Zetor 7745 pitkä vieteri

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ysi
Viestit: 9
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 8:50 pm
Viesti:

Zetor 7745 pitkä vieteri

Viesti Kirjoittaja Ysi »

Kseisessä koneessa oleva pitkä startti jota auttaa pumppaamalla käsipumpulla muutaman kerran. luin jostakin, että oli laitettu sähköinen pumppu joka auttoi, mihin kohtaan se laitettiin, otettiinko vanha käsipumppu pois toiminnasta??

T.Ykä
pontus
Viestit: 317
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pontus »

eipä sekään välttämättä täysin auta jos saa ilmoja tankin ja pumpun välisestä letkusta. itse asensin pumpun ennen lasikuppia ohittaen vanhan pumpun.
moispe
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moispe »

Auttaa kun laitat takaiskuventtiilin pumpun jälkeen tankillepäin. Asiaa on käsitelty masinistissa aikaisemminkin.Itse pumppailen niinkuan että ääni muuttuu ja aina on lähtenyt hyvin käymään.
eeki
Viestit: 305
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 6:50 pm
Paikkakunta: Oulun keskusta!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeki »

Itte laitoin sen takaiskun siihen ennen siirtopumpua ja autoi sekin, toinenjuttu että vaihtaa siirtopumpu niin toimii taas jonkunaikaa.
Tavoittaa vain sähköpostilla tai puhelimella 0400252530
Ysi
Viestit: 9
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 8:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ysi »

Minkälainen se pumppu tai takaiskuventtiili oli?.

T.Ykä
M-72
Viestit: 146
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:10 pm
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M-72 »

vaihdoin rikkoutuneen siirtopumpun bosch merkiseen tarvikemalliin ja nyt saa aina pumpata ennen starttia, ennen originaalipumpulla lähti heti käyntiin...
Jaahas
Viestit: 735
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

-Taitaa olla yleinen ominaisuus näille mopo-mallin zetkoille? :?: Crystalleissa ja Urkeissa on lyhyemmät vieterit :wink: ,ainakin oman kokemuksen mukaan :!:
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Eikös joskus setorit maalattu vihreiks ja myyty jontikoina?

Ainakin kerran katsoin kaverin työpaikan 7710 JD:n starttausta (230 hv lastutettu) kotvan starttasi, ilman lupaamista. vouvouvouvouvouvouvouv hörhörhör... Ja kesä helteinen päivä oli. Normaalia tuntui vielä olevan :roll:

Olisiko ollut zetkan tekniikkaa?
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Latvala
Viestit: 1285
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Latvala »

Olikos tuo jo commonrail jontikka? Kuulemma näissä kestää starttauksessa aluksi vähän aikaa, ennenkö paineet nousee ja kone hörähtää käyntiin.
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Juu commonrail oli, mutta ei CR valtrat, ja muut starttaa nuin pitkään.

Saapi olla viissataselle kymmenen astetta pakkasta ennenkuin niin pitkään pitää startata. Varmaan 10 sek meni ennenkuin hörähti!

Toinen mikä starttuuttaa on koululla oleva TJ 1270 Cummins jakaja pumpulla. Samoin kirnuuttaa, huoltomiehet on räpeltäny, mutta vaiva jatkuu.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
eeki
Viestit: 305
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 6:50 pm
Paikkakunta: Oulun keskusta!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeki »

Se Bochin käsipumppu pitää kiertää pohjaan kiinni,,, muutoin se vuotaa ilmat.
Mutta nyt tarkoitin sen alla olevaa varsinaista siirtopumppua, jossa männässäoleva takaiskuventiili päästää läpi josta seuraa että pumppu tyhjenee ja vaatii siten käsipumppauksen tai sitten vastaavasti pitkän vieterin.
Mutta laiskanmiehen pikakonstina: laittaa siihen imupuolen putkeen takaiskuventiilin, jolloin pa-ei pääse valuun tankkiin takaisin (niitä löytyy tarvikeliikkeistä tai sitte minulta hyllystä)
Tavoittaa vain sähköpostilla tai puhelimella 0400252530
tutkija
Viestit: 2329
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija »

tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

Joskus saa ilmaa myös lasikupin vuotavasta tiivisteestä taikka sitten lasikupin reunassa on lohkeama ja kovettunut tiiviste ei tiivistä siitä kohti tarpeeksi joilloin vetää ilmat. Lohkon ja ruiskupumpun välissä on pari letkua, joiden lemmarit taikka itse letkut voivat vuotaa. Mutta ne saa kärsivällisyydellä vaihdettua varsin helposti. Jos laittaa takaiskuventtiilin, on syytä laittaa tarvikesuodin, sellainen pikkunen, ennen venttiiliä, koska takaiskuventtiiliin jää helposti roskia ja silloin se ei toimi. Kokeileppa nätä ennen siirtopumpun uusimista. Joskus vielä saattaa käsipumpun männän o-rengas päästää ilmaa läpi, mutta uusimalla samalla senkin helposti varmistettua varman käyntiinlähdön.



Tommi
Jusi
Viestit: 595
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusi »

Kannatta vaihtaa kaikki polttoaineletkut myös suuttimien ylivuotoletkut.
M-72
Viestit: 146
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:10 pm
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M-72 »

siis boschin pumppu kiertää pohjaan?, no perskules aina sitä jotain oppii vaikka eo osaiskaan kysyä, kiitoksia vinkistä.
M-72
Viestit: 146
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:10 pm
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M-72 »

kokeilin kiertää pumpun karaa pohjaan, ei onnistu ei ole kierrettä. tulihan kokeiltua
jupu
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 7:01 pm
Paikkakunta: pohjois-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jupu »

Itellä oli zetor 5011 sama vika,aina sai olla ilmaamassa.Eikä kärsiny ajaa alle puolentankin taikka kovin kallelleen ym ym.Lasikupin tiivisteestä tosi tarkka peli tämä setori.Loppuvaiheessa ei hirvinnyt pihasta edemmäs lähteä kun aina sai ilmoja.Nykytilanteesta en tiedä miten pelaa,kone meni Puolaan 8).Mutta jälkikäteen ajatellen kelpo kone.
pontus
Viestit: 317
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pontus »

jupu kirjoitti:Itellä oli zetor 5011 sama vika,aina sai olla ilmaamassa.Eikä kärsiny ajaa alle puolentankin taikka kovin kallelleen ym ym.Lasikupin tiivisteestä tosi tarkka peli tämä setori.Loppuvaiheessa ei hirvinnyt pihasta edemmäs lähteä kun aina sai ilmoja.Nykytilanteesta en tiedä miten pelaa,kone meni Puolaan 8).Mutta jälkikäteen ajatellen kelpo kone.
Samoin möin oman zetorini puolaan. Maksovat mielestäni ihan kohtalaisesti.
Jaahas
Viestit: 735
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

Minkälaisia hintoja maksaavat,jos vertaa siihen,mitä me Suomalaiset samoista härveleistä pyydämme?
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 75 vierailijaa