NH TS 100 Öljyvuoto

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

Hannu Sakari
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2007, 23:30
Paikkakunta: Haapakoski
Viesti:

NH TS 100 Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Hannu Sakari » 03.03.2013, 17:12

Vaihteitoöljy tulee ulos kylmänä lämpimänä ei vuoda. Vaihteito on 16+16 Traktori on 2000 mallia. Tunneista en tiedä kun ei ole oma traktori. Vetolevyjä on mennyt kaksi kappaletta rikki aika vähällä aikaa. Olisiko mahdollisesti vetolevystä lähtevä akseli vääntynyt? Onko muilla masimisteilla samanlaisia ongelmia?

tuulen

Viesti Kirjoittaja tuulen » 03.03.2013, 19:31

Mikä on traktorin vetolevy?

meijerikkö
Viestit: 1017
Liittynyt: 09.02.2009, 20:56
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meijerikkö » 03.03.2013, 19:35

tuulen kirjoitti:Mikä on traktorin vetolevy?
Sussa ei oo ainakaan ainesta poliitikoksi. :D

Hex75

Viesti Kirjoittaja Hex75 » 03.03.2013, 19:41

tuulen kirjoitti:Mikä on traktorin vetolevy?
Se on tommonen:
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lan ... 0040011041

Hannu Sakari
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2007, 23:30
Paikkakunta: Haapakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu Sakari » 03.03.2013, 19:44

Vetolevyllä tarkoitan vauttipyörässä olevaa levyä josta voima lähtee vaihteistolle.

jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: 03.05.2011, 22:56
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape » 03.03.2013, 19:47

Kaveril samanlaiseen, myös -00 mallinen, kun parivuotta sit ruvettiin vaihteistoakselin stefaa vaihtaan niin oli tuo levy kans viittä vaille täysin särki, eli uusittiin sekin.... laatikkoöljyvuoto siinä ainakin loppus, tunteja tais olla jokin 7000.
En muista uusittiinko laatikon päähän jotain muita tiivisteitä, mutta öljyvuyodon takia se katkottiin kuitenkin....
Viimeksi muokannut jusape, 05.03.2013, 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET

Hannu Sakari
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2007, 23:30
Paikkakunta: Haapakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu Sakari » 05.03.2013, 16:24

Tässä traktorissa on mahdollisesti vaihteistoon menevä akseli vääntynyt.

jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: 03.05.2011, 22:56
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape » 05.03.2013, 17:30

Mikä sen vääntänyt olisi?
Tai jos eka vetolevy on mennyt ihan silpuksi asti ja sieltä sitten olisi rippeet vääntäneet, se on kyllä mahdollista tapahtua
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET

Hannu Sakari
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2007, 23:30
Paikkakunta: Haapakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu Sakari » 05.03.2013, 19:22

Nyt olisi uutta tietoa traktorista. Kaveri ostí traktorin turusta, siihen tehtiin myyjän laskuun korjaus, oli vetolevy rikki. Korjauksen jälkeen toimi n.1000h ennenkuin rupesi uudestaaan vuotamaan öljyä vaihteistosta. Nyt vaihdettiin steva ja vetolevy joka oli taas rikki. Kesti ajaa 40h kun rupesi taas vuotamaan öljyä. Nyt vuotaa vain kylmänä. Korjausen on tehnyt nh merkkiliike. Tunteja on nyt n.8000

jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: 03.05.2011, 22:56
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape » 05.03.2013, 19:26

Yks vaihtoehto on vielä....
Jos vanhaa stefaa irrotettaessa on naarmutettu akselilta stefapintaa, vuoto uusiutuu hyvin, hyvin nopeasti. Näin kävi kerran ittelle mein oman vallun voa-akselin kanssa...

Mutta tuo, jos 1000 tuntia sitten on levy vaihdettu ja taas oli rikki....
Joko akselissa kieroutta tai sitten silloin aiemmin on käytetty hiukan liian raakaa voimaa puoliskoja yhdistettäessä ja rikottu uusi jo siinä....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET

2xford4000
Viestit: 5959
Liittynyt: 09.01.2010, 21:33
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 » 05.03.2013, 19:54

täytyyhän siin olla merkkiliikkeen takuu jos 40h remontin jälkeen ja taas vuotaa.. tietty pitäis vian oikinen syy selvittää..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
chevy van vm 91
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat

maramies
Viestit: 441
Liittynyt: 05.01.2006, 16:48
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maramies » 05.03.2013, 21:49

Erikoiselta kuulostaa, että vuotaa vain kylmänä???
Onhan siellä ne öljynsiirtoputketkin (4 kpl), joiden tiivisteet voi myös vuotaa, tai sitten o-rengas sen 1-2 kytkimen kannatinakselin laipan alta.
Myös vaihteiston etukannen välissä on paperitiiviste ja 4-5 kpl o-renkaita.
Olen itse vaihdellut myös noita vetolevyjä ja eräässä koneessa olivat vaimennusjouset pullahtaneet sieltä pesästään pois ja ne jousenkappaleet olivat tärvelleet öljyputket vuotaviksi. Vetolevyn ja sen kannatinakselin välissä ei todellakaan ole tilaa ylimääräisille kikkareille.
Tuntuu oudolta, että kytkinakseli vääntyisi, kun se laatikosta ulos tuleva tumppi on niin lyhytkin, n.70mm.
Saattaa sen vetolevyn rikkoa huolimaton asentajakin, jos ei välitä siitä, että poorit ei ole kohdallaan, ja vetää moottorin ja laatikon väkisin yhteen.
Tässä mallissa on oma haasteensa, koska kytkinakselin päässä ei ole pienintäkään viistettä, joten sen osuminen vetolevyn poorille vaatii joskus toisenkin yrityksen.
Tarkoituksenmukainen on aina kaunista.

Aki
Viestit: 348
Liittynyt: 23.05.2006, 18:16
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aki » 05.03.2013, 22:05

Onko tuossa NH:ssa vauhtipyörän keskiössä laakeri jonka sisään "kytkinakseli" menee? Ainakin MF:ssä tuommonen on. Omasta 6265:sta tuo laakeri ja akselin pää olivat väljistyneet niin paljon että akseli pääsi vinoon ja söi vaihteiston etu stefan puhki. Ei oikein tuo akselin vääntyminen mahdolliselta tunnu muuten kuin asennus vaiheessa..

jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: 03.05.2011, 22:56
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape » 06.03.2013, 01:37

Tuossa ei ole "silmälaakeria" , koska vetolevy on kerran kiinteästi pulteilla asennettu vauhtipyörään.....
Saman akselin kautta menee sekä voa,että ajopuoli vaihteistoon ja peräosastoon...
Ja akselin pyöriminen vaikuttaa siihen että vaihteiston öljypumppu pyörii ja syöttää öljyä voiteluun sekä pakoille, niin käytössä öljynpinta on alempana kuin seistessä, varsinkin jos hiukankin on parkissa keula alamäkeen...
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET

Aki
Viestit: 348
Liittynyt: 23.05.2006, 18:16
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aki » 06.03.2013, 13:47

jusape kirjoitti:Tuossa ei ole "silmälaakeria" , koska vetolevy on kerran kiinteästi pulteilla asennettu vauhtipyörään.....
Saman akselin kautta menee sekä voa,että ajopuoli vaihteistoon ja peräosastoon...
Ja akselin pyöriminen vaikuttaa siihen että vaihteiston öljypumppu pyörii ja syöttää öljyä voiteluun sekä pakoille, niin käytössä öljynpinta on alempana kuin seistessä, varsinkin jos hiukankin on parkissa keula alamäkeen...
Tsätä ei apua tuhon NH:N ongelmaan ole mutta kerron silti,
MF:ssä on silmälaakeri vetolevyn takana vauhtipyörässä ja vetolevy on samalla lailla pultattu ulkokehältään vauhtipyörään..oisko sitten akselin tumppi pitempi kuin NH:ssa niin on tuettu myös päästää..mene ja tiedä.

Hannu Sakari
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2007, 23:30
Paikkakunta: Haapakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu Sakari » 06.03.2013, 16:55

Korjaamon kanssa sonsovittu että katkaistaan takuuna uudestaan ja korjataan viat. On vain niin että traktori tarvitaan joka päivä ajossa. Minä kiitän kaverin puolesta vinkeistä. Palaan asiaan kun vika löytynyt.

jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: 03.05.2011, 22:56
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape » 06.03.2013, 19:56

Kyllähän tuollaiseen jokin SELVÄ SYY täytyy löytyä....
Ilmottele vaan sitten, jotta mikä sitä riapos, kiinnostaa vastasuuden varalle itteekin....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET

Hannu Sakari
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2007, 23:30
Paikkakunta: Haapakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu Sakari » 28.06.2013, 19:37

No niin nyt on taas korjattu merkkikorjaamossa. Vuoto on ollut vaihteistoon menevän akselitiiviste. Nyt laitettu toisenlainen tiiviste, ja tehty pronssilaakeri. Ilmeisesti korjattu uudenman mallin osilla. Nyt on toistaiseksi pysynyt öljyt sisällä. Jos otain kiinnostaa voin kysyä kaverilta tarkemmin. Sitten toinen juttu oli polttoaineen kulutus jota kysyin foorumilla. Foorumilaiset piti kulutusta normaalina. Pitkän lanan kassa kulutus oli n. 16l/h se oli kaverin mielestä liikaa. Vika löytyi syöttöpumpusta. Osia uusittiin n.2000€ edestä. Nyt kulutus on saman lanan kassa n. 10l/H

jusape
Viestit: 3497
Liittynyt: 03.05.2011, 22:56
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape » 28.06.2013, 21:07

Hinnakas pumppuremppa mun mielestä, tosin kokemusta ko. pumpun rempassa käytöstä ei ole......
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET

Hannu Sakari
Viestit: 24
Liittynyt: 20.11.2007, 23:30
Paikkakunta: Haapakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu Sakari » 28.06.2013, 21:45

Polttoaine on kallista, tälläkin kulutuksen pudotuksella säästyy aika paljon rahaa. Tunteja päivässä kymmenestä kahteentoista.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], tese, Valmet 602 ja 40 vierailijaa