Kuormaaja Intikkaan

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
Intikka844
Viestit: 140
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
Viesti:

Kuormaaja Intikkaan

Viesti Kirjoittaja Intikka844 »

Tuli hommattua mettäkärry-kuormaaja paketti ja pitäs saada hydraulikka yhdistettyä IH 844:ään. Hydrauliikka ei ole meikäläisen parhaita alueita joten neuvot olis tarpeen. Voiko paluuletkun liittää perän päällä olevaan olevaan roppuun, joka näyttäisi johtavan hydraulisysteemiin? Paluu kai täytyisi olla suoraan hydrauliikkaöljyn säiliöön? Raktorissa on ulkopuolinen hydrauliöljysäiliö, joten öljyä lisätään systeemiin tämän säiliön tulpan kautta. Onko kuormaajan systeemissä miten paljon mukana hydrauliikkaöljyä, onko tästä haittaa jos se sekoittuu Intikan öljyjen kanssa (Hy-tran)? :?:
KL
Viestit: 637
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
Viesti:

Varmasti on haittaa jos söljyt sekoittuu...

Viesti Kirjoittaja KL »

Vaihda siihen kuormaajaan saman merkkiset öljyt kuin traktorissa eli sitä IH:n omaa HI-Hydran(vai mitä se nyt oli) öljyä, jos sulla traktorissa on semmoista.
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Paluuliitin laitetaan työntövarren korvakkeen vasemmalla puolella olevaan tyhjennysroppuun. IH-hydran ei kauheasti tykkää sekoituksesta muihin öljyihin.
Nuo Saksalaiset omalla hydrauliikallaan eivät ole kovinkaan kranttuja hydrauliöljyn laadustaan. Meillä on 955 käytetty universaalia vuodesta 1987. Kovemmilla pakkasilla se ei meinaa heti lähteä kiertämään, alkaa vaahtoamaan muuta ongelmaa ei ole ollut.
JH78
Viestit: 383
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
Paikkakunta: Lohja, Nummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JH78 »

Kuis mahtaa olla kun 955:ssa on oma säiliö hydrauliikalle (nostolaite+ulkop.). Eikä se ole yhteydessä vaihteiston ja perän öljytilaan.
Jos näin on 844 myös ei sitä voi muuhun laittaakaan kun siihen säiliöön. Mulla on edellinen omistaja tehnyt T-haaran paluuputkeen ja siinä on vapaan paluun pikaliitin. Tässähän ei ole mitään paluusuodatinta joten ei ole niin väliä miten sen öljyn takaisin johtaa. Eikä ole niin vaativa öljyn suhteen kuin nuo englantilaiset. Ohjauksella ja jarruilla on oma piiri jossa varmaan kannattaa käyttää hy-trania, samoin kun tietysti vaihteistossa ja perässä.
Avatar
Intikka844
Viestit: 140
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
Viesti:

Tarkennusta...

Viesti Kirjoittaja Intikka844 »

Yritin tässä perehtyä 844:n hydraulisysteemiin tarkemmin. Entinen omistaja kertoi että tässä yksilössä on lisävarusteena hydrauliikkaöljyn lisäsäiliö, jolloin öljytilavuus on 46l. Nostolaitteen yläosasta öljyntäyttöropun vierestä lähtee putki lisäsäiliöön, mahtanee olla paluureitti säiliöön. Säiliön alaosasta lähtee putket hydraulipumpuille (2 kpl). Työntövarren kiinnikkeen vieressä on tosiaan tyhjennysroppu, kuten aikaisemmassa viestissä oli. Onko kuormaajalta tuleva letku tosiaan yhdistettävä tyhjennysroppuun? Eikö voi yhdistää ylempänä olevaan täyttöroppuun? Aattelin vaan että jos tyhjennysropun avaa, niin eikös sieltä tule öljyt ulos? Vaihteistolle ja perälle on omat öljytilat, ohjauksesta en osaa sanoa toimiiko omana piirinään.
Make
Viestit: 1345
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Naapureiden jurttikoneissa on näkynyt paluuliitin laitetun tuohon tyhjennysroppuun. Niitä on ollut lisäsäiliöllä ja ilman. Sopivan kaksoisnipan kun kiertää pikaliittimeen valmiiksi niin ei sieltä paljoa kerkeä öljyä ulos tulemaan. Öljy menee ainakin oikeaoppisesti öljypinnan alapuolelle.
Ohjaus toimii samalla hydrauliöljyllä, mutta sillä on omapumppulohkonsa.
Avatar
Intikka844
Viestit: 140
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
Viesti:

Kiitos!

Viesti Kirjoittaja Intikka844 »

Kiitokset asiantuntevista vinkeistä! Eiköhän se kuormaaja saada nyt pelaamaan.
Avatar
Intikka844
Viestit: 140
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
Viesti:

Öljyjen vaihto kuormaajaan

Viesti Kirjoittaja Intikka844 »

Kuormaajassa kuuluu olevan Esson universal öljyt, joita ei sitten vissiin kannattaisi sotkea hy-traniin? Miten kuormaajan öljyt käytännössä olisi kätevin vaihtaa? Onnistuuko siten, että laittaa paluuletkun johonkin erilliseen säiliöön ja käyttelee sitten kuormaajan kaikkia toimintoja vähän aikaa? Neuvoja kaivataan!
verku
Viestit: 530
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verku »

Siten saa sen hydraulisäiliön ainakin tyhjenemään.
kormikki
Viestit: 137
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 7:36 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kormikki »

hydrauliikkaan käy yleisöljy,vaihteistoon hytrania ainoastaan,jarrujen takia,paluuputki siihen tyhjennys roppuun työntövarren alapuolelle!
Avatar
Intikka844
Viestit: 140
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 9:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Intikka844 »

Öljyn vaihtaminen kuormaajaan taitaa olla aika vaikea toteuttaa. Helpoin tie taitaa olla sittenkin vaihtaa Intikkaan samat öljyt kuin kuormaajassakin on? Mahtaako sillä määrällä vanhaa öljyä olla merkitystä, joka jää putkiin, suodattimiin ja pumppuun, kun vanha öljy lasketaan ulos tyhjennysropuista?
kormikki
Viestit: 137
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 7:36 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kormikki »

ainahan ne öljyt sekoittuu, kun lainaa vaikka naapurin peräkärryä. Ei sinne niin suuria määriä sitä vanhaa jää :D
verku
Viestit: 530
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verku »

Niin jos kuormainen öljyt ottaa talteen, niin täytyy irrottaa hydrauliletkut ja painaa sylinteri pitkäksi ja lyhyeksi. Niin sylinteri tyhjenee. Yksitoiminen ei tarvitse kuin painaa vain sisään. Onhan siinä työ käydä kuormain niin läpi.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa