massey ferguson 3060 sähköt

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Zetor-82
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

massey ferguson 3060 sähköt

Viesti Kirjoittaja Zetor-82 »

Menin perhana pesemään massikan ja nyt ei päävaihteiston alue enään toimi.
Vaihtoanturi kyl toimii mut sytyttää molemmat valot ( Jänis ja kilpikonna ).
Alue ei kyl vaihdu, jäi onneksi isolle puolelle ni oli mukavampi ajella kotia...
Oliskos jollakin ollu samanlaisia vikoja ni tietäs mistä alkaa etsiä???
Tai sähkökaavioo ni vois alkaa selvittää johtoja et mikä liitin nyt ahistaa, kun enne pesua toimi moitteettomasti.

P.S Mukavanpihan se on puhdasta konetta korjata...
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Kerran teki eräs Nyykkäri saman mulle, et rupes kiukuttelee laatikko pesun jälkeen.
Sille autto hoidoksi laatikon uudelleenkalibrointi, johon ohjeet on käyttäjän käsiksessä, ainakin CNH-koneissa
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
se.pienitalli
Viestit: 2440
Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja se.pienitalli »

3060 Mf aluevaihdetta ohjaava kytkin on traktorin vaihteiston kyljessä traktorin oikealla puolella pohjapanssarin takana, suunilleen portaitten kohdalla.

Olisiko kytkimen sähköjohto irronnut tai hapettunut.
Oletko koittanut vaihtaa aluetta moottorin ollessa sammutettuna virta päällä? Vaihteistosta kuuluu klik/naps jos kytkin toimii.

Toinen mahdollisuus on, vaihdevivuston lukituksen pettäminen ja vivuston kiertyminen. Silloin moottori sammutettuna, virrat päällä
aluevaihtetta vaihtaessa ei kuulu mitään ääntä.
Ja vivuston lukituksen petettyä vaihdekeppi muuttuu holtittomaksi.

Meillä vaihdekepin vivuston lukitus petti ja alueen vaihto ei enään onnistunut.
Zetor-82
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetor-82 »

Kaikki toimii muuten mutta aluetta ei vaihda. Olen nyt tarkistellut liittimiä ja kaikkea mut ei vielä ole vikaa löytynyt. Pari kertaa on tehny sen et kun sammuttaa ja yrittää vaihtaa aluetta keppi on jumissa ( ei liiku sivuttain ). Eli yrittäiskös se vaihtaa aluetta mut ei onnistu... Pitäis puumettään mennä huomenna mut taitaa joutuu laittaan Zetorin käyntiin...
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
Ferkku
Viestit: 5145
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Nyt sun kannattaa tarkistaa magneettiventtiilin toiminta. Nehän on siinä oik puolella rivissä taka-akselin juuressa. Varaosakuvastosta näet mikä se niistä on. Jos kelalle tulee virta, niin sitten on kara jumissa, niinkuin mulla oli.
sampomiäs
Viestit: 1371
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampomiäs »

Oliskohan vaan menny pesussa vettä mangneettiventiiliin, ja nyt jäätyny jumiin, kuumailmapuhaltimella vois kokeilla vähän lämmittää, siis jos virtaa tulee.
Zetor-82
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetor-82 »

Mikäköhän se niistä magneettiventtiileistä on??
Yritin etsiä netistä mut en löytänyt tietoo.. Mikäli kara on jumissa saako sen jostain napsautettua irti?
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
tyovalinem
Viestit: 243
Liittynyt: La Helmi 16, 2013 10:24 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tyovalinem »

on noita magneettiventtilejä tullu rassattua 3060:stä mut en muista yhtää mikä se niist on. ja se viides on siinä erillään, jotenkin nyt ois sellanen muistikuva ettei se yksinäinen ollu just se alueen magneettiventtiili, mut en yhtää varma ole. ei siitä haittaa ole vaik purat ne kaikki viis irti ja puhdistat. ne muut on sit ulosotto, neliveto, lukko ja pikavaihe. ja purkaa kara irti osiin ja saa irti jos on jumis kun bräckleenii ja paineilmaa ja heiluttelee eestakas.
Zetor-82
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetor-82 »

Kerkesin tuossa sen verran selvittää magneettiventtiilien johtoja et ylin erillään oleva on ulosoton. Toimii näköjään niin päin et ulosotto päällä ei jännitettä. Tosin akselikaan ei pyöri enää... alimmainen tais olla nelivedon, alhaaltapäin toiseen en saanut mitään virtoja tulemaan.
Eli neliveto, pikavaihde ja lukot toimii muut ei.
Mikä sytyttää jänis/kilpikonna valoja? Aluetta kun vaihtaa ni valot sammuu ja syttyy molemmat.

Niiden karojen pois ottamiseksi täytyy varmaan peräöljyt laskea pois, ruuvasin alinta auki ja rupes valuun öljyä..
Tipahteleekohan sieltä paljonkin osia kun ne ottaa irti?

Joku korjauskäsikirja olis hyvä, saakohan niitä mistään?
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
Ferkku
Viestit: 5145
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Kävin vilkaisemassa... Se on se alimmainen magneettiventtiili. Erillään oleva on pikavaihteen. Mutta jos valot kummittelee noin, niin vaikuttais kontaktihäiriöltä... Tarkista nyt vielä sen anturin johdot. Ei sieltä paljoa öljyä tule, vaikka karan ottaa irti. Pieni kippo riittää. Mutta voithan ajaa sen varmuudeksi niin, että oik puoli ylempänä.
Onko E-malli vai autotronic?
Zetor-82
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetor-82 »

Autotronic versio
Anturi toimii, mittasin vastusmittarilla, kytkee navat kun vetää keppiä sivulle.
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
YxJampe
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja YxJampe »

Kyllähän tohon korjauskäsikirja konekeskolta löytyy hintaa sillä on ihan riittävästi 300 :evil: Jäi ostamatta.

Itsellä datatronic 3060. Sähköistä sanoivat sen että vanhemmiten ohjainyksikkö alkaa temppuileen ettei anna tarpeeksi jännitettä keloille, on kuulemma laitettu releet väliin.
Zetor-82
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetor-82 »

Nyt magneettiventtiili purettu ja kokeiltu pöydällä, se oli se alin venttiili.
Sähköt katottu ohjaus toimii ( virta tulee, keppiä heilauttaa ei tule )
Kokeiltu 5w polttimolla. Liike karassa ei ole järin suuri n.3mm.

Ettei vaan alue laatikosta rikki mut ihmetyttää kun pari kertaa on vaihtanu pienelle sen jälkeen kun vika ilmeni...??

Joskus tekee sen et vaihdekeppi menee jumiin ei liiku kuin eteen/taakse.Sammuttaa ja kokeilee keppi liikkuu taas mut alue ei vaihdu.

Perhanan perhana, kerkes tuo kikotin olla peräti vajaan viikon pihassa ku heti rikki...

Oliskos kenenkään massikkagurun numeroon mistä vois kysellä???
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
Ferkku
Viestit: 5145
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Zetor-82
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetor-82 »

Hehee, paistaa se päivä joskus tännekkin!!

Nyt toimii ja syykin löyty. Se oli jänis/kilpikonna valojen maa johto.
Maa kun puuttu niin virta kierti merkkivalon polttimon kautta maajohtoon ( merkkivaloilla on yhteinen maa ) siitä toisen polttimon kautta boksille ja sieltä magneettiventtiilin johtoon.
Sillon kun magneettiventtiilille ei pitäisi tulla virtaa tuli sinne n. 3 v.
Itse tekemä sähkökynä ei syttyny niin pienellä jännitteellä, mut yleismittari löysi vian.
Katkennut maajohtokin löyty kun purkasi tarpeeksi se oli poikki boksin takaa n. 10 cm johtosarjan päästä. Kyseinen johto kuuluu boksin yhden kiinnikeruuvin alle.
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
MP
Viestit: 658
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 8:09 pm
Paikkakunta: rannikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MP »

No selittääkö tuo kuitenkaan kepin jumiutumista?Ettei vaan olis iso mutteri löyhässä A/B pakasta.
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
Ferkku
Viestit: 5145
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Hyvä että selvisi. Mutta tuo kepin jumi muakin askarruttaa. Ei kai se kepin sivulle vienti varsinaisesti laatikon sisälle mekaanisesti mihinkään vaikuta, kun se alue kerran vaihtuu öljynpaineella. Vai?
Zetor-82
Viestit: 108
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetor-82 »

Kepin jumi johtuu siitä et mekanismi estää keppiä liikkumasta sivuttain jos alue ei ole kunnolla päällä. Mulla sekotti se kun magneettiventtiilille jäi se 3v jännite, ei sulkenu kokonaan, ni alue jäi puolitiehen. (ymmärtääkseni...! )
No tulipahan etsittyä korjauskäsikirjakin harmi vaan et se on lontooksi.
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Nuo on näitä sarjassa perin mystisiä vikoja, vaan itse vika on h...etin yksinketainen.....
Ettit 4päivää täyspäiväisesti vikaa, ja korjaat sen 5des minuutissa, kustannuksilla 5centtiä.....
Hyvä kun syy löytys ja alko toimiin taas.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Rtc81
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Elo 09, 2013 4:41 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rtc81 »

Laitetaan tähän ketjuun jatkoksi oman koneen vikaa (3080) kun on niin samantapaista kuin ketjun aloittajalla.Eli aloitti tuo alue vaihto temppuilemaan ja tällä hetkellä on kilpikonna alue päällä.
Välillä saattaa mennä jänis alue päälle ja toimia normaalisti,toisinaan sitten jumii jänis alueella kepin jolloin ei liiku sivusuunnassa,hitaalla puolella ei jumita keppiä olleenkaan.Nopealta puolelta vaihtaa hitaalle heti,mutta ei hitaalta nopealle.
Sähköjä on läpikäyty muutama päivä,kepin ohjaus magneettikelalle toimii ja kelan kara toimii(sulkeutuu kun tulee virta tulee?)Voisiko tuolla koneen liikettä tunnistavalla anturilla olla jotain mahdollisuutta sekoittaa toimintaa?
Mitäs tuolta vaihdeaskin sivuluukusta pystyy vaihtamaan/säätämään,jos ei sähköpuolelta vikaa löydy?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa