602 T jumissa?
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:38 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
602 T jumissa?
Kyseinen 602 ei halunnut lähteä käymään ei startannut, luulin että akku lopussa laitoin uuden akun ei kummennut. No koitettiin hinata ei muuta kuin pyörät suttina tietenkin oli jäinen tie. Asia alkoi vaivaamaan kokeilin vasemmalla puolella vauhtipyörän kohdalla olevasta reijästä pyöräyttää vauhtipyörästä isolla meisselillä jumissa ei liikkunut yhtään. Mitäs nyt, minun käsityksen mukaan pitäisi siitä hieman liikahtaa. Kone on toiminut aivan hyvin tähän saakka lähtenyt käyntiin enkä ole havainnut mitään erikoista. Ainut asia alkoi mietittää koska ykkös sylinterin suuttimen juuresta on varsinkin pakkasella hieman vuotanut ulospäin nestettä, olisiko mahdollista että sitä olisi päässyt sylinteriin joka aiheuttaisi ettei kone pyörähdä Edellisestä ajosta oli kulunut pariviikkoa.
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tietysti kone menee jumiin, jos pytyssä on nestettä. Sitä vain tuossa tarkoitin, ettei suuttimen holkista pitäisi pystyä nestettä pyttyy menemään. Tietysti, jos myös suuttimen liekkilevy vuotaa, niin sitten, mutta sehän puhaltaisi silloin pakokaasua ulospäin aika reippaasti.
Saattaa muuten kohta olla valmetin kone remontin tapeessa. Vähemmästäkin menee kiertokanki mutkalle. Ensioireena on epätasainen käynti kylmänä ja ompa kone mennyt siitäkin jumiin, kun on mäntä ottanut kiinni kampiakselin vastapainoon vääntyneen kiertokangen takia.
Saattaisi olla ensimmäinen homma olla pistää valmetti roikkaan (jos pytyssä on vettä, niin se sulaa) ja testata sitten pyöriiko kone kumpaankaan suuntaan.
Saattaa muuten kohta olla valmetin kone remontin tapeessa. Vähemmästäkin menee kiertokanki mutkalle. Ensioireena on epätasainen käynti kylmänä ja ompa kone mennyt siitäkin jumiin, kun on mäntä ottanut kiinni kampiakselin vastapainoon vääntyneen kiertokangen takia.
Saattaisi olla ensimmäinen homma olla pistää valmetti roikkaan (jos pytyssä on vettä, niin se sulaa) ja testata sitten pyöriiko kone kumpaankaan suuntaan.
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Meillä meni vuosia sitten 565 jumiin samalla tyylillä kun oli talvella pellonreunassa ja oli unohtunut laittaa kurkkupurkki pakoputken päähän...vettä männänpäällä
Lohkolämmitin päälle ja se sulatti jään,varovasti hihnapyörästä pyörittäen kokeilu että vesi nousi pois pytystä->starttaus nokisen vesipölläyksen kera
Lohkolämmitin päälle ja se sulatti jään,varovasti hihnapyörästä pyörittäen kokeilu että vesi nousi pois pytystä->starttaus nokisen vesipölläyksen kera
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:33 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Kuuluiko startatessa mitään starttimoottorista eli yrittikö edes vai oliko täysin mykkä. Jos mitään ei tapahdu eikä edes valot himmene startatessa, käynnistysrele ei vedä (on siinä ohjaamon rintapellissä). Vikana voi olla vanhuuttaan kulunut / jumiutunut käynnistyksenesto kytkin vaihdelaatikossa joka ei yhdistä vaihteen ollessa vapaalla....
Minulla itse kävi juuri noin eilen surullisen kuuluisassa 604:sa. Otin lattiasta penkin edessä olevan luukun pois ja siinä keskellä olevan kytkimen kaksi ruskeaa (liittimet 4 ja 32). Yhdistin ne pysyvästi ja nyt taas laulu raikaa...
Tämä valmet "laatu" on ihan käsittämätöntä! Tänään toimii, huomenna ei, mutta ylihuomenna taas toimii... Tuollaisia pikkujuttuja koko ajan rempallaan, en uskalla edes kuvitella miten ne renaa uudemmissa saatikka tämän päivän lehdessä olleessa naapurikaupunkiin hankitussa Valtra S280
Minulla itse kävi juuri noin eilen surullisen kuuluisassa 604:sa. Otin lattiasta penkin edessä olevan luukun pois ja siinä keskellä olevan kytkimen kaksi ruskeaa (liittimet 4 ja 32). Yhdistin ne pysyvästi ja nyt taas laulu raikaa...
Tämä valmet "laatu" on ihan käsittämätöntä! Tänään toimii, huomenna ei, mutta ylihuomenna taas toimii... Tuollaisia pikkujuttuja koko ajan rempallaan, en uskalla edes kuvitella miten ne renaa uudemmissa saatikka tämän päivän lehdessä olleessa naapurikaupunkiin hankitussa Valtra S280
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:38 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Kyllä läppä on putken päässä, sehän tässä kummastuttaa kun ei tuntunut liikkuvan edes taaksepäin siitä vauhtipyörästä kohtuudella kait se pitäisi vauhtipyörästä isolla meisselillä hieman liikkua. Kone on mielestäni kunnossa ei öljynsyöntiä ja käynyt niikuin kolmipyttynen pitääkin. Tuntuu niin kummalliselta kun hyvin käyvä kone jumittuu itestään muutaman viikon seisoessa. Pitänee touhuta talliin lämpimään ja alkaa syvemmin tutkimaan.
Viimeksi muokannut V 602 T, Pe Helmi 02, 2007 10:53 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: La Tammi 06, 2007 1:07 pm
- Paikkakunta: pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:38 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Kytkinkopan pohjassa pitäisi olla vedenpoiustoaukko. Tarkista että se on auki niin eipä jäädy enää uudestaan. Oletkos Kari W. sama kaveri joka ostit Valtralta tuon "pommin" yksilön 604:ää josta oli aiemminkin jo pidempi keskusteluketju esillä?
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:33 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Juu, kyllä olen sama kaveri Kyllä se siitä on pikku hiljaa iloksi muuttunut, kun renkaat ovat saaneet kilometrejä ja säädin tuon v.o.a:n kytkimen ja voitelin mekanismia ohjekirjan mukaan.
En nyt enää ihmettele että oli hinta "kohdallaan" koska koneessa ei kohta mitään muuta vanhaa kuin runko
Vieläkö ketjut jostain siihen löytäisi hieman edullisemmin kuin nuo IKH:n 700€ Kokohan oli tuo 480/70/30...
En nyt enää ihmettele että oli hinta "kohdallaan" koska koneessa ei kohta mitään muuta vanhaa kuin runko
Vieläkö ketjut jostain siihen löytäisi hieman edullisemmin kuin nuo IKH:n 700€ Kokohan oli tuo 480/70/30...
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Se on näissä vanhemmissa koneissa ikävä puoli että kaupanteon jälkeen voi paljastua ihan mitä vaan harmia, kun kasautuu ne entisten omistajien laiminlyömät huoltotoimet ja pikkukorjaukset. Liikkeestähän kone ostetaan juuri siksi että välttyisi kyseiseltä riesalta. Hyvä että alkaa iloksi muuttua tuokin harmi!
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: La Joulu 24, 2005 10:05 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:38 pm
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], hevyvani, jokuvaan, TunturiPappa ja 54 vierailijaa