massey ferguson 3060 sähköt
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
massey ferguson 3060 sähköt
Menin perhana pesemään massikan ja nyt ei päävaihteiston alue enään toimi.
Vaihtoanturi kyl toimii mut sytyttää molemmat valot ( Jänis ja kilpikonna ).
Alue ei kyl vaihdu, jäi onneksi isolle puolelle ni oli mukavampi ajella kotia...
Oliskos jollakin ollu samanlaisia vikoja ni tietäs mistä alkaa etsiä???
Tai sähkökaavioo ni vois alkaa selvittää johtoja et mikä liitin nyt ahistaa, kun enne pesua toimi moitteettomasti.
P.S Mukavanpihan se on puhdasta konetta korjata...
Vaihtoanturi kyl toimii mut sytyttää molemmat valot ( Jänis ja kilpikonna ).
Alue ei kyl vaihdu, jäi onneksi isolle puolelle ni oli mukavampi ajella kotia...
Oliskos jollakin ollu samanlaisia vikoja ni tietäs mistä alkaa etsiä???
Tai sähkökaavioo ni vois alkaa selvittää johtoja et mikä liitin nyt ahistaa, kun enne pesua toimi moitteettomasti.
P.S Mukavanpihan se on puhdasta konetta korjata...
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Kerran teki eräs Nyykkäri saman mulle, et rupes kiukuttelee laatikko pesun jälkeen.
Sille autto hoidoksi laatikon uudelleenkalibrointi, johon ohjeet on käyttäjän käsiksessä, ainakin CNH-koneissa
Sille autto hoidoksi laatikon uudelleenkalibrointi, johon ohjeet on käyttäjän käsiksessä, ainakin CNH-koneissa
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
3060 Mf aluevaihdetta ohjaava kytkin on traktorin vaihteiston kyljessä traktorin oikealla puolella pohjapanssarin takana, suunilleen portaitten kohdalla.
Olisiko kytkimen sähköjohto irronnut tai hapettunut.
Oletko koittanut vaihtaa aluetta moottorin ollessa sammutettuna virta päällä? Vaihteistosta kuuluu klik/naps jos kytkin toimii.
Toinen mahdollisuus on, vaihdevivuston lukituksen pettäminen ja vivuston kiertyminen. Silloin moottori sammutettuna, virrat päällä
aluevaihtetta vaihtaessa ei kuulu mitään ääntä.
Ja vivuston lukituksen petettyä vaihdekeppi muuttuu holtittomaksi.
Meillä vaihdekepin vivuston lukitus petti ja alueen vaihto ei enään onnistunut.
Olisiko kytkimen sähköjohto irronnut tai hapettunut.
Oletko koittanut vaihtaa aluetta moottorin ollessa sammutettuna virta päällä? Vaihteistosta kuuluu klik/naps jos kytkin toimii.
Toinen mahdollisuus on, vaihdevivuston lukituksen pettäminen ja vivuston kiertyminen. Silloin moottori sammutettuna, virrat päällä
aluevaihtetta vaihtaessa ei kuulu mitään ääntä.
Ja vivuston lukituksen petettyä vaihdekeppi muuttuu holtittomaksi.
Meillä vaihdekepin vivuston lukitus petti ja alueen vaihto ei enään onnistunut.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Kaikki toimii muuten mutta aluetta ei vaihda. Olen nyt tarkistellut liittimiä ja kaikkea mut ei vielä ole vikaa löytynyt. Pari kertaa on tehny sen et kun sammuttaa ja yrittää vaihtaa aluetta keppi on jumissa ( ei liiku sivuttain ). Eli yrittäiskös se vaihtaa aluetta mut ei onnistu... Pitäis puumettään mennä huomenna mut taitaa joutuu laittaan Zetorin käyntiin...
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
-
- Viestit: 5145
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
-
- Viestit: 1371
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:49 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: La Helmi 16, 2013 10:24 pm
- Viesti:
on noita magneettiventtilejä tullu rassattua 3060:stä mut en muista yhtää mikä se niist on. ja se viides on siinä erillään, jotenkin nyt ois sellanen muistikuva ettei se yksinäinen ollu just se alueen magneettiventtiili, mut en yhtää varma ole. ei siitä haittaa ole vaik purat ne kaikki viis irti ja puhdistat. ne muut on sit ulosotto, neliveto, lukko ja pikavaihe. ja purkaa kara irti osiin ja saa irti jos on jumis kun bräckleenii ja paineilmaa ja heiluttelee eestakas.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Kerkesin tuossa sen verran selvittää magneettiventtiilien johtoja et ylin erillään oleva on ulosoton. Toimii näköjään niin päin et ulosotto päällä ei jännitettä. Tosin akselikaan ei pyöri enää... alimmainen tais olla nelivedon, alhaaltapäin toiseen en saanut mitään virtoja tulemaan.
Eli neliveto, pikavaihde ja lukot toimii muut ei.
Mikä sytyttää jänis/kilpikonna valoja? Aluetta kun vaihtaa ni valot sammuu ja syttyy molemmat.
Niiden karojen pois ottamiseksi täytyy varmaan peräöljyt laskea pois, ruuvasin alinta auki ja rupes valuun öljyä..
Tipahteleekohan sieltä paljonkin osia kun ne ottaa irti?
Joku korjauskäsikirja olis hyvä, saakohan niitä mistään?
Eli neliveto, pikavaihde ja lukot toimii muut ei.
Mikä sytyttää jänis/kilpikonna valoja? Aluetta kun vaihtaa ni valot sammuu ja syttyy molemmat.
Niiden karojen pois ottamiseksi täytyy varmaan peräöljyt laskea pois, ruuvasin alinta auki ja rupes valuun öljyä..
Tipahteleekohan sieltä paljonkin osia kun ne ottaa irti?
Joku korjauskäsikirja olis hyvä, saakohan niitä mistään?
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
-
- Viestit: 5145
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Kävin vilkaisemassa... Se on se alimmainen magneettiventtiili. Erillään oleva on pikavaihteen. Mutta jos valot kummittelee noin, niin vaikuttais kontaktihäiriöltä... Tarkista nyt vielä sen anturin johdot. Ei sieltä paljoa öljyä tule, vaikka karan ottaa irti. Pieni kippo riittää. Mutta voithan ajaa sen varmuudeksi niin, että oik puoli ylempänä.
Onko E-malli vai autotronic?
Onko E-malli vai autotronic?
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
-
- Viestit: 573
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 9:36 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Nyt magneettiventtiili purettu ja kokeiltu pöydällä, se oli se alin venttiili.
Sähköt katottu ohjaus toimii ( virta tulee, keppiä heilauttaa ei tule )
Kokeiltu 5w polttimolla. Liike karassa ei ole järin suuri n.3mm.
Ettei vaan alue laatikosta rikki mut ihmetyttää kun pari kertaa on vaihtanu pienelle sen jälkeen kun vika ilmeni...??
Joskus tekee sen et vaihdekeppi menee jumiin ei liiku kuin eteen/taakse.Sammuttaa ja kokeilee keppi liikkuu taas mut alue ei vaihdu.
Perhanan perhana, kerkes tuo kikotin olla peräti vajaan viikon pihassa ku heti rikki...
Oliskos kenenkään massikkagurun numeroon mistä vois kysellä???
Sähköt katottu ohjaus toimii ( virta tulee, keppiä heilauttaa ei tule )
Kokeiltu 5w polttimolla. Liike karassa ei ole järin suuri n.3mm.
Ettei vaan alue laatikosta rikki mut ihmetyttää kun pari kertaa on vaihtanu pienelle sen jälkeen kun vika ilmeni...??
Joskus tekee sen et vaihdekeppi menee jumiin ei liiku kuin eteen/taakse.Sammuttaa ja kokeilee keppi liikkuu taas mut alue ei vaihdu.
Perhanan perhana, kerkes tuo kikotin olla peräti vajaan viikon pihassa ku heti rikki...
Oliskos kenenkään massikkagurun numeroon mistä vois kysellä???
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
-
- Viestit: 5145
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Hehee, paistaa se päivä joskus tännekkin!!
Nyt toimii ja syykin löyty. Se oli jänis/kilpikonna valojen maa johto.
Maa kun puuttu niin virta kierti merkkivalon polttimon kautta maajohtoon ( merkkivaloilla on yhteinen maa ) siitä toisen polttimon kautta boksille ja sieltä magneettiventtiilin johtoon.
Sillon kun magneettiventtiilille ei pitäisi tulla virtaa tuli sinne n. 3 v.
Itse tekemä sähkökynä ei syttyny niin pienellä jännitteellä, mut yleismittari löysi vian.
Katkennut maajohtokin löyty kun purkasi tarpeeksi se oli poikki boksin takaa n. 10 cm johtosarjan päästä. Kyseinen johto kuuluu boksin yhden kiinnikeruuvin alle.
Nyt toimii ja syykin löyty. Se oli jänis/kilpikonna valojen maa johto.
Maa kun puuttu niin virta kierti merkkivalon polttimon kautta maajohtoon ( merkkivaloilla on yhteinen maa ) siitä toisen polttimon kautta boksille ja sieltä magneettiventtiilin johtoon.
Sillon kun magneettiventtiilille ei pitäisi tulla virtaa tuli sinne n. 3 v.
Itse tekemä sähkökynä ei syttyny niin pienellä jännitteellä, mut yleismittari löysi vian.
Katkennut maajohtokin löyty kun purkasi tarpeeksi se oli poikki boksin takaa n. 10 cm johtosarjan päästä. Kyseinen johto kuuluu boksin yhden kiinnikeruuvin alle.
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
-
- Viestit: 658
- Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 8:09 pm
- Paikkakunta: rannikko
- Viesti:
-
- Viestit: 5145
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 6:10 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Kepin jumi johtuu siitä et mekanismi estää keppiä liikkumasta sivuttain jos alue ei ole kunnolla päällä. Mulla sekotti se kun magneettiventtiilille jäi se 3v jännite, ei sulkenu kokonaan, ni alue jäi puolitiehen. (ymmärtääkseni...! )
No tulipahan etsittyä korjauskäsikirjakin harmi vaan et se on lontooksi.
No tulipahan etsittyä korjauskäsikirjakin harmi vaan et se on lontooksi.
Valtra VL 2402 - 74
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
MF 35 -59
Ursus 912 DL - 86
Ursus 914 DL -86
Zetor 7711 -89
Zetor Forterra 140 hsx - 14
Åkerman ec130 -94
Volvo ec15 -06
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Nuo on näitä sarjassa perin mystisiä vikoja, vaan itse vika on h...etin yksinketainen.....
Ettit 4päivää täyspäiväisesti vikaa, ja korjaat sen 5des minuutissa, kustannuksilla 5centtiä.....
Hyvä kun syy löytys ja alko toimiin taas.....
Ettit 4päivää täyspäiväisesti vikaa, ja korjaat sen 5des minuutissa, kustannuksilla 5centtiä.....
Hyvä kun syy löytys ja alko toimiin taas.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Elo 09, 2013 4:41 pm
- Viesti:
Laitetaan tähän ketjuun jatkoksi oman koneen vikaa (3080) kun on niin samantapaista kuin ketjun aloittajalla.Eli aloitti tuo alue vaihto temppuilemaan ja tällä hetkellä on kilpikonna alue päällä.
Välillä saattaa mennä jänis alue päälle ja toimia normaalisti,toisinaan sitten jumii jänis alueella kepin jolloin ei liiku sivusuunnassa,hitaalla puolella ei jumita keppiä olleenkaan.Nopealta puolelta vaihtaa hitaalle heti,mutta ei hitaalta nopealle.
Sähköjä on läpikäyty muutama päivä,kepin ohjaus magneettikelalle toimii ja kelan kara toimii(sulkeutuu kun tulee virta tulee?)Voisiko tuolla koneen liikettä tunnistavalla anturilla olla jotain mahdollisuutta sekoittaa toimintaa?
Mitäs tuolta vaihdeaskin sivuluukusta pystyy vaihtamaan/säätämään,jos ei sähköpuolelta vikaa löydy?
Välillä saattaa mennä jänis alue päälle ja toimia normaalisti,toisinaan sitten jumii jänis alueella kepin jolloin ei liiku sivusuunnassa,hitaalla puolella ei jumita keppiä olleenkaan.Nopealta puolelta vaihtaa hitaalle heti,mutta ei hitaalta nopealle.
Sähköjä on läpikäyty muutama päivä,kepin ohjaus magneettikelalle toimii ja kelan kara toimii(sulkeutuu kun tulee virta tulee?)Voisiko tuolla koneen liikettä tunnistavalla anturilla olla jotain mahdollisuutta sekoittaa toimintaa?
Mitäs tuolta vaihdeaskin sivuluukusta pystyy vaihtamaan/säätämään,jos ei sähköpuolelta vikaa löydy?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa