Volvon pikkujaon pulttikuvio
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Volvon pikkujaon pulttikuvio
Olisi tarkoitus siirtä Tubelessaikaan, joten meinasin teettää uudet keskiöt volvon pikkujaolla ja vaihtaa ne tubeless-vanteisiin. Olisiko jollain tarkkoja mittoja, joilla nuo kalikat saisi teetettyä. Sen verran mittailin jo itse että:
keskireikä noin 220mm, pulttikehä 10x285mm. Pultinreijän halkaisija ??? Lähinnä keskireijän tarkka koko ja pultinreijän halkaisja. Yhtään vannetta ei ole irtaallaan, joten siksi nuo mitat on vielä kyselyssä.
keskireikä noin 220mm, pulttikehä 10x285mm. Pultinreijän halkaisija ??? Lähinnä keskireijän tarkka koko ja pultinreijän halkaisja. Yhtään vannetta ei ole irtaallaan, joten siksi nuo mitat on vielä kyselyssä.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 459
- Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 7:30 pm
- Paikkakunta: JIK-Peruspalveluliikelaitos-kuntayhtymä
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Traktorin kärryynhän nämä. Ajattelin että jos kaikki lukkovanteet vaihtaisi nykyaikaan. Alkaa olla nuo 20" renkaat niin lahoja ja arvokkaita, ettei enää kannata niistä haaveita.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 459
- Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 7:30 pm
- Paikkakunta: JIK-Peruspalveluliikelaitos-kuntayhtymä
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kiitos vaivannäöstä.
Pitääpä kysäistä pajalta mitä maksaa jos plasma leikkaa levystä kymmenen kappaleen sarjan noita kiekkoja. Luulisin volvossa olevan samat pultit.
Pitääpä kysäistä pajalta mitä maksaa jos plasma leikkaa levystä kymmenen kappaleen sarjan noita kiekkoja. Luulisin volvossa olevan samat pultit.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 459
- Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 7:30 pm
- Paikkakunta: JIK-Peruspalveluliikelaitos-kuntayhtymä
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ihan normi lukollinen kasiparissa ollut perä, tein siitä hiekkakärryn, valmistajasta ei sen kummemmin tietoa. Vanteissa ei ole kartiota, vaan keskistys keskireiästä, siksi se keskireiän halkaisija oli tarpeen saada tietää tarkasti.
Metsäperäkärryssä on samalla jaolla vanteet, ne on jonkun kuorma-auton perävaunun navat. Siinäkin on jo melko pykineet renkaat, eli vaihtolistalle nekin pitää laittaa.
Ostin tässä vielä yhden vanhan kuorma-autosta tehdyn vetävän yksiakselisen kärryn. Se on ollut pitkään metsässä, ja renkaistakin on vain vanteet jäljellä. En ole sen jaosta ottanut selvää, mutta siihenkin varmaan nyt laitan nykymuodin mukaiset renkaat. Jokin muu, kuin eurojako siinäkin varmasti on.
Metsäperäkärryssä on samalla jaolla vanteet, ne on jonkun kuorma-auton perävaunun navat. Siinäkin on jo melko pykineet renkaat, eli vaihtolistalle nekin pitää laittaa.
Ostin tässä vielä yhden vanhan kuorma-autosta tehdyn vetävän yksiakselisen kärryn. Se on ollut pitkään metsässä, ja renkaistakin on vain vanteet jäljellä. En ole sen jaosta ottanut selvää, mutta siihenkin varmaan nyt laitan nykymuodin mukaiset renkaat. Jokin muu, kuin eurojako siinäkin varmasti on.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 1534
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
- Viesti:
Vanajassa on vanteissa seevit kummankin puolen, vanne keskittyy etupäässä mutterien kanssa, takapäässä keksittyy myös keskireiästä. Näin ainakin 505 ja 690 - malleissa. Volvossa lienee suorat reiät ilman seevejä?12441 kirjoitti:Löysin pyöränpultin ja jarrurummun, pultti oli 25.4 paksu tasaiselta osaltaan jenka osa n:19 ja jarrurummussa pultinreikä 26mm tuo reikäpiiri on sen 285.Nuo on siis eatonin perän mittoja Vanajan perässä ainakin pultinreikä isompi,vaikka jako on sama
-
- Viestit: 459
- Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 7:30 pm
- Paikkakunta: JIK-Peruspalveluliikelaitos-kuntayhtymä
- Viesti:
UniversalDM4 kirjoitti:Vanajassa on vanteissa seevit kummankin puolen, vanne keskittyy etupäässä mutterien kanssa, takapäässä keksittyy myös keskireiästä. Näin ainakin 505 ja 690 - malleissa. Volvossa lienee suorat reiät ilman seevejä?12441 kirjoitti:Löysin pyöränpultin ja jarrurummun, pultti oli 25.4 paksu tasaiselta osaltaan jenka osa n:19 ja jarrurummussa pultinreikä 26mm tuo reikäpiiri on sen 285.Nuo on siis eatonin perän mittoja Vanajan perässä ainakin pultinreikä isompi,vaikka jako on sama
Näin on! Löytyis muuten vanajan takasilta ylimääräisenä
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Olin ajatellut hommata 295/80 renkaat, mutta niiden suhteenpa on saatavuus myös huono. 315 leveitä renkaita on paremmin saatavissa, mutta millaisella vanteella ne sopivat paripyöriksi. Alkuperäinen rengas on vain 255 tai 275 leveä. 295:n vanteella eivät kuulema sovi paripyöriksi, mutta ykköspyöriksi kyllä. Pitäisi siis ilmeisesti hommata suosiolla leveämmät vanteet, mutta sitten taitaa rengas tulla melko lähelle runkoa.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
- mike
- Viestit: 5311
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Halkaisijahan on juuri sopiva kun se on sen metrin, taitaa nykyinen olla sen 103cm. Leveyden puolesta pitää olla tarkkana sopiiko.
Toisaalta, jos 385 kantavuus riittäisi, niin sittenhän se menisi ykköspyörillä. Eikö kuitenkin 385/70 ole huomattavasti korkeampi kuin vaikka 315/70, joka on sen metrin luokkaa.
Toisaalta, jos 385 kantavuus riittäisi, niin sittenhän se menisi ykköspyörillä. Eikö kuitenkin 385/70 ole huomattavasti korkeampi kuin vaikka 315/70, joka on sen metrin luokkaa.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
- mike
- Viestit: 5311
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: cimmo, Garymies, Google [Bot], MAKESON, Mika 82 ja 45 vierailijaa