Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

Saapiko M660:seen miten kulutusosia, laakereita hihnoja jne? Kannattaako sekaantua?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stls »

Saa sen mitä tarvii. Hihnat ja laakerit alan liikkestä ja erikoisemmat osat purkupörssistä. Siellä on uutta ja vanhaa osaa.

Kaksi hihnaa on selkätaivutuksella, niitä saa vaihtaa useammin, muut menee pitkään. Laakereista olkikelan ja vetoakselin laakerit ovat veemäisimmät mitä joskus myös menee, muita harvoin, esim hihnapyöriä. Tyypillisistä vikapaikoista on ollut juttua jossain aiemminkin.

t. 3 x M770
Jokisalo
Viestit: 661
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:04 am
Paikkakunta: Pöytyä/Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokisalo »

Jos jotain osia tarvii niin meillä on on vielä kokonainen puimuri jäljellä...tosin suoraa peltiä tosta ei taida löytyä yhtään :D.
Kuorma-autojen ja leikkuupuimureiden osien kauppias.
https://turuntelipalkki.fi/
040/7026265 tai 0400/521261.
Muovihitsausta harrastehinnoin.
https://www.facebook.com/MuovihitsaustaTurku/
Jokisalo@hotmail.com
Paikkakunta Turku/Pöytyä
TDK
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 3:15 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TDK »

www.konekorjaamo.com Tuolta on kaikki tarvittava löytyny 660 deutziin, muistaakseni kaikki vieläpä hyllystä.
sakkuli
Viestit: 272
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 11:13 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkuli »

M660 omistaja hihkaiskoot niin multa saapi muutaman käytetyn terän (koko ruodon, kunnosta ei mitää käryä), ilmanputsarin kannen ja pyörään tulevan vetokehän mistä puuttuu hammas (kunnostuksen mahdollisuudesta en tiedä).

Kahvipakettia en huoli vaihdossa kun sitä en juo, mutta kaljan voin ottaa.
Emppu
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 7:54 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Tuo vetoakselin laakeri on ainakin 600:ssa outo. Itse laakeri on normitavaraa, mutta valupesää ei saa mistään uutena. Se on hieman urheilukenttää muistuttava muodoltaan, ja neljällä pultilla kiinni. Mahdollisuus on tietenkin sitten vaihtaa ihan neliön/ pyöreä laakeripesä ja tehdä sille uusi kannatuspukki runkoon.
Nuo edellisen kirjoittajan mainitsemat vetokehät maksaa myös helposti puolet koneen hinnasta kun akseli menee yleensä samalla. Liikaa revitystä ja levikkeiden käytöä kannattaa välttää, muuten lienee hyvä peli.
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stls »

Riittävästi vaan rasvaa vetokehille, vaikka kyllä noi ovat vähän sellaiset heikot paikat koneessa kun pehmeessä painetaan menemään.

En ihan äkkiseltään muista että koskaan olisi tarvinnut sitä laakeripesää vaihtaa, kyllä se on ollut aina ehjä, uutta laakeria vaan tilalle.
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

Kun mulla on aika vähän kokemusta puimureista, mitenkä saapi testattua nuo vetokehät ja laakerit että ovat kunnossa?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
Osmo_
Viestit: 8630
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Laakerit ainakin sillä että ottaa akselilta sivuttaiskuormituksen pois (eli hihna paikaltaan tai rengas ilmaan) ja sitten nykii ja nuljuttelee joka suuntaan.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stls »

Ja kun vaikka hihnapyörää pyörittelee niin jos krohisee niin laakeri menossa. Puimurista kuulee monesti ihan käynnissä olleessaan jos joku laakeri on huonossa kunnossa tai muu alkava vika tulossa. Täytyy tietysti olla kuunnellu sitä normaalia ääntä jo sitä ennen :)
Vetokehän kunto taitaa olla vaikea todeta purkamatta. Niitä vetoakselin laakereita kun on vaihdeltu niin siinä vaiheessa tuo kehä on irti ja näkee. Kyllä siellä voi parista hampaasta kulma puuttua eikä se menoa haittaa. Vetoakselin laakerin kunnosta on vaikea tietää, se ei tyypillisesti oireile mitenkään ennen kuin pamahtaa. Voi olla että pyörä ilmaan jne niin alkavan oireen voi löytää.
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja routi »

Mikä on vialla, kun kulmavaihteen hihnapyörä pyörähtää lähes varttikierroksen?
Sammuttaessa koneen rytisee aika pahasti. Puinnit tuli onneksi valmiiksi ennen kuin mitään vahinkoa ehti tapahtua.
Niin malli on M770.
jompsa
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:59 am
Paikkakunta: Kouvolan ja Savitaipaleen välissä
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja jompsa »

Siellä 'kytkimen' paikalla on kumista tehty tärinänvaimennin. Se kun kunnolla hajoaa katkeaa veto kokonaan, ei välttämättä hajota muuta siel on vaan rauta rautaa vasten. En tiiä saako sitä kumiosaa mistään, ite otin omasta varaosakoneesta taitaa sama osa olla melkein kaikissa teutseissa.
jompsa
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:59 am
Paikkakunta: Kouvolan ja Savitaipaleen välissä
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja jompsa »

Nii ja ne vetokehät kannattaa vaihtaa keskenään, ni tulee kulumattomat hampaat eteenpäin ajaessa. Ja sitä rasvaa sit joka päivä sinne pyörien nippoihin!
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja stls »

routi kirjoitti:Mikä on vialla, kun kulmavaihteen hihnapyörä pyörähtää lähes varttikierroksen?
Sammuttaessa koneen rytisee aika pahasti. Puinnit tuli onneksi valmiiksi ennen kuin mitään vahinkoa ehti tapahtua.
Niin malli on M770.
Pitääpä muuten omistakin koneista koittaa paljonko on klappia, ikinä ei ole tarvinnut kulmavaihteen suunnille mitään tehdä. Kumikytkin siellä on juu, sama murkula mitä ennen sitä oikeaa kytkintä. Näissä "sivumoottorillisissa" sama osa kaikissa. Varaosana tuotaa saa normaalisti
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja routi »

stls kirjoitti:
routi kirjoitti:Mikä on vialla, kun kulmavaihteen hihnapyörä pyörähtää lähes varttikierroksen?
Sammuttaessa koneen rytisee aika pahasti. Puinnit tuli onneksi valmiiksi ennen kuin mitään vahinkoa ehti tapahtua.
Niin malli on M770.
Pitääpä muuten omistakin koneista koittaa paljonko on klappia, ikinä ei ole tarvinnut kulmavaihteen suunnille mitään tehdä. Kumikytkin siellä on juu, sama murkula mitä ennen sitä oikeaa kytkintä. Näissä "sivumoottorillisissa" sama osa kaikissa. Varaosana tuotaa saa normaalisti
Startti kun oli ennen kautta huollon alla, niin huomasin kaavelissa olevan jotain irtonaista moskaa joka ilmeisesti liittyy nyt tähän, silloin ei ollut välystä kuin vajaa sentti.
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja masankp »

Joo, semmoisia naruja jos näkyy, niin joustokumi on entinen, eikä se vetoa lopeta vaikka ei olis ollenkaan kumia, koska pultit ja niissä olevat kumin helat vastaavat toisiinsa.
Mulla on kaikki osat, koko puimuri M600 hyvakuntoinen 2000.-
Vajaan sentin välys tulee hammasvälyksestä ja on normaalia.
pienitalli
Viestit: 1748
Liittynyt: Su Maalis 20, 2016 9:29 am
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja pienitalli »

Miullakin seisoo pihalla Fahrin 600. Siihen on vaihdettu suuremmat pyörät, puintikelan varstat,
varstasillan langat, olkikelan akseli. ...
Ja jotain muutakin pikkutavaraa.
Ja kohlinten puulaakeritkin taitaa löytyä hyllystä

Jos 5 vuotta seisonut puimuri jota ei ole käynnistetty tuona aikana kiinnosta niin kerro.
Aikanaan tuo puimuri kulki aika pehmeällä suopellolla.
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja routi »

Kestääkö uusi yhtä kauan kuin toi alkuperäinen, ei oo meinaan olut koskaan vielä auki. Puima on siis vm.-81, tunteja mittarissa n.2500h.
Täytyy putsata kone ja ajaa verstaaseen työn alle.
Mistä muuten kyseinen osa kannattaa hommata?
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja masankp »

Latvalan puimuripurkaamosta, Töysästä pitäs löytyä uusia ja käytettyjä.
routi
Viestit: 189
Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
Viesti:

Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus

Viesti Kirjoittaja routi »

Nyt on uus rätti paikallaan, mutta onko jollain tietoa variaattorin hihnojen kireydestä, ohjekirja hukassa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 856XL, Bing [Bot], Raivaaja, zukka ja 48 vierailijaa