Kuormaaja kalluppi

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

birchbay
Viestit: 396
Liittynyt: 25.06.2011, 17:17
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Kuormaaja kalluppi

Viesti Kirjoittaja birchbay » 07.11.2012, 16:01

Tuli tuossa Volvoa rasvaillessa ja öljyjä vaihdellessa mieleen, että vieläkö näitä ikiliikkujia on käytössä?
Eli löytyykö arvon masinisteilta pihasta jäykkärunkoinen Volvon pyöräkuormaaja?
Käyttökokemukset ym. muistot olisi myös mukavaa luettavaa...

Tämmönen rakkine löytyy siis omasta pihasta, eli Volvo BM LM640:

Kuva


Kuva
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Mustang GT
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Kuva

Avatar
Kontio
Viestit: 1545
Liittynyt: 30.01.2007, 20:48
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kontio » 07.11.2012, 17:00

Tällänen rakkine löytyy:

Kuva

Taka-akseli remontin tein tuohon miltei heti sen ostettuani ja sylinterikansi remontti myös.
Starttimoottorin jouduin myös vaihtamaan bendixin antauduttua...
Ennen olin pelkästään traktorin etukuormaajan varassa, mutta kyllä tuo nyt voittaa etukuormaaja traktorin mennentullen 8)
Kolmetuhatta kiloa tuo nostaa todistettavasti trukkipiikeillä.

birchbay
Viestit: 396
Liittynyt: 25.06.2011, 17:17
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja birchbay » 07.11.2012, 17:31

Siistin näkönen peli Kontiolla. :D
Juu, koneremonttia tuohon omaankin koneeseen piti tehdä, konevikaisena sen ostin kun halvalla sai...
Eli vuoti suutinholkista vettä männän päälle.
Koneeseen tehtiin siis kansiremppa, uudet suuttimet ja putkimäntäsarja.
Eilen vaihtelin moottoriin ja vaihteistoon öljyt suodattimineen, eli talvi saa tulla :D
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Mustang GT
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Kuva

1337
Viestit: 85
Liittynyt: 24.08.2011, 17:07
Paikkakunta: varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1337 » 07.11.2012, 17:39

Naapurissa olevalla sahatavaran myynti liikkeen pihassa nakottaa saman näköinen kone,tosin kyllä kovan käytön näköisenä
on helppo tehdä mitä vaan - ei tarvitse kuin osata. Ne tekköö, jotka ossoo -jotka ee ossoo, ne arvostelloo!
Valtra 6800, Valmet 903-4, Massey Ferguson 675-2 Massey Ferguson 168

samovaari
Viestit: 797
Liittynyt: 04.09.2010, 08:40
Paikkakunta: ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samovaari » 07.11.2012, 17:43

Naapurin konepajan pihassa on luultavasti tuollainen hylättynä,kone irrallaan. Työtä tehneen näköinen--

A95-N
Viestit: 458
Liittynyt: 26.02.2012, 22:32
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A95-N » 07.11.2012, 19:07

naapurilla on tommonen lumityö koneena.. en voi muuta sanoa ku että on se h*lvetin kamala ajaa kun 150metriä ajoin kerran huoltoasemalla mutkan :shock: :lol:
Valtra A95N -06

birchbay
Viestit: 396
Liittynyt: 25.06.2011, 17:17
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja birchbay » 07.11.2012, 19:26

A95-N kirjoitti:naapurilla on tommonen lumityö koneena.. en voi muuta sanoa ku että on se h*lvetin kamala ajaa kun 150metriä ajoin kerran huoltoasemalla mutkan :shock: :lol:
En oo ite moista havainnut :D
Saattaa tietty olla ajo-ominaisuudet kohillaan, jos on jokapaikassa sopivasti väljää :wink:
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Mustang GT
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Kuva

A95-N
Viestit: 458
Liittynyt: 26.02.2012, 22:32
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A95-N » 07.11.2012, 20:09

birchbay kirjoitti:
A95-N kirjoitti:naapurilla on tommonen lumityö koneena.. en voi muuta sanoa ku että on se h*lvetin kamala ajaa kun 150metriä ajoin kerran huoltoasemalla mutkan :shock: :lol:
En oo ite moista havainnut :D
Saattaa tietty olla ajo-ominaisuudet kohillaan, jos on jokapaikassa sopivasti väljää :wink:
no se tuo naapurin kone ainaki meni kuin käärme :D voi toki olla kun sillä ei normaalisti ajeta kuin pihalla niitä lumitöitä kun löytyy oma iso löpö säiliö pihasta, nii päässy väljäksi ja omistaja ei oo huomannu itte edes.. tuolloin oli vain päässyt tyhjäksi ja ilmoittauduin vapaaehtoseksi käymään ajelulla.. :D
Valtra A95N -06

Avatar
Kontio
Viestit: 1545
Liittynyt: 30.01.2007, 20:48
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kontio » 07.11.2012, 22:11

birchbay kirjoitti:Siistin näkönen peli Kontiolla. :D
Sitähän sanotaan, että moni kakku päältä kaunis, sisältä silkkaa silhoa...
Ja tuo oli tosiaan tuollainen tapaus. Sen takia siihen sitten teinkin tuota remonttia heti ostettuani tuon.

Joo, jos ohjauksessa on pikkuisenkin väljää vähän joka nivelessä, niin kyllä sitten volvo onkin v..mainen ajettava, ja varsinkin nopealla puolella. Sitten kun vielä sieltä tehostin sylinterin päässä on väljää, niin tehostus toimiikin toiseen suuntaan, nimittäin ratti alkaa pyörimään hytissä... :lol: nimim. kokemusta on.

jagr
Viestit: 971
Liittynyt: 17.12.2005, 14:40
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jagr » 07.11.2012, 23:10

Olen joskus kossina ajanut tuommoisen etuvetoisen Taivalkoskelta Kuusamoon, 65 km. Vehjes tuli Taivalkoskelle junalla ja Kuusamoon kun ei raiteita ole riittänyt. Oli kauhassa kaksi täyttä öljytynnyriä ja kettingit. Melko mielenkiintoista oli lasketella niitä isoja mäkiä kun se alkoi nyökyttää ja takarattaa kävi välillä ilmassa. Oli meinaan käsiä hytässä kun koetin sitä pitää tiellä...
--JaGr
Ford 4610
Fordson Dexta vm. 1961
Mercedes Benz 508 1975

birchbay
Viestit: 396
Liittynyt: 25.06.2011, 17:17
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja birchbay » 08.11.2012, 14:57

jagr kirjoitti:Olen joskus kossina ajanut tuommoisen etuvetoisen Taivalkoskelta Kuusamoon, 65 km. Vehjes tuli Taivalkoskelle junalla ja Kuusamoon kun ei raiteita ole riittänyt. Oli kauhassa kaksi täyttä öljytynnyriä ja kettingit. Melko mielenkiintoista oli lasketella niitä isoja mäkiä kun se alkoi nyökyttää ja takarattaa kävi välillä ilmassa. Oli meinaan käsiä hytässä kun koetin sitä pitää tiellä...

Juu, tästä on itselläkin jänniä kokemuksia :D
Pari vuotta sitten jäi tallin lattian valusta kuraa pati mottia yli, sain kaupattua sen naapurin isännälle. No satsi pumpattiin autosta lumikauhaan ja eiku menoks, ei oo hetkeen niin paljoo pelottanu kun tuota kuormaa viedessä. Joka heitossa sai sellasen nyökytys kohtauksen, ettei pahemmasta väliä :shock:
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Mustang GT
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Kuva

herra majuri
Viestit: 584
Liittynyt: 17.07.2010, 20:58
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja herra majuri » 08.11.2012, 15:35

TL 14 allis-chalmers oli jotain toistakymmentä vuotta sitten ja siinä oli väljää joka ikisessä paikassa.On kauhea ajettava sellainen.
Kerran ajelin pitkää suoraa ja nopeutta kasvatin pikku hiljaa ja mentiin kuin käärme.
Sit ei pysyny kädet mukana ja ojan yli ja toistakymmentä metriä lepikkoa nurin :D Eikä jarruja tietenkään.

Nykyinen pihakone on valtra 742 ja tätä on huollettu.
Ei väljyyksiä ja ajaa voi täysillä ja menee suoraan.
-Kubota l2550-87
-Bobcat 322-03
-Kadett b -70
-Kaikkee muuta
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta,tuntuu vähän siltä,että turha työ menee hukkaan!

Fiat640
Viestit: 3831
Liittynyt: 25.02.2010, 14:40
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat640 » 08.11.2012, 15:57

Viime tai edellis talvena tuola haaparuottissa joku teki kaupungissa lumitöitä tuomosella. Tuli taas toettua että ruottalainen käyttää konneet tarkoin. Kerran katoin että edullinen massikka myynnissä niin ko näki renkaat niin nauru tuli. Joka ratas aivan sileänä ja jossaki laioila saatto välilä näkyä niitä renkaan "ripoja" mutta joka tapauksessa olis joutunu varmasti uusimaan joka renkaan jos olis ostanu ja sitten ei oliskaan enään ollu edullinen kone.

Ajomies
Viestit: 17648
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 08.11.2012, 16:35

Fiat640 kirjoitti:Viime tai edellis talvena tuola haaparuottissa joku teki kaupungissa lumitöitä tuomosella. Tuli taas toettua että ruottalainen käyttää konneet tarkoin. Kerran katoin että edullinen massikka myynnissä niin ko näki renkaat niin nauru tuli. Joka ratas aivan sileänä ja jossaki laioila saatto välilä näkyä niitä renkaan "ripoja" mutta joka tapauksessa olis joutunu varmasti uusimaan joka renkaan jos olis ostanu ja sitten ei oliskaan enään ollu edullinen kone.
Jos taas vanhaan koneen varustelee uusin renkain, ei tahdo saada siitä edes renkaiden hintaa. No ei joka kaupassa voi voittaa, mutta tappiokaan ei elätä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

savinen
Viestit: 1269
Liittynyt: 10.01.2008, 17:20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja savinen » 08.11.2012, 17:37

Jos taas vanhaan koneen varustelee uusin renkain, ei tahdo saada siitä edes renkaiden hintaa. No ei joka kaupassa voi voittaa, mutta tappiokaan ei elätä.[/quote] Tämä on muuten taivaan tosi. Ostaja vaan ihmettelee miksi tämä maksaa 2 tonnia enemmän vaikka ei ole yhtään paremmassa kunnossa kun ne muutkaan. Ja toisessa on alkuperäiset loppuun ajetut pyörät alla.

Fiat640
Viestit: 3831
Liittynyt: 25.02.2010, 14:40
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat640 » 08.11.2012, 18:12

No joo mutta sitä tuossa vain että en ole ikinä niin sileitä renkaita nähny. En nyt tarkota että pitäs uuet renkaat laittaa jos on myymässä ko siinä ei tosiaan järkeä ole.

birchbay
Viestit: 396
Liittynyt: 25.06.2011, 17:17
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja birchbay » 08.11.2012, 18:26

Juu, aika tarkkaan oli nuo omankin Volvon etuset ajettu. Kyllä niissä just oli rivat havaittavissa, mutta oli ne niin kovat koppurat, ettei niillä talvella ilman nelivetoa päässy mihinkään.
Viime kesänä hajos toisesta sisärengas, niin sain hyvän tekosyyn laittaa uudet etuset. Tänään niitä pääsi ekaa kertaa "tositoimissa" testaamaan, kun on jo vähän tuota lunta pihassa olevinaan :D
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Mustang GT
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Kuva

birchbay
Viestit: 396
Liittynyt: 25.06.2011, 17:17
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja birchbay » 11.11.2012, 12:27

Onkohan Suomessa kellään ollut näihin Volvoihin liitettävää kaivuri varustusta koneessaan tai edes näköhavaintoja??
Vihjeet kiinnostaa, jos jollain tietoa :shock:

Kuva


Kuva
Valmet 361D I -62
Valmet 405 -86
Volvo BM LM640 -70
Ferguson TEA -55
Minit -64, -77 & -78
Ford Mustang GT
Ford Ranger -15
Ford Escort RS2000 4x4
Kuva

jetze
Viestit: 82
Liittynyt: 21.02.2012, 21:23
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jetze » 11.11.2012, 13:12

herra majuri kirjoitti:TL 14 allis-chalmers oli jotain toistakymmentä vuotta sitten ja siinä oli väljää joka ikisessä paikassa.On kauhea ajettava sellainen.
Kerran ajelin pitkää suoraa ja nopeutta kasvatin pikku hiljaa ja mentiin kuin käärme.
Sit ei pysyny kädet mukana ja ojan yli ja toistakymmentä metriä lepikkoa nurin :D Eikä jarruja tietenkään.

Nykyinen pihakone on valtra 742 ja tätä on huollettu.
Ei väljyyksiä ja ajaa voi täysillä ja menee suoraan.
Meillä löytyy tuommoinen allis-kalmari nykyäänkin, jarrut loistaa puuttumisellaan myöskin. Ja ei tuo vekotin mikään ajonautinto ole, mutta silti tekee mieli välillä kavuta hyttiin päristelemään. :)
"Jos tuntuu ettei onnistu, niin sano: Ma ei tieta, ma lahtee lepaamaan.."

sininen
Viestit: 292
Liittynyt: 06.02.2006, 20:31
Paikkakunta: muu suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sininen » 11.11.2012, 13:42

sitkeesti noita suustalatattavia on puuseppien pihoilla...halpa ja varmatoiminen kone.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jarppik, LasseE, Veku ja 56 vierailijaa