Mikä sopii Volvo 641 kuormaajan moottoriksi
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 9:03 pm
- Viesti:
Mikä sopii Volvo 641 kuormaajan moottoriksi
Onko tietoa:
Olen kuullut, että VOLVOn D42 moottorin tilalle 641 kuormaajaan on helposti asennettavissa VALMETin valmiste. Huhu kertoi, että siinä on sama kiinnitys vaihteistoon.
Volvon koneessa, niin kuin tässäkin on ongelmana katkeava kampiakseli.
Onko kellään tietoa mikä mahtaa olla Valmetin tyyppi?
Esko J
Olen kuullut, että VOLVOn D42 moottorin tilalle 641 kuormaajaan on helposti asennettavissa VALMETin valmiste. Huhu kertoi, että siinä on sama kiinnitys vaihteistoon.
Volvon koneessa, niin kuin tässäkin on ongelmana katkeava kampiakseli.
Onko kellään tietoa mikä mahtaa olla Valmetin tyyppi?
Esko J
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 4:20 pm
- Paikkakunta: tuusula
- Viesti:
Todennäköisesti on tarkoitettu Valmet 411 moottoria joka on kyllä mitoiltaan sopiva. Voisin tarkastaa tuon vauhtipyöräkotelon ja vaihteiston pulttauksen sopivuuden, meillä on kyllä varmaan useampaakin mallia.
Volvon 42 kampiakseliakin kyllä löytyisi ja useita purettuja moottoreita, joten kyllä vanhankin koneen saisi kunnostettua ja on kyllä valmettia parempi myös kestävyydeltään. Kilauttele jos kiinnosta. Jake 0400-953199
Volvon 42 kampiakseliakin kyllä löytyisi ja useita purettuja moottoreita, joten kyllä vanhankin koneen saisi kunnostettua ja on kyllä valmettia parempi myös kestävyydeltään. Kilauttele jos kiinnosta. Jake 0400-953199
MAANSIIRTOKONEPURKAAMOT MAANSIIRTOPALVELU Ky ja
VETOKO Oy Tuusula Twitter: @konepurkaamo Facebook: @maansiirtokonepurkaamo
VETOKO Oy Tuusula Twitter: @konepurkaamo Facebook: @maansiirtokonepurkaamo
- Kontio
- Viestit: 1661
- Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 4:20 pm
- Paikkakunta: tuusula
- Viesti:
- Kontio
- Viestit: 1661
- Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
310 on se yleinen valmetin kolmisylinterinen kone jota on käytetty ainakin traktoreissa, leikkuupuimureissa ja vetureiden paineilmakompuren pyörityksessä ja ties missä muuallakin.
Mutta olisi tiedossa halvalla tuollainen 310BL kone, niin ajattelin että jos vaan koppa sopisi vaihteiston päätyyn, niin melkein vaihtaisi koneen sinne ennemmin kuin alkaisi korjaamaan tuota väsynyttä BM:ää.
Toki siellä kyllä on tilaa pidemmällekin koneelle ja saattaisi olla kyllä tiedossa tuo 411 konekin edullisesti...
Mutta olisi tiedossa halvalla tuollainen 310BL kone, niin ajattelin että jos vaan koppa sopisi vaihteiston päätyyn, niin melkein vaihtaisi koneen sinne ennemmin kuin alkaisi korjaamaan tuota väsynyttä BM:ää.
Toki siellä kyllä on tilaa pidemmällekin koneelle ja saattaisi olla kyllä tiedossa tuo 411 konekin edullisesti...
-
- Viestit: 582
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 4:20 pm
- Paikkakunta: tuusula
- Viesti:
kyllä se volvon 6-pyttynenkin sinne sopii,ja vaikka cummins tai Perkins v8, mutta jos tarkemmin ajatellaan niin onko siinä enää mitään järkeä, aina tulee se tilanne kun tiukassa paikassa haluaa polkasta pedaalin pohjaan, se mitä sitten tapahtuu on jo myöhäistä peruuttaa.
MAANSIIRTOKONEPURKAAMOT MAANSIIRTOPALVELU Ky ja
VETOKO Oy Tuusula Twitter: @konepurkaamo Facebook: @maansiirtokonepurkaamo
VETOKO Oy Tuusula Twitter: @konepurkaamo Facebook: @maansiirtokonepurkaamo
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Voisi kuvitella ja melkein tietääkin, että volvon td55 ja td60 sarjoissa on lohkon pulttikuviot samat. Epäilen siis, että se d42 koneen perässä ollut koppa kävisi suoraan kiinni kuutoseen.
Teho on suhteellista. Moottorista saa sitä vähemmäksikin. Nuo pikku kuutoset eivät voimillaan huimaa. Liekkö edes täyttä sataa heppaa vapaasrihengittävissä. On siis täysin omassa vallassa, millän tehoilla konetta tulee käyttämään. Voimansiirrossa voi olla reilustikin virivaraa tai sitten ei. Seuraavaksi suuremmassa mallissa on juuri käytetty näitä moottoreita.
Toki pidemmän moottorin asennut teettää työtä, mutta se on melko helposti sinne laitettavissa jos se käy kytkinkoppaan kiinni.muuan sorafirma osti 80-luvulla 980 pillarin. Siitä katkesi kampiakseli. He sovittivat tilalle scanian v8 moottorin tilalle. Voimaa on hurjasti ja kone ammattikäytössä sillä tehdään töitä vielä tänä päivånäkin . Youtubessa näkyy olevan video, vaikuttaa siltä ettei omistaja juuri sääli konetta vaan käyttää lisävoimia täysimääräisesti.
Teho on suhteellista. Moottorista saa sitä vähemmäksikin. Nuo pikku kuutoset eivät voimillaan huimaa. Liekkö edes täyttä sataa heppaa vapaasrihengittävissä. On siis täysin omassa vallassa, millän tehoilla konetta tulee käyttämään. Voimansiirrossa voi olla reilustikin virivaraa tai sitten ei. Seuraavaksi suuremmassa mallissa on juuri käytetty näitä moottoreita.
Toki pidemmän moottorin asennut teettää työtä, mutta se on melko helposti sinne laitettavissa jos se käy kytkinkoppaan kiinni.muuan sorafirma osti 80-luvulla 980 pillarin. Siitä katkesi kampiakseli. He sovittivat tilalle scanian v8 moottorin tilalle. Voimaa on hurjasti ja kone ammattikäytössä sillä tehdään töitä vielä tänä päivånäkin . Youtubessa näkyy olevan video, vaikuttaa siltä ettei omistaja juuri sääli konetta vaan käyttää lisävoimia täysimääräisesti.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 401
- Liittynyt: La Kesä 25, 2011 5:17 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Vähän ohi aiheen, mutta eiköhän nuo 640/641 Volvojen vaihteistot kestä vähän riskimmänkin moottorin, sillä sama vaihteisto oli käytössä myös 840/841 kutoskoneisissa...
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Valmet 865 -97
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Valmet 405 -86
Valmet 865 -97
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 4:20 pm
- Paikkakunta: tuusula
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa