Jonseredin halpissahat ( CS 2234 S & CS 2240)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

klm

Re: Jonseredin halpissahat ( CS 2234 S & CS 2240)

Viesti Kirjoittaja klm »

Se talttapää meisseilä säädettävä ruuvi säädää kasuläppää, elikkä tyhjäkäynnin nopeutta, ei vaikuta polttoaineen saantiin suoranaisesti.
    Onhan tuo rimerin painokuppi ehjä. Sen vuotamisen sais kyllä eliminoitua ottamalla kaasarille menevä letku irti painokupista ja tukkimalla letkun pää, eli sitten kumpikin letku irti painonapista ja sopiva tappi letkujen väliin.
      Pensasuotimen vois onkia tankista, helpoiten onnistuu rautalangasta taitetulla koukulla, puhaltamalla selviää henkeääkö suotatin kunnolla. Samalla vois testata pensaletkun ettei se vuoda.
      KapteeniValpas
      Viestit: 4
      Liittynyt: Ti Joulu 21, 2021 1:49 pm
      Viesti:

      Re: Jonseredin halpissahat ( CS 2234 S & CS 2240)

      Viesti Kirjoittaja KapteeniValpas »

      klm kirjoitti: Ke Joulu 22, 2021 1:01 pm Se talttapää meisseilä säädettävä ruuvi säädää kasuläppää, elikkä tyhjäkäynnin nopeutta, ei vaikuta polttoaineen saantiin suoranaisesti.
        Onhan tuo rimerin painokuppi ehjä. Sen vuotamisen sais kyllä eliminoitua ottamalla kaasarille menevä letku irti painokupista ja tukkimalla letkun pää, eli sitten kumpikin letku irti painonapista ja sopiva tappi letkujen väliin.
          Pensasuotimen vois onkia tankista, helpoiten onnistuu rautalangasta taitetulla koukulla, puhaltamalla selviää henkeääkö suotatin kunnolla. Samalla vois testata pensaletkun ettei se vuoda.
          Primerin nappi näyttää ja tuntuu ehjältä.
          Ite veikkaisin kyllä ilmavuotoa, viitaten noihin koviin kierroksiin ennen sammumista. Vai osaako bensatukos aiheuttaa samanlaista oiretta?
          klm

          Re: Jonseredin halpissahat ( CS 2234 S & CS 2240)

          Viesti Kirjoittaja klm »

          Jos saha on käynyt nomalia tyhjäkäyntiä aijemmin ei pensatukoksen pitäisi kyllä kovia kierroksia aiheutaa. Imavuotolta kovasti viittaa. Ihmetyttää mikä tuon vuotamisen on tekaissut, kuitenkin toiminut aijemmin sahatessa.
            Kaikki on tieten mahtollista, imukaulalla jotain, onhan kaasarin ruuvit kiinni, niitä ei mielettömästi toinna kiristää, korkkaa kierteet, kuitenkin kiinni oltava.
              Tuossa sahassahan on sylinteri pultattu sieltä rungon alapuolelta kiinni, sylinterin alaosa puolet kampikammiota, neljä pulttia irti moottori aukeaa kampiakseliin asti. jos sen kiinitys löysä vois vuotaa sieltä, tai stefa . Tuo sylinterin ja rungonvälin tutkiminen itsessään ei vaikea homma, vaatii vaan ensin sen kahva tankkiosan irtiottamisen, muuten niihin neljään sylinterinpulttiin on hankala päästä käsiksi.
              Tumppi 865
              Viestit: 8209
              Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
              Paikkakunta: E-karjala
              Viesti:

              Re: Jonseredin halpissahat ( CS 2234 S & CS 2240)

              Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

              Nuo sahamallit on sellasia, ettei niissä mitää vikaa tarvi olla, niin ei silti toimi, ja paras on huskin versio, joka keväällä lopetti yhteistyön, niin kesän seisonnan jälkee piruuttani kokeilin, niin toimi niikun mitää vikaa ei olis ollukkaa!? :shock: Tosin sitä iloa ei kauan piisannu, kun ekaa puuta karsiessa loppu kohta alkumetreillä toiminta, ja oire kuulostaa että tukehtuu liikaa pensaa!? :roll:
              Nuo pitäs viedä sellasee paikkaa, missä ydinpommi räjähtää, niin pääsis riesoista eroo, ehkä!? :mrgreen:
              Vastaa Viestiin

              Paikallaolijat

              Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], korkinavaaja999, Mazaman ja 56 vierailijaa