Case 4240 voa luistaa
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Heinä 26, 2012 9:52 am
- Viesti:
Case 4240 voa luistaa
Voimanotto rupesi niitomurskaimen edessä luistaa. Onko mahdollista että syy on hydrauliikassa? Pumppu nimittäin vetää viimeisiä ja varsinkin lämpimänä nykii. Kone aj n 4200h.
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
-
- Viestit: 22726
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
naapurilla tuon sarjan malli, en mene takuuseen onko 4240, mutta ei siinäkään kauheasti tunteja ole ja keväällä meni hydepumppu toukohommissa. Oli kuluneet pumpun sisäkalut useita senttejä ja huoltomies ihmetteli, ei ollut sille tuttu vika. Kantsis kai miettiä sitäkin minne se metalli kulunesta pumpusta menee. Voi oireet olla sitäkin.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Jammu kirjoitti:naapurilla tuon sarjan malli, en mene takuuseen onko 4240, mutta ei siinäkään kauheasti tunteja ole ja keväällä meni hydepumppu toukohommissa. Oli kuluneet pumpun sisäkalut useita senttejä ja huoltomies ihmetteli, ei ollut sille tuttu vika. Kantsis kai miettiä sitäkin minne se metalli kulunesta pumpusta menee. Voi oireet olla sitäkin.
Minkälainen pumppu se on, jos noin paljo riittää kulumiselle?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 22726
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Heinä 26, 2012 9:52 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Paineella se voa-pakka pidetään kiinni, joten vajaa paine siellä aiheuttaa luistoa ilman muuta. Se että mistä huono paine johtuu onkin toinen juttu...
Pumpun vaihdolla on sitten kyllä helpointa aloittaa kun se kerta oireilee, mutta pakka ei luultavasti tarvitse kovinkaan suurta painetta tai tilavuusvirtaa toimiakseen.
Pumpun vaihdolla on sitten kyllä helpointa aloittaa kun se kerta oireilee, mutta pakka ei luultavasti tarvitse kovinkaan suurta painetta tai tilavuusvirtaa toimiakseen.
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Heinä 26, 2012 9:52 am
- Viesti:
-
- Viestit: 202
- Liittynyt: La Tammi 16, 2010 9:13 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1552
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 8626
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 8626
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Tässä hiljattainhan oli ketju, jossa käsiteltiin natikan ulosottoa ja vikaa haettiin tehottomuuteen. En kuitenkaan löytänyt sitä. Tuossa omassa viimetalvena vaihdettiin kaverin kanssa pakan levyt, olivat kuluneet loppuun, ja männänrengas oli poikki, ja siitä puuttui pätkä. Pakka oli ehkä pyörinyt vajaapaineella. Myös rikka, joka pitää pakkaa kasassa oli manklaantunut kuperaksi, se piti uusia.
Tuo olikin hyvä tietää, että etuvedolle tulee paine eri piiristä. Tuossa omassa Casessa meinaa kuumilla öljyillä jäädä joskus etuveto päälle. Pikavaihteet toimii normaalisti. Kytkentäpakan kelan olen mitannut, ohmit pitäisi olla oikeat ja virtaa tulee myös vian ollessa päällä perille asti, siksi olen epäillyt hydraulista vikaa. Kelan koteloon oli kyllä päässyt vettä ja kela oli melko pahan näköinen. Itse hydraulipumppukin on viimeaikoina antanut vanhenemisen merkkejä, kourakuormaajalla työskennellessä öljy lämpimänä on pitänyt lisätä moottorin kierroksia raskaassa nostossa, kun pikkukierroksilla voima ei riitä. Painetta ei ole vielä tullut mitattua. Traktolla ajettu noin 6000 tuntia. Tosin luulisi, että niin pienen paineen minkä pakat tarvitsevat, kehittää harvakin pumppu.?
Tuo olikin hyvä tietää, että etuvedolle tulee paine eri piiristä. Tuossa omassa Casessa meinaa kuumilla öljyillä jäädä joskus etuveto päälle. Pikavaihteet toimii normaalisti. Kytkentäpakan kelan olen mitannut, ohmit pitäisi olla oikeat ja virtaa tulee myös vian ollessa päällä perille asti, siksi olen epäillyt hydraulista vikaa. Kelan koteloon oli kyllä päässyt vettä ja kela oli melko pahan näköinen. Itse hydraulipumppukin on viimeaikoina antanut vanhenemisen merkkejä, kourakuormaajalla työskennellessä öljy lämpimänä on pitänyt lisätä moottorin kierroksia raskaassa nostossa, kun pikkukierroksilla voima ei riitä. Painetta ei ole vielä tullut mitattua. Traktolla ajettu noin 6000 tuntia. Tosin luulisi, että niin pienen paineen minkä pakat tarvitsevat, kehittää harvakin pumppu.?
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1502
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Tarkennetaan vielä, että hydraulipaineella kytketään nelivedon kytkinpakka irti ja se menee puolestaan jousikuormalla kiinni, kun paineet poistuu. Eli jos paineet reistailee tuolla puolella, niin silloin neliveto katkaisijasta pois kytkettynä etupäässä on kuin onkin eloa. Tuon huomaa helposti, kun ajaa vaikka ympyrää koneella.Arpe kirjoitti:nelikon pakan käyttöpaine tulee samasta paikasta ku voimanotonkin pakan. jos puuttuu paine,luistaa molemmat.intikka475 kirjoitti:Miten 4veto tuohon tautiin vaikuttaa ?
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Marras 14, 2018 4:18 pm
- Viesti:
Re: Case 4240 voa luistaa
Kylläpä osaa vastustaa...
Lingosta meni etummainen laakeri pari viikkoa sitten. Tai olihan siinä ollut ilmeisesti vikaa jo pidemmän aikaa, mutta nyt viimein alkoi lingotessa täristämään niin, että pakko oli vaihtaa. Vanha linko, ja samanlaista laakeria ei löytynyt, joten jouduin sitten rakentelemaan uuden kiinnityspisteen tuolle etulaakerile. Nyt ensimmäistä kertaa lingotessa ei hommasta meinannut tulla yhtään mitään. Ulosotto luistaa jopa niin, että suuremman lumimäärän kanssa koko linko pysähtyy. Ei kai tuota lingon laakeriremonttia voi niin pahasti tehdä pieleen, että tuo johtuisi siitä? Tallissa tyhjänä linko kuitenkin pyörii ihan kevyesti käsin.Jonkin verran se lingon takalaakeri kuitenkin lämpiää, kun pöllyävä lumi näyttää sulavan vedeksi lingon takaosassa laakerin ympäristössä. Infrapunamittari kertoo pinnan lämpötilaksi noin 11 astetta. Ennen laakeriremonttia en kyllä huomannut luistamisongelmaa edes olevan. Sattuiko siis vain huono tuuri, ja voan kytkin nyt vain sattui loppumaan juuri kriittiseen aikaan? Pitää varmaan huomenna hakea kytkinpakan korjaussarja, jos paikallisessa IKH:ssa sattuisi vaikka olemaan hyllyssä. Ilmeisesti vaihtaminen ei kovinkaan paha rasti ole, paitsi että öljyt joutuu laskemaan pihalle.
Lingosta meni etummainen laakeri pari viikkoa sitten. Tai olihan siinä ollut ilmeisesti vikaa jo pidemmän aikaa, mutta nyt viimein alkoi lingotessa täristämään niin, että pakko oli vaihtaa. Vanha linko, ja samanlaista laakeria ei löytynyt, joten jouduin sitten rakentelemaan uuden kiinnityspisteen tuolle etulaakerile. Nyt ensimmäistä kertaa lingotessa ei hommasta meinannut tulla yhtään mitään. Ulosotto luistaa jopa niin, että suuremman lumimäärän kanssa koko linko pysähtyy. Ei kai tuota lingon laakeriremonttia voi niin pahasti tehdä pieleen, että tuo johtuisi siitä? Tallissa tyhjänä linko kuitenkin pyörii ihan kevyesti käsin.Jonkin verran se lingon takalaakeri kuitenkin lämpiää, kun pöllyävä lumi näyttää sulavan vedeksi lingon takaosassa laakerin ympäristössä. Infrapunamittari kertoo pinnan lämpötilaksi noin 11 astetta. Ennen laakeriremonttia en kyllä huomannut luistamisongelmaa edes olevan. Sattuiko siis vain huono tuuri, ja voan kytkin nyt vain sattui loppumaan juuri kriittiseen aikaan? Pitää varmaan huomenna hakea kytkinpakan korjaussarja, jos paikallisessa IKH:ssa sattuisi vaikka olemaan hyllyssä. Ilmeisesti vaihtaminen ei kovinkaan paha rasti ole, paitsi että öljyt joutuu laskemaan pihalle.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Case 4240 voa luistaa
Ensin mittaisin pakan kytkentäpaineen, pakan esillesaaminen on vähän työläämpi juttu,
ku pitää ottaa nelivedon pudotuslaatikko pois, siitä aukosta otetaan pakka pois.
Ennen osien hankintaa olisi eduksi tutkia mitä tarvitaan, eli ensin puretaan ja katsotaan
mitä tarvitaan, ja sitten hankitaan tarvittavat osat.
ku pitää ottaa nelivedon pudotuslaatikko pois, siitä aukosta otetaan pakka pois.
Ennen osien hankintaa olisi eduksi tutkia mitä tarvitaan, eli ensin puretaan ja katsotaan
mitä tarvitaan, ja sitten hankitaan tarvittavat osat.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa