Kuormaaja Intikkaan
- Intikka844
- Viestit: 140
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
- Viesti:
Kuormaaja Intikkaan
Tuli hommattua mettäkärry-kuormaaja paketti ja pitäs saada hydraulikka yhdistettyä IH 844:ään. Hydrauliikka ei ole meikäläisen parhaita alueita joten neuvot olis tarpeen. Voiko paluuletkun liittää perän päällä olevaan olevaan roppuun, joka näyttäisi johtavan hydraulisysteemiin? Paluu kai täytyisi olla suoraan hydrauliikkaöljyn säiliöön? Raktorissa on ulkopuolinen hydrauliöljysäiliö, joten öljyä lisätään systeemiin tämän säiliön tulpan kautta. Onko kuormaajan systeemissä miten paljon mukana hydrauliikkaöljyä, onko tästä haittaa jos se sekoittuu Intikan öljyjen kanssa (Hy-tran)?
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Varmasti on haittaa jos söljyt sekoittuu...
Vaihda siihen kuormaajaan saman merkkiset öljyt kuin traktorissa eli sitä IH:n omaa HI-Hydran(vai mitä se nyt oli) öljyä, jos sulla traktorissa on semmoista.
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Paluuliitin laitetaan työntövarren korvakkeen vasemmalla puolella olevaan tyhjennysroppuun. IH-hydran ei kauheasti tykkää sekoituksesta muihin öljyihin.
Nuo Saksalaiset omalla hydrauliikallaan eivät ole kovinkaan kranttuja hydrauliöljyn laadustaan. Meillä on 955 käytetty universaalia vuodesta 1987. Kovemmilla pakkasilla se ei meinaa heti lähteä kiertämään, alkaa vaahtoamaan muuta ongelmaa ei ole ollut.
Nuo Saksalaiset omalla hydrauliikallaan eivät ole kovinkaan kranttuja hydrauliöljyn laadustaan. Meillä on 955 käytetty universaalia vuodesta 1987. Kovemmilla pakkasilla se ei meinaa heti lähteä kiertämään, alkaa vaahtoamaan muuta ongelmaa ei ole ollut.
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
- Paikkakunta: Lohja, Nummi
- Viesti:
Kuis mahtaa olla kun 955:ssa on oma säiliö hydrauliikalle (nostolaite+ulkop.). Eikä se ole yhteydessä vaihteiston ja perän öljytilaan.
Jos näin on 844 myös ei sitä voi muuhun laittaakaan kun siihen säiliöön. Mulla on edellinen omistaja tehnyt T-haaran paluuputkeen ja siinä on vapaan paluun pikaliitin. Tässähän ei ole mitään paluusuodatinta joten ei ole niin väliä miten sen öljyn takaisin johtaa. Eikä ole niin vaativa öljyn suhteen kuin nuo englantilaiset. Ohjauksella ja jarruilla on oma piiri jossa varmaan kannattaa käyttää hy-trania, samoin kun tietysti vaihteistossa ja perässä.
Jos näin on 844 myös ei sitä voi muuhun laittaakaan kun siihen säiliöön. Mulla on edellinen omistaja tehnyt T-haaran paluuputkeen ja siinä on vapaan paluun pikaliitin. Tässähän ei ole mitään paluusuodatinta joten ei ole niin väliä miten sen öljyn takaisin johtaa. Eikä ole niin vaativa öljyn suhteen kuin nuo englantilaiset. Ohjauksella ja jarruilla on oma piiri jossa varmaan kannattaa käyttää hy-trania, samoin kun tietysti vaihteistossa ja perässä.
- Intikka844
- Viestit: 140
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
- Viesti:
Tarkennusta...
Yritin tässä perehtyä 844:n hydraulisysteemiin tarkemmin. Entinen omistaja kertoi että tässä yksilössä on lisävarusteena hydrauliikkaöljyn lisäsäiliö, jolloin öljytilavuus on 46l. Nostolaitteen yläosasta öljyntäyttöropun vierestä lähtee putki lisäsäiliöön, mahtanee olla paluureitti säiliöön. Säiliön alaosasta lähtee putket hydraulipumpuille (2 kpl). Työntövarren kiinnikkeen vieressä on tosiaan tyhjennysroppu, kuten aikaisemmassa viestissä oli. Onko kuormaajalta tuleva letku tosiaan yhdistettävä tyhjennysroppuun? Eikö voi yhdistää ylempänä olevaan täyttöroppuun? Aattelin vaan että jos tyhjennysropun avaa, niin eikös sieltä tule öljyt ulos? Vaihteistolle ja perälle on omat öljytilat, ohjauksesta en osaa sanoa toimiiko omana piirinään.
-
- Viestit: 1345
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Naapureiden jurttikoneissa on näkynyt paluuliitin laitetun tuohon tyhjennysroppuun. Niitä on ollut lisäsäiliöllä ja ilman. Sopivan kaksoisnipan kun kiertää pikaliittimeen valmiiksi niin ei sieltä paljoa kerkeä öljyä ulos tulemaan. Öljy menee ainakin oikeaoppisesti öljypinnan alapuolelle.
Ohjaus toimii samalla hydrauliöljyllä, mutta sillä on omapumppulohkonsa.
Ohjaus toimii samalla hydrauliöljyllä, mutta sillä on omapumppulohkonsa.
- Intikka844
- Viestit: 140
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
- Viesti:
Kiitos!
Kiitokset asiantuntevista vinkeistä! Eiköhän se kuormaaja saada nyt pelaamaan.
- Intikka844
- Viestit: 140
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
- Viesti:
Öljyjen vaihto kuormaajaan
Kuormaajassa kuuluu olevan Esson universal öljyt, joita ei sitten vissiin kannattaisi sotkea hy-traniin? Miten kuormaajan öljyt käytännössä olisi kätevin vaihtaa? Onnistuuko siten, että laittaa paluuletkun johonkin erilliseen säiliöön ja käyttelee sitten kuormaajan kaikkia toimintoja vähän aikaa? Neuvoja kaivataan!
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 7:36 pm
- Viesti:
- Intikka844
- Viestit: 140
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
- Viesti:
Öljyn vaihtaminen kuormaajaan taitaa olla aika vaikea toteuttaa. Helpoin tie taitaa olla sittenkin vaihtaa Intikkaan samat öljyt kuin kuormaajassakin on? Mahtaako sillä määrällä vanhaa öljyä olla merkitystä, joka jää putkiin, suodattimiin ja pumppuun, kun vanha öljy lasketaan ulos tyhjennysropuista?
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 7:36 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa