tuleeko ohjauspulssi jostain laitteesta. jos tulee laitteesta, niin mikä on jännite?

jos on painonappiohjaus, niin eikö kävisi omat napit ON ja OFF- toiminnoille? olisi paljon yksinkertaisempi homma.
Tapsa612
Viestit: 22
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 8:27 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tapsa612 »

Selvennetään vähän,eli kaivurin vasarahydrauliikkaa olisi tarkoitus käyttää ko. Hyundain 6o:stä koko ajan.Takaseinässä on pitkä rivi automotive tyyppisiä releitä,johon sokkeliin on nyt haussa passeli rele.12V on jännite.Toki tuohon hässäkän pystyy tekemään,mutta on niin laiska että jos helpommalla :wink:
JiiSPee
Viestit: 1924
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiSPee »

Sysäysrelehän tuommonen vahvasähköpuolella nimeltään.
12V jännitteellekin taitaa saada, mutta erillisillä johdonpätkillä joutuisi kytkemään...
simis
Viestit: 579
Liittynyt: To Elo 30, 2012 6:25 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja simis »

tuommonen taitaa olla halvin, mutta vaihtokoskettimella

http://www.autoelectricalpartsuk.co.uk/ ... 72802.html

Jos siihen käy microrele, niin tuommonen

http://hellahd.com/index.php/default/el ... roduct-12/

Kuplavolkkarin valorele toimii noin.
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

Vähän vastaavanlaisessa tarpeessa tuhoutui jokusia noita auton valonvaihtoreleitä,sitten laitoin tuollaisen 12 volttisen sysäysreleen joka on kestänyt. Samalla rahalla noita sai kolme...
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stls »

Tarvitsee olla sellainen rele, että se pitää kontaktin vaikka ohjaus putoaa. Impulssirele, sysäysrele.
Tuon tyyppinen vissiin toimisi: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=19125
simis
Viestit: 579
Liittynyt: To Elo 30, 2012 6:25 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja simis »

Vähän vastaavanlaisessa tarpeessa tuhoutui jokusia noita auton valonvaihtoreleitä,sitten laitoin tuollaisen 12 volttisen sysäysreleen joka on kestänyt. Samalla rahalla noita sai kolme...
Tämmönen auton valonvaihtorele hajoaa jos ohjaus on liian pitkään päällä. Datoissakin mainitaan että 1s maksimissaan.
Tapsa612
Viestit: 22
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 8:27 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tapsa612 »

Kiitokset vaivannäöstä,homma ratkesi.Kahalta löytyi sopiva rele.Sinänsä hyvä kun ei tarvinnut koskea mihinkään johdotuksiin ja voi halutessaan muuttaa alkuperäiseksi. http://carsig.de/en/sonderbaugruppen/sc ... typ-a.html#
Ei etsivä tietä kysy.
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

Onko tuo semmonen,että palaa lepotilaan kun vahvavirtapuolelta katkeaa sähkö? Vai miksi tuohon päädyit? Noita omia releitä sais tuolla hinnalla jo neljä.
Tapsa612
Viestit: 22
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 8:27 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tapsa612 »

No tämä kyllä jää siihen tilaan jossa viimeksi on ollut,mutta ei käytännössä haittaa kun hydrauliikan kuormituksesta kyllä huomaa koska on päällä ja koska ei.Hintakin oli paljon maltillisempi kuin tuossa linkissä.Mikä lie ovh?...Mitä ovat käyttämäsi releet?
Ei etsivä tietä kysy.
jussi71
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 »

En nyt justiin muista mallia ja merkkiä,mutta ihan din-kiskoon sopivia releitä,niinku sähkökaappiin...
Tapsa612
Viestit: 22
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 8:27 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tapsa612 »

Yepyep,mutta haussa oli nimenomaan perus ajoneuvorelesokkeliin käypä 4/5 napainen versio.Noh,seurataan kauanko kestää..Viritetään sitten lisää jos tarttee...
Ei etsivä tietä kysy.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 2713E, Bing [Bot], ekolandia, Harri S, Hsippe, jussi77, MF165SMP, rautakasa, raute, transit, Valte33 ja 39 vierailijaa