VW 1.4 TSI moottorin kestävyys
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su Joulu 10, 2006 6:00 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
VW 1.4 TSI moottorin kestävyys
Nykyinen Golf Variant alkaa olla jo vaihtoiässä ja olen ajatellut vaihtaa sen uudempaan Variantiin 1.4 TSI moottorilla. Yksi ehdokaskin löytyi, mutta sitten kuulin, että 1.4 TSI moottoreita on hajonnut. Hajoamisen syy on ilmeisesti jakopään ketjun löystyminen ja siitä aiheutuneet ongelmat. Tuohon ehdolla olevaan vaihtoautoon on vaihdettu uusi ketju (ajettu 75 000 km). Liekö uusi ketju sitten parempaa laatua ja voiko TSI moottoreihin luottaa? Onko masinisteilla kokemuksia VW:n TSI moottoreista ja jakopään ketjujen kestävyydestä?
Toinen vaihtoehto on siirtyä seuraavaan kokoluokkaan ja esim. Audi A4:ään tai Mersuihin. Luulisi niiden ainakin kestävän.
Toinen vaihtoehto on siirtyä seuraavaan kokoluokkaan ja esim. Audi A4:ään tai Mersuihin. Luulisi niiden ainakin kestävän.
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
Mitä olen kuullut niin nuissa tsi koneissa on ollut vähän kaikenlaista vikaa, jakopää viat suurimpina... Muistelisin että tuo ongelma on perujaan ketjunkiristyksessä, jonka hoitaa yksi pieni öljynpaineella toimiva mäntä jonka kaverina on jousi (luokkaa kuulakärkikynä)... Tuo kiristin kun sitten antaa sopivasti löysiä niin jako on pielessä ja kaikkea kivaa tapahtuu moottorissa...
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 7:05 pm
- Viesti:
http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-m ... minen.html
Tuolla hieman keskustelua aiheesta... Ko keskustelussa aikapaljon huuhaata mutta sopivalla suodattimella lukien sieltä seasta löytyy ihan asiaakin.
Tuolla hieman keskustelua aiheesta... Ko keskustelussa aikapaljon huuhaata mutta sopivalla suodattimella lukien sieltä seasta löytyy ihan asiaakin.
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Vaimolla on tsi golf, ajettu 75t ja jakoketju rupes rallattamaan, vaihtovat merkkiliikkeessä ketjun, kiristimen ja nokkaakselin päähän jonku ennakonsäätörattaan, tms.
Rallatus ainaki loppu, eikä maksanut mitään kun oli tehtaan takuun piirissä.
Näitä ei kannata jättää mäkeen seisomaan pelkkä vaihde päällä, sillä jos pyörii moottori taaksepäin voi löysä ketju hypätä, kun paineita ei ole kiristäjässä ja mekaanista lukitusta kiristäjälle ei ole.
Niissä aikaisemmissa tsi-malleissa oli kaks turboa ja niissä oli ollut turbojen takia moottorivaurioita, tää on yhdellä turbolla.
Aika näyttää miten kestää, mutta kaikkiaan hyväntuntonen auto.
Rallatus ainaki loppu, eikä maksanut mitään kun oli tehtaan takuun piirissä.
Näitä ei kannata jättää mäkeen seisomaan pelkkä vaihde päällä, sillä jos pyörii moottori taaksepäin voi löysä ketju hypätä, kun paineita ei ole kiristäjässä ja mekaanista lukitusta kiristäjälle ei ole.
Niissä aikaisemmissa tsi-malleissa oli kaks turboa ja niissä oli ollut turbojen takia moottorivaurioita, tää on yhdellä turbolla.
Aika näyttää miten kestää, mutta kaikkiaan hyväntuntonen auto.
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:39 am
- Paikkakunta: Lpr./Nastola
- Viesti:
Tulipa oma, 150tkm ajettu vm. 2006 1.4 TSI golffi myytyä heti jakoketjurempan jälkeen pois. Hintaa remontille tuli n.2500e josta itselle jäi "vain" 800e maksettavaa.
Huollon asiakaspalvelija kertoi epäsuorasti että eipä se uusi ketju taida entistä kummempi olla, ehkä kestää taas 100tkm hyvällä tuurilla ja seuraavassa remontissa maahantuoja EI tule enää vastaan!
Kaiken syynä on siis tuo päin p..settä suunniteltu jakoketjun kiristysmekanismi. Samaa on muuten käytetty aika monessa muussakin VAG-konsernin moottorissa vm.2005-n.2010..ihan vaan vinkkinä! Nythän VW/VAG onkin sitten tehnyt vähin äänin taas jakopään käytön hihnalla, kumma juttu!
DSG-laatikko on muuten toinen klonkswaakkenin "laatutuotos"; tuttavapiirissä on kaksi VW/DSG-yhdistelmää joista toinen on jo n.50tkm jälkeen hajonnut. Saas nähdä milloin toinenkin paukkuu; En usko että kovin monella dsg:llä tullaan ajamaan yli 150tkm.
Huollon asiakaspalvelija kertoi epäsuorasti että eipä se uusi ketju taida entistä kummempi olla, ehkä kestää taas 100tkm hyvällä tuurilla ja seuraavassa remontissa maahantuoja EI tule enää vastaan!
Kaiken syynä on siis tuo päin p..settä suunniteltu jakoketjun kiristysmekanismi. Samaa on muuten käytetty aika monessa muussakin VAG-konsernin moottorissa vm.2005-n.2010..ihan vaan vinkkinä! Nythän VW/VAG onkin sitten tehnyt vähin äänin taas jakopään käytön hihnalla, kumma juttu!
DSG-laatikko on muuten toinen klonkswaakkenin "laatutuotos"; tuttavapiirissä on kaksi VW/DSG-yhdistelmää joista toinen on jo n.50tkm jälkeen hajonnut. Saas nähdä milloin toinenkin paukkuu; En usko että kovin monella dsg:llä tullaan ajamaan yli 150tkm.
-Ford 8N-
-MF 35 Standard 23C-
-MF 35 Standard 23C-
-
- Viestit: 2012
- Liittynyt: La Tammi 12, 2008 7:08 pm
- Paikkakunta: Vindala
- Viesti:
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: To Elo 08, 2013 5:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 1857
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Pahimpiin tapauksiin on taidettu 100tkm matkalla vaihtaa ketju jo kahdesti.
Tuon kun lukee, niin ei tee mieli hankkia ko. moottorilla varustettua autoa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0
Maahantuoja tuntuu pesevän kätensä aika huolella noista ongelmista. Toki eihän se maahantuojan vika ole jos tehdas suoltaa silkkaa paskaa. Mutta luulisi, että tuon kaltaisella takuupolitiikalla VW tekee ooppelit ja myynti putoaa kahdeksikymmeneksi vuodeksi kärjestä tuonne ynnä muihin.
Tuon kun lukee, niin ei tee mieli hankkia ko. moottorilla varustettua autoa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0
Maahantuoja tuntuu pesevän kätensä aika huolella noista ongelmista. Toki eihän se maahantuojan vika ole jos tehdas suoltaa silkkaa paskaa. Mutta luulisi, että tuon kaltaisella takuupolitiikalla VW tekee ooppelit ja myynti putoaa kahdeksikymmeneksi vuodeksi kärjestä tuonne ynnä muihin.
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 12929
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kyllä se vaan on niin, että koko maailman autoteollisuus on keskittynyt nykyään tuottamaan vain uutena ja uudehkoina jonkun aikaa kunnolla toimivia autoja. Viiden vuoden jälkeen viimeistään odotetaan, että katsellaan jo uutta tuotetta tehtaan listoilta. Vanha joutaa hakkuriin. Siis se vain viisi vuotta vanha. Mitä viisi vuotta vanhemmille autoille tapahtuu käytössä, on meidän Suomalaisten ja Afrikkalaisten murheena.
-
- Viestit: 4036
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
- Paikkakunta: Wetenpää
- Viesti:
Kyllä kaikki autot ovat jo vuosia olleet aika laaduttomia. VAG moottorimurheet ovat kyllä hyvin synkkää tarinaa. Eräs vannoutunut VW-mies ja taksiyrittäjä tilasi äskettäin mersun, kun Transporteriin tuli jo toinen moottorinvaihto alle 100Tkm... Kamelin selkä taittui. Mutta lopettipa muille kuittailun hanomagista!
Itse olen tänään menossa ostamaan kaikesta huolimmatta variantti Golfin. Tosin en itselle, mutta kuitenkin. Näiden hinta ovat tulleet aika reippaasti alas ja mielestäni tarjoavat käytettyinä hyvin vastinetta sijoitettuun pääomaan nähden.
Itse olen tänään menossa ostamaan kaikesta huolimmatta variantti Golfin. Tosin en itselle, mutta kuitenkin. Näiden hinta ovat tulleet aika reippaasti alas ja mielestäni tarjoavat käytettyinä hyvin vastinetta sijoitettuun pääomaan nähden.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
-
- Viestit: 1680
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Mjaa, jo 50 vuotta sitten Amerikoissa oltiin sitä mieltä että auton tarvitsee kestää seitsemän vuotta. Ja joka vuodeksi tehtiin uusi malli jotta kauppa käySuperdextaaja kirjoitti:Kyllä se vaan on niin, että koko maailman autoteollisuus on keskittynyt nykyään tuottamaan vain uutena ja uudehkoina jonkun aikaa kunnolla toimivia autoja. Viiden vuoden jälkeen viimeistään odotetaan, että katsellaan jo uutta tuotetta tehtaan listoilta. Vanha joutaa hakkuriin. Siis se vain viisi vuotta vanha. Mitä viisi vuotta vanhemmille autoille tapahtuu käytössä, on meidän Suomalaisten ja Afrikkalaisten murheena.
Hölmöä se on valmistajan tehdä ikuisia mutta siitähän oli täällä joskus se hehkulampputopic...
Mitä olen viime aikoina kuullut noista moottori- ja DSG-murheista niin aika kiltisti ovat niitä takuuseen korjanneet.
Edelleen olen sitä mieltä että autoissakin pätee kirjailija Mauri Sariolan viisaus "parempi kertarysäys kuin ainainen kitinä"
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Rehellisesti täytyy pitkän linjan VAG leiriläisenä sanoa että kehityssuunta on pelottava. No näillä vanhoilla mennään niin pitkään kuin se vaan kohtuuvaivalla ja -kuluilla on mahdollista.kalvaana kirjoitti:On kyllä kumma, että Volkkari on pitäny maineensa, vaikka niitä tekniikkamurheita tuntuu riittävän ja vaikka maahantuoja maksattaa asiakkailla selviä tuotekehitysmokia!
-
- Viestit: 731
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: To Elo 08, 2013 5:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Kuullostaa kauhistuttavalta, kun muistelee edellisen kuminauhakauden tapahtumia, katkeilevia remmejä, kuluvia hihnapyöriä ja helevetin kalliita remminvaihtohuoltojapela kirjoitti:Piiri pieni pyörii,nythän VAG on palaamassa taas tuttuun hihnavetoon epäonnisen ketjukokeilun jälkeen.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 1857
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Eikös tuo niin ole, että MB:llä ei ole vieläkään yhtään remmivetoista moottoria ja tuntuvat kestävän. Taitaa sillä mersun ketjulla miljoonan ajaa.Max565 kirjoitti:Se on jännä juttu, miten ennen ja jopa 2000-luvullakin osattiin valmistaa kestäviä ketjukoneita, esim MB dieselit. Ei ketjukaan ikuinen ole, mutta pitempi käyttöikä kuin hihnalla. Rattaista puhumattakaan.
Noissa VAG:n surullisissa TSI-koneissa ketju on onnistuttu käsittämättömällä tavalla alimitoittamaan niin, että venyy pahimmillaan alle 50 tkm:n ajoilla jo vaihtokuntoon. Lisäksi se kiristäjän toteutus on onneton.
Kyllähän VAG:n laitteiden kanssa pärjää, pitää vain tietää tarkasti mitkä moottorit pitää jättää kauppaan (esim. vanhemmat 1,4 16V bensat, ketjuvetoiset TSI:t, 2,5TDI V6:t ja kaikki pumpparidieselit)
(Itsellänikin VAG autoja jo viides menossa)
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Heikki75 ja 22 vierailijaa