Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

tessu
Viestit: 1174
Liittynyt: To Touko 29, 2008 10:01 am
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tessu »

DexMasZet kirjoitti:Onkos nuo kannet joihin hehkut tulee,tasaisia sisä puoleltakin? Että vois plasmalla polttaa sopivat plootusta. Siihen sitten väkertää kierteet tulpille.
:D
Vai suosiolla ehtii alkuperäset?
Tuo olis kyllä kova sana että lähtis -20 dexta ilman lämmitystä.
Ei ole tasaisia sisäpuolelta!
http://www.konekorjaamo.fi/images/webku ... 7_pic1.jpg
dexta special
Viestit: 566
Liittynyt: Su Tammi 30, 2011 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dexta special »

tessu kirjoitti:
DexMasZet kirjoitti:Onkos nuo kannet joihin hehkut tulee,tasaisia sisä puoleltakin? Että vois plasmalla polttaa sopivat plootusta. Siihen sitten väkertää kierteet tulpille.
:D
Vai suosiolla ehtii alkuperäset?
Tuo olis kyllä kova sana että lähtis -20 dexta ilman lämmitystä.
Ei ole tasaisia sisäpuolelta!
http://www.konekorjaamo.fi/images/webku ... 7_pic1.jpg
Onnistuis varmaan omana askareena siten että koneistais ensin kammionpuoleiset kupit, sitten porais vaarnaruuvien reiät ja lopuksi leikkais ulkopuolen muodon.
dexta special
Viestit: 566
Liittynyt: Su Tammi 30, 2011 6:50 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dexta special »

dexta special kirjoitti:
tessu kirjoitti:
DexMasZet kirjoitti:Onkos nuo kannet joihin hehkut tulee,tasaisia sisä puoleltakin? Että vois plasmalla polttaa sopivat plootusta. Siihen sitten väkertää kierteet tulpille.
:D
Vai suosiolla ehtii alkuperäset?
Tuo olis kyllä kova sana että lähtis -20 dexta ilman lämmitystä.
Ei ole tasaisia sisäpuolelta!
http://www.konekorjaamo.fi/images/webku ... 7_pic1.jpg
Onnistuis varmaan omana askareena siten että koneistais ensin kammionpuoleiset kupit, sitten porais vaarnaruuvien reiät ja lopuksi leikkais ulkopuolen muodon.
Ja jos oikein hifistelis niin voishan kanteen koneistaa valmiiksi myös hehkun kierteet ja niiden mahdollisesti tarvitseman muhvin.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Kansi plaanattu ja paketti Agrilinelta tuli. Aika jännä kun näyttäis että jotkut noista vesikanavista ois holkitettu tms?

Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Etenee tämäkin hitaasti mutta epävarmasti. Kasaus tyssäs kun en löytänyt 18mm tai 11/16" pitköö hylsyä kannen kiristykseen :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Hyvältä näyttää! Tuohon myllyyn on nytten näppärä ruutata maalit niskaan,kun vielä puhas. Itseä jäe harmittamaan kun ei älynnyt silloin sipasta maalia pintaan...
No työkalu näyttää työkalulta. 8)
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Maalaamista ajatellen puhaltelin nuo kaikki puhalliskaappiin mahtuvat osat. Puhaltamatta jää näillä näkymin perä/vaihteisto sekä takavanteet.. Tosin nekin pesen liuottimella ja höyrypainepesurilla + käsin hionta :)

Tuo lohkon kyljessä näkyvä sininen oli niin lujassa, että ois menny tunti jos toinenkin puhaltaessa :shock: Liekkö huokosiin imeytynyt tms..
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Itsellä kyllä rapisee maali lohkosta...
Muutenkaan ei maaluu jälki vakuuta,samat maalit 99,9% varmuudella mitkä dagenhamista lähtiessään,mutta silti löytyy valumaa yms maaleista.
No myyntiinhän ne maalattiinkin aekoenaan. :lol:
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

ne on pirun lujaa nuo alkuperäset maalit valussa kiinni.. siis missä ovat. jostainhan ne tippuu itekseen.. eipä siinä ku hioo irtonaiset pois ja hiukan karhentaa ja irtoruosteet pois.. sit tinneriä ja rättiä.. jarrukliineri pumppupullol oli kans hyvä putsaukses.. sit pohjaväri jos haluaa ja päälle pintaväri.. kyl pysyy.. lieneekö tehtaallakaan kummemmin putsattu rasvasia sormen jälkiä pois.. ja silti maali pysyy.. ja valumia on tehtaan jäljiltä paljonkin..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Niin saisikos Broadspeed:iltä niitä keula raudan mittoja?
Tarkoitus olisi tehdä pikaisesti irroitettava malli,että saes mehtään lähtiessä heitettyä suojan paikoilleen.
Sekä kipattava että voisi pistää painoa nokalle jos tarve vaatii.
Superdextaaja
Viestit: 12986
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Mitenkäs se nyt menikään noiden alimpien männän renkaiden kanssa? Täällähän oli keskusteluissa aikaisemmin kovasti, että ne kannattaisi jättää kokonaan poies, kun tulee ihan uudet männät ja putket. Että ne alimmat renkaat kaapisivat jo liiankin puhtaaksi ja voitelu kärsii.
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Superdextaaja kirjoitti:Mitenkäs se nyt menikään noiden alimpien männän renkaiden kanssa? Täällähän oli keskusteluissa aikaisemmin kovasti, että ne kannattaisi jättää kokonaan poies, kun tulee ihan uudet männät ja putket. Että ne alimmat renkaat kaapisivat jo liiankin puhtaaksi ja voitelu kärsii.
Tuota en älynnyt kysästä tutulta,kun silloin joskus tämän dextani koneen laitteli.
Mutta eiköhän se ole ihan sama jättääkö ne renkaat sinne vae ee.
Sillä eihän näillä nyt paineta enään sitä 8h päivää,sekä nyky öljyt on ihan eri maailmasta kuin silloin joskus.
Onhan monellakin dextoilla ajettu se 1000h niillä lisä m renkailla,joten eiköhän se mäne nykyiselläänkin muutaman kerran kesässä ajeluissa.

Toki jotkin sitten käyttää dextoja töissä ja hyvä niin! Itsellänikin ainut kone talossa. Joten ajoa tulee jonkin verran,mutta talvella harvemmin... Kesällä sitten lähes päevittäen.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Mittoja saa kunhan ehin mittoa :lol:

Itte laitoin joka uraan m-renkaat.. Tosin nämä uudet alimmat renkaat oli yksiosaiset kun vanhoissa oli "peltiliuskoja" ladottu päällekkäin iso määrä.. Tähänhän ei siis tullut kuin hoonaus ja uudet m-renkaat. Pientä pykälää sylintereihin jäi, mutta menee mun käytössä varmasti sen 40v vielä :D

Tänään sain koneen kasaan ja nyt pitää odotella paineasetelman korjaussarjaa jälkitoimituksesta, että pääsee naittamaan mosan takas paikkaansa.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Niin mistä muuten tilasitkaan männät?
Itsellä oli lh-osan korjaus sarjassa myös yksi osaiset,mutta en nyt liioin niihin tutustunut...
Voivat olla oppineet opiksi männäntapin alapuolisista renkaista ja nyt uus tuotanto osissa paremmat mallit. :wink:
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Agrilinesta tuli kaikki osat.. Ei tähän tullu siis kuin uudet männänrenkaat :wink:
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Broadspeed kirjoitti:Agrilinesta tuli kaikki osat.. Ei tähän tullu siis kuin uudet männänrenkaat :wink:
Juu niin siis tarkoitinkin männän renkaita,mutta taas oli sormet nopeammat kuin pää...

Tilasitkos maalit muuten mistä? Väri koodi tuolle siniselle voisi kiinnostaa,kun melkosesti ollut vääntöä sen oikean värin kanssa.
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Maalitki tuli samasta paikkaa :D Imperial blue lukee pytyssä, mutta tiiä sitte onko oikea. Ukkon Speciaali on maalattu ihan perus Miranoolin sinisellä eikä sekään pöllömmältä näytä :)
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Agrilinen ukko pisti mailia että asetelman korjaussarja tulee vasta maaliskuun puolessavälissä.. Täytynee perua se ja tehdä itse uudet vastinpultit painelaakeria vasten.. Muu asetelma näyttäis olevan ok.

Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Vitut sano vatanen ja teki itte. Pulttikaupasta unf pultteja, rosteripuikolla kantoihin tavaraa ja a'vot. Loppuviikosta jos ehtis koneen ruuvaan paikalleen.

Kuva
Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Avatar
Broadspeed
Viestit: 2513
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
Paikkakunta: Masku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Broadspeed »

Kevyt pesu ja tänään kone paikalleen

Kuva
Kuva
Kuva
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 60 vierailijaa