Valmet 702 käynnistyvyys.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
Valmet 702 käynnistyvyys.
Elikkä 702 lähtee heikosti käyntiin, tuntuu että vaatii tietyt kierrokset ennenkuin pärähtää, ja niille kierroksille ei startti yllä.
Koneremontti tehty, oli tosin samanlainen jo ennen remonttia.
Kuulostaako ruiskupumpun väljiintymiseltä, pumppu siis Motorpal? Myös huono käymään tyhjäkäyntiä, aaltoilevaa.
Meneekö muuten Minimec tuon Palin tilalle suoraan?
Koneremontti tehty, oli tosin samanlainen jo ennen remonttia.
Kuulostaako ruiskupumpun väljiintymiseltä, pumppu siis Motorpal? Myös huono käymään tyhjäkäyntiä, aaltoilevaa.
Meneekö muuten Minimec tuon Palin tilalle suoraan?
-
- Viestit: 3521
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 10654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Jos suuttimet vie pajalle, niin kannattaa sanoa, että menevät takaisin remontoimattoman pumpun perään. Hieman alempi avautumispaine on paikallaan, jos pumppua ei samalla laiteta kuntoon.
En tiedä, onko noissa 411B:n eri versioissa eroja käynnistyvyydessä, mutta ainakin oma ahdettu Minimec-pumpulla lähtee tulille kyllä aika vaatimattomilla startin nopeuksilla.
En tiedä, onko noissa 411B:n eri versioissa eroja käynnistyvyydessä, mutta ainakin oma ahdettu Minimec-pumpulla lähtee tulille kyllä aika vaatimattomilla startin nopeuksilla.
-
- Viestit: 3521
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
Suutinkärkiä siis ei olla vaihdettu, suuttimet menee pääsiäisen jälkeen testiprässättäviksi.
Rupesi kyllä tuo kansivikakin mietityttämään, että josko siellä vuotaakin venttiilit. Onko siihen mitään muita toteamistapoja kuin puristuspaineen mittaus kun mittaria ei ole. Kannellekaan ei siis remontissa tehty muutakuin nostettu pois ja paikalleen.
Rupesi kyllä tuo kansivikakin mietityttämään, että josko siellä vuotaakin venttiilit. Onko siihen mitään muita toteamistapoja kuin puristuspaineen mittaus kun mittaria ei ole. Kannellekaan ei siis remontissa tehty muutakuin nostettu pois ja paikalleen.
-
- Viestit: 3521
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Ei ole kalvoa mihin viitataSuperdexta-64 kirjoitti:Eikös se aaltoileva käynti viittaa siihen pumpun kalvoon?
Tuleekos hormista minkälaista haikua tartatessa?
Jos pumppu väljä niin tarttikierroksilla savu lähes olematonta.
Jos venttiilit vuskaa tai jostain muusta syystä riittämättömät puristuspaineet, ja pumppu ruikkii ainetta, niin savu harmaata ja sakeaa.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 12:20 pm
- Viesti:
sylinterikansi pitäis tutkia aina jos ja kun se on irti.jos ajoitukset ja
muut on tarkistettu että ovat ok niin vikatodennäköisesti
venttiileissä.ovat painuneet liian syvälle,lautasen syvyys
kannen pinnasta 1,0-1,3mm. venttiilin istukka pinnan
max. leveys 1,5mm
mulla on kolme kantta levällään jus tuon takia ja mitoissa
oleva paikollaan. tuo 1,3 mitassa oleva ei ole kovin kaksinen
talvi pakkasilla.
702,kotitekonen S
vm.78
muut on tarkistettu että ovat ok niin vikatodennäköisesti
venttiileissä.ovat painuneet liian syvälle,lautasen syvyys
kannen pinnasta 1,0-1,3mm. venttiilin istukka pinnan
max. leveys 1,5mm
mulla on kolme kantta levällään jus tuon takia ja mitoissa
oleva paikollaan. tuo 1,3 mitassa oleva ei ole kovin kaksinen
talvi pakkasilla.
702,kotitekonen S
vm.78
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 10654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
Noniin, valmettia tutkittu, venttiilit painunut keskimäärin 1.7mm syvyyteen, eli siinä taitaa vika piillä? Suutinkärjetkin on kunnossa, testattu.
Varmaan muuten olisi mennyt vielä pelkällä kansiremontillakin, hieman ehkä aikaista oli koneremontille.
Noh on mittarissa tunteja kuitenkin n.7k ja ilmeisesti kerran mennyt ympäri eli 17k yhteensä.
Varmaan muuten olisi mennyt vielä pelkällä kansiremontillakin, hieman ehkä aikaista oli koneremontille.
Noh on mittarissa tunteja kuitenkin n.7k ja ilmeisesti kerran mennyt ympäri eli 17k yhteensä.
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ei se vielä riitä tuo painuma siihen. Estää kyllä pakkasesta lähdön, mutta noillakin venttiileillä pitäisi lähteä näillä keleillä kohtuudella.
Jos kone saa ainetta, mutta lähtö on puristuksesta kiinni, pitäisi startatessa tulla runsain määrin savua. Jos taas pumpusta ei lähde ainetta, niin savuakaan ei tule. Toki jos ajoitus on ihan pielessä, niin ei se tahdo edes savua jaksaa tehdä, mutta voi silti käydä ihan asiallisesti, jos vain käyntiin saa.
Jos kone saa ainetta, mutta lähtö on puristuksesta kiinni, pitäisi startatessa tulla runsain määrin savua. Jos taas pumpusta ei lähde ainetta, niin savuakaan ei tule. Toki jos ajoitus on ihan pielessä, niin ei se tahdo edes savua jaksaa tehdä, mutta voi silti käydä ihan asiallisesti, jos vain käyntiin saa.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
Jaahas, pumpun ajoitus kyllä katsottu että on kohdillaan.
Startatessa ei savua kyllä runsain määrin tule, vähän vain valkoista lykkää pakosarjasta.
Jos tämä nyt vielä jotain auttaa niin saatu siis pilotilla käymään, joutuu starttaamaan kauan ja lähtee ensin yksi sylinteri mukaan mitä pitää käyttää pilotilla kunnes saa jauhettua tarpeelliset kierrokset ja sitten lähtee loputkin sylinterit mukaan ja alkaa käymään itsekseen.
Olisiko se silti pumpun syy?
Startatessa ei savua kyllä runsain määrin tule, vähän vain valkoista lykkää pakosarjasta.
Jos tämä nyt vielä jotain auttaa niin saatu siis pilotilla käymään, joutuu starttaamaan kauan ja lähtee ensin yksi sylinteri mukaan mitä pitää käyttää pilotilla kunnes saa jauhettua tarpeelliset kierrokset ja sitten lähtee loputkin sylinterit mukaan ja alkaa käymään itsekseen.
Olisiko se silti pumpun syy?
-
- Viestit: 3521
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su Syys 11, 2011 10:48 am
- Viesti:
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 9:11 pm
- Viesti:
paitsi tuollain moottori tietysti pyörii paljon rivakammin kun ei ole puristuksia...sbf kirjoitti:Ota suuttimet irti ja sit asennat suihkuputket nurinpäin niin että saat suuttimet riviin koneen vierelle.
Nyt kun pyörität startilla niin pitäis tulla hienot sumut, jos pumppu on kunnossa.
Tolleen pystyt helposti rajaamaan ongelmaa.
pitäisi saada jostain jotkut tulpat reikiin suuttimien tilalle...
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
Tällä tyylillä kokeiltu ja sumut oli hyvät, mutta toki kerroksia on enemmän kuin jos olisivat paikallaan.sbf kirjoitti:Ota suuttimet irti ja sit asennat suihkuputket nurinpäin niin että saat suuttimet riviin koneen vierelle.
Nyt kun pyörität startilla niin pitäis tulla hienot sumut, jos pumppu on kunnossa.
Tolleen pystyt helposti rajaamaan ongelmaa.
-
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su Syys 11, 2011 10:48 am
- Viesti:
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 7:01 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Kema, Massikkamiess, Rustaaja, Semrush [Bot] ja 31 vierailijaa