MF 165 sotkee öljyt

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ferguman
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 7:22 pm
Viesti:

MF 165 sotkee öljyt

Viesti Kirjoittaja Ferguman »

Eli tervehdys vaan kaikille "moni ongelmaisille" Näin uutena foorumilaisena vaan ei masinistina.
Ja asiaan 4.212 moottorillinen fergu sotkee öljyt jäähdytin nesteellä.

-jäähdytin neste pysyy kirkkaana
-ei tee painetta syyläriin
-lohko ja kansi on oikaistu ja tiiviste vaihdettu
-vaivaan ei tepsiny paikka aine sen jälkeen kun totesin kannentiivisteen vaihdon olleen turha.
Missä vika???
antti.hakamaa
Viestit: 681
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
Paikkakunta: urjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

puhki syöpynyt sylinteriputki voi myös vuotaa nesteet öljypohjaan..
Viimeksi muokannut antti.hakamaa, Ma Tammi 27, 2014 10:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
bps
Viestit: 329
Liittynyt: To Tammi 05, 2012 7:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bps »

lohko syöpynyt tai halkeama jossain?
Viimeksi muokannut bps, Pe Tammi 31, 2014 7:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Jospa ottaisit öljypohjan pois,ja kurkkisit sieltä. Pikku paine syyläriin,niin löytys vuoto kohta,ei jäis arvailuun.
Ferguman
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 7:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferguman »

Kiios vastauksista.
Eikös tässä mallissa ole kuivat sylinteriputket vm:1973
Mutteriuuno
Viestit: 2775
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

Kuivat on putket.
kalvaana
Viestit: 7336
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Kuivaputkimoottori on Ferkun Perkinsi.
Kaverin Ferkussa oli huokonen lohkossa, joka päästi glykolit öljyn sekaan. Vuoto näkyi öljypohjan irrotuksen jälkeen.
Lohko meni uusiksi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Ferguman
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 7:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferguman »

Jaahas. Eli käytännössä ajetaan kunnes särkyy ja sit vaihtokone...
Mitkäs moottorit tuohon käy ilman suurta tuskaa?

Ja moottoriremonttiin en ala kun on helpompi vaihtaa koko moottori.

Käypäsistä moottoreista otetaan tarjouksia vastaan.

o44- viis neljä 11 822 Tuomas
Mutteriuuno
Viestit: 2775
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

Ferguman kirjoitti:Mitkäs moottorit tuohon käy ilman suurta tuskaa?
Traktorista peräisin oleva A4.212, A4.236 tai A4.248. Puimurissa, veneessä autossa tai missä vaan muualla kuin traktorissa kiinni ollut Perkinsi ei käy, kun ei ole kiinnityskohtia kummassakaan päässä.
arsmu
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2012 11:58 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arsmu »

älä vielä heitä kirvestä kaivoon mulla oli nuffin lohko neljästä eripaikasta halki mutta parani ku laitoi jotai ihme tököttiä syyläriin merkki joku wondervelt tai vastaava varmistan viikonloppuna ku käy pajalla mutta kesällä korjasin ja toiminu hyvin siitäasti makso jonku 25 e se purnukka ja nuffi halvalla kuntoon. suosittelen kone vaan lämpöseks tökötit sisällä ja sitte antaa jäähtyä ja senjälkeen pesee lohkon vedellä vaan niinmonta kertaa ettei tököttiä enää tuu helppo homma ja varma ainaki mulla ei mitää ainakaa häviä vaikka kokeilisikki :)
nii hyvä raktoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kalvaana
Viestit: 7336
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Ota öljypohja pois ja kato, mistä vuotaa.
Melkonen savotta vaan, kun etukehto pitää irrottaa ja taitaapi olla pari kohdistustappiakin kytkinkopan suuntaan
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
arsmu
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2012 11:58 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arsmu »

Siis aine ei ole jäähdyttäjän korjaus ainetta.
Holts wondarweld. Heavy dutu crack repair on aineen nimi.
Nuffis oli joka sylinterin väli railolla ja tämä korjas sen.
Kerran zetori sotki litkut varmaan sylinterin alapään tiiviste. Siihen auttoi jäähdyttäjänkorjaus aine. Tuo holtsin aine on tarkoitettu tosiaankin isoihin halkeamiin pieniin pistäisin jäähdyttäjän korjaajaa.
Kokeile pääset paljon helpommalla ja aineet aika halpoja siihen nähden paljonko helpommalla pääset.
Ei se paljon auta vaikka öljypohjan pois otat ja näet mistä vuotaa kova homma silti.
Zetori ollut nyt vuotamatta kolme vuotta. Helppo remontti!
nii hyvä raktoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Holtsin ainetta itsekin aikasemmin suosittelin ja laitoin omaan koneeseen.

Sen jälkeen kun purin totesin etten ikinä käytä semmoisiin koneisiin mitä on aikomus pitää useampi vuosi. Sitä moskaa on sitten joka paikassa vaikka mainos sanoisi menevän vain halkeamiin. Huuhtoi hyvin tai ei.

Voihan sillä näppärästi remonttia siirtää ja seuraava omistaja kiittää.
Suomi kuuluu länsimaihin
Ferguman
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 7:22 pm
Viesti:

Päivitystä aiheeseen

Viesti Kirjoittaja Ferguman »

Kelit kun lämpeni niin putsasin glykolit koneesta huolella, ja tyrkkäsin viimosena voiteluna holzin soosit koneeseen. Annoin olla pari kuukautta sisässä, nyt pelaa niinku pitääki. Kiitoksena masinalle tarjoilin sille tuoreet öljyt sekä ahtimen hengen ahdistukseen=)

Hyvää kesää!!!!
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa