Perälevy
-
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 506
- Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 4:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 304
- Liittynyt: Su Syys 27, 2009 8:04 pm
- Viesti:
lana
laitahan kuvia lanasta. ite en tehnyt lananpäihin mitään ja tyytyväinen lanaan ollu.. tosin oma vielä kesken hienosäätöö ja maalit uupuu
tuleeko hydkääntö terälle?
tuossa oman teoksen kuvia http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=87428
tuleeko hydkääntö terälle?
tuossa oman teoksen kuvia http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=87428
Nuffield 4/65
international 434
Nuffield universal four
valmet 900 ukkomestari
Fiat 1180 dth
EX W124 E420
EX fiat ad5
international 434
Nuffield universal four
valmet 900 ukkomestari
Fiat 1180 dth
EX W124 E420
EX fiat ad5
-
- Viestit: 506
- Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 4:28 pm
- Viesti:
Ei ole tullu otettua yhtään kuvaa, mutta sitte viimeistään kun maalit päällä ja täysin valmis. Täysin mekaaninen tulee, kiintinäisellä aisalla. Voihan siihen joskus jos intoa piisaa niin laittaa hyd.käännön levylle. Sattu ylimääräinen vetopää pyöriin nurkissa niin tehdäänpä sillekki hyötykäyttöä. Kyllä sitä vain on tuossaki aivan nokko väkertämistä.
On sulla kyllä tosi siisti lana, eipä tuohon voi muuta sanua.
On sulla kyllä tosi siisti lana, eipä tuohon voi muuta sanua.
-
- Viestit: 506
- Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 4:28 pm
- Viesti:
Ei ole tullu otettua yhtään kuvaa, mutta sitte viimeistään kun maalit päällä ja täysin valmis. Täysin mekaaninen tulee, kiintinäisellä aisalla. Voihan siihen joskus jos intoa piisaa niin laittaa hyd.käännön levylle. Sattu ylimääräinen vetopää pyöriin nurkissa niin tehdäänpä sillekki hyötykäyttöä. Kyllä sitä vain on tuossaki aivan nokko väkertämistä.
On sulla kyllä tosi siisti lana, eipä tuohon voi muuta sanua.
On sulla kyllä tosi siisti lana, eipä tuohon voi muuta sanua.
-
- Viestit: 506
- Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 4:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7534
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Tai sitten käyttää The Ferguson Systemiä jolloin levy voi olla oikeinpäin ja kuski saa säädellä kopista syvyydenojaniitty kirjoitti:Melkein saman asian ajaa kun käyttää levyä väärinpäin ,siis estää haukkaamista. Jalakset tai pyörät haittaavat muuten kahteen suuntaan käyttöä (tämä oma mielipide kun on pyörät mutta usein vain haittana)
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 506
- Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 4:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Tehe semmoset että vähänkö esim. ostoskärryssä se pyörä osa että mahtuu pyörähtään ympäri. Peruuttaessa pyörähtää 180 astetta ja ei kai pitäs olla isommin hiasteena. Ja siihen ottavuus säätö jollaki pienelä työntövarren tapasella jolle en nyt nimeä keksi.
Ja eikö sole ojaniitty liian ohut rauta joka vääntyy
Ja eikö sole ojaniitty liian ohut rauta joka vääntyy
- ks1030
- Viestit: 1726
- Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 5:06 pm
- Paikkakunta: VAASA
- Viesti:
minä sanoisin että lähes pakolliset. yksi talvi tuli takuttua ilman päätylevyä kunnes sellaisen laitoin. oli niin hyvä juttu että nyt ottaa pattiin kun laitoin vain yhden... olisi toiseenkin päähän pitänyt laittaa. nopeuttaa kyllä pihan aurausta merkittävästi. tietä jos pelkästään auraa niin niitä ei tarvi.jutorni kirjoitti:Ok. Kiitos! Vielä askarruttais kysymys niistä levyn pätkistä päihin, ettei jätä sitä rantua. Ovatko ne tarpeelliset ja jos niin riittääkö yksi vai saisko olla kummassaki päässä.
tässä kuvat mun versiosta, levyn saa käännettyä taka-asentoon jolloin toimii kumpaankin suuntaan. lisäksi saa tarvittaessa pois tieltä jos ei tarvetta. sokka irti niin saa irroitettua kokonaan. http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 0c5e29.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 49deb2.jpg
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Sanoisin, ettei niitä jalaksia tarvitse. Meillä on ollut nyt nokan tekemä levy 15 vuotta. Mukana tuli pyörät pikalukoilla. Levyn takana on kummassakin reunassa kaksi paksua lattaa päällekäin noin 50mm välillä. Latoissa on 30mm reikä. Pyörissä on vastaava pitkä tappi pysryssä ja siinä tapissa epäkeskeinen holkki jota kääntämällä kiilautuu pyörässä oleva tappi levyyn. Ihan pätevä systeemi ja pyörät on nopea irrottaa, ei vain olenkoskaan tarvittu.
Tuollainen vähän kevyempi levy, jossa ei ole polanneteriä ei ole mitenkään innokas haukkaamaan. Käytännössä auraillaan levy väärinpäin pari ekaa kertaa, sitten voi vedellöä miten tahtoo. Nurmikon pintaan tulee kova jää ja siitä ei levy läpi mene. Samoin soratiellä pikkulanaukset on ajettu nostolaitteella ja viimeistely levyllä väärinpäin. Kova soratie ei ainakaan tuolla levyllä lähde liiaksi mukaan, vaan levyn voi laskea melko huolettomasti tien pintaan.
Aika vähän tuota on viime vuosina käytetty kun muuta kalustoa on riittämiin.
Tuollainen vähän kevyempi levy, jossa ei ole polanneteriä ei ole mitenkään innokas haukkaamaan. Käytännössä auraillaan levy väärinpäin pari ekaa kertaa, sitten voi vedellöä miten tahtoo. Nurmikon pintaan tulee kova jää ja siitä ei levy läpi mene. Samoin soratiellä pikkulanaukset on ajettu nostolaitteella ja viimeistely levyllä väärinpäin. Kova soratie ei ainakaan tuolla levyllä lähde liiaksi mukaan, vaan levyn voi laskea melko huolettomasti tien pintaan.
Aika vähän tuota on viime vuosina käytetty kun muuta kalustoa on riittämiin.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 10:53 pm
- Paikkakunta: Lapinlääni
- Viesti:
Ei ole jalaksia tai renkaita.
Pultattavilla hammasterillä varustettu, ilman sivuläppiä.
Jäykkä runko, mekaaninen lukitus levylle.
Toimii kesät talvet
Ottaa kivasti polannettakin, kun on keulapainoilla lisäpainoitettu 150kg
Ps. Aikuiskoulutuskeskuksilla tekevät kohtuu hinnalla levyn perälevyyn.
Kun huomioi pultattavien terien mitat ja pulttivälin, tekevät kiinnitysreijät samalla.
Itse otin vain valmiin levyn. Vahvikkeet ja pultin reijät tein itse.
Käytin vanhaa runkoa.
Pultattavilla hammasterillä varustettu, ilman sivuläppiä.
Jäykkä runko, mekaaninen lukitus levylle.
Toimii kesät talvet
Ottaa kivasti polannettakin, kun on keulapainoilla lisäpainoitettu 150kg
Ps. Aikuiskoulutuskeskuksilla tekevät kohtuu hinnalla levyn perälevyyn.
Kun huomioi pultattavien terien mitat ja pulttivälin, tekevät kiinnitysreijät samalla.
Itse otin vain valmiin levyn. Vahvikkeet ja pultin reijät tein itse.
Käytin vanhaa runkoa.
Ei sen niin väliä, minä kaivan vaan...
-
- Viestit: 506
- Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 4:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 506
- Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 4:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: lana
Mikä tuo venttiili tuossa työntövarren kiinnityspisteen lähellä on?fiat ad5 kirjoitti:tuossa oman teoksen kuvia http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=87428
-
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Pe Huhti 09, 2010 10:01 am
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: povk, transit ja 49 vierailijaa