Suzukin varoitusvalo palaa
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
Suzukin varoitusvalo palaa
Reissussahan se usein tapahtuu. Tänään alkoi Suzuki Grand Vitaran, vm 2004, bensanelikko, varoitusvalo "Moottoritoimintojen vikamerkkivalo" palaa. Mitä voisi tarkistaa melkein tien päällä? Ajattelin sitten tehdä paremman yrityksen kotona. Tekeekö mitään, jos ajan 400 km? Moottori tuntuu toimivan ihan normaalisti.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 8:30 pm
- Paikkakunta: Etelä-savo
- Viesti:
Katsot konehuoneesta että kaikki helposti esillä olevat liittimet ja letkut ovat kiinni eikä mitään vuoda alle. Jos auto toimii normaalisti niin voit ajaa huoletta tuon matkan. Toki kun kotio pääset niin mieluiten mahdollisimman pian sitten testeriin kiinni jotta selviää valon palamisen syy.
Zetor 5511
Leyland 384 kaivuri
Leyland 384 kaivuri
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
Jos ketä kiinnostaa niin tilanne on nyt tämä. Kotona tarkistin piuhoja, puhalsin ilmanputsarista enimmät pölyt ja irroitin akun miinuspiuhan "vähintään 90 sekunniksi" eli se oli irrallaan muutaman minuutin. Vaihdoin lisäkdi öljyt mottoriin kun se aika oli lähellä.
Kun sitten starttasin köhi moottori aluksi huonosti käyntiin, mutta varoitusvalo sammui heti. Ja tuntuu pysyvän sammuksisa, mutta tyhjäkäynnin kierrokset ovat laskeneet 500 tienoille. Olen vasta koeajanut pienen lenkin ja toiveessa on että jos vaikka kierrokset palautuisivat sinne 750 paikkeille kilometrien myötä. Muuten täytyy alkaa tutkia 1500 sivuista englanninkielistä korjaamokirjaa vaikka verenpaine siitä nousee. Muutoin tuntuu veto hyvältä. Mitä mieltä masinistit? Onko suunta oikea vai päin kallista remonttia?
Kun sitten starttasin köhi moottori aluksi huonosti käyntiin, mutta varoitusvalo sammui heti. Ja tuntuu pysyvän sammuksisa, mutta tyhjäkäynnin kierrokset ovat laskeneet 500 tienoille. Olen vasta koeajanut pienen lenkin ja toiveessa on että jos vaikka kierrokset palautuisivat sinne 750 paikkeille kilometrien myötä. Muuten täytyy alkaa tutkia 1500 sivuista englanninkielistä korjaamokirjaa vaikka verenpaine siitä nousee. Muutoin tuntuu veto hyvältä. Mitä mieltä masinistit? Onko suunta oikea vai päin kallista remonttia?
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
Jos ketä kiinnostaa niin tilanne on nyt tämä. Kotona tarkistin piuhoja, puhalsin ilmanputsarista enimmät pölyt ja irroitin akun miinuspiuhan "vähintään 90 sekunniksi" eli se oli irrallaan muutaman minuutin. Vaihdoin lisäkdi öljyt mottoriin kun se aika oli lähellä.
Kun sitten starttasin köhi moottori aluksi huonosti käyntiin, mutta varoitusvalo sammui heti. Ja tuntuu pysyvän sammuksisa, mutta tyhjäkäynnin kierrokset ovat laskeneet 500 tienoille. Olen vasta koeajanut pienen lenkin ja toiveessa on että jos vaikka kierrokset palautuisivat sinne 750 paikkeille kilometrien myötä. Muuten täytyy alkaa tutkia 1500 sivuista englanninkielistä korjaamokirjaa vaikka verenpaine siitä nousee. Muutoin tuntuu veto hyvältä. Mitä mieltä masinistit? Onko suunta oikea vai päin kallista remonttia?
Kun sitten starttasin köhi moottori aluksi huonosti käyntiin, mutta varoitusvalo sammui heti. Ja tuntuu pysyvän sammuksisa, mutta tyhjäkäynnin kierrokset ovat laskeneet 500 tienoille. Olen vasta koeajanut pienen lenkin ja toiveessa on että jos vaikka kierrokset palautuisivat sinne 750 paikkeille kilometrien myötä. Muuten täytyy alkaa tutkia 1500 sivuista englanninkielistä korjaamokirjaa vaikka verenpaine siitä nousee. Muutoin tuntuu veto hyvältä. Mitä mieltä masinistit? Onko suunta oikea vai päin kallista remonttia?
-
- Viestit: 2962
- Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 809
- Liittynyt: Ke Kesä 01, 2011 9:23 am
- Paikkakunta: Tikkakoski
- Viesti:
Jep jep, kallista tulee, voi voiVenemies kirjoitti:Jos ketä kiinnostaa niin tilanne on nyt tämä. Kotona tarkistin piuhoja, puhalsin ilmanputsarista enimmät pölyt ja irroitin akun miinuspiuhan "vähintään 90 sekunniksi" eli se oli irrallaan muutaman minuutin. Vaihdoin lisäkdi öljyt mottoriin kun se aika oli lähellä.
Kun sitten starttasin köhi moottori aluksi huonosti käyntiin, mutta varoitusvalo sammui heti. Ja tuntuu pysyvän sammuksisa, mutta tyhjäkäynnin kierrokset ovat laskeneet 500 tienoille. Olen vasta koeajanut pienen lenkin ja toiveessa on että jos vaikka kierrokset palautuisivat sinne 750 paikkeille kilometrien myötä. Muuten täytyy alkaa tutkia 1500 sivuista englanninkielistä korjaamokirjaa vaikka verenpaine siitä nousee. Muutoin tuntuu veto hyvältä. Mitä mieltä masinistit? Onko suunta oikea vai päin kallista remonttia?
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 8:30 pm
- Paikkakunta: Etelä-savo
- Viesti:
Ohjainlaite nollautui tuolla akunkengän irroituksella menettäen sopeutusarvot ja tippui siis perusarvoilleen. Tyhjäkäynti palautaa normaaliksi varsin todennäköisesti kun autolla ajetaan vähän enemmän vaihtelevaa ajoa. Kirjoittelit että valo syttyi reissussa ollessa joten oletan että ajoitte autolla pidemmän matkan nyt joten vikakoodina varsin todennäköisesti laiha seos ykköslohkolta eli ensimmäiseltä lambda-anturilta. Tuo ei sitten tarkoita että lambda olisi rikki, syitä useita mutta tekemäsi huoltotoimet jo hyvä pohjatyö. Jos/kun valo syttyy uudestaan niin käytät auton testerissä vikakoodien luvussa samoin tein niin selviää vikakoodi ja suunta mistä lähteä syytä etsimään.
Zetor 5511
Leyland 384 kaivuri
Leyland 384 kaivuri
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
Kiitos tähänastisista neuvoista! Nyt tilanne on aivan teidän oletustenne mukainen. Valo syttyi taas eilen aamulla kun lähdin pieneen reissuun. Sammui sitten yllättäen seuraavan 20 kilometrin pätkän ajaksi. Syttyi taas illalla ja paloi senkertaisten viiden peninkuorman ajan.
Koodien luku on seuraavaksi ohjelmassa. Katsoin luettelosta että Biltemalla on kolme erilaista lukijaa jotka ovat yhteensopivia EOBD/EOBDII ja CAN diagnoosisysteemien kanssa. Minulla on netistä ostettuna Suzukin korjaamokäsikirja, jossa tuntuvat selittävän hommat perusteellisesti, mutta en silti saanut selvää onko Suzuki Grand Vitara 2004 J20 koneella yhteensopiva EOBD tai EOBDII kanssa. Tietoa otetaan kiitollisuudella vastaa ja vihjeitä siitä miten asian selvittäisi.
Toivoo nimimerkki Epätietoinen mutta ei vielä epätoivoinen
Koodien luku on seuraavaksi ohjelmassa. Katsoin luettelosta että Biltemalla on kolme erilaista lukijaa jotka ovat yhteensopivia EOBD/EOBDII ja CAN diagnoosisysteemien kanssa. Minulla on netistä ostettuna Suzukin korjaamokäsikirja, jossa tuntuvat selittävän hommat perusteellisesti, mutta en silti saanut selvää onko Suzuki Grand Vitara 2004 J20 koneella yhteensopiva EOBD tai EOBDII kanssa. Tietoa otetaan kiitollisuudella vastaa ja vihjeitä siitä miten asian selvittäisi.
Toivoo nimimerkki Epätietoinen mutta ei vielä epätoivoinen
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
-
- Viestit: 2962
- Liittynyt: To Maalis 22, 2012 2:23 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
-
- Viestit: 3006
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
väsyneen lambdan takia tuo valo syttyy pintakaasulla ajellessa ja kunnolla kiihdyttäessä saattaa lambdan jännite nousta taas juuri normaalin rajoihin, jolloin ecu sammuttaa häiriövalon syttyäkseen taas hetken hissuttelun jälkeen uudestaan.
Toki koodien luku ennen mitään korjauksia.
Toki koodien luku ennen mitään korjauksia.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
-
- Viestit: 3006
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Ei se lambda kaasua painamalla korjaannu, jännite vaan saattaa rikkaammasta seoksesta johtuen hetken olla normaalilla alueella (yli 0,7v) jolloin ecu sammuttaa häiriövalon.
Lambda ei hajoa kertalaakista, vaan väsyy vähitellen. Kun lambdan jännite on keskimäärin jo niin alhainen, että ecu tulkitsee siinä olevan vikaa, syttyy häiriövalo ensimmäiseksi juuri hissutteluajossa.
Lambda ei hajoa kertalaakista, vaan väsyy vähitellen. Kun lambdan jännite on keskimäärin jo niin alhainen, että ecu tulkitsee siinä olevan vikaa, syttyy häiriövalo ensimmäiseksi juuri hissutteluajossa.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
Suzukin varoitusvalo vaan jaksaa palaa, mutta sen verran olen päässyt etiäppäin että hain Biltemasta koodinlukijan (15-1362) joka löytää koodin P0135. Korjaamokirja antaa koodille seuraavan tulkinnan: HO2S heater circuit malfunction (Sensor-1). Terminal voltage i lover than specification at heater off or it is higher at heater on.
Mitäpä tuohon tekisi? Voisi selvitä kirjasta mutta englannin lukeminen nostaa aina verenpainetta niin ajattelin jotta löytyisikö oikotie masinistien avulla.
Mitäpä tuohon tekisi? Voisi selvitä kirjasta mutta englannin lukeminen nostaa aina verenpainetta niin ajattelin jotta löytyisikö oikotie masinistien avulla.
Vaihda lambda-anturi uuteen. Siitä on todennäköisesti lämmityspiiri rikki ja kun lambda ei rupea toimimaan ECU:n mielestä tarpeeksi nopeasti niin sytyttää vikavalon ja antaa vikakoodin.
http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-Erro ... fault.aspx
http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-Erro ... fault.aspx
-
- Viestit: 880
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:57 pm
- Paikkakunta: Humppila
- Viesti:
Siis vaihda nimenomaan ensimmäinen(sensor 1) anturi joka on ennen katalysaattoria, katalysaattorin jälkeen on toinen lambda(sensor 2), joka tarkastelee katalysaattorin toimintaa.sportswgn kirjoitti:Vaihda lambda-anturi uuteen.
http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-Erro ... fault.aspx
Ferguson TED -52
Ursus 385 -76
Ursus 385 -76
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 9:30 am
- Paikkakunta: Söderbärke
- Viesti:
Noita lambdahärpättimiä tuntuisi löytyvän moneen lähtöön. Halvimmat eBayn vehkeet muutaman tupakkiaskin hinnalla (+rahti). Hovihankkijallani Biltemalla on moneen vehkeeseen sopivia sondeja, myös Grand Vitaraan, näyttäisi. Sitten olisi myös titaaninen murikka joka kai olisi omiaan ensimmäiseksi tunnistimeksi.
Onko kokemuksia Bilteman laadusta tällä alueella? Miten tuon titaanisen kanssa joka toimisi 1-5 V "laajakaistalla"?
Onko kokemuksia Bilteman laadusta tällä alueella? Miten tuon titaanisen kanssa joka toimisi 1-5 V "laajakaistalla"?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 30 vierailijaa