Voiko taloyhtiö kieltää lahkoja levittämästä ilosanomaansa?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Kari L
Viestit: 656
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 10:20 am
Paikkakunta: Järvenpää/Sastamala
Viesti:

Voiko taloyhtiö kieltää lahkoja levittämästä ilosanomaansa?

Viesti Kirjoittaja Kari L »

Taloyhtiössämme asuu mm. vanhoja hauraita ja yksinäisiä ihmisiä, joiden päitä uskonlahkojen edustajat käyvät sekoittamassa. Silloin tällöin joku heistä soittelee minulle (olen hallituksen pj) peloissaan. Eräs mummeli soitti hädissään, että hänen olohuoneensa lattiaan on ilmestynyt risti. Kävin sitä katsomassa enkä nähnyt mitään ristiä, mutta joku lahkolainen oli poikennut päivällä ilosanomaansa kertomassa.
Tänään pyysin yhden parivaljakon poistua, mutta he sanoivat, että en voi ajaa heitä pois, koska heillä on jokin ministeriön lupa. Eivät kuitenkaan sellaista esiin kaivaneet. Lähtivät kuitenkin kun sanoin, että joudun usein heidän jälkiänsä paikkailemaan, kun sekopäät mummot soittelevat hädissään.
Voiko As Oy kieltää lahkolaisten vierailut?
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kun tulee.
Valmet-20
Viestit: 2156
Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 1:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmet-20 »

Kerää halukkailta asukkailta nimet ja ilmoita käännyttäjille, että laittaa ruksin näiden asuntojen kohdalle. Ettei tartte enää tulla. Meille ei jehovat enää tule, kun käskin laittaa vastusteluista huolimatta sen ruksin oman talon kohdalle.
Velman
Viestit: 5176
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velman »

No enpä usko. Mutta eiköhän vuokralainen itse voi..
Conman
Viestit: 802
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 7:30 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Conman »

Kyllä voi,kun lattaa alaovet lukkoon.
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Eikös kaupungin järjestyssäännöt kiellä "kaupustelun".

Voi sinne ala-ovelle laittaa vielä kyltin kaupustelu kielletty, sakon uhalla :wink:
Kari L
Viestit: 656
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 10:20 am
Paikkakunta: Järvenpää/Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari L »

JP kirjoitti:Eikös kaupungin järjestyssäännöt kiellä "kaupustelun".

Voi sinne ala-ovelle laittaa vielä kyltin kaupustelu kielletty, sakon uhalla :wink:
Meillä on kaupustelu kieletty kyltti ja se on lopettanut kyllä kaiken muun kaupustelun.
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kun tulee.
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Kari L kirjoitti:
JP kirjoitti:Eikös kaupungin järjestyssäännöt kiellä "kaupustelun".

Voi sinne ala-ovelle laittaa vielä kyltin kaupustelu kielletty, sakon uhalla :wink:
Meillä on kaupustelu kieletty kyltti ja se on lopettanut kyllä kaiken muun kaupustelun.
Lisäkilpi siihen että "koskee myös uskonnon kaupuskeilijoita :!: "
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Ensin yritti TV lupatarkastaja tunkea sisälle ja kun sain oven kiinni niin 5 minuutin päästä yrittivät Jehovat.

Sen verran olin jo kypsynyt että sanoin heti ettei minussa mitään pelastettavaa ole. Nätti tyttö yritti puhuttaa siinä ovella ja vanha haaska vahti takana.

Kun yrittivät selittää että jeesus sanoi niin eikä uskoneet etten tarvitse pelastusta, sanoin niille siihen jeesus tulvaan että minulle se ei ole mikään auktoriteetti mitä joku juutalaispoika on sanonut pari tuhatta vuotta sitten.

Siltä vanhalta haaskaltakin loppui selitykset, suu kävi mutta ääntä ei tullut ja sain oven kiinni.
Kari L
Viestit: 656
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 10:20 am
Paikkakunta: Järvenpää/Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari L »

Ei kai heillä ole olemmassa mitään ministeriön lupalappua, joka oikeuttaisi oville kolkuttelun, kuten he tänään sanoivat?
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kun tulee.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18648
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

-Rupeatko jehovan todistajaksi?

-Voi, voi, minä kun en ole nähnyt koko onnettomuutta!
säästellen sippiin
luminpe1
Viestit: 1130
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:38 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luminpe1 »

Jos asia koskee Jehovan todistajia, niin he eivät kaupustele mitään. Ja jos asukas selvästi ilmoittaa, ettei halua keskustella todistajien kanssa, niin todennäköisesti hänet myös jätetään rauhaan.
JP
Viestit: 6680
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

luminpe1 kirjoitti:he eivät kaupustele mitään
Uskontoaan :roll: ainakin minusta :wink:
MF165Multi
Viestit: 1729
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:21 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF165Multi »

Manuel kirjoitti:Nätti tyttö yritti puhuttaa siinä ovella ja vanha haaska vahti takana.
Näinhän ne tekee, on sukulaisissa kanssa samaa sakkia.

Viimeksi onnistuin ehkä parhaiten välttämään, kun tuli samanlainen parivaljakko ovelle. Kun olen kaljupäinen, parrakas ja isokokoinen, kerroin olevani budhalainen ja toivoen, että kaikki saavat valita uskontonsa vapaasti. Meni haaskakin kerrankin sanattomaksi. Ei tarvinnut enää jatkaa tekstiä. 8)

Kaikki saavat uskoa mihin tahansa ja on kunnioittavaa, kun jaksavat tehdä näitä kotikäyntejä, mutta johinkin muualle kuin kotiovelleni.
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Täti hoiti mummoja aikoinaan työkseen, siivosikin. Kertoi että jotkut noista uskon levittäjistä merkkasi kerrostaloissa oveen tiettyyn kohtaan, tiesivät otolliset asunnot.

Täti usein kysyi siivotessa otetaanko merkit pois vai antaako olla.

aika rauhassa täällä maalla saa olla. Kotopaikassa kävi säännöllisesti keväällä tutut naapurikunnan jehovat. Isä juttelin niiden kanssa yleensä niitä näitä tunnin-pari, uskonasioista ei.
Suomi kuuluu länsimaihin
luminpe1
Viestit: 1130
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:38 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja luminpe1 »

Entäpä jos haaska noudatti raamatullista neuvoa: älä vastaa hullulle hänen hulluutensa mukaan...
Ajomies
Viestit: 28155
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ei ole meillä käynyt kovinkaan kiihkeitä käännyttäjiä, ihan asiallisia keskusteluaja kyllä käyty, aiheena vaan ihan muut kuin uskonto. Ei siitä keskustelusta mitään myrkytystä saa, eikä mielestäni noissa asioissa ole yhtä ja oikeaa totuutta ja jokainen saa uskoa tai olla uskomatta, eikös se kuulu johonkin perustuslaillisiin oikeuksiin?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
ookkonen
Viestit: 1141
Liittynyt: La Tammi 31, 2009 6:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ookkonen »

On muuten viheliäistä se heidän jakamansa sanoma,ei pala hellassa kunnolla.. :?
Tapana poltella viikon päätteeksi kaikki turha lehti pois,mainokset ym..
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

Ei ole vuosiin käännyttäjiä käynyt mutta silloin kun ovat luokseni tulleet olen aina heidän kanssaan juttusille jäänyt.
Aiheinani on olleet talous, raha, maailman yleinen tilanne, seksi, sodat ja hiukan jopa uskontoakin olen sivulauseissa käsitellyt.
Noista aiheista kun lähes tauotta alkaa maalailemaan tulijoiden korville kuultavaa ja suunvuoroa ei heille juurikaan anna, niin harmikseni lähtevät yleensä juuri siinä vaiheessa kun alan vasta päästä oikein kunnolla vauhtiin. Lehtisiä ja kellotorneja en vastaanota koska kerron ystävällisesti luettavaa jo kotona olevan yllin kyllin.
Kari L
Viestit: 656
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 10:20 am
Paikkakunta: Järvenpää/Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari L »

Ongelma näiden ilosanoman levittäjien kanssa taloyhtiössämme on se, että he piinaavat mummoja, joiden pönttö on jo valmiiksi vähän sekaisin ja jotka eivät tohdi ajaa heitä pois. Jehovilla on konstit joilla saavat herätettyä syyllisyyttä ja synnintuntoa ja joka sitten yön pimeinä, yksinäisinä hetkinä aiheuttaa pelkotiloja.
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kun tulee.
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

Niinpä tietysti...tuostahan pitäisi ottaa sitten selvää.
Pitäisköhän sun pj:n ominaisuudessa ihan vallesmannilta asiaa varmistaa tuon kiellon suhteen ?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Bing [Bot], DexMasZet, Google [Bot] ja 38 vierailijaa