Toyota Yaris -automaatti..

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, valmet_500

patskula

Toyota Yaris -automaatti..

Viesti Kirjoittaja patskula » 31.03.2012, 20:33

Ollaan tässä harkittu auton ostoa. Ollaan tutkittu ja punnittu eri automerkkejä ja -malleja. Nyt ollaan päädytty että se on mitä todennäköisimmin Toyota Yaris. Vuosimalli jotain 2006 - 09. Alle 100 000km ajettu. Varustettu ilmastoinnilla ja automaattilaatikolla.
Auto tulee pääasiallisesti osittain invalidisoituneen naisen ostoskärriksi.
Kilometrejä kertynee noin 5000 - 10 000km vuodessa. Pääasiallinen ajo taajama-ajoa ja 80 -nopeusrajoitusalueella. Muutamia satoja kilometrejä vuodessa ns. matka-ajoa 100:sen alueella.

Onko kellään kokemuksia Toyota Yariksesta? Mistä päin alkaa ensiksi hajota?

henkka
Viestit: 503
Liittynyt: 26.10.2006, 19:27
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henkka » 31.03.2012, 20:40

Muutamalla tutulla lehdenjakajalla moiset vehkeet.Kovasti ovat kuulemma luotettavia pelejä.
300 tkm. menee ilman mitään suurempaa :D
Varmaan sitten normiajossa kestää maailman tappiin :roll:

Itse en kyllä volkkareilla ole päässyt kuin murto-osaan noista kilometreistä :twisted:
Major -57 ja -58
Ford 5000 ja 5610

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: 13.04.2008, 22:00
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » 31.03.2012, 20:45

Kylän postinjakaja tulppasi liikenteen kylätiellä kuukausi-pari sitten Automaatti- Yariksellaan, meni laatikko jumiin ja juntturiin.
:)

Vääräkoski
Viestit: 3869
Liittynyt: 22.03.2007, 10:31
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääräkoski » 31.03.2012, 20:48

Emännän Yariksella on takana 410000 km ja ei voi sanoa muuta kuin, että eipä ole juuri huolettomampaa autoa. Varsinaiseen remonttiin (ratin turvatyynykierukkaan; käytetty 30€, uudet etuvakaajan kumit 12€) on mennyt kilkkuja. Kyseessä on kyllä manuaalivaihteinen, joten tuosta automaatista ei ole kokemuksia.

Tureq
Viestit: 2225
Liittynyt: 18.12.2005, 16:47
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tureq » 31.03.2012, 21:55

Jos en oo väärässä, niin kyseessä on robottivaihteisto, eli automatisoitu manuaali.

Ei nuo vissiin kestävyyden puolesta pommeja ole, mutta ajomukavuus noista on kaukana.

patskula

Viesti Kirjoittaja patskula » 31.03.2012, 22:23

ultimate welder kirjoitti:Kylän postinjakaja tulppasi liikenteen kylätiellä kuukausi-pari sitten Automaatti- Yariksellaan, meni laatikko jumiin ja juntturiin.
:)
Onko tietoa, että miten huollettu, kuinka paljon ajettu?

mikko a
Viestit: 95
Liittynyt: 09.02.2006, 20:06
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko a » 04.04.2012, 21:09

Huomenna kans menossa katsomaan/ostamaan yarista vuodelta 2001 ja automaatti versio.alle 4000e haluaa siitä.Onkohan suuri ruokainen.Miten tarkistan laatikon?

565-64
Viestit: 432
Liittynyt: 18.12.2005, 23:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 565-64 » 05.04.2012, 06:57

11 vuotta "Varis" on ollut vaimon käytössä. Molemmat ajovalopolttimot vaihdettu kerran tuona aikana ja viime joulun aikaan uusi akku.
Tosi luotettava ja huoleton kampe, näkyy kyllä käytettyjen hinnoissa.

B58
Viestit: 308
Liittynyt: 17.01.2010, 21:06
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja B58 » 05.04.2012, 18:12

d4d variksesta porsi vaiheloota 70t kohilla. 2k€ sai uuden.

mikko a
Viestit: 95
Liittynyt: 09.02.2006, 20:06
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko a » 05.04.2012, 20:57

Oliko laatikko automaatti?Jos niin ,miten ilmeni?

Kävin tänään katsomassa sitä yarista.Hyvältä vaikutti, jätin tarjoukseni ja huomenna ilmeisesti se ratkeaa.Siinä oli vaihteiston mittatikku jossa siistit punertavat öljyt.Automaatti tuntui toimivan oikein.Tuo loodan kestävyys askarruttaan.Onhan se sellanen meluinen ja halvan tuntuinen pikku auto.Samalla hintaa sais nissan maxsiman samalta vuodelta.....Mutta pikkuautoahan tässä haetaankin.

B58
Viestit: 308
Liittynyt: 17.01.2010, 21:06
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja B58 » 05.04.2012, 21:55

Juu oli vähän ohi aiheen, keppiloota oli ja on. Rallatti melkosesti mutta rantajuopolla olivat sitä mieltä että ihan normaali tiisselin ääni =) Lämppäri on onneton, ainakin versossa ei tarvii hikoilla paitsi kesällä kun ilmastoinnissa ei pysy liemet sisällä ja auto on akvaario.

patskula

Viesti Kirjoittaja patskula » 05.04.2012, 22:48

B58 kirjoitti: Lämppäri on onneton, ainakin versossa ei tarvii hikoilla paitsi kesällä kun ilmastoinnissa ei pysy liemet sisällä ja auto on akvaario.
Kerro tarkemmin, kiinnostaisi kovasti. Siis onko tyyppivika, jos ei kylmäaineet pysy sisällä?

Tuo vaihteisto hajoaa mistä tahansa dieselistä, jos vedätetään pienillä kierroksilla.. ei oe tyyppivika, vaan käyttövika..

OIU
Viestit: 2278
Liittynyt: 05.12.2006, 23:34
Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OIU » 05.04.2012, 23:08

Epäilemättä Yaris on kestävä, mutta ainakin liukkaalla myös epämääräisin ajettava kokeilemistani. Auto oli jotain vuosituhannen vaihteen mallia.

Iäkkäälle naiselle taajama-ajoon varmaan parhaimmillaan. Moottoritien rampeilla saattaa bemarit paahtaa oikealta ohi.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten

patskula

Viesti Kirjoittaja patskula » 06.04.2012, 00:28

OIU kirjoitti:Epäilemättä Yaris on kestävä, mutta ainakin liukkaalla myös epämääräisin ajettava kokeilemistani. Auto oli jotain vuosituhannen vaihteen mallia.

Iäkkäälle naiselle taajama-ajoon varmaan parhaimmillaan. Moottoritien rampeilla saattaa bemarit paahtaa oikealta ohi.
Vaan kun täällä susirajalla ei ole moottoriteitä, eikä liioin ramppejakaan... eikä kovin paljon bemareitakaan.

Minkähän takia suurin osa teistä ajattelee kaiken olevan kehä-3:sen ja moottoriteiden tuntumassa?

Asuuhan meitä aikamoinen määrä sorateidenkin varsilla. Koettakaa nyt jotenkin käsittää tämä?

meizer
Viestit: 2273
Liittynyt: 10.11.2006, 22:09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer » 06.04.2012, 07:21

--
Viimeksi muokannut meizer, 14.08.2016, 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikko a
Viestit: 95
Liittynyt: 09.02.2006, 20:06
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko a » 06.04.2012, 09:12

Et voi väittää ettei teilläpäin ole iäkkäitä naisia,vaikka rampit,bemarit,moottoritiet puuttukin.
Me jotka täällä kerrotaan kotipaikaksi pääkaupunki niin olemme varmaan kaikki maalta lähtöisin.Tuskin täällä sivustolla paljasjalkaiset kalliolaiset paljoa pyörii.
Olishan tuolla yariksella kiva mopoauto poikia kiusailla kun vihreät vaihtuu...harmivaan että ei saa kumia kiljumaan ;)
Kaveri kertoi"Joissain mallissa on takajarrun paineensäätäjä joita heidän korjaamolla on yarikseen vaihdettu" Oliskohan se VERSO mallissa? Mutta ei varmaan suuri ongelma.
Kyllähän se kinneri on kunnon 124 mersun rinnalla.Jos autosta tänään kaupat tulee niin jätän mersun pihan nurkkaan odottamaan jospa alkaa kaduttamaan.

jussi71
Viestit: 1732
Liittynyt: 04.11.2009, 18:04
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi71 » 06.04.2012, 11:10

mikko a kirjoitti:Et voi väittää ettei teilläpäin ole iäkkäitä naisia,vaikka rampit,bemarit,moottoritiet puuttukin.
Me jotka täällä kerrotaan kotipaikaksi pääkaupunki niin olemme varmaan kaikki maalta lähtöisin.Tuskin täällä sivustolla paljasjalkaiset kalliolaiset paljoa pyörii.
Olishan tuolla yariksella kiva mopoauto poikia kiusailla kun vihreät vaihtuu...harmivaan että ei saa kumia kiljumaan ;)
Kaveri kertoi"Joissain mallissa on takajarrun paineensäätäjä joita heidän korjaamolla on yarikseen vaihdettu" Oliskohan se VERSO mallissa? Mutta ei varmaan suuri ongelma.
Kyllähän se kinneri on kunnon 124 mersun rinnalla.Jos autosta tänään kaupat tulee niin jätän mersun pihan nurkkaan odottamaan jospa alkaa kaduttamaan.
Jaa yariksessa vielä takajarrun paineensäädin? On kyllä nykyautoista abs-jarrujen myötä kadonnut aika totaalisesti,eikö yariksessa ole apsit vakiona?

patskula

Viesti Kirjoittaja patskula » 06.04.2012, 11:40

mikko a kirjoitti:Et voi väittää ettei teilläpäin ole iäkkäitä naisia
No jopa jotakin! Missä minä olen väittänyt, että meilläpäin ei ole iäkkäitä naisia?
Lukaseppas viestini uudestaan?

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: 13.04.2008, 22:00
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » 06.04.2012, 13:40

patskula kirjoitti:
ultimate welder kirjoitti:Kylän postinjakaja tulppasi liikenteen kylätiellä kuukausi-pari sitten Automaatti- Yariksellaan, meni laatikko jumiin ja juntturiin.
:)
Onko tietoa, että miten huollettu, kuinka paljon ajettu?

Huollettu, niin kuin Itella autojaan huoltaa, ajomäärä alle 100tkm, ei kuulemma eka kerta kun noin käy.

B58
Viestit: 308
Liittynyt: 17.01.2010, 21:06
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja B58 » 06.04.2012, 14:00

patskula kirjoitti:
B58 kirjoitti: Lämppäri on onneton, ainakin versossa ei tarvii hikoilla paitsi kesällä kun ilmastoinnissa ei pysy liemet sisällä ja auto on akvaario.
Kerro tarkemmin, kiinnostaisi kovasti. Siis onko tyyppivika, jos ei kylmäaineet pysy sisällä?

Tuo vaihteisto hajoaa mistä tahansa dieselistä, jos vedätetään pienillä kierroksilla.. ei oe tyyppivika, vaan käyttövika..
No täällä palstalla on joku joka purki laatikon omastaa (laakerit seulana) kun alko oireilla kuin tuo mummin auto. Ei tuolla voi vedättää pienillä kierroksilla ku ei väännä, 1,4 tiisseli. Kyllähän auton voimalinjan pitää kestää moottorista saatava teho? Mites nuo vw:t ku tyhjäkäynniltä vääntää niin pirusti ja pykältää alta 1,5k rpm?
Kova peli se on, äljyt vaihetaan kerran vuoteen jos muistetaan ja pesty ei oo ainakaan vuoteen. Halvalla tehty kuten korollat muutenkin. Iskarit ym on alkuperäistä.
Kylmäaineet karkaa jostain, joka kevät uus täyttö niin kesän pärjää niukasti. On siellä juoruaineet, mutta vuotoja ei näy. Webaston tupruttelua ei auton "viaksi" voi sanoa.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Eepee, himmeli, RS, zukka ja 53 vierailijaa