Mikä sopii Volvo 641 kuormaajan moottoriksi

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
ejarvine
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 9:03 pm
Viesti:

Mikä sopii Volvo 641 kuormaajan moottoriksi

Viesti Kirjoittaja ejarvine »

Onko tietoa:
Olen kuullut, että VOLVOn D42 moottorin tilalle 641 kuormaajaan on helposti asennettavissa VALMETin valmiste. Huhu kertoi, että siinä on sama kiinnitys vaihteistoon.
Volvon koneessa, niin kuin tässäkin on ongelmana katkeava kampiakseli.
Onko kellään tietoa mikä mahtaa olla Valmetin tyyppi?

Esko J
savimies
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 4:20 pm
Paikkakunta: tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja savimies »

Todennäköisesti on tarkoitettu Valmet 411 moottoria joka on kyllä mitoiltaan sopiva. Voisin tarkastaa tuon vauhtipyöräkotelon ja vaihteiston pulttauksen sopivuuden, meillä on kyllä varmaan useampaakin mallia.
Volvon 42 kampiakseliakin kyllä löytyisi ja useita purettuja moottoreita, joten kyllä vanhankin koneen saisi kunnostettua ja on kyllä valmettia parempi myös kestävyydeltään. Kilauttele jos kiinnosta. Jake 0400-953199
MAANSIIRTOKONEPURKAAMOT MAANSIIRTOPALVELU Ky ja
VETOKO Oy Tuusula Twitter: @konepurkaamo Facebook: @maansiirtokonepurkaamo
Avatar
Kontio
Viestit: 1661
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Eikös näissä 640/641 koneissa ole sama vaihteisto?

Itsellä on tuo vanhempi 640, ja siinä on tuon kolmisylinterisen BM:n kanssa ongelmia. Ajattelin, että passaisiko sinne samalla kotelolla olevaan rakoon esim valmetin 310BL kone..?
savimies
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 4:20 pm
Paikkakunta: tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja savimies »

310 on minulle tuntematon malli, mutta kyllä siellä tilaa on vaikka 411 valmetille. Meillä on kyllä 3-syl. bolinderin osiakin paljon ja 1-2 koko moottoriakin taitaa löytyä.
MAANSIIRTOKONEPURKAAMOT MAANSIIRTOPALVELU Ky ja
VETOKO Oy Tuusula Twitter: @konepurkaamo Facebook: @maansiirtokonepurkaamo
Avatar
Kontio
Viestit: 1661
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kontio »

310 on se yleinen valmetin kolmisylinterinen kone jota on käytetty ainakin traktoreissa, leikkuupuimureissa ja vetureiden paineilmakompuren pyörityksessä ja ties missä muuallakin.
Mutta olisi tiedossa halvalla tuollainen 310BL kone, niin ajattelin että jos vaan koppa sopisi vaihteiston päätyyn, niin melkein vaihtaisi koneen sinne ennemmin kuin alkaisi korjaamaan tuota väsynyttä BM:ää.
Toki siellä kyllä on tilaa pidemmällekin koneelle ja saattaisi olla kyllä tiedossa tuo 411 konekin edullisesti...
Jantikka
Viestit: 582
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

Savimies, laitoin yv.tä
Coynty mies
Viestit: 759
Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coynty mies »

Paikkakunnalla yksi seppä laittoi 6 sylinterisen volvon ka-moottorin
Ei tartte ajaa kuin pintakaasulla vääntöä riittää toimii vastapaononakin hyvin.
Coynty mies
Viestit: 759
Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coynty mies »

Paikkakunnalla yksi seppä laittoi 6 sylinterisen volvon ka-moottorin
Ei tartte ajaa kuin pintakaasulla vääntöä riittää toimii vastapaononakin hyvin.
savimies
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 4:20 pm
Paikkakunta: tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja savimies »

kyllä se volvon 6-pyttynenkin sinne sopii,ja vaikka cummins tai Perkins v8, mutta jos tarkemmin ajatellaan niin onko siinä enää mitään järkeä, aina tulee se tilanne kun tiukassa paikassa haluaa polkasta pedaalin pohjaan, se mitä sitten tapahtuu on jo myöhäistä peruuttaa.
MAANSIIRTOKONEPURKAAMOT MAANSIIRTOPALVELU Ky ja
VETOKO Oy Tuusula Twitter: @konepurkaamo Facebook: @maansiirtokonepurkaamo
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Voisi kuvitella ja melkein tietääkin, että volvon td55 ja td60 sarjoissa on lohkon pulttikuviot samat. Epäilen siis, että se d42 koneen perässä ollut koppa kävisi suoraan kiinni kuutoseen.
Teho on suhteellista. Moottorista saa sitä vähemmäksikin. Nuo pikku kuutoset eivät voimillaan huimaa. Liekkö edes täyttä sataa heppaa vapaasrihengittävissä. On siis täysin omassa vallassa, millän tehoilla konetta tulee käyttämään. Voimansiirrossa voi olla reilustikin virivaraa tai sitten ei. Seuraavaksi suuremmassa mallissa on juuri käytetty näitä moottoreita.

Toki pidemmän moottorin asennut teettää työtä, mutta se on melko helposti sinne laitettavissa jos se käy kytkinkoppaan kiinni.muuan sorafirma osti 80-luvulla 980 pillarin. Siitä katkesi kampiakseli. He sovittivat tilalle scanian v8 moottorin tilalle. Voimaa on hurjasti ja kone ammattikäytössä sillä tehdään töitä vielä tänä päivånäkin . Youtubessa näkyy olevan video, vaikuttaa siltä ettei omistaja juuri sääli konetta vaan käyttää lisävoimia täysimääräisesti.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
birchbay
Viestit: 401
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 5:17 pm
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja birchbay »

Vähän ohi aiheen, mutta eiköhän nuo 640/641 Volvojen vaihteistot kestä vähän riskimmänkin moottorin, sillä sama vaihteisto oli käytössä myös 840/841 kutoskoneisissa...
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Valmet 865 -97
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Kuva
savimies
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 4:20 pm
Paikkakunta: tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja savimies »

Vaihteisto ei ole niin arka paikka, mutta takavetoakselit ja 4-vedonlaatikko ovat noissa 600-800 sarjan volvoissa heikkoja.
MAANSIIRTOKONEPURKAAMOT MAANSIIRTOPALVELU Ky ja
VETOKO Oy Tuusula Twitter: @konepurkaamo Facebook: @maansiirtokonepurkaamo
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa