Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Saapiko M660:seen miten kulutusosia, laakereita hihnoja jne? Kannattaako sekaantua?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Saa sen mitä tarvii. Hihnat ja laakerit alan liikkestä ja erikoisemmat osat purkupörssistä. Siellä on uutta ja vanhaa osaa.
Kaksi hihnaa on selkätaivutuksella, niitä saa vaihtaa useammin, muut menee pitkään. Laakereista olkikelan ja vetoakselin laakerit ovat veemäisimmät mitä joskus myös menee, muita harvoin, esim hihnapyöriä. Tyypillisistä vikapaikoista on ollut juttua jossain aiemminkin.
t. 3 x M770
Kaksi hihnaa on selkätaivutuksella, niitä saa vaihtaa useammin, muut menee pitkään. Laakereista olkikelan ja vetoakselin laakerit ovat veemäisimmät mitä joskus myös menee, muita harvoin, esim hihnapyöriä. Tyypillisistä vikapaikoista on ollut juttua jossain aiemminkin.
t. 3 x M770
-
- Viestit: 661
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:04 am
- Paikkakunta: Pöytyä/Turku
- Viesti:
Jos jotain osia tarvii niin meillä on on vielä kokonainen puimuri jäljellä...tosin suoraa peltiä tosta ei taida löytyä yhtään .
Kuorma-autojen ja leikkuupuimureiden osien kauppias.
https://turuntelipalkki.fi/
040/7026265 tai 0400/521261.
Muovihitsausta harrastehinnoin.
https://www.facebook.com/MuovihitsaustaTurku/
Jokisalo@hotmail.com
Paikkakunta Turku/Pöytyä
https://turuntelipalkki.fi/
040/7026265 tai 0400/521261.
Muovihitsausta harrastehinnoin.
https://www.facebook.com/MuovihitsaustaTurku/
Jokisalo@hotmail.com
Paikkakunta Turku/Pöytyä
-
- Viestit: 342
- Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 3:15 pm
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
www.konekorjaamo.com Tuolta on kaikki tarvittava löytyny 660 deutziin, muistaakseni kaikki vieläpä hyllystä.
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 11:13 am
- Viesti:
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 7:54 pm
- Viesti:
Tuo vetoakselin laakeri on ainakin 600:ssa outo. Itse laakeri on normitavaraa, mutta valupesää ei saa mistään uutena. Se on hieman urheilukenttää muistuttava muodoltaan, ja neljällä pultilla kiinni. Mahdollisuus on tietenkin sitten vaihtaa ihan neliön/ pyöreä laakeripesä ja tehdä sille uusi kannatuspukki runkoon.
Nuo edellisen kirjoittajan mainitsemat vetokehät maksaa myös helposti puolet koneen hinnasta kun akseli menee yleensä samalla. Liikaa revitystä ja levikkeiden käytöä kannattaa välttää, muuten lienee hyvä peli.
Nuo edellisen kirjoittajan mainitsemat vetokehät maksaa myös helposti puolet koneen hinnasta kun akseli menee yleensä samalla. Liikaa revitystä ja levikkeiden käytöä kannattaa välttää, muuten lienee hyvä peli.
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 8630
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Laakerit ainakin sillä että ottaa akselilta sivuttaiskuormituksen pois (eli hihna paikaltaan tai rengas ilmaan) ja sitten nykii ja nuljuttelee joka suuntaan.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Ja kun vaikka hihnapyörää pyörittelee niin jos krohisee niin laakeri menossa. Puimurista kuulee monesti ihan käynnissä olleessaan jos joku laakeri on huonossa kunnossa tai muu alkava vika tulossa. Täytyy tietysti olla kuunnellu sitä normaalia ääntä jo sitä ennen
Vetokehän kunto taitaa olla vaikea todeta purkamatta. Niitä vetoakselin laakereita kun on vaihdeltu niin siinä vaiheessa tuo kehä on irti ja näkee. Kyllä siellä voi parista hampaasta kulma puuttua eikä se menoa haittaa. Vetoakselin laakerin kunnosta on vaikea tietää, se ei tyypillisesti oireile mitenkään ennen kuin pamahtaa. Voi olla että pyörä ilmaan jne niin alkavan oireen voi löytää.
Vetokehän kunto taitaa olla vaikea todeta purkamatta. Niitä vetoakselin laakereita kun on vaihdeltu niin siinä vaiheessa tuo kehä on irti ja näkee. Kyllä siellä voi parista hampaasta kulma puuttua eikä se menoa haittaa. Vetoakselin laakerin kunnosta on vaikea tietää, se ei tyypillisesti oireile mitenkään ennen kuin pamahtaa. Voi olla että pyörä ilmaan jne niin alkavan oireen voi löytää.
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Mikä on vialla, kun kulmavaihteen hihnapyörä pyörähtää lähes varttikierroksen?
Sammuttaessa koneen rytisee aika pahasti. Puinnit tuli onneksi valmiiksi ennen kuin mitään vahinkoa ehti tapahtua.
Niin malli on M770.
Sammuttaessa koneen rytisee aika pahasti. Puinnit tuli onneksi valmiiksi ennen kuin mitään vahinkoa ehti tapahtua.
Niin malli on M770.
-
- Viestit: 373
- Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:59 am
- Paikkakunta: Kouvolan ja Savitaipaleen välissä
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Siellä 'kytkimen' paikalla on kumista tehty tärinänvaimennin. Se kun kunnolla hajoaa katkeaa veto kokonaan, ei välttämättä hajota muuta siel on vaan rauta rautaa vasten. En tiiä saako sitä kumiosaa mistään, ite otin omasta varaosakoneesta taitaa sama osa olla melkein kaikissa teutseissa.
-
- Viestit: 373
- Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:59 am
- Paikkakunta: Kouvolan ja Savitaipaleen välissä
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Nii ja ne vetokehät kannattaa vaihtaa keskenään, ni tulee kulumattomat hampaat eteenpäin ajaessa. Ja sitä rasvaa sit joka päivä sinne pyörien nippoihin!
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Pitääpä muuten omistakin koneista koittaa paljonko on klappia, ikinä ei ole tarvinnut kulmavaihteen suunnille mitään tehdä. Kumikytkin siellä on juu, sama murkula mitä ennen sitä oikeaa kytkintä. Näissä "sivumoottorillisissa" sama osa kaikissa. Varaosana tuotaa saa normaalistirouti kirjoitti:Mikä on vialla, kun kulmavaihteen hihnapyörä pyörähtää lähes varttikierroksen?
Sammuttaessa koneen rytisee aika pahasti. Puinnit tuli onneksi valmiiksi ennen kuin mitään vahinkoa ehti tapahtua.
Niin malli on M770.
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Startti kun oli ennen kautta huollon alla, niin huomasin kaavelissa olevan jotain irtonaista moskaa joka ilmeisesti liittyy nyt tähän, silloin ei ollut välystä kuin vajaa sentti.stls kirjoitti:Pitääpä muuten omistakin koneista koittaa paljonko on klappia, ikinä ei ole tarvinnut kulmavaihteen suunnille mitään tehdä. Kumikytkin siellä on juu, sama murkula mitä ennen sitä oikeaa kytkintä. Näissä "sivumoottorillisissa" sama osa kaikissa. Varaosana tuotaa saa normaalistirouti kirjoitti:Mikä on vialla, kun kulmavaihteen hihnapyörä pyörähtää lähes varttikierroksen?
Sammuttaessa koneen rytisee aika pahasti. Puinnit tuli onneksi valmiiksi ennen kuin mitään vahinkoa ehti tapahtua.
Niin malli on M770.
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Joo, semmoisia naruja jos näkyy, niin joustokumi on entinen, eikä se vetoa lopeta vaikka ei olis ollenkaan kumia, koska pultit ja niissä olevat kumin helat vastaavat toisiinsa.
Mulla on kaikki osat, koko puimuri M600 hyvakuntoinen 2000.-
Vajaan sentin välys tulee hammasvälyksestä ja on normaalia.
Mulla on kaikki osat, koko puimuri M600 hyvakuntoinen 2000.-
Vajaan sentin välys tulee hammasvälyksestä ja on normaalia.
-
- Viestit: 1748
- Liittynyt: Su Maalis 20, 2016 9:29 am
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Miullakin seisoo pihalla Fahrin 600. Siihen on vaihdettu suuremmat pyörät, puintikelan varstat,
varstasillan langat, olkikelan akseli. ...
Ja jotain muutakin pikkutavaraa.
Ja kohlinten puulaakeritkin taitaa löytyä hyllystä
Jos 5 vuotta seisonut puimuri jota ei ole käynnistetty tuona aikana kiinnosta niin kerro.
Aikanaan tuo puimuri kulki aika pehmeällä suopellolla.
varstasillan langat, olkikelan akseli. ...
Ja jotain muutakin pikkutavaraa.
Ja kohlinten puulaakeritkin taitaa löytyä hyllystä
Jos 5 vuotta seisonut puimuri jota ei ole käynnistetty tuona aikana kiinnosta niin kerro.
Aikanaan tuo puimuri kulki aika pehmeällä suopellolla.
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Kestääkö uusi yhtä kauan kuin toi alkuperäinen, ei oo meinaan olut koskaan vielä auki. Puima on siis vm.-81, tunteja mittarissa n.2500h.
Täytyy putsata kone ja ajaa verstaaseen työn alle.
Mistä muuten kyseinen osa kannattaa hommata?
Täytyy putsata kone ja ajaa verstaaseen työn alle.
Mistä muuten kyseinen osa kannattaa hommata?
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Latvalan puimuripurkaamosta, Töysästä pitäs löytyä uusia ja käytettyjä.
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: To Heinä 23, 2015 1:46 pm
- Viesti:
Re: Deutz-Fahr puimurin varaosasaatavuus
Nyt on uus rätti paikallaan, mutta onko jollain tietoa variaattorin hihnojen kireydestä, ohjekirja hukassa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 856XL, Bing [Bot], Raivaaja, zukka ja 48 vierailijaa