Kontak EK -lohko

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Kontak EK -lohko

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Nyt on vähän epäselvää löytyykö tuosta lohkosta sarjakytkentämahdollisuus. Merkki on Kontak. 2x2 toimisilla karoilla. Nyt siihen tuli paine "IN" liitäntään ja sitten paluu "OUT" eli ainoastaan kaksi letkua tuli koneesta. Sitten on yksi tulpattu liitäntä, jossa merkintä "IN". Pystyykö näillä tiedoilla sanomaan löytyykö tuosta sarjakytkentä ominaisuutta?
Hex75

Viesti Kirjoittaja Hex75 »

Kuva kertois paaaljon enemmän...
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Muistaakseni noita kontakkeja ei voi sarjoittaa muuten kuin lisäämällä viipaleita päätykappaleiden väliin.
Hex75

Viesti Kirjoittaja Hex75 »

masankp kirjoitti:Muistaakseni noita kontakkeja ei voi sarjoittaa muuten kuin lisäämällä viipaleita päätykappaleiden väliin.
No voi kyllä mutta vaatii päädyn jossa reikä sarjanipalle...
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

masankp kirjoitti:Muistaakseni noita kontakkeja ei voi sarjoittaa muuten kuin lisäämällä viipaleita päätykappaleiden väliin.
Kyllä voi nimim: zetorin ek:n sarjoittanut:D Tarvitsee vaan tosiaan olla se pääylaippa semmone mis on sarjanipan paikka. Sarjanippaki makso jotai 50 ekua et suht tyyris
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masankp »

Ok Ei ole tullu vaan eteen sellaista jossa on sarjanippa, mutta sellaisia siis voi olla.
Hex75

Viesti Kirjoittaja Hex75 »

masankp kirjoitti:Ok Ei ole tullu vaan eteen sellaista jossa on sarjanippa, mutta sellaisia siis voi olla.
Eihän niitä löydy varmaan kuin jokusesta sadasta tuhannesta traktorista.... :lol:
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuossa muutama kuva. Toisen karan päässä oleva alumiinimutikka näkyy olevan irti. Kuuluisiko tuon mutikan ja lohkon välissä olla tuollainen noin 5mm paksu korotuspala kuten toisen mutikan alla? Olisikohan tuossa ollut kara jumissa tms ja siksi tuo mutikka on ruuvattu irti.

Mistä noita sarjanipalla varustettuja viipaleita saa ja mahtaako olla minkä hintaluokan värkkejä? Tuleeko halvemmaksi hommata kokonaan toinen lohko? Taitaa saada ebaysta kolmes satasen pintaan uuden lohkon vaijereineen jne.

Edit: kuvia pienennetty
Hex75

Viesti Kirjoittaja Hex75 »

Kuva
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Suurkiitos. Äsken ihmettelin noita alumiinitötteröitä ja karoja. Ilmeisesti tuohon toiseen ei kuulu tuollaista välilevyä, sisukset olivat erinäköisiä kuin tuossa toisessa ja ruuvien pituus ei riittäisi jos on enemmän tavaraa välissä. Kiristin ruuvit kiinni.

Seuraavaksi ihmettelin vaijereiden kiinnityspisteitä karoihin. Kuuluuko toisen karan tulla ulommaksi kuin toisen lepoasennossa? Nyt toinen kara liikkuu vain ulospäin vetämällä, palautuu jousen vetämänä takaisin pohjaan kun taas toista karaa voi työntää sisään tai vetään ulos, palautuu puoliväliin. Voi olla että tästä selostuksesta ei ymmärrä kukaan mitään. Onko uudellamaalla ketään joka ymmärtäisi tuo lohkon päälle, voisin käydä näyttämässä että pelaako tuo niin kuin pitää.
ojaniitty
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Siinä voi olla asentolukitus tai uivalukitus,onko tietoa missä käytössä ennen ollut??
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Toi on ollut tuossa samaisessa etukuormaajassa kiinni johon se on nytkin tarkoitus asentaa. Kuormaaja tuli välikäden kautta eikä ole tietoa tuon lohkon kunnosta tai toiminnoista. Kuormaajassa on kauhan kääntö (2-toiminen) sekä nosto (2-toiminen).
ojaniitty
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Jäipä otsikon ek huomioimatta. Omassa kuormaajan lohkossa nosto-pito-lasku-uiva,se kara pidempi samoin kuppi ,vaijeri puolelta liikkuu vetäen ja työntäen ja keskittää,pohjaan painaessa jää pohjaan. Toinen nosto-pito-lasku,keskittää aina.
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Jotain tuollaista saattaisi olla tuossakin. Täytyy koittaa etsiä joku viisaampi, joka ymmärtää noiden päälle kun oma järki ei riitä.

Millä periaatteella noi vaijerit pitää säätää? Miten noista saa työntävän jos karalla on esim. Nosto-pito-lasku ja kara keskittää tuohon pito-asentoon?
ojaniitty
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ojaniitty »

Sehän on jäykkää kaapelia,karat keskiasentoon ja säätö niin että ohjauskeppi/kepit ovat keskiasennossa. Se voi olla että uiva asento on kara ulos vetämällä,ei ole ollut auki vielä tuo lohko missä se on joten en tiedä kuinka päin liike on,järjestys kuitenkin sama.
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Koitin kaivella että kuka mahtaa edustaa näitä Kontakin lohkoja uudellamaalla vai onko näitä kaikissa kaupoissa? Pitäisi mennä sarjanippaa ostamaan ja voisi samalla kysellä tuosta lohkosta että onko kunnossa.
jouto
Viestit: 2142
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouto »

Kokkeile Porvoon maalaiskunnasta Konetarvike Salosta, vaikka soittamalla ny eka. Siinä ihan tien varressa.

http://www.konetarvike.net/articles/361/

t. Kauko Ollila

ediitti: mitää maalaiskuntaa enää o, mutta siinä samassa paikassa se Salonen ny erellee on..
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Kiitoksia. Tuolta ei löytynyt mutta pienen puhelinkierroksen jälkeen osa löytyi: Arrannatek, Vantaa.

Ihmeteltiin tuota lohkoa mutta ei selvinnyt miksi tuo toinen kara on koko ajan "pohjassa". Kaikki näytti olevan kuitenkin kunnossa. Karassa oli ljostain syystä levennetty toisen toiminnon uraa, onko tehdas hallunnut nopeuttaa tms jotain toimintoa. Täytyy kokeilla ja katsoa pelaako. Toisessa karassa vaikutti olevan kellunta tms kun sen sai lukittua pohjaan. Se ihmetyttää että tuo kara on ollut käytössä kauhan käännössä, jossa ei minun järjen mukaan ole kellunnalle käyttöä. Tosin vanhassa laitteessa on ehtinyt muuttaa seppä jos toinenkin karojen tai letkujen paikkaa.
Vallumaister
Viestit: 611
Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallumaister »

jos kellunta on sarjanipan puoleisessa lohkossa, niin se on ainakin minun kuormaimessa noston lohko ja varonpuoleinen on kauhan kääntö. Tosin minun lohko on yksitoimisella noston karalla muuten päällepäin saman näköinen kun sinulla
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti

http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Letkutuksista päätellen toiminnot on samoin päin kuin sinulla. Ainoa vain että tuon käännön karan saa naksautettua pohjaan ja tuo noston kara on tuo edellä mainittu kummallisesti käyttäytyvä, jonka karan uria oli levennetty.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Ajomies, Google [Bot] ja 54 vierailijaa