Naputtaa
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
Naputtaa
Sanokaapa nyt, kun kerrankin uskon asiantuntevuuden riittävän tällä foorumilla, että mikä hemmetti on minun moottoripyörääni tullut, kun se on alkanut pitää sellaista metallista naksutusta. Kuuntelemalla sitä on paikannettu kakkospytyn (edessä vasemmalla) yläpäähän. Siis se on v4 kone. Venttiilit olen kyllä tarkastanut ja ne on ihan normi välyksillä. Onko nyt mahdollista, että nokka-akseli olisi kulunut ja välys olisi siinä? Nokat nimittäin tuohon on kyllä vaihdettu, koska siinä tuli ostettaessa mukana laatikollinen kaikenlaista kamaa. Mm. nokka-akselit ja jakoketjut, kytkin, kaasarit ym. ym.
Ärsyttää ajaa, kun ei ole oikein nyt luottamusta tuohon napisijaan. Emäntä napisee ja siihen on jo tottunut.
Ärsyttää ajaa, kun ei ole oikein nyt luottamusta tuohon napisijaan. Emäntä napisee ja siihen on jo tottunut.
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
Tokihan kaikki on mahdollista, mutta eikö näissä ole elektroninen sytytys. siinähän ennakon olettaisi pysyvän vakiona. Tutkin sitä mukana tullutta laatikkoa, niin en löytänyt, kuin toisen puolen nokka-akselit. Olisiko niin, että ne onkin vaihdettu vain toiselle puolelle. Tätä malliahan (VF 750C) kaiketikkin kutsuttiin tinakansi Hondaksi, kun siinä alunperin oli niin huonosti karkaistut nokat, että maahantuoja joutui niitä korjaamaan takuuseen. Voiko nokan kuluma vaikuttaa tuonaliseen ääneen? Olisiko keskisuomessa ketään, joka tykkäisi asiaan paneutua ja yhdessä minun kanssa tuota korjata?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
Tokihan kaikki on mahdollista, mutta eikö näissä ole elektroninen sytytys. siinähän ennakon olettaisi pysyvän vakiona. Tutkin sitä mukana tullutta laatikkoa, niin en löytänyt, kuin toisen puolen nokka-akselit. Olisiko niin, että ne onkin vaihdettu vain toiselle puolelle. Tätä malliahan (VF 750C) kaiketikkin kutsuttiin tinakansi Hondaksi, kun siinä alunperin oli niin huonosti karkaistut nokat, että maahantuoja joutui niitä korjaamaan takuuseen. Voiko nokan kuluma vaikuttaa tuonaliseen ääneen? Olisiko keskisuomessa ketään, joka tykkäisi asiaan paneutua ja yhdessä minun kanssa tuota korjata?
-
- Viestit: 393
- Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Nokan kuluminen aiheuttaa nakutusta, mutta uskon, että kysymyksessä on jakopäänketju, joka on jostain syystä löysällä, joko kulumisen vuoksi tai kiristimen rikkoutumisen vuoksi, tai voihan siitä olla ketjun laahurikin vialla, kulunut pinta puhki tai katkennutHonda mies kirjoitti:Joo niin olen pannut merkille, että ei ole erillisiä laakereita. Sen vaan olen lukenut jostakin, että nokkien karkaisu olisi mennyt pipariksi. Miten on voiko nokan kuluminen aiheuttaa sellaista terävää nakutusta, joka kyllä kuuluu?
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Su Loka 10, 2010 9:58 pm
- Paikkakunta: 39810
- Viesti:
Se oli ihan alkupään isommissa vf:ssä kun oli öljyn kierron kanssa ongelmia.
Kului juurikin nokat toisesta ryhmästä ,en muista kummasta.
Syynä tehoton öljypumppu ja liian pitkät/ahtaat kanavat. Ei voidellut kunnolla pienillä kierroksilla.
Niihin vaihdeltiin nokkia takuuna mutta jos ei varsinaista syytä korjattu niin vikahan uusiutui.
Joku modaus tuohon voitelu ongelmaan kyllä oli olemassa mutta en sitäkään muista tarkemmin.
Mp koneissa ihan normaalia että nokat on suoraan kannessa ilman erillisiä liuskoja, ja esim vanhat 16v rivineloset (Hondankin) kesti iankaiken kannen ja nokkien puolesta.
Kului juurikin nokat toisesta ryhmästä ,en muista kummasta.
Syynä tehoton öljypumppu ja liian pitkät/ahtaat kanavat. Ei voidellut kunnolla pienillä kierroksilla.
Niihin vaihdeltiin nokkia takuuna mutta jos ei varsinaista syytä korjattu niin vikahan uusiutui.
Joku modaus tuohon voitelu ongelmaan kyllä oli olemassa mutta en sitäkään muista tarkemmin.
Mp koneissa ihan normaalia että nokat on suoraan kannessa ilman erillisiä liuskoja, ja esim vanhat 16v rivineloset (Hondankin) kesti iankaiken kannen ja nokkien puolesta.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Su Loka 10, 2010 9:58 pm
- Paikkakunta: 39810
- Viesti:
Tuolla hiukan juttua aiheesta:
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=63142.0
Ja tuolla:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... 80-luvulla
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=63142.0
Ja tuolla:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... 80-luvulla
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
Joopa joo... Kysyin alan liikkeestä löytyykö vielä ko.peliin nokka-akseleita, ja vastaus oli, että löytyy. Toki täytyy varmistaa maahantuojalta. Siinä vaan on semmottinen pikku juttu, että jokainen on ensinnä omalla numerolla ja maksaavat 399 eeroa kipale..
Siihen taisi tyssätä tää remppa, kun maksoin pyörästä noin 4000 km sitten 800
Ei tuolla oikein edes kehtaa ajaa ja lienekkö järkevääkään, kun se nakutus kuuluu jo niin kovana.
Emäntä kun naputtaa, niin kyllä sillä voi hetken päästä ajaa, mutta tässä pelissä taitaa olla viisain olla ajamatta
Siihen taisi tyssätä tää remppa, kun maksoin pyörästä noin 4000 km sitten 800
Ei tuolla oikein edes kehtaa ajaa ja lienekkö järkevääkään, kun se nakutus kuuluu jo niin kovana.
Emäntä kun naputtaa, niin kyllä sillä voi hetken päästä ajaa, mutta tässä pelissä taitaa olla viisain olla ajamatta
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Su Loka 10, 2010 9:58 pm
- Paikkakunta: 39810
- Viesti:
Kysyppä piruuttas tuolta: http://www.saunalahti.fi/mikkoh/mp/
Näyttäis olevan muutama varaosakone jemmassa.
Voi sopivana päivänä lähtee sopivasti.
Tai sitten ei. Nämä on niitä persoonia.
Näyttäis olevan muutama varaosakone jemmassa.
Voi sopivana päivänä lähtee sopivasti.
Tai sitten ei. Nämä on niitä persoonia.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
No joo... Kyseinen kaveri vastasi kyllä sähköpostiin, mutta siihenpä se sitten jäi.
Löytyykö täältä keskisuomesta sellaista ammattimiestä jolla olisi kiinnostusta diagnosoida tuo vika ja kenties jelpata korjauksessa?
Kone on muuten niin äärimmäisen tikissään, että olisi sillä mukava ajella, mutta en pidä tuosta äänestä.
Löytyykö täältä keskisuomesta sellaista ammattimiestä jolla olisi kiinnostusta diagnosoida tuo vika ja kenties jelpata korjauksessa?
Kone on muuten niin äärimmäisen tikissään, että olisi sillä mukava ajella, mutta en pidä tuosta äänestä.
-
- Viestit: 808
- Liittynyt: La Heinä 12, 2008 8:21 pm
- Paikkakunta: vaasa
- Viesti:
cb 500 fourissa venttiilivälyksen säätö oli suoranaista taidetta. piti vetää keinuvipua etäälle venttiilistä, kun sääti välystä.
tuntuu hölmöltä. luulisi että välysmitan ahistaessa välykset olisi jo toisessa laidassa. niin vaan napttutti, jos et vetänyt keinuvivusta.
jakoketjun kiristys-systeemi oli suoraan sanoen vähän lapsellinen. kun tämän sai tiukalle, niin muutaman sata kilometriä oli hiljainen ja taas sellainen ketjumainen hörskötys tyhjäkäynnillä.
kun välykset oli säädetty pois, niin koneesta ei kuulunut kuin venttiilikoneiston sihinää ukkokaasulla ja kierroksilla upea ujellus.
kun ääni on paikallistettu tiettyyn kohtaan, niin ei kai siinä voi olla kuin keinuvipu/nokka tai jakoketju kaikkine hilppeineen. myös keinun akseli voi olla viallinen.
venttilikoppa pois ja tutkimaan.
tuntuu hölmöltä. luulisi että välysmitan ahistaessa välykset olisi jo toisessa laidassa. niin vaan napttutti, jos et vetänyt keinuvivusta.
jakoketjun kiristys-systeemi oli suoraan sanoen vähän lapsellinen. kun tämän sai tiukalle, niin muutaman sata kilometriä oli hiljainen ja taas sellainen ketjumainen hörskötys tyhjäkäynnillä.
kun välykset oli säädetty pois, niin koneesta ei kuulunut kuin venttiilikoneiston sihinää ukkokaasulla ja kierroksilla upea ujellus.
kun ääni on paikallistettu tiettyyn kohtaan, niin ei kai siinä voi olla kuin keinuvipu/nokka tai jakoketju kaikkine hilppeineen. myös keinun akseli voi olla viallinen.
venttilikoppa pois ja tutkimaan.
Viimeksi muokannut puuhastelija, Ma Heinä 28, 2014 12:27 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 07, 2009 8:52 pm
- Paikkakunta: johonaki vallinkyläs
- Viesti:
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Hamunen on semmoinen vanhan koulukunnan äijä joten tuskinpa kovin pitkiin sähköpostirenkaanpotkinnoihin lähtee. Sanoisin soittaja on voittaja. Kyllä siltä kokemusta löytyy ja varaosakonetta sopivaan hintaa uskoisin. Itse ainakin 100% tyytyväinen mitä olen kauppaa kanssaan tehnyt.Honda mies kirjoitti:No joo... Kyseinen kaveri vastasi kyllä sähköpostiin, mutta siihenpä se sitten jäi.
Löytyykö täältä keskisuomesta sellaista ammattimiestä jolla olisi kiinnostusta diagnosoida tuo vika ja kenties jelpata korjauksessa?
Kone on muuten niin äärimmäisen tikissään, että olisi sillä mukava ajella, mutta en pidä tuosta äänestä.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 07, 2009 8:52 pm
- Paikkakunta: johonaki vallinkyläs
- Viesti:
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 07, 2009 8:52 pm
- Paikkakunta: johonaki vallinkyläs
- Viesti:
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Heinä 21, 2014 7:13 pm
- Viesti:
Nyt on pakko tunnustaa, että en tiedä koneen historiaa. Ostin pyörän kaverilta joka oli sen ostanut työkaveriltaan, jolla se oli ollut vuosikausia varastossa. Kone oli ilmeisesti vaihdettu/remontoitu jossakin kuopion suunnalla aikoja sitten. Kävin äsken juuri vielä kerran nuo venttiilien säädöt ja vedin ne kyllä tosi tiukalle. Kokeilin käyntiin ja sama särinä jatkuu. Alkaa minulta loppua ideat ja mahdollisuudet vian ymmärrykseen. Kun ei tiedä voiko sillä ajaa vai tuleeko jotain isompaa, jos vaan ajaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 51 vierailijaa