VW Polo 1995 vaihteisto kysymys
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Vetoakselien laippojen stefat kannattaa vaihtaa sitten kun laatikko on irti. Laippaa painaa ulospäin jousi ja tämän vuoksi todella v-mäinen kasata auton alla. Laipat on kiinni keskeltä akselin päässä olevalla lukkorenkaalla, päällä peitelevy/tiiviste.
Yksin olen tätä kerran yrittänyt mutta jäi tekemättä, jollain hyvällä puristin systeemillä onnistuisi varmaankin. Omasta Golf III vuotaa toinen stefa aikapaljon, ei oikein vaan innosta alkaa sitä vaihtamaankaan.
Yksin olen tätä kerran yrittänyt mutta jäi tekemättä, jollain hyvällä puristin systeemillä onnistuisi varmaankin. Omasta Golf III vuotaa toinen stefa aikapaljon, ei oikein vaan innosta alkaa sitä vaihtamaankaan.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 6:32 pm
- Viesti:
Nyt SAMALLA ! Tietysti pitää vaihtaa: vaihteiton laakerit, synkronirenkaat, vaihteensirtäjät, kytkinlevy, vauhtipyörä, painelaakeri, kytkinasetelma ja mahdollinen kytkimen työsylinteri (jos neste kytkin) muuten uusi vaijeri !!Jantikka kirjoitti:Nyt vaihteisto on lattialla.
ruuvin reiästä saa (ainakin näyttää siltä) osat oikeaan järjestykseen kun vaihteisto on kyljellään.
Jotka on käyttänyt laatikon auki, niin voiko tuo onnistua???
Onko pakko purkaa??
-J-
Ei tee paljoo lisä-aikaa .... Mut. hintaa noin 1800€ jos riittääkään ?
Eikö isommissa remonteissa aina kuulu vaihtaa samalla muitakin kuluvia osia ?
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Laita tuollain osat paikalleen, pyörittele vaihteistoa kytkinakselista ja vetarinlaipoista ja kokeile löytyykö pykälät. Jos kaikki tuntuu olevan ok, niin miksei toimisi kunhan kaikki osat tulee varmasti kiinni eikä laatikkoon jää uimaan mitään irto-osia.Jantikka kirjoitti:Nyt vaihteisto on lattialla.
ruuvin reiästä saa (ainakin näyttää siltä) osat oikeaan järjestykseen kun vaihteisto on kyljellään.
Jotka on käyttänyt laatikon auki, niin voiko tuo onnistua???
Onko pakko purkaa??
-J-
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 6:32 pm
- Viesti:
Ja jos koneen remppaa, niin samallahan sen korin maalauttaa ja massauttaaJantikka kirjoitti:Joo, varsinkin kun on myymässä sen viidelläsadalla.
Mutta kun moottori on jo toisesta päästä irti niin samallahan se menis moottoriremonttikin. Noiden edellämainittujen pikkujuttujen lisäksi. Onhan sillä ajettu jo 70 tuhatta kilometriä.
Mutta se vaihteiston purku???
ja sisusta tietty uusiks nahkalla (mokka sellaisella) tulee siistin nakönen ?
Noh ! Leikki sikseen ..
Yleensä vaan näissä keskusteiluissa tulee se, että vaihda samalla se ja se.
Mutta vaikka itse, harrastus mielellä korjailee , niin se "arvo" tahtoo silti helposti
kolminkertaistua tollaisessa alle 1000€ autossa (osien myötä) !
Jos omaa tuntipalkkaa alkais laskeen ni se on varmaan, - merkkinen jo nyt.
sun 500€ autoa ajtellen ?
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Joo, halvemmaksi ja helpommaksi olis tullut ajaa se paikalliselle romumiehelle. Olis jäänyt 50 ekeä voitolle.
Mutta pitää ottaa se harrastuksena, aika ja rahat menee! No, ehkä ei kaiiki mene Poloon, se aika.
Kokemusvuosi (kymmenten) kuluessa on alkanut tekemään vain sellaisia täsmäremontteja, korjataan se mikä on rikki, ei muuta. Ja monesti vasta kun on pakko, on tuota vanhaa kalustoa senverta paljon.
Mutta pitää ottaa se harrastuksena, aika ja rahat menee! No, ehkä ei kaiiki mene Poloon, se aika.
Kokemusvuosi (kymmenten) kuluessa on alkanut tekemään vain sellaisia täsmäremontteja, korjataan se mikä on rikki, ei muuta. Ja monesti vasta kun on pakko, on tuota vanhaa kalustoa senverta paljon.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 6:32 pm
- Viesti:
Mulla ihan sama tilanne !!Jantikka kirjoitti:Joo, halvemmaksi ja helpommaksi olis tullut ajaa se paikalliselle romumiehelle. Olis jäänyt 50 ekeä voitolle.
Mutta pitää ottaa se harrastuksena, aika ja rahat menee! No, ehkä ei kaiiki mene Poloon, se aika.
Kokemusvuosi (kymmenten) kuluessa on alkanut tekemään vain sellaisia täsmäremontteja, korjataan se mikä on rikki, ei muuta. Ja monesti vasta kun on pakko, on tuota vanhaa kalustoa senverta paljon.
Tsemppiä sulle remonteissa !
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Joo, laatikko on nyt auki ja voi sanoa että ei olisi tarvinnut, koska sen pakin siirtäjän sai kohdalleen kun laatikko oli kyljellään maassa. Mutta nyt se on auki ja pakin siirtäjä kohdallaan ja tappi paikallaan.
Tätä selvitystä tehdessä tuli selville että ko laatikko ei ole kovin kestävän maineessa, laakerivaurioita. Tuo laatikko vaatii vähintään 50 tuhannen km välein öljynvaihdon. Ellei tiheämminkin. Vois kestää paremmin.
Tätä selvitystä tehdessä tuli selville että ko laatikko ei ole kovin kestävän maineessa, laakerivaurioita. Tuo laatikko vaatii vähintään 50 tuhannen km välein öljynvaihdon. Ellei tiheämminkin. Vois kestää paremmin.
-
- Viestit: 766
- Liittynyt: Su Syys 20, 2009 9:32 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: kronos ja 44 vierailijaa