Ford 6410 lämpöanturi
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
Ford 6410 lämpöanturi
Missähän tuo mahtaa sijaita ?Mittarissa ei nouse kun yhden pykälän lämmöt. Kun laittaa virrat päälle niin kyllä käy kaikki tolpat mutta sitten ei enää näytä lämpöjä. Ostin uuden anturin ja arvelin sen vaihdon auttavan.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
Lämmöt kyllä tuntuisi normaalisti nousevan - ainakin puhaltaa sisälle lämmintä. Tuo 6410 version digitaalinäyttökin on ollut hieman haastava - ei tosin mitään kummallista - lamppujen vaihtoa ja kosketus ongelmia. Mutta tuo lämpötila-anturi olisi hyvä saada pelittämään että ei tule isompia vaurioita jos pääsee ylikuumumaan.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
No niin anturi löytyi. On mielenkiintoisessa paikassa - siinä termostaatin vieressä. Ja kuten arvata saattaa on siitä johto poikki. Nyt kun tietäisi että minkä värinen piuha tuohon kuuluisi. Irrallaan on kuitenkin noita päitä useampia - ilmeisesti lisävarusteita jne varten. Voisiko olla tummanvihreä/sininen tuo lämpöanturin piuha ?
Ei ole sähkökaaviota itselläni.
Ei ole sähkökaaviota itselläni.
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 2:37 pm
- Paikkakunta: oulun eteläinen
- Viesti:
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
Kiitokset vahvistuksesta. Otin uuden lämpöanturin ja tein siihen maajohdon ja + johdonkiinni, lämmitin vettä ja laitoin anturin kuumaan veteen. Sitten kiinni tuohon vihreä/sini - johtoon ja mittari traktorissa alkoi heti näyttämään. Sitten liitin johdon traktorissa olevaan anturiin - mutta ei mitään reaktiota. Eli anturikin on siis vaihdettava. Arvelin, että melkoinen operaatio tuo vaihto. Laturi ainakin irti - /turbon putket / syylärin tukirauta ja sitten voisi jo päästä käsiksi. Eipä taida olla helpompaa konstia.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Helppoa kuin heinänteko!Justus kirjoitti:Miten tuollainen rakennetaan ? Voiko tuohon hyödyntää yleismittaria tms. rakentamiseen? En ole oikein sähköpuolen asioissa vahvimillani.
Katkaiset lämpöanturille menevän johdon sopivasta kohtaa ja laitat johdon väliin vaikkapa 47ohmin lankapotentiometrin (= säätövastus). Sitä säätämällä asetat traktorin lämpömittariin oikean arvon, kun kone on lämmin. Seuraavaksi mittaat vastusmittarilla (yleismittarin ohmi-alue) vastuksen arvon ja vaihdat suunnilleen samanarvoisen kiinteän vastuksen tilalle. Siinä se. Vastus pitää tietenkin olla muutaman watin tehoinen ja se pitää kiinnittää siten, ettei tärinä katkaise johtoa.
Jos sopivaa potentiometriä ei löydy helposti, voi tietenkin kokeilla hakuammuntana muutamalla eriarvoisella kiinteällä vastuksella. Esimerkiksi 4,7-22-47 ohmin vastuksilla saat jo aika monta variaatiota, kytkemällä niitä sarjaan, taikka rinnan. Vastukset ovat halpoja, eli parilla eurolla saa jo tuon setin.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
Vaivattomin ratkaisu on mennä sinne varaotiskille ja pyytää alkuperäinen osa vaikka runkonumeron perusteella.
Siinä alkuperäisessä anturissa jopa tiivisteliima kierteessä valmiina ja on sopiva.
omassa mk3 8210 oli sama vika ja alkuperäisellä osalla korjattu 5min.
ET tarvitse mitään muuta.
Ainakin E-P koneesta ja tarvikkeesta saa alkuperäisen jos teillä päin ei haluta myydä.
Siinä alkuperäisessä anturissa jopa tiivisteliima kierteessä valmiina ja on sopiva.
omassa mk3 8210 oli sama vika ja alkuperäisellä osalla korjattu 5min.
ET tarvitse mitään muuta.
Ainakin E-P koneesta ja tarvikkeesta saa alkuperäisen jos teillä päin ei haluta myydä.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
Mittari toimii ja näyttää oikeat lukemat. Eli paikallisesta ford-liikkeestä löytyi se alkuperäinenkin vaihtoehto. En tiedä miksi alkuu antoivat tuon tarvikkeen. Vaihtokin on helppoa kun näköjään tekee kerralla enemmän purkua. Kiitokset tiedoista.
Olisi jostakin kiva tietää mitä kaikkea tuossa mittarissa on alkuperäisesti toiminut tai näkynyt. Omasta ei ihan varmuutta. Nyt toimii öljynpaine, lämpötila, polttoaine. Nopeuden näyttö ei toimi - varmaankin tuokin joku anturivika tms. lieneekö tuosta kokemusta ?
Olisi jostakin kiva tietää mitä kaikkea tuossa mittarissa on alkuperäisesti toiminut tai näkynyt. Omasta ei ihan varmuutta. Nyt toimii öljynpaine, lämpötila, polttoaine. Nopeuden näyttö ei toimi - varmaankin tuokin joku anturivika tms. lieneekö tuosta kokemusta ?
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 10:20 am
- Viesti:
Mittari toimii ja näyttää oikeat lukemat. Eli paikallisesta ford-liikkeestä löytyi se alkuperäinenkin vaihtoehto. En tiedä miksi alkuu antoivat tuon tarvikkeen. Vaihtokin on helppoa kun näköjään tekee kerralla enemmän purkua. Kiitokset tiedoista.
Olisi jostakin kiva tietää mitä kaikkea tuossa mittarissa on alkuperäisesti toiminut tai näkynyt. Omasta ei ihan varmuutta. Nyt toimii öljynpaine, lämpötila, polttoaine. Nopeuden näyttö ei toimi - varmaankin tuokin joku anturivika tms. lieneekö tuosta kokemusta ?
Olisi jostakin kiva tietää mitä kaikkea tuossa mittarissa on alkuperäisesti toiminut tai näkynyt. Omasta ei ihan varmuutta. Nyt toimii öljynpaine, lämpötila, polttoaine. Nopeuden näyttö ei toimi - varmaankin tuokin joku anturivika tms. lieneekö tuosta kokemusta ?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: arsa, Google [Bot], Jones2 ja 44 vierailijaa