Majorin laittoa...
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Majorin laittoa...
http://www.nettikone.com/fordson/major/1146088
Juuri talliin ajettuna.
Kone vaihdettu johonkin fordin 4 pyttyiseen. Voimaa tuntui olevan aikalailla. Ja mustaa savua.
Vikaa/korjattavaa on kuitenkin aikalailla.
Sähköt. Mikään ei toimi ja johdot roikkuu katkonaisina.
Nostolaite. Vivun alumiinikuori halki ruuvien alta. Öljyt tulee ulos ulosoton pyöriessä. Saanee kai hitsaamalla kasaan. Vipu ei myöskään nouse pito asennosta ylöspäin. Purkamallahan vika selviää, mutta olisiko etukäteen neuvoja vian aiheuttajasta.
Jarrut. Yllätys yllätys ei mitään vaikutusta vaikka miten seisoisi polkimilla.
Muutenkin kaikenlaista pientä. Lokarit mädät, vesiletkut puhki polttoaineen paluuletku puuttuu...
Ja vuosimallistakaan ei ole tietoa. Alkujaan kai ollut bensa-petroli kone, kun tankki on kaksi korkkinen.
Juuri talliin ajettuna.
Kone vaihdettu johonkin fordin 4 pyttyiseen. Voimaa tuntui olevan aikalailla. Ja mustaa savua.
Vikaa/korjattavaa on kuitenkin aikalailla.
Sähköt. Mikään ei toimi ja johdot roikkuu katkonaisina.
Nostolaite. Vivun alumiinikuori halki ruuvien alta. Öljyt tulee ulos ulosoton pyöriessä. Saanee kai hitsaamalla kasaan. Vipu ei myöskään nouse pito asennosta ylöspäin. Purkamallahan vika selviää, mutta olisiko etukäteen neuvoja vian aiheuttajasta.
Jarrut. Yllätys yllätys ei mitään vaikutusta vaikka miten seisoisi polkimilla.
Muutenkin kaikenlaista pientä. Lokarit mädät, vesiletkut puhki polttoaineen paluuletku puuttuu...
Ja vuosimallistakaan ei ole tietoa. Alkujaan kai ollut bensa-petroli kone, kun tankki on kaksi korkkinen.
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
-
- Viestit: 2796
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
jep
otan osaa meinaan samanlaisella värkillä. mutta sen toiveajattelun satasella kahdella voit jo kättelyssä unohtaa.
meinaan jos jarrut pitää tehdä (kengät uudet )
etuakselin väljyydet poistaa ( puslaa holkkia akslilaa sorvata)
konetta korjata
perää remontteerata yms yms
kyllä arbeettia riittää täälläkin päässä ja käynnistä ei ole vielä puhettakaan...
meinaan jos jarrut pitää tehdä (kengät uudet )
etuakselin väljyydet poistaa ( puslaa holkkia akslilaa sorvata)
konetta korjata
perää remontteerata yms yms
kyllä arbeettia riittää täälläkin päässä ja käynnistä ei ole vielä puhettakaan...
-
- Viestit: 7533
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 5:03 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Ja pienen lisätutkinnan jälkeen...
>Etuakseli suht tiivis. Oli parempi ajaa, kuin tuo "kunnossa" oleva -56 majori.
V-tuki hitsattu suht rosoisesti ja erikoisilla kulmaratkaisuilla. Vanhat hitsipuikon pätkätkin siellä on pystyssä.
Imuputki on poikki monesta kohtaa, eli ilma ei ole suodattunut enää hetkeen aikaan.
Alavesiputki on tehty melko monen kurvin kautta. Ajatuksena olisi tehdä se kahdella 90 asteen kurvilla nykyisen 4 kurvin sijaan.
Rapakaaret on täysin loppu. Tai alaosaan pitää hitsata 0,5 metrin suikale uutta peltiä ja kiinnikettä.
Oikea eturengas on räjähtämäisillään.
Startti on suht karun näköinen ja johdotus tehty jollain muulla kuin alkuperäisellä tavalla.
Jäähdyttäjästä on tuulitunneli pirstoutunut siivikkoon.
Astinlaudatkin vaikuttaa liian toivottomille ehjäillä. Näissä menee jotkut jatkot jarruakseleiden päälle.
Onko muuten se nostolaitteen vivun alumiini pala jotain räkä alumiinia vai voiko sitä hitsata? Huomenna ajattelin sitä esitellä työkaverille joka hitsailee alumiinia työkseen.
Mutta saisi tuon nostolaitteen ja sähköt toimimaan niin että saisi lopputalven lumet tuupittua konevoimalla. Keväämmällä sitten lisää euroja että siitä saisi päivänvalon kestävän.
>Etuakseli suht tiivis. Oli parempi ajaa, kuin tuo "kunnossa" oleva -56 majori.
V-tuki hitsattu suht rosoisesti ja erikoisilla kulmaratkaisuilla. Vanhat hitsipuikon pätkätkin siellä on pystyssä.
Imuputki on poikki monesta kohtaa, eli ilma ei ole suodattunut enää hetkeen aikaan.
Alavesiputki on tehty melko monen kurvin kautta. Ajatuksena olisi tehdä se kahdella 90 asteen kurvilla nykyisen 4 kurvin sijaan.
Rapakaaret on täysin loppu. Tai alaosaan pitää hitsata 0,5 metrin suikale uutta peltiä ja kiinnikettä.
Oikea eturengas on räjähtämäisillään.
Startti on suht karun näköinen ja johdotus tehty jollain muulla kuin alkuperäisellä tavalla.
Jäähdyttäjästä on tuulitunneli pirstoutunut siivikkoon.
Astinlaudatkin vaikuttaa liian toivottomille ehjäillä. Näissä menee jotkut jatkot jarruakseleiden päälle.
Onko muuten se nostolaitteen vivun alumiini pala jotain räkä alumiinia vai voiko sitä hitsata? Huomenna ajattelin sitä esitellä työkaverille joka hitsailee alumiinia työkseen.
Mutta saisi tuon nostolaitteen ja sähköt toimimaan niin että saisi lopputalven lumet tuupittua konevoimalla. Keväämmällä sitten lisää euroja että siitä saisi päivänvalon kestävän.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
-
- Viestit: 523
- Liittynyt: To Marras 25, 2010 8:08 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Tossa varaosia majuriin, sattu vaan silmään ja heti muistin, että joku tarvii
http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Maju ... ?ca=19&w=3
Tosin se parin satasen putjetointi ja itsetekemisen ilo jää vähemmälle...
http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Maju ... ?ca=19&w=3
Tosin se parin satasen putjetointi ja itsetekemisen ilo jää vähemmälle...
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Kappas vain. Kai nuo pitäisi ostaa. Nykyiset nimittäin ovat todella mädät.
Avasin äsken nostolaitekannen. Öljyt oli kermaa kuten arvata saattaa. o-renkaat enemmän ja vähemmän rikki. ai niin ja pumppu oli hitsattu...
Syy selvisi avaamalla varoventtiilin kannen. ainakin -56 majorissa jousi on suoraan kantta vasten+ muutama ohut prikka. Tässä oli joku "pultti" tungettuna jousen sisälle+ muutama prikka. Eli jousi oli yli sentin verran puristettuna kasaan. Kai tämän virityksen ansiosta paine on noussut niin että pumppu on joskus haljennut. Hitsaussauma oli suht siisti, mutta näytti vuotavan, kun sormen laittoi putken päähän ja voa-akselia pyöritti.
Huomenna vähän pesukonetta osille ja lisää ihmettelyä.
Avasin äsken nostolaitekannen. Öljyt oli kermaa kuten arvata saattaa. o-renkaat enemmän ja vähemmän rikki. ai niin ja pumppu oli hitsattu...
Syy selvisi avaamalla varoventtiilin kannen. ainakin -56 majorissa jousi on suoraan kantta vasten+ muutama ohut prikka. Tässä oli joku "pultti" tungettuna jousen sisälle+ muutama prikka. Eli jousi oli yli sentin verran puristettuna kasaan. Kai tämän virityksen ansiosta paine on noussut niin että pumppu on joskus haljennut. Hitsaussauma oli suht siisti, mutta näytti vuotavan, kun sormen laittoi putken päähän ja voa-akselia pyöritti.
Huomenna vähän pesukonetta osille ja lisää ihmettelyä.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Tarkemmin kun sitä tutki niin hitsaussauma on keskeltä halki. Muuten kyllä pirun nätin näköinen sauma koko masiinan muihin hitsauksiin nähden.
Niin ja pumppua tutkiessa kippasin nostolaitekannen pultit perän pohjalle...
Niin ja pumppua tutkiessa kippasin nostolaitekannen pultit perän pohjalle...
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Nyt on kuvatuksia tai kuvotuksia...
perä
Ja vettähän sieltä tuli ensiksi varmaan 1,5 litraa..
Nostolaitekansi
Koneen kylki. Suht koht kuiva..
Huohotin on jo tässä mallissa suljettu...
V-tuki hitsattu vähän erikoisesti. Saumoissa törröttää vanhoja tarttuneita puikkoja.
Ei se nyt enään niiiin pahalta näytä.
Pumppu
Komentokeskus
Reikää 1 2
Vuotaa. Simpukan alustiiviste kai sökö.
Vesiletku. Hinkkaa laturiin. Omana visiona vetää putki moottorin ja jäähdyttimen välistä etuukehdon päältä.
Molemmat palkit vääntynyt/väännelty. Kai nuo prässissä saa oiottu ja vahviketta taakse.
Lisäteho ominaisuus on ollut jo majorissakin. Tässä oli joku vaijeri joka veti pakkosyötön pohjaan, kun kaasu oli pohjassa...
Paluuputki poikki
Perän imusihti oli jo suht sotkuinen.
Kuuluuko varoventtiilin jousessa olla tälläinen palikka? Ainakaan -56 vuosimallin majorissa tälläistä ei ole. Ja olisiko tässä se syy miksi pumppu on joskus haljennut?
Pumpun hitsaussaumassa halkeamia.
Takapuolelta pumppu on täysin ehjä
Että tuollainen projekti se on. Vetoakseleiden isoissa rattaissa näkyi hampaiden juurissa jälkiä molemmilla puolilla. Ja pientä pelkoa herätti kolaus, kun kaasun nosti kutosvaihteella. Voisiko jarruakseleiden laakereissa olla sanomista? Mikään ei kylläkään tuntunut väljälle, kun rautakangella vääntelin akseleita ja rattaita.
Seuraavaksi kai perälle pitäisi antaa vähän liotushoitoa että vesilervan saisi pois. Uutena öljynä perään tulee linja-auton 150tkm ajettuja suodatettuja perä ja vaihteistoöljyjä.
perä
Ja vettähän sieltä tuli ensiksi varmaan 1,5 litraa..
Nostolaitekansi
Koneen kylki. Suht koht kuiva..
Huohotin on jo tässä mallissa suljettu...
V-tuki hitsattu vähän erikoisesti. Saumoissa törröttää vanhoja tarttuneita puikkoja.
Ei se nyt enään niiiin pahalta näytä.
Pumppu
Komentokeskus
Reikää 1 2
Vuotaa. Simpukan alustiiviste kai sökö.
Vesiletku. Hinkkaa laturiin. Omana visiona vetää putki moottorin ja jäähdyttimen välistä etuukehdon päältä.
Molemmat palkit vääntynyt/väännelty. Kai nuo prässissä saa oiottu ja vahviketta taakse.
Lisäteho ominaisuus on ollut jo majorissakin. Tässä oli joku vaijeri joka veti pakkosyötön pohjaan, kun kaasu oli pohjassa...
Paluuputki poikki
Perän imusihti oli jo suht sotkuinen.
Kuuluuko varoventtiilin jousessa olla tälläinen palikka? Ainakaan -56 vuosimallin majorissa tälläistä ei ole. Ja olisiko tässä se syy miksi pumppu on joskus haljennut?
Pumpun hitsaussaumassa halkeamia.
Takapuolelta pumppu on täysin ehjä
Että tuollainen projekti se on. Vetoakseleiden isoissa rattaissa näkyi hampaiden juurissa jälkiä molemmilla puolilla. Ja pientä pelkoa herätti kolaus, kun kaasun nosti kutosvaihteella. Voisiko jarruakseleiden laakereissa olla sanomista? Mikään ei kylläkään tuntunut väljälle, kun rautakangella vääntelin akseleita ja rattaita.
Seuraavaksi kai perälle pitäisi antaa vähän liotushoitoa että vesilervan saisi pois. Uutena öljynä perään tulee linja-auton 150tkm ajettuja suodatettuja perä ja vaihteistoöljyjä.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
No.. Valokuvat ainakin on hyvälaatuisia ja selkeiä.
Eiköhän siitä asiantuntevan käsissä menopeli vielä tule.
Voisi sitä pumppua vielä uudelleen yrittää kasaan hitsailla jos ei pesät kovin kuluneita.
Se kolaus taitaa olla ihan asiaankuuluvia perusääniä. Ota vaihdelaatikon sivuluukku auki ja tarkastele sieltä olisko laakareissa välystä.
Tarkasta vielä perän alennusrattaat että kaikki hampaat tallella.
Perän murikkapyörän väljyydenhän tuossa pystyy nyt koleilemaan.
Eiköhän siitä asiantuntevan käsissä menopeli vielä tule.
Voisi sitä pumppua vielä uudelleen yrittää kasaan hitsailla jos ei pesät kovin kuluneita.
Se kolaus taitaa olla ihan asiaankuuluvia perusääniä. Ota vaihdelaatikon sivuluukku auki ja tarkastele sieltä olisko laakareissa välystä.
Tarkasta vielä perän alennusrattaat että kaikki hampaat tallella.
Perän murikkapyörän väljyydenhän tuossa pystyy nyt koleilemaan.
-
- Viestit: 876
- Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 5:27 pm
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hsippe, maukku, Mönni ja 70 vierailijaa